Onko muilla tullut vastaan tämmöstä että partial flash ei mene perille useammasta yrityksestä huolimatta? Partial flashi jää suunnilleen puoleenväliin jumiin ja ei auta vaikka odottaisi vartin niin ei etene, kun koittaa fullflashia niin heti alkuun ohjelma ilmoittaa että ”unable to erase flash” muistaakseni, flashiohjelma kuitenkin tunnistaa dme:n vielä ja voi katsoa livedataa sekä vikakoodit lukea että ainakaan täysin mykkä se ei ole. Tietenkään ei moottori käynnistyy enää kun flashi jäi puolitiehen Samalla purkilla, kaapelilla ja läppärillä on ennen sujunut partial flashit mutkitta ja noin minuutin ehkä ottanut aikaa.
Varmaan auta muu kuin laittaa uus purkki tilaukseen
E: taas pelittää, kävin koittamassa partial flashia uudestaan vuorokauden jälkeen ja sinne meni, ei tietoa mistä johtui aiempi tietotekniikan kiukuttelu
Vanha juttu jo toisaalla mutta täällä ehkä uusi tieto eli tiettyihin vanhoihin siemens purkkeihin(MS41.0 1429861 id41 ja MS41.2 1406464 id12) tullut yks patchi lisää, load limitin pystyy nostaa siitä reilu tonnista 1389mg/stk uusimmalla definition filulla.
Oletettavasti on sama tarjolla myös pykälän tai pari uudempiin siemenseihin(en ole varmistanut), tällä saa ainakin ahdettuun koneeseen lisää pelivaraa
Hieman apua tarvitsisi RomRaider ja MS43 ecun kanssa. MS4x sivustolta ladattu ja lisätty MS43 ecu definitions. Mutta jostain syystä ei näytä vaan kuin nuo kaksi: sensors scaling ja gearing.
M52tub25 turbo (ms42) ja nissanin maffi, joka skaalattu ecuun, 2048kg maf patch päällä, 668cc dekat jotka kirjattu ecuun, pitääkö vielä säädellä kuorma-akseleita kun vetää niin pirun rikkaalle kun maffi ylittää 4v alueen. Kokeilin maffi karttaa tiputtaa ~35% tuolta 4-5v alueelta rötääminen loppui, mutta arvot menee niin pieneks ettei toi voi olla oikeatapa saada sitä toimimaan. Kokeilin nyt muuttaa maf kartat takas ja vääntökäyrät 600-->1007, ei ole vielä kokemusta miten auto noilla muutoksilla pelaa. Vapari alue muuten ok, paitsi ihan pieni kaasun painaminen vetää koneen tosi rikkaalle eli meinaa stumpata esim liikkeelle lähdössä, mikähän asetus tähän voisi auttaa ?
Edit: Vakio suuttimilla ja nissanin maffilla toimi ihan normaalisti, tässävaan se mahdollisuus ettei kone ahdoilla rikkaalle päässy vaikka suuttimet olis ollu täysin auki, koska virtsus on niin pieni.
Pasin kanssa tänään kirjoiteltiinkin mutta onko ketään uudenmaanliepeillä kenellä on MS41:n kanssa pelaaminen tuttua puuhaa onnistuneesti ja haluaisi auttaa yhdessä hommassa. Minulla saattaa olla nääs täppä väärässä kohtaa omassa autossani ja se pitäis tarkistaa.
Eli täytyy jonkun vanhemman e36 abs purkki vaihtaa että pääsee eroon ohjainlaitteesta niin sit ei enää ole tuota asc+t riesana autossa?
Tämä on minun käsitys. Eikä tarvi varmaankaan olla edes vanhemman (niissä abs pumppu ja boksi on erillisiä, eli vaatii ison johdotushomman), vaan kattelee vaikka jokun 4-koneisen abs vehkeet, kun niissä ei oo luistonestoa.
Tuohon asc+t disablointiin muistaakseni piti control biteistä desimaalilukua muuttaa eli sen saa myös ohjelmallisesti poistettua, siihenkin romraider foorumilta ohjeet löytyy
Joo mutta vain ecusta. Itse autossa se pysyy vielä käytössä.
Tuohon asc+t disablointiin muistaakseni piti control biteistä desimaalilukua muuttaa eli sen saa myös ohjelmallisesti poistettua, siihenkin romraider foorumilta ohjeet löytyy
Moro, ajattelin kysyä että saako MS41 säädettyä ASC+T:n kokonaan pois päältä. Niin että voisi vain purkaa kaikki sen hässäkät eikä tarvitsisi edes tehdä mitään johto-vastus-virityksiä. Lisäksihän tuo +T jarruttaa renkaita aina luistolla jos ei ole nappulasta painettu pois niin olisi hyvä jos saisi kokonaan pois ja sitten pääsisi vaihtamaan mishimoton silikoni imuletkun paikalle ja pärjäisi vain tuolla yhdellä avarretulla kaasuläpällä. Eli paluu sinne 20v päähän milloin näitä olette viimeksi tehneet mutta nykyisellä ymmärryksellä lisättynä. Samahan tulee vastaan jos vaihtaa itb:t.:think
Ja sitten toinen erillinen asia isomman ja halvemman MAF:in vaihdosta:
Mistä tälläinen löytyy nykypäivänä?
Romraiderin foorumilta itse latasin Alpinan kartan E36 3.0 M3 maffille. Voin lähettää sähköpostilla minun käyttämäni jos laitat vaikka privaa tai sitten kirjautumalla tuonne: https://www.romraider.com/forum/view...p?f=42&t=11338
DO88 myy silikonimutkaa joka sopii M52 kaasuläpän ja tuon M3 MAF:n väliin ja sellainen on itselläni.
Moro, ajattelin kysyä että saako MS41 säädettyä ASC+T:n kokonaan pois päältä. Niin että voisi vain purkaa kaikki sen hässäkät eikä tarvitsisi edes tehdä mitään johto-vastus-virityksiä. Lisäksihän tuo +T jarruttaa renkaita aina luistolla jos ei ole nappulasta painettu pois niin olisi hyvä jos saisi kokonaan pois ja sitten pääsisi vaihtamaan mishimoton silikoni imuletkun paikalle ja pärjäisi vain tuolla yhdellä avarretulla kaasuläpällä. Eli paluu sinne 20v päähän milloin näitä olette viimeksi tehneet mutta nykyisellä ymmärryksellä lisättynä. Samahan tulee vastaan jos vaihtaa itb:t.:think
Ja sitten toinen erillinen asia isomman ja halvemman MAF:in vaihdosta:
Mitäs nyt teen väärin kun en onnistu saamaan RomRaideriin MS43 ecu definitioneita toimimaan? Kaikilla kokeilemillani versioilla valitus: not a valid definition file.
MS41 ja MS42 kuitenkin pelaa ihan oikein kun lataan ne.
Leave a comment: