Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #46
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Toki voivat sanoa konttorilla että ei käy. Inssi saa ihan itse päättää hyväksyykö muutoksen.

    Ja tokihan tuo rajoitin sitten pitää olla siellä 4.5krpm kohdalla tieliikenteessä.
    Saattaa olla hieman raivostuttava ominaisuus ja jos sitä nostat ei taas auto ole enään katsastus kunnossa / tieliikenteeseen sallittu.
    Tuommosen rajoittimen tai "vaihtokartan" moottorinohjauksessa voinee sijoittaa katkaisijan taakse?

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #47
      Originally posted by Make H. View Post
      Tuommosen rajoittimen tai "vaihtokartan" moottorinohjauksessa voinee sijoittaa katkaisijan taakse?
      Toki mutta ei se siitä sen laillisempaa tee.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #48
        Originally posted by Make H. View Post
        Niin no jokuhan nuo "street" luokan kiihytyskilpuritkin leimaa eikä yhtään epäilyttäviä laitteita saati nuo rakennellut jenkit ...
        No se taas riippuu miten uskottavasti esität teokseksi sitä valvovalle taholle. Ns. Naama kerroin. Mutta kun et pidä inssiä saappaana etkä tee laittomuuksia niin niillä pääsee pitkälle. Se että e30:iin ei voi laittaa v8:a niin Mietippä jenkki miehien ilmeitä tuosta nm rajoituksesta.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #49
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Toki mutta ei se siitä sen laillisempaa tee.
          Niin ei tietenkään tieliikenteessä ole laillista noita muuttaa siitä mihin ne on muutoskarsastuksen tehonmittauksessa kuristettu ts. säädetty, niin kuin ei tähänkään asti oo ollu laillista ajaa kadulla muuta kuin niillä teholapuissa olevilla laillisilla tehoilla...suljetut alueet/moottoriradat sitten erikseen...

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #50
            Originally posted by Tonton View Post
            No se taas riippuu miten uskottavasti esität teokseksi sitä valvovalle taholle. Ns. Naama kerroin. Mutta kun et pidä inssiä saappaana etkä tee laittomuuksia niin niillä pääsee pitkälle. Se että e30:iin ei voi laittaa v8:a niin Mietippä jenkki miehien ilmeitä tuosta nm rajoituksesta.
            Juuri tuota nm rajoitusta itsekkin murehdin...

            Muuten kyllä hyvää tuossa on tulossa.

            Comment

            • 928 GTS
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1559
              • Helsinki

              #51
              Originally posted by Tonton View Post
              Mietippä jenkki miehien ilmeitä tuosta nm rajoituksesta.
              Ei varmasti hymyilytä etenkään ennen vuotta -72 tms tapauksissa missä moottorin potku on ilmoitetty SAE gross:ina eikä net:inä niin kuin nykyisin. Jos tuossa ei saa käyttää jotain muuntokerrointa menee aika haastavaksi.

              Mikä kyseinen muuntokerroin kulloinkin on on sitten toinen juttu koska se vaihtelee ainakin valmistajien eri koneille ilmoittamien gross ja net tehojen ja vääntöjen osalta melkoisesti.
              -92 928 GTS
              -98 550 Maranello

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                #52
                Mielenkiintoista :think

                Mites tämä kohta, 2.3 Ajoneuvon pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muuttamisen jälkeen:

                Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta, päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, jonka moottori on hyväksytty Euro 3 -päästöluokan mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä. Lisäksi muutetussa ajoneuvossa tulee olla asennettuna siihen sopiva moottorinlämmitin. Muunnos ei saa myöskään aiheuttaa ylimääräisiä vikailmoituksia OBD-järjestelmään tai muutoin haitata sen toimintaa. Muunnoslaitteiston valmistajan tai tämän tehtävään valtuuttaman pätevän asentajan tulee tehdä muunnoslaitteiston asennus.

                Ahdin+etanoli menis Euro 3 päästöluokallisiin autoihin pelkällä muutoskatsastuksella?
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  #53
                  Originally posted by ///MJ View Post
                  Mielenkiintoista :think

                  Mites tämä kohta, 2.3 Ajoneuvon pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muuttamisen jälkeen:

                  Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta, päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, jonka moottori on hyväksytty Euro 3 -päästöluokan mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä. Lisäksi muutetussa ajoneuvossa tulee olla asennettuna siihen sopiva moottorinlämmitin. Muunnos ei saa myöskään aiheuttaa ylimääräisiä vikailmoituksia OBD-järjestelmään tai muutoin haitata sen toimintaa. Muunnoslaitteiston valmistajan tai tämän tehtävään valtuuttaman pätevän asentajan tulee tehdä muunnoslaitteiston asennus.

                  Ahdin+etanoli menis Euro 3 päästöluokallisiin autoihin pelkällä muutoskatsastuksella?
                  Lihavoin tuon oleellisen kohdan. Jos siis ahdin on osa sitä etanolimuunnossarjaa ja joku antaa tarvittavat dokumentit että muunnossarja ei lisää ajoneuvon päästöjä niin silloin menee.

                  En lähtisi vielä ahtamaan Euro3-ajoneuvoa...
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #54
                    Originally posted by Make H. View Post
                    Eipä pystys enää tekeen v8 e30 ainakaan m60b30 ja vertaamalla e30 "perus"malleihin...m3 evo -malliin vertaamalla onnistuis, jos ei sitten hyväksytä nuita pienempien pajojen tekeleitä:think
                    Taitaa Hartgen H35-24 olla uuden asetuksen mukaan e30-sarjan tehokkain vertailumalli.

                    asetus 1244/2002:

                    "
                    f) tyypillä autojen ja perävaunujen tyyppihyväksyntädirektiivissä, kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tyyppihyväksyntädirektiivissä ja traktoreiden tyyppihyväksyntädirektiivissä, jäljempänä tyyppihyväksyntädirektiivit, erityisdirektiiveissä tai kansallisessa lainsäädännössä tarkoitettujen olennaisten osien osalta samanlaisia ajoneuvoja (ajoneuvotyyppi), osia, järjestelmiä tai erillisiä teknisiä yksiköitä;"

                    Lihavoin tuon tärkeän kohdan. Lisäksi EU-lainsäädännössä on 70/156/ETY joka nimenomaisesti kieltää hylkäämästä toisessa EU-maassa tyyppihyväksytyn ajoneuvon käytön. Hartgen TÜV-laput on hyväksyttävä todisteeksi siitä että M88 on tarkoitettu käytettäväksi tieliikenteessä e30-mallissa.

                    Voihan tietysti olla että Trafi tavanomaiseen tapaansa ensin kieltää asian mutta sitä varten on sitten hallinto-oikeus jossa katsotaan miten se laki menee
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      #55
                      Hetkonen, ymmärsinkö väärin?
                      Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?

                      Voi pojat.
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #56
                        Originally posted by Skunkki^ View Post
                        Iskutilavuutta ei rajoitettaisi ollenkaan?
                        Ei niin millään tavalla. Kaikki bemarista tehdyt "pajamallit", alpina;hartge;jne kelpaa vertailumalliksi jos niistä löytyy ns. vaatimustenmukaisuustodistus.

                        Edit: myös ns. TÜV-laput käy.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #57
                          Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8263
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #58
                            Originally posted by M325i View Post
                            Mikä sitten luetaan valmiiksi tehokkaaksi autoksi joka saa mennä alle 7kg/kw ?
                            Auto joka on jo tehtaalta tullessaan alle 7kg/kw ja tällaisen saisi muuttaa 5kg/kw asti? :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              #59
                              Usko jumalaan alkaa palaamaan. Ton nm homman pystyy kiertään kyllä yllättävän helpolla=luistavalla kytkimellä/laatikolla dynolle

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16467
                                • Asikkala

                                #60
                                Originally posted by Agua View Post
                                Tämä kyllä kuulostaa jotenkin vähän liian hienolta ollakseen totta :think
                                +1 vaikka kuinka haluaisi uskoa että olisi totta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎