Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutosehdotus auton rakenteen muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Juchelius View Post
    Hyvän kuuloinen uudistus.
    Hieman haastava saada ahdetusta M52B28:sta tuo +20% lappu.
    Missä vaiheessa/minä vuonna autoihin tuli Euro3 vaatimus? Haaveilin jo käyttis e39 ahtamisesta mutta ei onnistu tuon mukaan laillisesti.
    Miten niin tuo +20% lappu on kyseisestä vaikea saada?

    Esim. E39 tapauksessa 540 on vertailumalli ja siitä otetetaan 217kw + 20% = 260kw Mikä tietää yli 100kw lisää tehoa M52B28:si.

    Jarrujen yms. pitää vastata mallisarjan suurinta tai muuten et saa laittaa edes tuota 20% lisää.

    Comment

    • Arde92
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1330
      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Miten niin tuo +20% lappu on kyseisestä vaikea saada?

      Esim. E39 tapauksessa 540 on vertailumalli ja siitä otetetaan 217kw + 20% = 260kw Mikä tietää yli 100kw lisää tehoa M52B28:si.

      Jarrujen yms. pitää vastata mallisarjan suurinta tai muuten et saa laittaa edes tuota 20% lisää.
      Mutta tuollakin taitaa paukkua 7kg/kw raja yli:think
      E39 M5 Titansilber<------
      F11 530D Spacegray
      E36 323i M-sport Med Hölsteri
      Ex :E61 525D Lci Carboni
      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        Originally posted by Arde92 View Post
        Mutta tuollakin taitaa paukkua 7kg/kw raja yli:think
        Nopeasti omasta e34 540i kurkkasin että omapaino olisi 1650kg.
        Tämä tekee ~235kw. Tuskin on ongelmaa saada tuota tehoa lappuihin...
        Koliysi kun on vielä painavampi.
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Juchelius
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 298
          • Oulu

          Tuli puhuttua kahdesta eri autosta. Oma E39 on 2001 vuoden mallia ja ymmärtääkseni se on Euro3 määrysten alla, ei siis käy ahtaminen edelleenkään laillisesti tuon uuden säännöksen kanssa. Ymmärsinkö oikein? Tehojen puolestahan ei olisi mitään hätää, varsinkin jos käyttäisi noita maltillisia valmiita mekaanisella ahtimella olevia sarjoja.

          Tuo M52B28 on -95 vuoden coupessa ja sen kohdalla tuo on vaikeampi tapaus kun ilmeisesti edelleenkään verrokiksi ei käy M3 mallit. Ilmeisesti noita dynotuksia saa "säädettyä" toivottuu tulokseen mutta koska en aiheesta tiedä mitään niin en tiedä miten asia hoituu. YV:llä saa takoa tietoa päähän jos julkisesti ei ohjeisteta. Ruuviahtimen laittoon on osien keräääminen päällä tähän autoon.
          1985 e30 320i Baur Cabriolet
          1995 328 ex ratakikkare

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Arde92 View Post
            Mutta tuollakin taitaa paukkua 7kg/kw raja yli:think
            Oikein hyvä pointti.
            No se voidaan melkein olettaa että tuo säännös pysyy voimassa. Ikuinen pessimisti kun olen.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Juchelius View Post
              Tuli puhuttua kahdesta eri autosta. Oma E39 on 2001 vuoden mallia ja ymmärtääkseni se on Euro3 määrysten alla, ei siis käy ahtaminen edelleenkään laillisesti tuon uuden säännöksen kanssa. Ymmärsinkö oikein? Tehojen puolestahan ei olisi mitään hätää, varsinkin jos käyttäisi noita maltillisia valmiita mekaanisella ahtimella olevia sarjoja.

              Tuo M52B28 on -95 vuoden coupessa ja sen kohdalla tuo on vaikeampi tapaus kun ilmeisesti edelleenkään verrokiksi ei käy M3 mallit. Ilmeisesti noita dynotuksia saa "säädettyä" toivottuu tulokseen mutta koska en aiheesta tiedä mitään niin en tiedä miten asia hoituu. YV:llä saa takoa tietoa päähän jos julkisesti ei ohjeisteta. Ruuviahtimen laittoon on osien keräääminen päällä tähän autoon.
              No tuo E36 on mahdollista rajoittaa esim. moottorinohjauksen puolelta joten ei sen puoleen ongelmia.

              Euro 3 on pitänyt ilmeisesti olla kaikissa vuodesta 2000?

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Euro 3 on pitänyt ilmeisesti olla kaikissa vuodesta 2000?
                Euro 3 päästöluokitus bensiinimoottoreille on tullut voimaan tammikuussa 1997.




                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                  Euro 3 päästöluokitus bensiinimoottoreille on tullut voimaan tammikuussa 1997.




                  https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-päästöluokitukset
                  Aivan kyllä. Olikin pakuissa vuodesta 2000. Ei taas voi muistaa kaikkea

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3564
                    • Nla

                    Olen laiska en jaksa lukea mutta saako tuon muutoksen jälkeen e36 328 vm98 leimattua esim remmille ilman pussitestejä yms
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Spiddu View Post
                      Olen laiska en jaksa lukea mutta saako tuon muutoksen jälkeen e36 328 vm98 leimattua esim remmille ilman pussitestejä yms
                      Jos tuo on euro 3 luokan auto niin ei.

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Spiddu View Post
                        Olen laiska en jaksa lukea mutta saako tuon muutoksen jälkeen e36 328 vm98 leimattua esim remmille ilman pussitestejä yms
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Jos tuo on euro 3 luokan auto niin ei.
                        Ja onhan se kun euro3 tuli tammikussa 97
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          Ai että kun oma on sopivasti 3/97 rekattu Saa siis ahtaa laillisesti? Jos ei niin tehää sit kuten kaikki eli laittomasti...
                          Vai pitääkö se sitten rueta purkamaan tohon käyttikseen osia kun se on ensirekattu 11/96
                          Last edited by Matuh; 28-09-2015, 01:58.
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            Hieno muutos kun ainakin omaa harrastamista helpottaa! Tosin hommat oli tehty jo tästä muutoksesta tietämättä. Saa kyllä dynossa tapella tehot aika alas.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Freak
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 2558
                              • .

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Euro 3 päästöluokitus bensiinimoottoreille on tullut voimaan tammikuussa 1997.

                              https://fi.wikipedia.org/wiki/Euro-päästöluokitukset
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Aivan kyllä. Olikin pakuissa vuodesta 2000. Ei taas voi muistaa kaikkea
                              Miten mulla on sellainen kutina, että tämä tarkoittaa ko ajankohdan jälkeen tyyppihyväksyttyjä uusia automalleja. :think

                              Originally posted by Euro-päästöluokitukset
                              Euro-päästöluokituksilla säädetään EU:n tyyppihyväksyntädirektiivissä ajoneuvojen terveydelle haitallisten päästöjen enimmäisrajoista. Päästöjen enimmäisrajoja alennetaan asteittain noin viiden vuoden välein.[1] Uusin Euro 6 -luokka sitoo moottoriajoneuvojen tyyppihyväksyntää 1. syyskuuta 2014 alkaen ja rekisteröinnin sekä myynnin osalta uusia henkilö- ja pakettiautoja 1. syyskuuta 2015 mennessä.[2] Edellinen Euro 5 -luokka astui voimaan vuoden 2011 alussa myytyihin autoihin.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • QUASIMODO
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2542
                                • Pirkkala

                                Eli mitenkä?

                                Mistä eteenpäin vaatii pussitestit?

                                Oma E36 M3 04/97...mites tämän kanssa?
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎