Originally posted by Hemi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Joskos vaihtais Bemarin Mersuun? Järkee vai ei?
Collapse
X
-
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
-
-
Originally posted by JuhisTämä viesti on pelkkää offtopicia mutta pakko möläyttää silti:
Edelleen salaisesti haaveilen että autovero poistuisi ja kaikki verotus siirrettäisiin pelkästään dieselkäyttöisten henkilöautojen verotukseen. Samalla henkilöautoihin käytettävän dieselpolttoaineen hinta voitaisiin vaikka kymmenkertaistaa.. siinä olisi resepti jollla Suomen autoverotus pitäisi uudistaa..
Toinen vähän realistisempi haaveeni on että joskus 10 vuoden päästä hoksataan kuinka saastuttavia dieselmoottoriset autot todellisuudessa ovat. Tosiasiahan on että niiden päästöjen vaarallisuudesta tiedetään vielä tällä hetkellä yllättävän vähän.
Vielä tuo dieselautojen "hehkutus" tulee loppumaan.. uskokaa pois!
Näin on, alkoholi ja kaasu käyttöisiksi kaikki henkilöautot. Ihan älytöntä laittaa henkilöautoon kuorma-auton moottori. Diesel on polttoaineena tarkoitettu lämmitykseen taloissa...
Ja vielä lopuksi alkuperäiseen asiaa.
Myy pois se e39 ja osta e28. Siinä sulle hyvä peli.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterNäin on, alkoholi ja kaasu käyttöisiksi kaikki henkilöautot. Ihan älytöntä laittaa henkilöautoon kuorma-auton moottori. Diesel on polttoaineena tarkoitettu lämmitykseen taloissa...
Ja vielä lopuksi alkuperäiseen asiaa.
Myy pois se e39 ja osta e28. Siinä sulle hyvä peli.
EDITTIÄ: Arpa on kait sitten heitetty! Uusi alustasarja tuli haettua liikkeestä, eli eiköhän tuo kärry sitten jää meille asumaan. Jospa ne laitettavat paikat alkais sitten olla kohta kondiksessa joksikin aikaa? Ja vuosikorjausarvio ylitti sitten juuri 4000€!!Last edited by Samppasika; 31-03-2005, 18:06.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Keimo: Tuotimaalla/suomiautolla ei olekkaan mitään merkitystä tuon luukunreunan ruostumisen kanssa. Toisissa se lähtee muhimaan jo lähes uutena ja toisissa ei luukkuun ilmesty pilkkuakaan koko autonelinkaaren aikana.
Eli kysymys on vain ja ainoastaan valmistusteknisestä laatuhajonnasta.
En tiedä onko luukut bemulle sinkannut monikin eri alihankkija, vai onko kysymys prosessin laadunvalvonnan ajoittaisesta pettämisestä, mutta se on fakta että tuo mätäneminen ei kosketa kaikkia e39:jä. Korithan joka tapauksessa sinkataan eri linjalla/prosessissa kuin takaluukut.
Comment
-
-
Originally posted by HemiKeimo: Tuotimaalla/suomiautolla ei olekkaan mitään merkitystä tuon luukunreunan ruostumisen kanssa. Toisissa se lähtee muhimaan jo lähes uutena ja toisissa ei luukkuun ilmesty pilkkuakaan koko autonelinkaaren aikana.
Eli kysymys on vain ja ainoastaan valmistusteknisestä laatuhajonnasta.
En tiedä onko luukut bemulle sinkannut monikin eri alihankkija, vai onko kysymys prosessin laadunvalvonnan ajoittaisesta pettämisestä, mutta se on fakta että tuo mätäneminen ei kosketa kaikkia e39:jä. Korithan joka tapauksessa sinkataan eri linjalla/prosessissa kuin takaluukut.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaNo tuostahan pitäisi seurata sellainen menettely, että luukut vaihdettaisiin takuseen takuuajan päättymisen jälkeenkin, jos esim. edellinen omistaja ei ole autoaan älynnyt takaluukun alareunasta tarkastella? Ihmetyttää vain Oulun BMW- liikkeen kanta asiaan: "ei ole kuullutkaan moisesta ongelmasta. Yhtään lukkua ei ole korjattu tai vaihdettu. Essonbaarin juttuja".
Comment
-
-
Originally posted by RapamahaJotenkin tuo kommentti muistuttaa sitä etupään puslien vaihtolausuntoa... laita kyselyä suoraan BMW Suomelle?)
Aivan.. Ja eilen, kun hain iskarin suojakumit, siellä yhdessä ihmettelivät haljennutta rektiotangon kumia huoltomiehen kanssaEi muka silloin aikaisemmin ollut moista nähnytkään, kun sellaista niille esittelin...
Soitinkin jo heti aamusella klo. 9:n maissa BMW Suomelle ja tuosta vastaava tyyppi oli ehtinyt palaveriin. Uusi soitto klo. 11 jälkeen... Katotaas mitä sanovatten... Taidan alkaa suunnittelemaan takaiskarien vaihtoa tuossa pihamaalla, kun kelikin on noin komia
EDIT:
BMW Suomen kanta E39 takaluukkujen ruostumiseen (foorumilla julkaisulupa pyydetty em. henkilöltä):
Koritakuun (6v) aikana luukku vaihdetaan aina uuteen, mikäli saumaruostetta esiintyy! Ruostunutta lukkua ei yritetä korjata!
Määräaikaishuoltoihin kuuluu korin tarkastus, jolloin ko. vika tulisi 6 vuoden aikana ilmi, mikäli auto on huollettu merkkilikkeessä!
Pasi Gerpe
BMW SuomiLast edited by Samppasika; 01-04-2005, 12:09.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Homma vain on niin että mikäli luukkua on jo ehditty paikkailemaan/"suojailemaan", ei asiaan bemulla tarvitsekkaan ottaa kantaa.
Toisaalta kyse on kuitenkin melko harvinaisesta ongelmasta jolloin tuo Oulun BMW:n kanta/lausunto on aika luonnollinen varsinkin jos kyseessä on tuontiauto. Jos luukkuun ruostuu reikä, pitäisi luukku mennä koritakuuseen.
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaYritin hillitä ja pitää itteni miehenä, mutta oli pakko: Vituttaako, kun olen uskaltanut sivaltaa sanan säilällä ja arvostella pyhää Penaria? Ahistaako? Kasvaako sarvi päähän? Jotenkin olin havaitsevinani edellisessä postauksessa jotain mainitsemistani tuntemuksista...
Nyt ymmärsit hieman väärin. Minähän kritisoin diesel autoja yleisesti, en muita merkkejä. Ja e28 on hyvä peli. Olishan sellainen 300 124 korinen mese tyyli peli, mieluiten 24v bensakoneella ja mustana....
Comment
-
-
Originally posted by SamppasikaEDITTIÄ: Arpa on kait sitten heitetty! Uusi alustasarja tuli haettua liikkeestä, eli eiköhän tuo kärry sitten jää meille asumaan. Jospa ne laitettavat paikat alkais sitten olla kohta kondiksessa joksikin aikaa? Ja vuosikorjausarvio ylitti sitten juuri 4000€!!"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterNyt ymmärsit hieman väärin. Minähän kritisoin diesel autoja yleisesti, en muita merkkejä. Ja e28 on hyvä peli. Olishan sellainen 300 124 korinen mese tyyli peli, mieluiten 24v bensakoneella ja mustana....Provosoiduin aivan turhaan...
Nyt kuitenkin takaiskarien vaihto työn alla ja ruokatunti siinä hommassaHelppoa kuin heinän teko
Originally posted by HemiHomma vain on niin että mikäli luukkua on jo ehditty paikkailemaan/"suojailemaan", ei asiaan bemulla tarvitsekkaan ottaa kantaa.
Toisaalta kyse on kuitenkin melko harvinaisesta ongelmasta jolloin tuo Oulun BMW:n kanta/lausunto on aika luonnollinen varsinkin jos kyseessä on tuontiauto. Jos luukkuun ruostuu reikä, pitäisi luukku mennä koritakuuseen.Liikaaa helppoja vakuutusyhtiöiden hommia
Yks paikka tuolla Tyrnävän Murrossa ois, missä tuon homman vois yrittää teettää kunnolla, eli taitteet auki, hiekkapuhallus, sinkkimaali, uusi taitto liiman kanssa, kittaus, jne jne... Voisi ehkä kannattaa. Teettää pohjat siellä ja maalaus takuuseen toisessa liikkeessä... hmm... Kommenttia?Last edited by Samppasika; 01-04-2005, 15:10.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Mistä tämä e39 mätäongelma johtuu? Kittivika kuten Focuksissa ja Mondeoissa? Eli Fordeissahan oli liian kovaa kittiä joka irtosi ja sen takia mätäni. Ainoa korjauskeino on vaihtaa luukku ehjään, ellei sitten irrota koko pintapeltiä ja sitten puhalla pelkkä kantin aukaisu ei varmasti ole riittävä. Onhan näitä luukkuongelmia ns. paremmissakin piireissä eli väyrysissä ja c-malleissa. Kaverini -97 e290td kaikki ovet ja luukut vaihdettu takuuseen mätäongelman takia.-04 e60 530da
ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2
Comment
-
-
Originally posted by zenerTäytyy vielä kommentoida, että vaikka mersuissa ei sporttisuudella voi kehua, niin on niillä silti mukava ajaa, ainakin omasta mielestä.
Seuraavaksi voi mersuun ylläristi vaihtua, joku kuutos turbo dieseli olis ihan mukava. M21:een turbolla ihastuin, kun kävin yhtä ajamassa. Tietenkään pois lukematta M30B35 koneisia E34 ja E28:ja...
On vaan omasta mielestä aika kovissa hinnoissa nuo alkup. W124 Turbot, siis sedanit (joka siis kiinnostaisi). Entäs mites harvinainen muuten lukkoperä noissa mersuissa on? (ehkä hieman väärä paikka kysyä, mutta kun kerta alkuun päästiin...).
Meillä on lukkoperä 300e:ssä melkein kaikki mausteet mitä on uutena saanut tullut finnairin työnteälle uutena japaniin mm.ortopedipenkit jne eikä muuten ole jalopuut halkeillu.
Comment
-
Comment