Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #16
    Ymmärränkö oikein, että tuon mukaan voisi ahtaa tuon nykyisen kulkineenkin? Aikasemmin torppas kaikki tuonhon 7kg/kW pykälään, kun vakiona menee alle.
    Euro2 päästöluokka ja teho/vääntö voisi nousta sen 20%, eikä tehopainosuhde vielä mene alle tämän mainitun 5kg/kW. Nykyisiin lukemiin +20%, n. 400hv/560Nm (paperilla) :think
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #17
      Originally posted by bemmeri View Post
      Ymmärränkö oikein, että tuon mukaan voisi ahtaa tuon nykyisen kulkineenkin? Euro2 päästöluokka ja teho/vääntö voisi nousta sen 20%, eikä tehopainosuhde vielä mene alle 5kg/kW. Nykyisiin lukemiin +20%, n. 400hv/560Nm (paperilla) :think
      Näin se olisi. Ja ensi kesänä pitäisi asetuksen olla voimassa
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #18
        Tuostahan joku voisi laittaa ensitalven projektin ja heittää M73B54 kolmekutosen keulille.
        Jos trafille käy vertailu tuohon B8:iin. (juu, tiiän että "eri autovalmistaja", mutta miten lie sitten trafin silmissä kun kuitenkin korimalli on e36).
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • [Raver]
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1613
          • Oulu

          #19
          No kerrankin jotain hyvää tältäkin rintamalta Omiin tämän hetkisiin värkkäilyihin ei kyllä vaikuta kun on muutokset jo otteessa ja nelikko E30 yms yms. mutta muille harrastajille ja tulevia projekteja silmällä pitäen Innolla kyllä odottolen millon showroomiin alkaa ilmestymään katulaillisia ahdettuja M3/M5 projekteja
          E30 325i 2D -88
          E39 525i Msport 4D -03 :think

          Comment

          • Agua
            BTCF Member
            • Jan 2013
            • 310
            • Kainuu/Oulu

            #20
            Tämä kyllä kuulostaa jotenkin vähän liian hienolta ollakseen totta :think

            Melkeen mitä vaan saa tämän muutoksen jälkeen leimattua omavalmisteena.. Ainut missä taitaa raja mennä on siinä kuinka paljon kehtaa dynoon mennessä tehoja huijata..
            Now: E21 315 3.0l turbo
            Ex: E21 315 m50b25 turbo
            Ex: E30 316 turbo. Paloi..

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #21
              Miinus puolena näissä tietty on että myös alustan suhteen tulee aina verrata motorsporttiin. Ei sillä etteikö tarvitsisi mutta tuottaa oman vaivansa/kulunsa.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #22
                Originally posted by bemmeri View Post
                (juu, tiiän että "eri autovalmistaja", mutta miten lie sitten trafin silmissä kun kuitenkin korimalli on e36).
                Alkaa jo luomet painaa senverran etten jaksa perehtyä mitä EY-direktiivi, johon siis viitataan asetustekstissä, sisältää mutta tuo tekstimuutos jossa "mallisarja" muuttuu "tyypiksi" ja "tyyppi" määritellään direktiivin kautta aiheuttaa mahdollisesti sen että myös Alpina, Hartge ja ACschnitzer katsotaan samaksi malliksi kuin vastaavan korimallin BMW.


                Tämä on spekulointia niin kauan kun selviää miten EY-direktiivi määrittää tyyppihyväksynnän.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #23
                  Originally posted by Tonton View Post
                  Miinus puolena näissä tietty on että myös alustan suhteen tulee aina verrata motorsporttiin. Ei sillä etteikö tarvitsisi mutta tuottaa oman vaivansa/kulunsa.
                  Ei välttämättä. En huomannut tuosta H35:n dokumentista että alusta olisi ollut M3:n. En osaa saksaa juuri yhtään mutta kanta-autona näytti olevan 323i johon oli tehty alustamuutoksia. Pitää aukaista tuo dokumentti vaikka google-kääntäjällä niin selviää mitä alustamuutoksia on tehty että TÜV on hyväksynyt muutoksen.


                  Suomen viranomainen ei EU-säännösten perusteella voi vaatia kuin vastaavat muutokset vastaavassa moottorinvaihdossa.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #24
                    Tarkoitin muitakin malleja
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #25
                      Originally posted by Tonton View Post
                      Tarkoitin muitakin malleja
                      Eihän automaattisesti tarvita mallisarjan tehokkaimman alustaa. Kattoo missä Hartgen tai Alpinan mallissa on sama alusta kun omassa ja vertaa siihen.


                      Jos nyt osoittautuu että direktiivin puolesta ne luetaan samaan sarjaan.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #26
                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        Eihän automaattisesti tarvita mallisarjan tehokkaimman alustaa. Kattoo missä Hartgen tai Alpinan mallissa on sama alusta kun omassa ja vertaa siihen.


                        Jos nyt osoittautuu että direktiivin puolesta ne luetaan samaan sarjaan.
                        Nii jos ei ylitä sitä tehoa. Eiköhän tuo kuitenkin pysy sillä että +20% vaan tehokkaimpaan.

                        Mitään tästä en lukenut kunhan spekuloin
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          #27
                          Originally posted by Tonton View Post
                          Nii jos ei ylitä sitä tehoa. Eiköhän tuo kuitenkin pysy sillä että +20% vaan tehokkaimpaan.

                          Mitään tästä en lukenut kunhan spekuloin
                          Spekulointiahan tämä on niin kauan kun asetusta ei ole hyväksytty ja tuo ajoneuvon "tyyppi" on avaamatta tarkemmin


                          Muttamutta. Alpina B3/3.0 e36 184kW/250hv. Jos eo. autossa on sama tai vähäisin muutoksin 325i:stä muokattava alusta niin silloin 250hv (tai alle) olisi leimattavissa. On sekin jo jotain.
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #28
                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Spekulointiahan tämä on niin kauan kun asetusta ei ole hyväksytty ja tuo ajoneuvon "tyyppi" on avaamatta tarkemmin


                            Muttamutta. Alpina B3/3.0 e36 184kW/250hv. Jos eo. autossa on sama tai vähäisin muutoksin 325i:stä muokattava alusta niin silloin 250hv (tai alle) olisi leimattavissa. On sekin jo jotain.
                            No on kai mutta harva nytkään siihen 230hv on e30:n kohdalla jäänyt. Mutta tuo kontrolli kiinnostaa enemmän kuin nämä vajaa tehoiset vaihtoehdot
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Eipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think

                              Comment

                              • Agua
                                BTCF Member
                                • Jan 2013
                                • 310
                                • Kainuu/Oulu

                                #30
                                Originally posted by Make H. View Post
                                Eipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think
                                Mutta jos sen ahtaa niin onnistuu helpolla.. Tai tekee moottorista jollakin muulla tavalla omavalmisteen..
                                Now: E21 315 3.0l turbo
                                Ex: E21 315 m50b25 turbo
                                Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎