Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Eikös tässä hienossa uudessa suunnitelmassa ole vain yksinkertaisesti niin, että jos moottoria meinaa vaihtaa tehokkaammaksi, sen tulee olla valmistajan kyseiseen tyyppiin hyväksymä. Omavalmista, eipä sovi moinen.

    Edit:"Sallittua on myös sellaisen teholtaan tai vääntömomentiltaan alkuperäistä suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka ajoneuvon valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan tyyppiin kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa ajoneuvossa"
    Huomaa korostettu sana.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No periaatteessa kyllä. Tahtovat tosin hieman yleensä vastustaa ihan tuolla tavalla tehtynä. Tässäkin puree ohjelmallinen muutos ja vaikka 4.5krpm max kierrokset.
    Hyvää tietää...:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Luulin vaan että siihen olisi jotain muitakin muutoksia vaadittu koneeseen...:think

    Ja tällain voi laskea moottorin vaparitehoa ilman mitään inssin mutinoita?
    No periaatteessa kyllä. Tahtovat tosin hieman yleensä vastustaa ihan tuolla tavalla tehtynä. Tässäkin puree ohjelmallinen muutos ja vaikka 4.5krpm max kierrokset.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Mutta jos sen ahtaa niin onnistuu helpolla.. Tai tekee moottorista jollakin muulla tavalla omavalmisteen..
    Eikös tässä hienossa uudessa suunnitelmassa ole vain yksinkertaisesti niin, että jos moottoria meinaa vaihtaa tehokkaammaksi, sen tulee olla valmistajan kyseiseen tyyppiin hyväksymä. Omavalmista, eipä sovi moinen.

    Edit:"Sallittua on myös sellaisen teholtaan tai vääntömomentiltaan alkuperäistä suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka ajoneuvon valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan tyyppiin kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa ajoneuvossa"
    Last edited by Zoui; 03-03-2015, 22:17.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Eikös se noin ole tähän asti mennyt vai muistanko väärin? Siis ainakin jos ahdettua konetta ei ole tehtaan tekemänä olemassa.
    Luulin vaan että siihen olisi jotain muitakin muutoksia vaadittu koneeseen...:think

    Ja tällain voi laskea moottorin vaparitehoa ilman mitään inssin mutinoita?
    Last edited by Make H.; 03-03-2015, 22:09.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    lasketaanko moottori omavalmisteeksi pelkästään jälkiahtamalla se?
    Eikös se noin ole tähän asti mennyt vai muistanko väärin? Siis ainakin jos ahdettua konetta ei ole tehtaan tekemänä olemassa.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Mutta jos sen ahtaa niin onnistuu helpolla.. Tai tekee moottorista jollakin muulla tavalla omavalmisteen..
    Nojoo tuollalailla tietysti mahdollista mutta lasketaanko moottori omavalmisteeksi pelkästään jälkiahtamalla se tai vaihtamalla moottorinohjausjärjestelmä, suuttimet ja bensapumppu?
    Last edited by Make H.; 03-03-2015, 21:54.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Agua View Post
    Tämä kyllä kuulostaa jotenkin vähän liian hienolta ollakseen totta :think

    Melkeen mitä vaan saa tämän muutoksen jälkeen leimattua omavalmisteena.. Ainut missä taitaa raja mennä on siinä kuinka paljon kehtaa dynoon mennessä tehoja huijata..
    Mitenkäs meinaat tehoja huijata?

    Jos on esim. ohjelmallisesti rajoitettu ei se ole mitään huijausta.
    Sen auton vain kuuluu olla tieliikenteessä siinä kunnossa kuin on dynotettu. Ei siis oteta mitään supistin laippoja pois tms.

    Jos muutat autoa dynon jälkeen on se ihan yhtä laiton kuin katsastamatonkin ahdin.

    Mutta vaikuttaa hyvältä kyllä tälläinen muutos.
    Last edited by Muurahainen; 03-03-2015, 21:51.

    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Eipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think
    Mutta jos sen ahtaa niin onnistuu helpolla.. Tai tekee moottorista jollakin muulla tavalla omavalmisteen..

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Eipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Spekulointiahan tämä on niin kauan kun asetusta ei ole hyväksytty ja tuo ajoneuvon "tyyppi" on avaamatta tarkemmin


    Muttamutta. Alpina B3/3.0 e36 184kW/250hv. Jos eo. autossa on sama tai vähäisin muutoksin 325i:stä muokattava alusta niin silloin 250hv (tai alle) olisi leimattavissa. On sekin jo jotain.
    No on kai mutta harva nytkään siihen 230hv on e30:n kohdalla jäänyt. Mutta tuo kontrolli kiinnostaa enemmän kuin nämä vajaa tehoiset vaihtoehdot

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Nii jos ei ylitä sitä tehoa. Eiköhän tuo kuitenkin pysy sillä että +20% vaan tehokkaimpaan.

    Mitään tästä en lukenut kunhan spekuloin
    Spekulointiahan tämä on niin kauan kun asetusta ei ole hyväksytty ja tuo ajoneuvon "tyyppi" on avaamatta tarkemmin


    Muttamutta. Alpina B3/3.0 e36 184kW/250hv. Jos eo. autossa on sama tai vähäisin muutoksin 325i:stä muokattava alusta niin silloin 250hv (tai alle) olisi leimattavissa. On sekin jo jotain.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Eihän automaattisesti tarvita mallisarjan tehokkaimman alustaa. Kattoo missä Hartgen tai Alpinan mallissa on sama alusta kun omassa ja vertaa siihen.


    Jos nyt osoittautuu että direktiivin puolesta ne luetaan samaan sarjaan.
    Nii jos ei ylitä sitä tehoa. Eiköhän tuo kuitenkin pysy sillä että +20% vaan tehokkaimpaan.

    Mitään tästä en lukenut kunhan spekuloin

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Tarkoitin muitakin malleja
    Eihän automaattisesti tarvita mallisarjan tehokkaimman alustaa. Kattoo missä Hartgen tai Alpinan mallissa on sama alusta kun omassa ja vertaa siihen.


    Jos nyt osoittautuu että direktiivin puolesta ne luetaan samaan sarjaan.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Tarkoitin muitakin malleja

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎