Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Miinus puolena näissä tietty on että myös alustan suhteen tulee aina verrata motorsporttiin. Ei sillä etteikö tarvitsisi mutta tuottaa oman vaivansa/kulunsa.
    Ei välttämättä. En huomannut tuosta H35:n dokumentista että alusta olisi ollut M3:n. En osaa saksaa juuri yhtään mutta kanta-autona näytti olevan 323i johon oli tehty alustamuutoksia. Pitää aukaista tuo dokumentti vaikka google-kääntäjällä niin selviää mitä alustamuutoksia on tehty että TÜV on hyväksynyt muutoksen.


    Suomen viranomainen ei EU-säännösten perusteella voi vaatia kuin vastaavat muutokset vastaavassa moottorinvaihdossa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    (juu, tiiän että "eri autovalmistaja", mutta miten lie sitten trafin silmissä kun kuitenkin korimalli on e36).
    Alkaa jo luomet painaa senverran etten jaksa perehtyä mitä EY-direktiivi, johon siis viitataan asetustekstissä, sisältää mutta tuo tekstimuutos jossa "mallisarja" muuttuu "tyypiksi" ja "tyyppi" määritellään direktiivin kautta aiheuttaa mahdollisesti sen että myös Alpina, Hartge ja ACschnitzer katsotaan samaksi malliksi kuin vastaavan korimallin BMW.


    Tämä on spekulointia niin kauan kun selviää miten EY-direktiivi määrittää tyyppihyväksynnän.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Miinus puolena näissä tietty on että myös alustan suhteen tulee aina verrata motorsporttiin. Ei sillä etteikö tarvitsisi mutta tuottaa oman vaivansa/kulunsa.

    Leave a comment:


  • Agua
    replied
    Tämä kyllä kuulostaa jotenkin vähän liian hienolta ollakseen totta :think

    Melkeen mitä vaan saa tämän muutoksen jälkeen leimattua omavalmisteena.. Ainut missä taitaa raja mennä on siinä kuinka paljon kehtaa dynoon mennessä tehoja huijata..

    Leave a comment:


  • [Raver]
    replied
    No kerrankin jotain hyvää tältäkin rintamalta Omiin tämän hetkisiin värkkäilyihin ei kyllä vaikuta kun on muutokset jo otteessa ja nelikko E30 yms yms. mutta muille harrastajille ja tulevia projekteja silmällä pitäen Innolla kyllä odottolen millon showroomiin alkaa ilmestymään katulaillisia ahdettuja M3/M5 projekteja

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Tuostahan joku voisi laittaa ensitalven projektin ja heittää M73B54 kolmekutosen keulille.
    Jos trafille käy vertailu tuohon B8:iin. (juu, tiiän että "eri autovalmistaja", mutta miten lie sitten trafin silmissä kun kuitenkin korimalli on e36).

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ymmärränkö oikein, että tuon mukaan voisi ahtaa tuon nykyisen kulkineenkin? Euro2 päästöluokka ja teho/vääntö voisi nousta sen 20%, eikä tehopainosuhde vielä mene alle 5kg/kW. Nykyisiin lukemiin +20%, n. 400hv/560Nm (paperilla) :think
    Näin se olisi. Ja ensi kesänä pitäisi asetuksen olla voimassa

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Ymmärränkö oikein, että tuon mukaan voisi ahtaa tuon nykyisen kulkineenkin? Aikasemmin torppas kaikki tuonhon 7kg/kW pykälään, kun vakiona menee alle.
    Euro2 päästöluokka ja teho/vääntö voisi nousta sen 20%, eikä tehopainosuhde vielä mene alle tämän mainitun 5kg/kW. Nykyisiin lukemiin +20%, n. 400hv/560Nm (paperilla) :think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Jaa että valtiovalta näyttäis vihreää valoa ahdetuille E34 M5:lle tai E36 M3:lle..

    Goood
    Vahvasti näyttää siltä.


    Tuo ahdettu e39 M5 on mahdollinen sitten kikkailulla. Hommaa Euro2-tasoisen kopan ja siirtää tekniikan (+alustan osat luonnollisesti). Jälleen kerran joku on väliinputoaja kun viilataan pilkkua:think

    Melko levottomat tehot saa e30-koppaankin leimattua jos ja kun M88 on vertailumoottorina...
    Last edited by Vauhtivaunu; 03-03-2015, 19:19.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Jaa että valtiovalta näyttäis vihreää valoa ahdetuille E34 M5:lle tai E36 M3:lle..

    Goood

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    H35ssa pitäis kyllä olla m88:think
    Ok. Saksankielisessä tekstissä ei puhuta moottorityypistä, oli vaan nuo männänhalkaisijat ja iskut niin ajattelin "M30"...

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Eikös tuo E3 kata ajanjakson 1997-2003 jolloinka E4 on tullut voimaan.
    nimim odotan E39 M5 turbolla.
    Euro3-ajoneuvot on asetustekstin mukaan pussitestattava. Katsastusmittaus koskee tekstin mukaan ennen Euro3-tasoa tyyppihyväksyttyjä.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Jepjep. Tuollaista tarkoitin. Saksalainen tyyppihyväksyntäviranomainen on hyväksynyt M30B35-moottorin e30-mallisarjaan :think
    H35ssa pitäis kyllä olla m88:think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by micke_ View Post
    Mites nää H35 paprut? http://www.300mm.de/download.htm
    Jepjep. Tuollaista tarkoitin. Saksalainen tyyppihyväksyntäviranomainen on hyväksynyt M30B35-moottorin e30-mallisarjaan :think

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    E36-sarjalaiset ja osan E46-sarjalaisista saa laillisesti ahdettua.


    Sitten rupesin tutkailemaan tarkemmin nykyistä asetusta ja muutosehdotusta.


    Piru piilee yksityiskohdissa. Jos Esim. Hartge on aikanaan EY-tyyppihyväksyttänyt moottorinsa E30-sarjaan niin niitä (Hartgen moottoreita) voi käyttää vertailumoottoreina. Se tuo aika laajan mahdollisuuden muutoksille.

    Edit: ei taida e46 mahtua alle euro3-päästöluokkaan kun päästöluokka otettiin käyttöön 1.1.1997
    Eikös tuo E3 kata ajanjakson 1997-2003 jolloinka E4 on tullut voimaan.
    nimim odotan E39 M5 turbolla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎