Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siemens MS41(M52) säätäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 320i
    replied
    Mulla on 95 loppuvuodesta valmistunut e39 528i ja siinä on pelkkä asc, jonka saa kyllä asc nappia painamalla pois päältä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 320i View Post
    Puhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.

    Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K
    E39 ei ole saanut tietääkseni pelkällä asc:llä ilman +t.
    Jarruttaa siis sutivaa pyörää.

    E32, 34 ja ehkä e36 olivat vissiin viimeiset missä oli pelkkää asc:tä tarjolla.

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Ja tässä M54 pistokkeet, tuo iso valkoinen 12napainen pistoke on sama, mutta pinnijärjestys eri. Ja tuota mustaa kampaliitintä ei ole M54 koneisessa lainkaan
    Attached Files

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Palatakseni pari sivua sitten käsiteltyyn aiheeseen, ms41 tilalle ms43 tai 42, niin tänään vertailin e39 m52 ja e39 m54 johtosarjojen eroja.

    Tässä m52 pistokkeet:
    Attached Files

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Puhutko nyt e39 mallista? Eihän niissä ainakaan ekoissa asc jarruta pyöriä, sulkee vain sen läpän, jolla kuristetaan moottorin ilmansaantia.

    Jos levylukon haluat, niin joudut sovittamaan e38 740 typ210 perän sinne. Siihen löytyykin sitten kunnollisia lukkoyksiköitä. Huomaa että vain ekoista e38 malleista löytyy tuo typ210. Joskus 95 vuonna tuli se uudempi typ215K

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Eipä oikeestaan. Samoja kaikki. Valmistajia on vaan useampi kuten bosch ja bremi esim.
    Jotkut ovat väittäneet että bremin valmistamat kestäis paremmin.

    Onko kukaan koittanut muuttaa asc karttoja niin että sallii enemmän sutimista ennen ku alkaa rajoittaa tehoja kunnolla? Se sutivan pyörän jarruttaminenhan on ihan jees toiminto mutta jos sais siitä tehtyä sellaisen että pystyis ajamaan aavistuksen luistossa niin olis mutka-ajossa tai radalla aika jees

    ASC pois päältä kun tietyssä tilanteessa jää jauhamaan toisella niin menee mutkasta ulostulot aika pilalle ja kunnon levylukkoa ei taia 188k perään saada rakennettua

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Ms45 näyttää olevan tuo e60 530i dme boksi. Saavutetaanko sillä mitään lisäominaisuuksia vrt ms42/43

    Kuinkas pitkälle tämmösen suuttimet riittää ja minkä kokoiset ne on? M54b30 kyseessä.

    Onko järkevämpää käyttää m54b30 maffia, vai s50 maffia?

    Ja jos jollain on kuvaa e39 m52tu tai M54 pistokkeista joilla moottorin johtosarja yhdistyy auton johtosarjaan apparin raitisilmasuotimen alla olevassa kotelossa, niin kiinnostaa kovasti eroaako mitenkään m52 liittimistä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 320i View Post
    Mitkä on järkevin valinta, esim ahdettuun, ms41/42/43/45 puolista? Vaiko onko noissa ees eroa?
    Eipä oikeestaan. Samoja kaikki. Valmistajia on vaan useampi kuten bosch ja bremi esim.

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Mitkä on järkevin valinta, esim ahdettuun, ms41/42/43/45 puolista? Vaiko onko noissa ees eroa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 320i View Post
    Voisiko tuohon vaihtaa puolat m52 koneesta?
    Joo, mut vaatinee m52tu venakopan tai m54 ms43 venakopan.

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Voisiko tuohon vaihtaa puolat m52 koneesta?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 320i View Post
    Se muuten saattaa hyvinkin olla Ms45, pitääkin tarkistaa kun seuraavan kerran menen tallille.

    Mulla on siis kokonainen 270tkm ajettu m54b30 johtosarjoineen ja ecuineen, joka on purettu kolaroidusta e60 530i sedanista. Mutta koska kone on tarkoitus istuttaa vuoden - 96 528 malliin, niin en usko että tuo e60 johtosarja sopii ilman modauksia. Ja ajatus johtosarjan pätkimisestä ja liittämisestä ei ainakaan houkuta, koska ei se enää ole yhtä luotettava kuin tehtaan alkuperäinen johtosarja.
    Jep. Siksi suosittelisin vaihtamaan ms42 ecun ja johtosarjan siihen e39:stä, niin se on aikalailla plug and play. Kaasulappäkotelon joudut vaan vaihtamaan m52tu malliin. Tuo ms45 hankaloittaa asiaa sen verran että siinä on kynämalliset puolat. Ja ms43 sekä ms42 käyttää perinteisempää puolamallia. Niin joudut varmaan pätkimään puolille menevän johtonipun ms42 johtosarjasta ja laittamaan tilalle ms45 johtosarjan puolanliittimet. Ellei älyttömällä tuurilla puolan johtosarkan liitin ole sama noissa.

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Se muuten saattaa hyvinkin olla Ms45, pitääkin tarkistaa kun seuraavan kerran menen tallille.

    Mulla on siis kokonainen 270tkm ajettu m54b30 johtosarjoineen ja ecuineen, joka on purettu kolaroidusta e60 530i sedanista. Mutta koska kone on tarkoitus istuttaa vuoden - 96 528 malliin, niin en usko että tuo e60 johtosarja sopii ilman modauksia. Ja ajatus johtosarjan pätkimisestä ja liittämisestä ei ainakaan houkuta, koska ei se enää ole yhtä luotettava kuin tehtaan alkuperäinen johtosarja.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 320i View Post
    Olet Pasi aivan oikeassa, olen kokoajan yrittänyt erottaa puolien johtosarjaa, koneen johtosarjasta.

    Kun koneen johtosarjaa seurasi tulipellin suojamuovien alle, niin selvisi että se vain kiertää sieltä lenkin konehuoneen toiselle puolelle ja yhdistyy siellä sitten suuttimille, antureille sun muille.

    Rintapellin muovit irrottamalla johtosarja on siis vaihdettavissa aivan helposti.

    Olisiko kellään kuvaa e39 m52tu tai M54 pistokkeista, noista valkeasta ja mustasta sähkörasian nurkassa.

    Minun M54 on e60 korista purettu, joten sen johtosarja taitaa nyt olla väärä...
    Minä voin pistää kuvan illalla kuvan siitä. E60 johtosarja ei tosiaan passaa. Ja se muutenkin taitaa olla ms45:lla eikä ms43:lla. Minä voisin siitä e60 johtosarjasta olla kiinnostunut ostamaan sen :think kun olisi tarve ms43 johtosarjalle, jos se ei liikaa ms43 johtosarjasta eroa. Menee muutenkin uusiksi se, niin autosta mistä se tulee ei ole väliä.
    Last edited by Pazi88; 25-09-2018, 15:23.

    Leave a comment:


  • 320i
    replied
    Olet Pasi aivan oikeassa, olen kokoajan yrittänyt erottaa puolien johtosarjaa, koneen johtosarjasta.

    Kun koneen johtosarjaa seurasi tulipellin suojamuovien alle, niin selvisi että se vain kiertää sieltä lenkin konehuoneen toiselle puolelle ja yhdistyy siellä sitten suuttimille, antureille sun muille.

    Rintapellin muovit irrottamalla johtosarja on siis vaihdettavissa aivan helposti.

    Olisiko kellään kuvaa e39 m52tu tai M54 pistokkeista, noista valkeasta ja mustasta sähkörasian nurkassa.

    Minun M54 on e60 korista purettu, joten sen johtosarja taitaa nyt olla väärä...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎