Originally posted by Skunkki^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Zoui View PostVoin omasta puolestani vastata että 1997 vuotinen ALPINA B10 ei omaa tyyppihyväksyntää, autot on rakennettu kansallisilla yksittäishyväksynnillä. Mitään faktaa en tiedä sen laajemmin, mutta näin omassa tapauksessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOlennaista on mitä Hartge tai Alpina tai kuka tahansa muu on noihin EY-tyyppihyväksyntälappuihin laittanut. Jos eo. asiakirjoissa mainitaan mihin BMW:n sarjaan auto perustuu niin se tarkoittaa että vastaava BMW:n malli on muutettavissa vastaamaan eo. Hartgea tai Alpinaa.
Leave a comment:
-
-
Olennaista on mitä Hartge tai Alpina tai kuka tahansa muu on noihin EY-tyyppihyväksyntälappuihin laittanut. Jos eo. asiakirjoissa mainitaan mihin BMW:n sarjaan auto perustuu niin se tarkoittaa että vastaava BMW:n malli on muutettavissa vastaamaan eo. Hartgea tai Alpinaa.
Koska tämä kohta on oleellinen Trafin tekstissä: "jonka ajoneuvon valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi
samaan tyyppiin kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa ajoneuvossa"
Ja edelleen tyyppi: "tyypillä ajoneuvojen hyväksynnästä annetussa valtioneuvoston asetuksessa (1244/2002)
tarkoitettua ajoneuvon, osan, järjestelmän tai erillisen teknisen yksikön tyyppiä."
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JIPSKI View PostPilkunviilausta mutt vapaastihengittävänä saa vaihtaa 20% tehokkaamman moottorin ja virittää sitä teho/painorajaan asti
Saakohan valmiiksi ahdettua konetta alkaan viritteleen?
Edit. tuolahan se lukeekin, että ei.
Mielenkiintoista, että tuo 20% lisäys on edes tuolla. Eihän tossa ole mitään järkeä? Saat laittaa autoon 20% tehokkaamman moottorin, jota sen jälkeen saat virittää (vaparina) tehopainorajoihin?
Mutta et saa laittaa valmiiksi tehopainorajoilla olevaa moottoria autoon?Last edited by Skunkki^; 29-09-2015, 10:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View Post210kW + 20% = 252kW
Ei tuo kg/kW sääntö muuta sitä tosiasiaa, ettei tehoa saa nostaa yli sen 20%.
(Voin toki olla väärässäkin, tulkitaan papereita miten tulkitaan. Veikkaan kuitenkin, että tuo on Trafin kanta)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMuuttaahan se tilannetta ainakin e30-sarjan osalta jos ja kun H35-24 on tehokkain vertailukohde.
1300kg/210kW=6.19 ja koska tuosta voidaan mennä sen 30% alas, muttei 5 kg/kW ali niin 1300/5 = 260kW =353,5hv
Ei tuo kg/kW sääntö muuta sitä tosiasiaa, ettei tehoa saa nostaa yli sen 20%.
(Voin toki olla väärässäkin, tulkitaan papereita miten tulkitaan. Veikkaan kuitenkin, että tuo on Trafin kanta)Last edited by Skunkki^; 29-09-2015, 10:28.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMuuttaahan se tilannetta ainakin e30-sarjan osalta jos ja kun H35-24 on tehokkain vertailukohde.
1300kg/210kW=6.19 ja koska tuosta voidaan mennä sen 30% alas, muttei 5 kg/kW ali niin 1300/5 = 260kW =353,5hv
Jarruista löysin yhden kohdan missä on edessä 295mm levyt 54mm mäntä ja takana 258mm levyt ja 33mm mäntä
Voisin keväällä koittaa käyttää hartgea vertailumallina kun muutoskatsastaa m52 e30:iin
Leave a comment:
-
-
Kertookapas viisammat mitenkä Normi E46sen kohdalla, voiko vertailussa käyttää Alpina B3s?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostPointti oli kuitenkin se, ettei tuo kg/kW sääntö muuta käytännössä mitään, ainakaan tämän merkin parissa.
Itsekin onnessani jo laskeskelin samalla tavalla kuin jannmann.
1300kg/210kW=6.19 ja koska tuosta voidaan mennä sen 30% alas, muttei 5 kg/kW ali niin 1300/5 = 260kW =353,5hv
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostNyt unohtakaa se mallisarja koska Trafikin on sen hylännyt. Trafi viittaa määräyksessään Valtioneuvoston asetukseen 1244/2002 joka taas viittaa Unionin lainsäädäntöön jossa ajoneuvon tyyppi määritellään.
Nyt kun löytyy se Hartgen H35-24:n vaatimustenmukaisuustodistus niin se on dokumentti johon nojaamalla saa e30:ppiin hieman voimakkaamman moottorin kun tähän asti on saanut. Luonnollisesti alustan on vastattava vertailumoottoria.
Toin jo aikaisemmin esiin minkävuoksi tuo auton tyypin määritelmä tuolla tekstissä on niin tärkeä.Originally posted by Skunkki^ View PostPointti oli kuitenkin se, ettei tuo kg/kW sääntö muuta käytännössä mitään, ainakaan tämän merkin parissa. Itsekin onnessani jo laskeskelin samalla tavalla kuin jannmann.Kyseisessä autossa on tehtaalta lähtiessään jo isompi poraus ja pidempi iskunpituus tuottaen 250hv vaparitehon.
Tämä tekee siis 186kw, joka on taas 1460kg korissa 7,8kg per kw. Täten Hartgeen verraten saisi ottaa sen 278hv ulos..ilman, että 7kg/kW raja täyttyy...
Leave a comment:
-
-
Pointti oli kuitenkin se, ettei tuo kg/kW sääntö muuta käytännössä mitään, ainakaan tämän merkin parissa.
Itsekin onnessani jo laskeskelin samalla tavalla kuin jannmann.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View Post20% mallisarjan tehokkaimmasta.
Nyt unohtakaa se mallisarja koska Trafikin on sen hylännyt. Trafi viittaa määräyksessään Valtioneuvoston asetukseen 1244/2002 joka taas viittaa Unionin lainsäädäntöön jossa ajoneuvon tyyppi määritellään.
Nyt kun löytyy se Hartgen H35-24:n vaatimustenmukaisuustodistus niin se on dokumentti johon nojaamalla saa e30:ppiin hieman voimakkaamman moottorin kun tähän asti on saanut. Luonnollisesti alustan on vastattava vertailumoottoria.
Toin jo aikaisemmin esiin minkävuoksi tuo auton tyypin määritelmä tuolla tekstissä on niin tärkeä.Last edited by Vauhtivaunu; 29-09-2015, 09:57.
Leave a comment:
-
Leave a comment: