Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joskos vaihtais Bemarin Mersuun? Järkee vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #46
    Originally posted by Nelikko
    Älä nyt Juhis. Ei ne bemaristakaan tehtaalla kaikkea ota. Esim. vaan 330 td siinä 185 hv, eikä tarvii kun lastu muuttaa niin jo kirmaa 225 kaakkia . Tiedä kauanko lysti kestää. Kokeilkoon muut ja kertokoon kokemuksistaan .
    Ihanko essonbaarissa kuulit? Tarkisteleppa lukemia.

    Kyllä vain on mersutkin kalliita huoltaa. Jos joku väittää, että 1000000km ajelee pelkkää polttoainetankin luukkua availlen, niin huhhuh. Unohtuu vain siinä mainita kaikki perän ja vaihdelaatikon korjaukset/vaihdot, kuten myös kaikki muut kuluvat osat. Tuon miljoonan kohdalla on melkein kaikki osat vaihdettuja, todennäköisesti myös moottori. Kova pala on vain tunnustaa, että on ollut jotain vikaa. Ja edes vähäisen 500000km:n ajon jälkeen eivät mersut ole mitään helmiä, varsinkaan jos niitä ei ole tarvinut huoltaa.

    Ja jep jep, merkistä riippumatta, jos pommin ostaa, niin siitä kärsiköön. Henkilökohtainen voivoi.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #47
      Originally posted by remotion
      v*tuttais olla niin köyhä että on varaa taksiin muttei varaa vaihtaa siihen öljyjä...
      Tosi asiallista kommenttia taas ... Jos itse luet öljynvaihdon korjaukseksi, niin siitä vaan...
      Se vaan nyt näyttää osalle olevan niin, ettei pyhään Bemariin saa kohdistaa minkäänlaista arvostelua Eli turha yrittääkään saada kovin objektiivista kommentia, kun suurimmalla osalla on niin tunnepainotteinen suhtautuminen merkkiin...
      Jotensakin järkeen käypää luulisi olevan, että automallin viimeiset versiot ovat laadukkaampia kuin ensimmäiset (vrt. -96 MB W124 touring vs. BMW -97 E39 touring). Joitain hienouksia tietysti kymmenen vuotta aiemmin suunnitellusta autosta puuttu, mutta oletettavasti siitä on saatu tuohon ikään karsittua kaikki lastentauditkin pois. Mukavuudessa ja näyttävyydessä varmasti häviää jonkin verran, mutta käyttövarmuus ja ylläpitokulut ovat varmasti plussan puolella.
      Oletettavasti noista viimeisistä E39 puimureistakin alkaisi olla lastentaudit viilattu aika vähiin? Luulisin?
      Jos vain perse kestäisi, ryntäisin toki oitis ostamaan jonkin 2003 vuosimallin E39 530d touringin, mutta valitettavasti en ole syntynyt hopealusikka suussa, eikä minulla ole aivan vitusti pörssiosakkeita ja synteettisiä optioita tulonlähteenä, joten joudun perustelemaan itselleni hankintojeni järkevyyden ja kustannustehokkuden.

      Mutta elämä on valintoja. Tokihan voisin otta sellaisen "tosipitkän" asuntolainan ja sijoittaa sen uuteen puimuriin, mutta enpä taida sitä tehdä. Elämässä kun on muita tärkeämpiäkin rahanreikiä kuin auto

      Originally posted by Keimo
      Ajaahan sitä vaikka mitenkä tuon määrän. Olisihan sinunkin autolla voinut ajaa ilman korjauksia. Ei kai niistä mikään ollut ajon keskeyttääi vika (vai oliko...?)

      Itselläni on ollut nyt 6kk tuo 525d ja ajettu 13tkm (yht. 171tkm). Korjauskulut 25€ eli parkkivalo, PDC sensori, jonka itse tapoin painepesurilla 15€. Tuota PDC:tähän ei olisi tarvinnut korjata, kun se muuten toimi moitteetta. Yksi sensori oli vain pimeä.

      Toinen asia on se, mitä haluaa tehdä. Itse ajattelin laittaa uuden alustan, vaikka akuuttia tarvetta ei olekaan eli mitään ei ole rikki alustassa. Näitähän kohteita sitten riittää, jos haluaa ns. tuunata huvikseen.
      No ei ehkä juuri ajon keskeyttäviä, mutta aiheuttivat tuon laatu-/hintaluokan autoon kuulumattomia fiiliksiä ajettaessa. Etenkin täällä pohjoisen todella uraisilla teillä tuli ilmi sellaista, mitä ei Saksassa voinut havaita... Toki osa kuluista voinee olla perfektionismia, mutta kyllä mielestäni autossa olevien varusteiden kuuluu olla kunnossa! Jossain edullisemmassa kulkineessa on helpompi hyväksyä vikoja ja puutteita.
      PS. toistaiseksi ainoa varsinainen tuunaus omalla kohdallani on ollut 17" vanteet ja renkaat, jota kokoa monen olen jo kuullut kommentoivan paremmin kottikärryyn sopiviksi

      T: Samppa, ei niin äärifanaattinen Bemaristi ja perheenisä..
      Last edited by Samppasika; 30-03-2005, 17:09.
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #48
        Kyllä itellä on myös hieman kyseenalainen fiilis näistä uudemmista ja uutena AHH niin kalliista penareista. Omassa autossanikin E38 97 on ollut kaikenlaista vaivaa, joita ei mun mielestä sais olla uutena noinkin kalliissa autossa. Vikoja on ollut mm. mittariston pikselit, rapinaa kojelaudassa, ovipahvit tuntuu turpoovan yläreunasta irti, jalopuut halkee pakkasessa, snadisti ruostetta jne.

        Kokemusta on vanhemmista mersuistakin kuten 300TE aut. -88 ja 190 -89 ja em. autoissa oli myös joitain vikoja kuten samaista ovipahvijuttua jne., mutta niissä oli mun mielestä osat kiinni pääsääntösesti ruuveilla eikä jollain saatanan nipsuilla ja napsuilla, joten purkamisen/kasaamisen jälkeen lopputulos oli vähintään yhtä hyvä kuin ennen. Ajonautintoja tai ainakin käytännöllistä kasassapysymistä noikin mursut aikoinaan tarjosivat, muttei kyyti ollut ikinä läheskään yhtä urheilullista kuin penarit on mulle tarjonnut.

        Täydellistä autoa tuskin on ja uudemmista mursuistakin kuullut kauhutarinoita tutuilta taksikuskeilta. Kai se ois loppujen lopuks paras ostaa soutuvene tai maastopyörä...
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #49
          Täytyy vielä kommentoida, että vaikka mersuissa ei sporttisuudella voi kehua, niin on niillä silti mukava ajaa, ainakin omasta mielestä.

          Seuraavaksi voi mersuun ylläristi vaihtua, joku kuutos turbo dieseli olis ihan mukava. M21:een turbolla ihastuin, kun kävin yhtä ajamassa. Tietenkään pois lukematta M30B35 koneisia E34 ja E28:ja...

          On vaan omasta mielestä aika kovissa hinnoissa nuo alkup. W124 Turbot, siis sedanit (joka siis kiinnostaisi). Entäs mites harvinainen muuten lukkoperä noissa mersuissa on? (ehkä hieman väärä paikka kysyä, mutta kun kerta alkuun päästiin...).
          Last edited by zener; 30-03-2005, 19:21.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #50
            Originally posted by zener
            On vaan omasta mielestä aika kovissa hinnoissa nuo alkup. W124 Turbot, siis sedanit (joka siis kiinnostaisi).
            Huoma kyllä, että eurooppa liikkuu nykyään diesel pyörillä... Todella kiven alla yleensä löytää mistään vm. 94-96 W124 300TDT?? Vai onko suomalaiset jo hakenu ne kaikki pois
            Bensakoneisia hyvillä varusteilla ois vaikka muille jakaa...
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #51
              Originally posted by Samppasika

              No ei ehkä juuri ajon keskeyttäviä, mutta aiheuttivat tuon laatu-/hintaluokan autoon kuulumattomia fiiliksiä ajettaessa. Etenkin täällä pohjoisen todella uraisilla teillä tuli ilmi sellaista, mitä ei Saksassa voinut havaita... Toki osa kuluista voinee olla perfektionismia, mutta kyllä mielestäni autossa olevien varusteiden kuuluu olla kunnossa! Jossain edullisemmassa kulkineessa on helpompi hyväksyä vikoja ja puutteita.
              PS. toistaiseksi ainoa varsinainen tuunaus omalla kohdallani on ollut 17" vanteet ja renkaat, jota kokoa monen olen jo kuullut kommentoivan paremmin kottikärryyn sopiviksi

              T: Samppa, ei niin äärifanaattinen Bemaristi ja perheenisä..
              Juu, ymmärrän kyllä pointtisi ja tottahan se on. Jos käy tuommoinen flaksi, niin hatuttamaanhan se pistää. Älä nyt vaan sieltä Tuiran sillalta hyppää Voi olla, että hyppäät mersun ostettuasi

              t. "Keimo", ei niin fanaattinen Penaristi ja perheenisä

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Tuo minkä Samppa toi esille tuosta mallisarjan kehittymisestä ja vikojen "poishioutumisesta" pitää erityisen hyvin paikkansa juuri ns.Saksalaismerkkien kohdalla. Japsit kun jostain syystä saavat mallisarjansa polkaistua liikkeelle suhteellisesti vähemmän vikaherkkänä kuin Bemu. mersu,VW tai Opel.
                Eli e39:n vikatiheys putoaa melko dramaattisestikkin kun päästään tuosta 8/98 rajapyykistä eteenpäin, parantaen kuin sika juoksuaan mallisarjan edetessä. Sama kehityskaari koskee varsin selkeästi mm.e36:sta kun verrataan esim.vm.92 kiesejä vm.97 M52 koneisiin, jne..
                Eli esim.124 mersun kohdalla ne viimeiset E-koneiset vuosimallit ovat ehdottomasti niitä kokonaisluotettavimpia ja muutenkin parhaiten viimeisteltyjä tässä mallisarjassa.
                Ei siis välttämättä parane täysin yleistää joitain ongelmia koskemaan koko mallisarjaa, koska usein ne on saatu "hierottua" olemattomiin mallisarjan edetessä. e39:ssä vikatiheyshän puolittuu mallisarjan saavutettaessa uuden vuosituhannen. Vieläkään se ei tietysti pärjää lähellekkään esim.Toyota Avensikselle joka sai keltainen enkeli palkinnon "ylivoimaisesta laadustaan". Saksan autokatsastus TUV-raportissaan(7.7milj.katsastettua autoa v.-04) sekä ADAC motorwelt päätyi samaan tulokseen. Kympin sakki oli Toyotaa, mitsua ja Mazdaa, mutta sopihan mukaan yksi Bemarinkin valmiste...nimittäin Mini(7:s).

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #53
                  Originally posted by Hemi
                  e39:ssä vikatiheyshän puolittuu mallisarjan saavutettaessa uuden vuosituhannen. .
                  Silti myös kaverillani Saksassa meni muuten niin helvetin hienosta vm.2001 M-sport varusteisesta 525d touringista takaluukku takuuvaihtoon alareunan ruosteiden takia? Onkohan tuo nyt ihan sattuman kauppaa, milten hyvin onnistuneen luukun sattuu autoonsa saamaan
                  Originally posted by Keimo
                  Älä nyt vaan sieltä Tuiran sillalta hyppää Voi olla, että hyppäät mersun ostettuasi
                  Olin jo kiipeemässä kaiteelle, kun luin sun postauksen... Ootellaan sitten vielä hetki ja harkitaan sitä autonvaihtoa, kun niin kohtuuttomissa hinnoissa on nuo viimeiset W124E 300 turbodiiselit. Saksassakin
                  Last edited by Samppasika; 31-03-2005, 00:52.
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #54
                    Tämä viesti on pelkkää offtopicia mutta pakko möläyttää silti:

                    Edelleen salaisesti haaveilen että autovero poistuisi ja kaikki verotus siirrettäisiin pelkästään dieselkäyttöisten henkilöautojen verotukseen. Samalla henkilöautoihin käytettävän dieselpolttoaineen hinta voitaisiin vaikka kymmenkertaistaa.. siinä olisi resepti jollla Suomen autoverotus pitäisi uudistaa..

                    Toinen vähän realistisempi haaveeni on että joskus 10 vuoden päästä hoksataan kuinka saastuttavia dieselmoottoriset autot todellisuudessa ovat. Tosiasiahan on että niiden päästöjen vaarallisuudesta tiedetään vielä tällä hetkellä yllättävän vähän.

                    Vielä tuo dieselautojen "hehkutus" tulee loppumaan.. uskokaa pois!
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #55
                      Originally posted by Juhis
                      Tämä viesti on pelkkää offtopicia mutta pakko möläyttää silti:

                      Edelleen salaisesti haaveilen että autovero poistuisi ja kaikki verotus siirrettäisiin pelkästään dieselkäyttöisten henkilöautojen verotukseen. Samalla henkilöautoihin käytettävän dieselpolttoaineen hinta voitaisiin vaikka kymmenkertaistaa.. siinä olisi resepti jollla Suomen autoverotus pitäisi uudistaa..

                      Toinen vähän realistisempi haaveeni on että joskus 10 vuoden päästä hoksataan kuinka saastuttavia dieselmoottoriset autot todellisuudessa ovat. Tosiasiahan on että niiden päästöjen vaarallisuudesta tiedetään vielä tällä hetkellä yllättävän vähän.

                      Vielä tuo dieselautojen "hehkutus" tulee loppumaan.. uskokaa pois!
                      Saas nähdä miten käy Eikös nuo viisaat väitä, että se saastutais vähemmän, kuin bensa? Pelkkää puhdasta nokee puskee....
                      Last edited by Samppasika; 31-03-2005, 01:39.
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #56
                        Originally posted by Samppasika
                        Saas nähdä miten käy Eikös nuo viisaat väitä, että se saastutais vähemmän, kuin bensa? Pelkkää puhdasta nokee puskee....
                        Niin no eihän HIV-virus ja AIDS:kaan ollut mikään kova puheenaihe vielä 30 vuotta sitten. Tai eipä paljoa tupakoinnin vaaroista huolehdittu 50-60 vuotta sitten. Ja onhan amfetamiinia käytetty laihdutuslääkkeenä. Tutkanpaljastimet olivat vielä 70-luvun loppupuolella laillisia Suomessakin. Edellisellä vuosikymmenellä ei ollut edes nopeusrajoituksia. Ja viime vuosisadan puolessa välissä ei ollut edes autoveroa! Niin ne ajat vaan muuttuu..
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Rocker
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1023
                          • Suburb of SUUR-Oulu

                          #57
                          Originally posted by Juhis
                          Tämä viesti on pelkkää offtopicia mutta pakko möläyttää silti:

                          Edelleen salaisesti haaveilen että autovero poistuisi ja kaikki verotus siirrettäisiin pelkästään dieselkäyttöisten henkilöautojen verotukseen. Samalla henkilöautoihin käytettävän dieselpolttoaineen hinta voitaisiin vaikka kymmenkertaistaa.. siinä olisi resepti jollla Suomen autoverotus pitäisi uudistaa..

                          Toinen vähän realistisempi haaveeni on että joskus 10 vuoden päästä hoksataan kuinka saastuttavia dieselmoottoriset autot todellisuudessa ovat. Tosiasiahan on että niiden päästöjen vaarallisuudesta tiedetään vielä tällä hetkellä yllättävän vähän.

                          Vielä tuo dieselautojen "hehkutus" tulee loppumaan.. uskokaa pois!
                          Voi helevata noita sun ideoita taas
                          2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                          Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                          EX: 524Tda, 324TdicT
                          Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                          ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #58
                            Hiukkaspäästöt ovat dieselmoottorin vaarallisimpia päästöjä, en tosiaan hirveästi rummuttaisi sellaisen dieselin puolesta jossa ei ole jälkikäsittelylaitteita.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #59
                              Nuo takaluukkuongelmat ovat toki laadullisia ongelmia, mutta jotka eivät näy näissä vikatiheystilastoinneissa käytännössä lainkaan.
                              ...ja kyllä. Eli kyllähän tuo takaluukun ruostuminen on todellinen yksilövika.
                              mm.omassa suomiautossani luukku on päältä ja sisältä tasan samassa kunnossa kuin tehtaalta lähtiessä. Samoin on kaverin 170tkm ajetussa ja 4/96 rekisteröidyssä Suomiautossa.jne. Sitten olen nähnyt "Saksaluukkuja" jotka on ollut ruvella juuri -01 malleissa. Olen koettanut asiaa hieman selvittää, mistä tämä laatuheitto oikein johtuu, mutta mitään varmaa en ole saanut selville.
                              Se mikä on varma on se, että näissä mätänevissä luukuissa sinkkaus on ihan selvästi epäonnistunut. Eli kun tuossa yhtä kolaroitua takaluukkua tutkittiin mistä pari nuppineulan kokoista ruostepilkkua jo löytyi, ei pokkausten alla ollut juuri lainkaan sinkkiä vaan lähes puhdas pelti??? Ei ole ihme että liimaukset kesii ja luukku mätänee. Ilman sinkkaustahan tuo ei voi kestää korjattunaankaan kuin muutaman vuoden kessallaan.
                              e39:ssä kuitenkin on muuten todella vahva sinkkaus, joten jonkinlaisesta prosessiongelmasta tässä on kyse(Turkkilaiset eivät ole vaihtaneet liemiä tarpeeksi usein...?).
                              Ainoa keino välttää tämä omasta mielestäni mitätön ongelma, on ostaa autonsa vasta luukkun reunojen huolellisen tutkimisen jälkeen, tai hakea romikselta ehjä=100% ruostumaton luukku ja käyttää se maalarilla(tai tilata Ruotsista omalla värikoodilla oleva luukku n.300€:llä).

                              Comment

                              • Keimo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2032
                                • Kekkoslovakia

                                #60
                                Originally posted by Hemi
                                Nuo takaluukkuongelmat ovat toki laadullisia ongelmia, mutta jotka eivät näy näissä vikatiheystilastoinneissa käytännössä lainkaan.
                                ...ja kyllä. Eli kyllähän tuo takaluukun ruostuminen on todellinen yksilövika.
                                mm.omassa suomiautossani luukku on päältä ja sisältä tasan samassa kunnossa kuin tehtaalta lähtiessä. Samoin on kaverin 170tkm ajetussa ja 4/96 rekisteröidyssä Suomiautossa.jne. Sitten olen nähnyt "Saksaluukkuja" jotka on ollut ruvella juuri -01 malleissa. ).
                                Kävin tuossa Laakkosella Espoossa ja juttelin myyjän kanssa, koska muutamassa touringissa oli noita pisteruosteita. Myyjä totesi, että niitä on vaihdeltu useampiakin. Ja nämä BMW:t oli ihan Suomi-autoja eli tuontimaalla ei ole merkitystä. Näin oli esim. aikoinani ajamassani taksi-bmw:ssä, jossa alareuna oli ruosteessa kauttaaltaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎