Originally posted by Freak
View Post
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
Kyllä se alpha-n taulukko on kaasun asennon mukaan ja on mahdollista saada vapari tai mekaanisesti ahdettu toimimaan jotenkin myös ilman maffia(esim. jos ajaa vain rataa kesällä niin closed loop on melko turha luulisin), vanos toimii load-tiedon ja kaasun asennon mukaan, disasta ei mulla kokemusta enkä tiedä aiheuttaako maf vikakoodi edellämainittujen toimintaan jotain kommervenkkejäLast edited by naikou; 18-01-2022, 19:18.
-
Olisi mielenkiintoinen kysymys siemens säätäjäguruille ja -huruille. Olettaisin, että näissäkin purkeissa on jonkinlainen hätäkäyttötila, jos maf-anturi hajoaa. Käyttääkö boksi silloin kuormitustietona kaasun asentoa? Toimiiko vanos ja disa?
Leave a comment:
-
Jep tuolla tavalla ne olikin laitettu ja ajeltukin jo hyvä tovi.Originally posted by Pazi88 View PostNe voi periaatteessa olla mitä vaan min ja max kuorman väliltä, mitä moottori normaalisti näkee. Tsi oikeestaan vähän yli minimin ja maksimin kaiken varalta.
Tänä aamuna muuten antautui walbro ”255lph” kun just pari päivää olin ihmetellyt miks auto tuntuu siltä ettei vedä ahdoilla
Leave a comment:
-
Ne voi periaatteessa olla mitä vaan min ja max kuorman väliltä, mitä moottori normaalisti näkee. Tsi oikeestaan vähän yli minimin ja maksimin kaiken varalta.Originally posted by naikou View PostOlisko täällä kellään heittää vinkkiä kuorma-akseleiden skaalaukseen, voiko sinne ms41:ssä laitella vaikka sellaisia kuormia millä auto useimmiten käy eri tilanteissa vai pitääko ne jotenkin laskea kohilleen?
Leave a comment:
-
Olisko täällä kellään heittää vinkkiä kuorma-akseleiden skaalaukseen, voiko sinne ms41:ssä laitella vaikka sellaisia kuormia millä auto useimmiten käy eri tilanteissa vai pitääko ne jotenkin laskea kohilleen?
Leave a comment:
-
Eikun nimenomaan koittaa vähentää nykimisiä puottamalla ennakkoa pikkusen kun painat nopeammin kaasua.Originally posted by naikou View Post
Onko kellään haisua kun tuolla acceleration valikossa semmonen kartta kun ignition retard-fast increasing TPS, eikö tuollainen aiheuta vain nykiviä vaihteen vaihtoja?
Leave a comment:
-
Juuri tänään ku läppäri oli netissä vähän aikaa ja nappas automaattiset päivitykset niin sen jälkeen virustorjunta oli poistanut quickflashin, aiemmin ei ole ollut mitään murhetta mutta nyt kummeni sillä kun otti virustorjunnan pois käytöstä.Originally posted by Skarpa View PostKiitoksia vinkistä. Kellään muulla virustorjunta herjannut quickflash.exestä?
Onko kellään haisua kun tuolla acceleration valikossa semmonen kartta kun ignition retard-fast increasing TPS, eikö tuollainen aiheuta vain nykiviä vaihteen vaihtoja?
Leave a comment:
-
Originally posted by energy View Post
Kiitoksia vinkistä. Kellään muulla virustorjunta herjannut quickflash.exestä?
Leave a comment:
-
MS41 QuickflashOriginally posted by Skarpa View PostMikäs ohjelma tätä nykyä on paras tohon fläshäilyyn?
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostAivan varmaan saa. Yritystä ei oo riittävästi jos ei saa tiiliskiveksi.
Mutta sanotaanko että 3 eri adapterikaapelia yhdessä, ei latausjännitettä, ei laturissa, linux parin sekunnin välein kaatuvalla wmvaren virtuaalikoneella windows 10 pyörittäen, ja tahallinen piittaamattomuus sekä haluttomuus käyttää hyväksi havaittua ja ohjeistettua ohjelmistoa kirjoittamiseen on sellainen kombo että oksat pois.
Mutta joo se siitä, traumojahan on hyvä käsitellä huumorin kautta.

Onko PK-seudulla osaamista, tänään juttelin erään toisenkin zetaharrastajan kanssa ja jos tuollainen löytyisi joka osaisi esim valmiit kartat uppia 100% varmuudella ecuun niin se ois huippua. Tai lukasta lokeja.
No varmaan jos yrittämällä yrittää, niin voi onnistua. Jos nyt oletetaan, että ei ajeta virtuaalikoneessa ja käytössä on soveltuva virtalähde, toimiva kaapeli ja kohtuullinen ohjelma, niin tuskin tulee tiiliskiveä. Näissä kun kirjoituksen epäonnistuminenkaan ei omien kokemuksien perusteella ole mikään ongelma. Uudempien autojen ecujen kanssa tulee kyllä helposti tiiliskiviä ihan kunnon työkalujenkin kanssa.
Leave a comment:
-
Aivan varmaan saa. Yritystä ei oo riittävästi jos ei saa tiiliskiveksi.Originally posted by HTK12 View PostNo varmasti saa jumiin ettei käynnisty, mutta tiiliskiveksi niin, että ei enää saa henkiin edes boottimodessa/piirille suoraan? Nämä kuitenkin todella helppoja ecuja softata kun verrataan uudempiin.
Mutta sanotaanko että 3 eri adapterikaapelia yhdessä, ei latausjännitettä, ei laturissa, linux parin sekunnin välein kaatuvalla wmvaren virtuaalikoneella windows 10 pyörittäen, ja tahallinen piittaamattomuus sekä haluttomuus käyttää hyväksi havaittua ja ohjeistettua ohjelmistoa kirjoittamiseen on sellainen kombo että oksat pois.
Mutta joo se siitä, traumojahan on hyvä käsitellä huumorin kautta.

Onko PK-seudulla osaamista, tänään juttelin erään toisenkin zetaharrastajan kanssa ja jos tuollainen löytyisi joka osaisi esim valmiit kartat uppia 100% varmuudella ecuun niin se ois huippua. Tai lukasta lokeja.
Leave a comment:
-
No varmasti saa jumiin ettei käynnisty, mutta tiiliskiveksi niin, että ei enää saa henkiin edes boottimodessa/piirille suoraan? Nämä kuitenkin todella helppoja ecuja softata kun verrataan uudempiin.Originally posted by Pazi88 View PostSaa näitä tiiliskiveksikin. Varsinkin -373 boksit tykkää mennä mykäksi softaillessa. Remolla nyt ei varsinaisesti tiiliskeveksi oo ecu menny, mutta jotenkin sekaisin kummiskin softaillessa ettei auto enään pelannut yhtään. Mutta ehjällä binäärillä heräs henkiin taas.
Leave a comment:
-
Täytyy tarkistaa mutta vasta hetki sitten päivitin entisen 2017 vm rr uusimpaan versioon ja otin latasin samalla kaikki uusimmat definition xml. filet, tein koneelle oman kansion erikseen jossa ne kaikki on, tällä hetkellä kun valitsee ds2 protokollan niin se parametrien valikko häviää näytöltä. Tuota ajuri hommaa mietin itsekin mutta ei kai quickflash toimisi myöskään jos siellä olisi vika....no täytyy koittaa kikkailla vielä jos alkais toimia.Originally posted by Pazi88 View PostCar Definition filun puuttuminen ei haittaa. Mutta onhan logger definition uusin? obd kaapelin ajurit pitää olla kunnossa että com portti näkyy laitehallinnassa, niin sillon pitäs näkyä com portin numero myös RomRaider loggerissa. Sit "Select Logging Protocol Options" valikosta valitsee DS2 ja pitäs toimia.
Leave a comment:
-
Saa näitä tiiliskiveksikin. Varsinkin -373 boksit tykkää mennä mykäksi softaillessa. Remolla nyt ei varsinaisesti tiiliskeveksi oo ecu menny, mutta jotenkin sekaisin kummiskin softaillessa ettei auto enään pelannut yhtään. Mutta ehjällä binäärillä heräs henkiin taas.Originally posted by HTK12 View PostMiten näitä edes saa tiiliskiveksi? On niin helppoja ecuja softata, että jos näitä saa tiiliskiveksi niin ihme on. Pazi nyt voi hoitaa tuon sulle vaikka etänä, jos vaan ehtii.
Leave a comment:
Leave a comment: