Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Olisi mielenkiintoinen kysymys siemens säätäjäguruille ja -huruille. Olettaisin, että näissäkin purkeissa on jonkinlainen hätäkäyttötila, jos maf-anturi hajoaa. Käyttääkö boksi silloin kuormitustietona kaasun asentoa? Toimiiko vanos ja disa?
    Kyllä se alpha-n taulukko on kaasun asennon mukaan ja on mahdollista saada vapari tai mekaanisesti ahdettu toimimaan jotenkin myös ilman maffia(esim. jos ajaa vain rataa kesällä niin closed loop on melko turha luulisin), vanos toimii load-tiedon ja kaasun asennon mukaan, disasta ei mulla kokemusta enkä tiedä aiheuttaako maf vikakoodi edellämainittujen toimintaan jotain kommervenkkejä
    Last edited by naikou; 18-01-2022, 18:18.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Olisi mielenkiintoinen kysymys siemens säätäjäguruille ja -huruille. Olettaisin, että näissäkin purkeissa on jonkinlainen hätäkäyttötila, jos maf-anturi hajoaa. Käyttääkö boksi silloin kuormitustietona kaasun asentoa? Toimiiko vanos ja disa?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ne voi periaatteessa olla mitä vaan min ja max kuorman väliltä, mitä moottori normaalisti näkee. Tsi oikeestaan vähän yli minimin ja maksimin kaiken varalta.
    Jep tuolla tavalla ne olikin laitettu ja ajeltukin jo hyvä tovi.

    Tänä aamuna muuten antautui walbro ”255lph” kun just pari päivää olin ihmetellyt miks auto tuntuu siltä ettei vedä ahdoilla

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Olisko täällä kellään heittää vinkkiä kuorma-akseleiden skaalaukseen, voiko sinne ms41:ssä laitella vaikka sellaisia kuormia millä auto useimmiten käy eri tilanteissa vai pitääko ne jotenkin laskea kohilleen?
    Ne voi periaatteessa olla mitä vaan min ja max kuorman väliltä, mitä moottori normaalisti näkee. Tsi oikeestaan vähän yli minimin ja maksimin kaiken varalta.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Olisko täällä kellään heittää vinkkiä kuorma-akseleiden skaalaukseen, voiko sinne ms41:ssä laitella vaikka sellaisia kuormia millä auto useimmiten käy eri tilanteissa vai pitääko ne jotenkin laskea kohilleen?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    Onko kellään haisua kun tuolla acceleration valikossa semmonen kartta kun ignition retard-fast increasing TPS, eikö tuollainen aiheuta vain nykiviä vaihteen vaihtoja?
    Eikun nimenomaan koittaa vähentää nykimisiä puottamalla ennakkoa pikkusen kun painat nopeammin kaasua.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Kiitoksia vinkistä. Kellään muulla virustorjunta herjannut quickflash.exestä?
    Juuri tänään ku läppäri oli netissä vähän aikaa ja nappas automaattiset päivitykset niin sen jälkeen virustorjunta oli poistanut quickflashin, aiemmin ei ole ollut mitään murhetta mutta nyt kummeni sillä kun otti virustorjunnan pois käytöstä.

    Onko kellään haisua kun tuolla acceleration valikossa semmonen kartta kun ignition retard-fast increasing TPS, eikö tuollainen aiheuta vain nykiviä vaihteen vaihtoja?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by energy View Post

    Kiitoksia vinkistä. Kellään muulla virustorjunta herjannut quickflash.exestä?

    Leave a comment:


  • energy
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mikäs ohjelma tätä nykyä on paras tohon fläshäilyyn?
    MS41 Quickflash

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mikäs ohjelma tätä nykyä on paras tohon fläshäilyyn?
    Last edited by Skarpa; 02-10-2021, 19:15.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Aivan varmaan saa. Yritystä ei oo riittävästi jos ei saa tiiliskiveksi.
    Mutta sanotaanko että 3 eri adapterikaapelia yhdessä, ei latausjännitettä, ei laturissa, linux parin sekunnin välein kaatuvalla wmvaren virtuaalikoneella windows 10 pyörittäen, ja tahallinen piittaamattomuus sekä haluttomuus käyttää hyväksi havaittua ja ohjeistettua ohjelmistoa kirjoittamiseen on sellainen kombo että oksat pois.

    Mutta joo se siitä, traumojahan on hyvä käsitellä huumorin kautta.

    Onko PK-seudulla osaamista, tänään juttelin erään toisenkin zetaharrastajan kanssa ja jos tuollainen löytyisi joka osaisi esim valmiit kartat uppia 100% varmuudella ecuun niin se ois huippua. Tai lukasta lokeja.

    No varmaan jos yrittämällä yrittää, niin voi onnistua. Jos nyt oletetaan, että ei ajeta virtuaalikoneessa ja käytössä on soveltuva virtalähde, toimiva kaapeli ja kohtuullinen ohjelma, niin tuskin tulee tiiliskiveä. Näissä kun kirjoituksen epäonnistuminenkaan ei omien kokemuksien perusteella ole mikään ongelma. Uudempien autojen ecujen kanssa tulee kyllä helposti tiiliskiviä ihan kunnon työkalujenkin kanssa.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No varmasti saa jumiin ettei käynnisty, mutta tiiliskiveksi niin, että ei enää saa henkiin edes boottimodessa/piirille suoraan? Nämä kuitenkin todella helppoja ecuja softata kun verrataan uudempiin.
    Aivan varmaan saa. Yritystä ei oo riittävästi jos ei saa tiiliskiveksi.
    Mutta sanotaanko että 3 eri adapterikaapelia yhdessä, ei latausjännitettä, ei laturissa, linux parin sekunnin välein kaatuvalla wmvaren virtuaalikoneella windows 10 pyörittäen, ja tahallinen piittaamattomuus sekä haluttomuus käyttää hyväksi havaittua ja ohjeistettua ohjelmistoa kirjoittamiseen on sellainen kombo että oksat pois.

    Mutta joo se siitä, traumojahan on hyvä käsitellä huumorin kautta.

    Onko PK-seudulla osaamista, tänään juttelin erään toisenkin zetaharrastajan kanssa ja jos tuollainen löytyisi joka osaisi esim valmiit kartat uppia 100% varmuudella ecuun niin se ois huippua. Tai lukasta lokeja.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Saa näitä tiiliskiveksikin. Varsinkin -373 boksit tykkää mennä mykäksi softaillessa. Remolla nyt ei varsinaisesti tiiliskeveksi oo ecu menny, mutta jotenkin sekaisin kummiskin softaillessa ettei auto enään pelannut yhtään. Mutta ehjällä binäärillä heräs henkiin taas.
    No varmasti saa jumiin ettei käynnisty, mutta tiiliskiveksi niin, että ei enää saa henkiin edes boottimodessa/piirille suoraan? Nämä kuitenkin todella helppoja ecuja softata kun verrataan uudempiin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Car Definition filun puuttuminen ei haittaa. Mutta onhan logger definition uusin? obd kaapelin ajurit pitää olla kunnossa että com portti näkyy laitehallinnassa, niin sillon pitäs näkyä com portin numero myös RomRaider loggerissa. Sit "Select Logging Protocol Options" valikosta valitsee DS2 ja pitäs toimia.
    Täytyy tarkistaa mutta vasta hetki sitten päivitin entisen 2017 vm rr uusimpaan versioon ja otin latasin samalla kaikki uusimmat definition xml. filet, tein koneelle oman kansion erikseen jossa ne kaikki on, tällä hetkellä kun valitsee ds2 protokollan niin se parametrien valikko häviää näytöltä. Tuota ajuri hommaa mietin itsekin mutta ei kai quickflash toimisi myöskään jos siellä olisi vika....no täytyy koittaa kikkailla vielä jos alkais toimia.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Miten näitä edes saa tiiliskiveksi? On niin helppoja ecuja softata, että jos näitä saa tiiliskiveksi niin ihme on. Pazi nyt voi hoitaa tuon sulle vaikka etänä, jos vaan ehtii.
    Saa näitä tiiliskiveksikin. Varsinkin -373 boksit tykkää mennä mykäksi softaillessa. Remolla nyt ei varsinaisesti tiiliskeveksi oo ecu menny, mutta jotenkin sekaisin kummiskin softaillessa ettei auto enään pelannut yhtään. Mutta ehjällä binäärillä heräs henkiin taas.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎