Originally posted by naikou
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siemens MS41(M52) säätäminen
Collapse
X
-
-
-
Voihan se olla mahdollista jos autossa radio, valot ja puhallin paalla niin vaikka olis pikku laturi kiinni niin akkujannite voi kyykata kesken kaiken liian alas :think fullflashissa varmaan suurin riski on epaonnistua mutta ainakin ite olen 41.2 version saanu vaihdettua onnistuneesti ja partialin Flashhannu kymmenia kertoja uusiksi ilman ongelmaa.
Kaytin rullilla Nummelassa toteamassa virityksen onnistuneeksi, reilu muutama sata hummaa ja tasan 400nm puolella baarilla, tasaseen viistossa nousee teho 6200rpm asti ja vaantohuippu 4500rpm, ei viititty max paineella rykaista kun ei ollut putkessa paikkaa dynon happianturille mutta ens kerralla sitten onLast edited by naikou; 20-05-2021, 01:10.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostAi täällä on tälläinen herkkutopikki myös!
Onko MS41 guruja PK-seudulta?
Ei ole tarvetta nyt juuri mutta tulevaisuudessa taatusti!
Olen super tyytyväinen Pazi88:n gurutteluun mutta tuo Espoo-Oulu välimatka kummasti viilentää omaa virittelyintoa.
Soukassahan oli yksi hemmo jolle annoin kolme mahdollisuutta onnistua ja tuloksena oli pari kertaa tiiliskiveksi muutettu ECU:ni ja kerran bensanpaineet pitkin tulikuumaa pakosarjaa niin...
Leave a comment:
-
-
Ai täällä on tälläinen herkkutopikki myös!
Onko MS41 guruja PK-seudulta?
Ei ole tarvetta nyt juuri mutta tulevaisuudessa taatusti!
Olen super tyytyväinen Pazi88:n gurutteluun mutta tuo Espoo-Oulu välimatka kummasti viilentää omaa virittelyintoa.
Soukassahan oli yksi hemmo jolle annoin kolme mahdollisuutta onnistua ja tuloksena oli pari kertaa tiiliskiveksi muutettu ECU:ni ja kerran bensanpaineet pitkin tulikuumaa pakosarjaa niin...Last edited by Remotion; 20-05-2021, 00:03.
Leave a comment:
-
-
Mikähän vois olla kun romraider loggeri ei ota toimiakseen, uusin romraider versio koneella ja uusimmat ms41 määritystiedostot, com port valikossa ei näy mitään ja herjaa jo ohjelmaa avatessa että auton definition file puuttuu vaikka se on kyllä siellä?
Leave a comment:
-
-
Kyselin jo aiemmin ja kyselen uudestaan: Oisko MS41:lle halukasta ja taitavaa säätäjää Kymenlaaksossa tai laajemmin Etelä-Suomessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Baas 009 View Post
En viittis laittaa viskoa paikalleen kun siihen tarvis hankkia osia. Sähköpuhaltimen käyttöön olis pulikat valmiina, ni sitä ois kätevä käyttää. Mietin että pitääkö laittaa erikseen kytkin vai onnistuisko ecun ohjaamana.
Milläköhän lämpötiloilla flektiä pyöritetään jos pyöritetään...
Laita tuommonen, niin ei tarvi miettiä ja koodata:
Leave a comment:
-
-
Jäähdytinpuhallin...
Kysymys kuuluu että ohjaako MS41 ilmastoinnin sähköpuhallinta jäähdytysveden lämpötilan perusteella?
En viittis laittaa viskoa paikalleen kun siihen tarvis hankkia osia. Sähköpuhaltimen käyttöön olis pulikat valmiina, ni sitä ois kätevä käyttää. Mietin että pitääkö laittaa erikseen kytkin vai onnistuisko ecun ohjaamana.
Milläköhän lämpötiloilla flektiä pyöritetään jos pyöritetään...
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan kokeillut tällaista loggaamiseen: https://www.aldldroid.com/home#features
Youtubessa oli jotain videota tollasesta ja ainakin vaikutti ihan hyvältä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostEikös sulla ollut vielä vähän vaiheessa se e39 speeduino että kaikki toiminnot autossa pelaa siten kuin ne on tarkoitettu(cruise, ilmastointi, luistonesto, mittariston ajotietokone, hetkellisen kulutuksen mittari?Toki varmasti nyt joku tulee huutelemaan jostain poikkeus tapauksesta missä ne toimii. Mutta jokatapauksessa speeduinon hyvä puoli on että se on raudan ja softan puolesta open sourcea, niin mulla on mahdollista saada nuo pelaamaan ilman mitään ihme patentteja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMiksei toimi e39:ssä speeduino :think
Mut joo ms41 kyllä pystyy säätämään turbolle jos on vaan viitseliäisyyttä ja osaamista. Olen muutaman ahdetun koneen säätänytkin ms41:lle. Suurin ongelma on tarpeeksi isoja ilmamääriä mittaavan MAF:n löytyminen joka on silti vielä tarpeeksi tarkka alapäässä. M62TU koneen maf on esim. varsin hyvä vaihtoehto. S50 M3:n MAF:ssa virtaus kyllä turbokäytössä loppuu heti alkuunsa. Lisäksi tosiaan ms41 vaatii oem antureita jotka on kalliita hajotessan. Speeduino tulee äkkiä halvemmaksi ja säätäminen pitäs onnistua missä vaan dynopajalla. ms41:n säätämisen kanssa on monesti omillaan.
Toisaalta taas ms41.3 custom koodi on ollut jo pitkään kehitteillä ja käsittääkseni aika valmiskin. Sillä saa kaikkea kivaa käyttöön ms41:ssä: https://sites.google.com/site/openms...-code---ms41-3
M62tu maffi on ainakin tismalleen saman näköisellä kotelolla (89mm sisähalkaisija)kuin toi mulla käytössä oleva löwe 9333806, ainoa ero erinäköinen liitin ja tiiä sitten onko itse sensorissakin jotain pientä eroa. Mutta tuollaisen m62tu mallin maffin näyttäis saavan ihan boschinakin vielä suht järkevään hintaan.
Mulla ei kyllä vielä oo ollut mitään ongelmaa tuossa ahdinkäytössä tuollakaan maf-anturilla, 0,7-0,8 bar ollut ahtopainetta eikä mitään rötä/pätkimis tai muutakaan murhetta ole tullut eteen, q22pr-u tulpat vakio kärkivälillä, pito-ongelmia vain 205 talvirenkailla kuivallakin. Alipainealueen sai alkuun tarpeeksi lähelle lopullista kun vakio bensakartasta ottaa mallia, lähdin aluksi aavistuksen rikkaalla ajelee ja siitä sitten pikkuhiljaa laihemmalle niin että fueltrimmi pysyy ajossa riittävän pienellä, sain about 500km testaamisella kartat niin hyvään iskuun että viimeiset karttojen hinkkaamiset mielellään rullilla ettei vaaranneta muuta liikennettä. Yli kilon ahdoilla alkaa olla karttojen viimeinenkin kuorma-akseli käytössä, maf karttaa ja kuorma-akseleita pitää rukata niin ettei käy vahinko kun max. ahtopaine iskee suunnilleen siihen plusmiinus 4100rpm vaihteesta riippuen.
Pitää kyllä testata tuo 41.3 jos saisi vielä kunnon ahtopainecontrollinkin käyttöön, voi tulla vaan viinanhuuruinen auto kun nappaa hiilikanisterin pois käytöstäLast edited by naikou; 26-03-2021, 20:19.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by DirtyDiesel View PostÄsken moisesta ekaa kertaa kuulin:think eli siis mikä mistä miten ja mitä kustantaa
Tuosta alat lukemaan ja tutkimaan:
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEnnemmin itse valitsisin speeduinon kuin kdfin kuulemani perusteella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DirtyDiesel View PostEikai noita antureita muutenkaan uskalla tarvikkeina käyttää, tai ainakin itse ajatellut sen niin, että helpommalla (ja halvemmalla) pääsee, kun kerrasta ostaa laadukkaat anturit. Se kun on kuitenkin tiedossa, että miten niiden tarvikkeiden kanssa käy 90% kerroista
Tiedä sitten et onko vaan yksinkertasempi lähteä säätämään ja rakentamaan vaikka kdfi:n kanssa, noista kun ei hirveästi kokemusta ole varsinkaan softapuolella:think
Leave a comment:
-
Leave a comment: