megasquirt, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    #301
    muutama kysymys,ku tuo lontoon murre ei oikein hyvin suju...tutkin tuota kytkentä kaavaa ja mietiskelin että mihin tuossa kytketään se hall anturi,eiks se sen tarvi kuiteski et osaa ruiskuttaa oikeaan aikaan,ja missä 1,8i m10 koneessa(l-jetti)on kampiakselin asento tunnistin...?? ja vielä ku tutkin tuota kytkentä kaavaa niin tuossa 2-suutinta periaatteessa toimii just samaan aikaan....,voiko tuon kytkentä kaavan mukaan ton kytkeä et toimiski vielä...

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #302
      Hall anturi tarvitaan, taisipa olla edellisellä sivulla ihan hyvä kuvakin aiheesta...

      L-jet koneessa on asentotunnistin, mutta taitaapa olla pelkästään huoltoliitintä varten, jotta saa säädettyä sytytykset kohdilleen pajalla. L-jetronic boxia varten moista ei ole. Yleensä toi huoltoliittimen anturi sijaitsee siellä kampiakselin hihnapyörän lähistöllä.

      L-jetillä ja motronicilla suuttimet on johdotettu pareittain, esim. 6 -sylinterisessä koneessa 3 + 3. Mutta boxin sisällä ne kuitenkin on piirilevyllä yhdessä => kaikki suuttimet pläjäyttää tavaran ulos juuri ja täsmälleen samalla ajanhetkellä.

      Megasquirtissa voi tehdä sen rehellisesti 3 + 3, käsittääkseni. Eli ensin 3 suutinta ruiskaa tavaritsaa ulos, sitten toiset 3, ja näin se homma etenee.

      Timo

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1145
        • Tornio

        #303
        Originally posted by tihuovin
        Hall anturi tarvitaan, taisipa olla edellisellä sivulla ihan hyvä kuvakin aiheesta...

        L-jet koneessa on asentotunnistin, mutta taitaapa olla pelkästään huoltoliitintä varten, jotta saa säädettyä sytytykset kohdilleen pajalla. L-jetronic boxia varten moista ei ole. Yleensä toi huoltoliittimen anturi sijaitsee siellä kampiakselin hihnapyörän lähistöllä.

        L-jetillä ja motronicilla suuttimet on johdotettu pareittain, esim. 6 -sylinterisessä koneessa 3 + 3. Mutta boxin sisällä ne kuitenkin on piirilevyllä yhdessä => kaikki suuttimet pläjäyttää tavaran ulos juuri ja täsmälleen samalla ajanhetkellä.

        Megasquirtissa voi tehdä sen rehellisesti 3 + 3, käsittääkseni. Eli ensin 3 suutinta ruiskaa tavaritsaa ulos, sitten toiset 3, ja näin se homma etenee.

        Timo



        juu hötkyilin vähän turhan aikasten,olit näköjään jo kirjottanu samasta asiasta vastauksen...no thanks siitä,mut vielä se et mihin toi hall sitte kytketään...pitääkö tohon ms.ään hommata se joku ylimääränen sydeemi mihin saa hall piuhat kiinni...

        Comment

        • KariM
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 199
          • Pirkanmaa

          #304
          Hallin kytkentäohjeet:

          Comment

          • JKarjalainen
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 60
            • Tuusula

            #305
            Onko kukaan laittanut moottoripyörään Megasquirtia? Toimiiko 12000-13000 kierroksella vielä?

            Comment

            • gnz
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 428
              • -

              #306
              Originally posted by JKarjalainen
              Onko kukaan laittanut moottoripyörään Megasquirtia? Toimiiko 12000-13000 kierroksella vielä?
              Jos nyt en ihan väärin muista, max RPM oli jotain 16000.

              Comment

              • turtana
                Newbiemmer
                • Nov 2003
                • 25
                • rauma

                #307
                Tervehdys kaikille, pienoisen viiveen jälkeen.
                Tuli tehtyä uusi protolevy squirtista.




                liitännät ovat poikkeavasti ruuvi kiinitteiset helppouden takia.

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  #308
                  Ediksellä ilmeisesti n.8500-9000rpm max...ja monessako vähänkin uudemmassa pärrässä on jakaja? ...
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • gnz
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 428
                    • -

                    #309
                    Originally posted by Suutari
                    Ediksellä ilmeisesti n.8500-9000rpm max...ja monessako vähänkin uudemmassa pärrässä on jakaja? ...
                    Tarviiko edes Edistä? Pari normaalia virranjakajaa (biltemasta kympillä kipale), Fetti akun ja jakajan väliin rajoittamaan virtaa(jos kasvaa liian suureksi), toinen fetti kytkemään puolaa on-off. Ohjaussignaali vaikka megaruutasta.

                    Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta onko sitä? Kukaan kokeillut? Ei pitäisi ainakaan kovin kallista olla.

                    Kuis paljon Edis kustantaa?

                    Comment

                    • KariM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 199
                      • Pirkanmaa

                      #310
                      MegaSquirt EFI Forum Index -> MegaSquirt -> Success Stories -> Motorcycles

                      Comment

                      • JKarjalainen
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 60
                        • Tuusula

                        #311
                        Kiitän!!!!

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1145
                          • Tornio

                          #312
                          sattu löytyyn tämmönen kaasuläpän asentotunnistin bosch 0 280 122 004 ja on pois tbo calibrasta,eli kuka osaa sanoa käykö tämä tohon megasquirtiin...??se ei ainakaan naksahtanu mitenkään ku sitä pyöritin..

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3064
                            • Suomi

                            #313
                            Vastusmittaria kehiin niin sillähän se selkiää
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • insp
                              BTCF Member
                              • Sep 2002
                              • 827
                              • Iittala

                              #314
                              Jos joku ei vielä tiedä niin tämmöinen olisi tullut ulos.. Eli suomennettu megan ohjeet http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
                              ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                              Comment

                              • Suutari
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 3064
                                • Suomi

                                #315
                                BMW asennuksista tietoa sen verta et ainakaan automaatti 325 e30 potikalla (6pinniä)varustettu tps sensori ei käy ilmeisesti. Ens se vkl selviää, mutta ei lähe alhaalta asti mukaan ja vastusarvokin on hiukka huonompi kuin normaalissa 3 pinnisessä. Onneks on hyllyssä noita antureita . Pitää kahtoo mitä irtoaa tuosta v8 4.0L 3pinnisestä anturista ulos...

                                kone toimii muuten kyllä hyvin, mutta hiukka huonoa ajella kun ei pienellä avautumalla saa rikastusta oikein pelaamaan ja menee laihalle.
                                pitihän se kuitenkin kokeilla kun on laisaka eikä jaksanu vaihtaa suoraan liittimiä jne..

                                boschin 3 pinnistä tyhjäkäynninsäätöventtiiliä on mahdollista ohjata...vkl selviää onko viime viikolla tehty koodi jo korjannu edellisen vkl:n pugin siinä. Toimi ihan hyvin kunnes ylin lämpötilaraja saavutettiin jolloin lykkäs venan auki..seurauksena "lievä" ryntäys.

                                nyt uudessa koodissa tuon featuren pitäs toimia ja kun on itellä piuhatkin jo valmiina niin pitäshän se saada pyörimään ihan kohtuudella tyhjäkäyntiäkin . Auttaa muuten helvatisti kireemmän nokan kanssa tuo venttiili ja tasottaa kummasti tyhjäkäyntiä jo nyt...ainut oli et ois joutunu säätämään tuon ylemmän lämpötilan niin ylös ettei sitä koskaan olis saavutettu tms jippoja joten menee nyt koodi kokeiluun. beta testing rocks!(tai sitten ei ja pitää nöyränä palata vanhaan kunnon passiiviseen systeemiin)
                                Last edited by Suutari; 08-06-2005, 19:44.
                                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                                -Official BTCF-Sauna Team-
                                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                                -Team BTCF Top Alcohol-
                                -Team Pimp My Bride-
                                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                                Comment

                                Working...
                                X