Originally posted by jannmann
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta
Collapse
X
-
Vähät tehorajoista ja ahtimista.
Saako ton päätöksen nojalla nakata päällekkäiset kolmiotukivarret joka nurkkaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEtanolille muuntaminen ahtamisen yhteydessä jäi vielä vähän epäselväksi, mutta pitää lukea illalla ajatuksen kanssa uudestaan.
Tekisi mieli kysyä, että miten meni noin niinku omasta mielestä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kmn View Posthttp://www.trafi.fi/filebank/a/14434...13_maarays.pdf
Ei ole muuten sanallakaan mainittu mitään alustojen muutoskatsastuksen TÜV vaatimuksista? Vai olenko sokea? Mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Lähinnä lukee vaan, että saa rälläköidä ja hitsata, kunhan rasitus kohdistuu oikeaan kohtaan?
"akselistolla ajoneuvon akseleita ja pyöräntuennan osia, kuten apurunkoa, tukivarsia, jousia, heilahduksenvaimentimia ja kallistuksenvakaajia"
"Ajoneuvon heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Jos alkuperäiset heilahduksenvaimentimet eivät toimi jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa, muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa myöskään toimia niin."
:think
"Tarkempia vaatimuksia alustasarjoille ei laadita, jotta määräyksellä ei rajoiteta tarpeettomasti erilaisia teknisiä ratkaisuja."
Toki soveltamisohje on vielä näkemättä. Oletus on, että jonkinlaista valmistajan / maahantuojan soveltamislappua edellytetään, mutta se TÜVien kanssa pelleily olisi vihdoinkin historiaa. Ei tota mitenkään muuten voi järkevästi ymmärtää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Arde92 View PostJos oikein laskin niin e34 m5 sedan 3.6l niin 301kw tulis raja vastaan sillä 30% rajalla vaikka Kg/kw raja jäisiki 5.5kg:think?
Etanolille muuntaminen ahtamisen yhteydessä jäi vielä vähän epäselväksi, mutta pitää lukea illalla ajatuksen kanssa uudestaan.
Leave a comment:
-
-
Jos oikein laskin niin e34 m5 sedan 3.6l niin 301kw tulis raja vastaan sillä 30% rajalla vaikka Kg/kw raja jäisiki 5.5kg:think?
Leave a comment:
-
-
Ei ole muuten sanallakaan mainittu mitään alustojen muutoskatsastuksen TÜV vaatimuksista? Vai olenko sokea? Mitä tämä mahtaa tarkoittaa? Lähinnä lukee vaan, että saa rälläköidä ja hitsata, kunhan rasitus kohdistuu oikeaan kohtaan?
"akselistolla ajoneuvon akseleita ja pyöräntuennan osia, kuten apurunkoa, tukivarsia, jousia, heilahduksenvaimentimia ja kallistuksenvakaajia"
"Ajoneuvon heilahduksenvaimentimet saa muuttaa tyypiltään alkuperäisestä poikkeaviksi ja niiden määrää saa lisätä. Jos muuttaminen tai lisääminen edellyttää uusien kiinnikkeiden asentamista, eivät ne saa lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Jos alkuperäiset heilahduksenvaimentimet eivät toimi jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa, muutetut tai lisätyt heilahduksenvaimentimet eivät saa myöskään toimia niin."
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostTyhmä kysymys.
" moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
Jos lähtökohta on se että vertailumoottorin suhde on enintään 10kg/kW (esim. joku kevyt tehokas auto) niin silloin se saa tippua siitä 30% mutta enintään tasolle 5kg/kW.
Esimerkkinä vaikka Lotus Elise R (141kW/860kg), 6.01kg/kW. Tuosta saa tiputtaa siihen 5kg/kW eli tehoa saa olla 172kW, 18% pienennys siis.
Mutta siis hetkinen, meneekö tuo omamassan vai kokonaismassan mukaan? Omamassan mukaan E36 328:kin menee jo alle tuon 10kg/kW, tosin ei sillä väliä ole kun siihen saa lisätä max. 20%.Last edited by Supra^; 28-09-2015, 14:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostTyhmä kysymys.
" moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostMitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
Leave a comment:
-
-
Tyhmä kysymys.
" moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen
jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW,
saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"
Mitä tuo meinaa? Onko se nyt sitte 5kg/kW vai 7kW?
Leave a comment:
-
Leave a comment: