Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joskos vaihtais Bemarin Mersuun? Järkee vai ei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #61
    Originally posted by Hemi
    Ainoa keino välttää tämä omasta mielestäni mitätön ongelma, on ostaa autonsa vasta luukkun reunojen huolellisen tutkimisen jälkeen, tai hakea romikselta ehjä=100% ruostumaton luukku ja käyttää se maalarilla(tai tilata Ruotsista omalla värikoodilla oleva luukku n.300€:llä).
    Pitäisköhän alkaa tällä saralla pioneeriksi ja aukaista se alareunan taite, hiekkapuhaltaa väli ja maalata ensin happomaalilla, sitten sinkkimaalilla sisäpuolelta. sitten taittaa varovasti uudestaan koriliiman kanssa ja lopuksi kotelonsuoja ainetta reilusti luukun sisäpuolelle? Kestäisköhän tuo noilla opeilla??
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #62
      Originally posted by Juhis
      Tämä viesti on pelkkää offtopicia mutta pakko möläyttää silti:

      Edelleen salaisesti haaveilen että autovero poistuisi ja kaikki verotus siirrettäisiin pelkästään dieselkäyttöisten henkilöautojen verotukseen. Samalla henkilöautoihin käytettävän dieselpolttoaineen hinta voitaisiin vaikka kymmenkertaistaa.. siinä olisi resepti jollla Suomen autoverotus pitäisi uudistaa..

      Toinen vähän realistisempi haaveeni on että joskus 10 vuoden päästä hoksataan kuinka saastuttavia dieselmoottoriset autot todellisuudessa ovat. Tosiasiahan on että niiden päästöjen vaarallisuudesta tiedetään vielä tällä hetkellä yllättävän vähän.

      Vielä tuo dieselautojen "hehkutus" tulee loppumaan.. uskokaa pois!

      Näin on, alkoholi ja kaasu käyttöisiksi kaikki henkilöautot. Ihan älytöntä laittaa henkilöautoon kuorma-auton moottori. Diesel on polttoaineena tarkoitettu lämmitykseen taloissa...

      Ja vielä lopuksi alkuperäiseen asiaa.

      Myy pois se e39 ja osta e28. Siinä sulle hyvä peli.

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #63
        Originally posted by Bmw Master
        Näin on, alkoholi ja kaasu käyttöisiksi kaikki henkilöautot. Ihan älytöntä laittaa henkilöautoon kuorma-auton moottori. Diesel on polttoaineena tarkoitettu lämmitykseen taloissa...

        Ja vielä lopuksi alkuperäiseen asiaa.

        Myy pois se e39 ja osta e28. Siinä sulle hyvä peli.
        Yritin hillitä ja pitää itteni miehenä, mutta oli pakko: Vituttaako, kun olen uskaltanut sivaltaa sanan säilällä ja arvostella pyhää Penaria? Ahistaako? Kasvaako sarvi päähän? Jotenkin olin havaitsevinani edellisessä postauksessa jotain mainitsemistani tuntemuksista...

        EDITTIÄ: Arpa on kait sitten heitetty! Uusi alustasarja tuli haettua liikkeestä, eli eiköhän tuo kärry sitten jää meille asumaan. Jospa ne laitettavat paikat alkais sitten olla kohta kondiksessa joksikin aikaa? Ja vuosikorjausarvio ylitti sitten juuri 4000€!!
        Last edited by Samppasika; 31-03-2005, 18:06.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #64
          Keimo: Tuotimaalla/suomiautolla ei olekkaan mitään merkitystä tuon luukunreunan ruostumisen kanssa. Toisissa se lähtee muhimaan jo lähes uutena ja toisissa ei luukkuun ilmesty pilkkuakaan koko autonelinkaaren aikana.
          Eli kysymys on vain ja ainoastaan valmistusteknisestä laatuhajonnasta.
          En tiedä onko luukut bemulle sinkannut monikin eri alihankkija, vai onko kysymys prosessin laadunvalvonnan ajoittaisesta pettämisestä, mutta se on fakta että tuo mätäneminen ei kosketa kaikkia e39:jä. Korithan joka tapauksessa sinkataan eri linjalla/prosessissa kuin takaluukut.

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #65
            Originally posted by Hemi
            Keimo: Tuotimaalla/suomiautolla ei olekkaan mitään merkitystä tuon luukunreunan ruostumisen kanssa. Toisissa se lähtee muhimaan jo lähes uutena ja toisissa ei luukkuun ilmesty pilkkuakaan koko autonelinkaaren aikana.
            Eli kysymys on vain ja ainoastaan valmistusteknisestä laatuhajonnasta.
            En tiedä onko luukut bemulle sinkannut monikin eri alihankkija, vai onko kysymys prosessin laadunvalvonnan ajoittaisesta pettämisestä, mutta se on fakta että tuo mätäneminen ei kosketa kaikkia e39:jä. Korithan joka tapauksessa sinkataan eri linjalla/prosessissa kuin takaluukut.
            No tuostahan pitäisi seurata sellainen menettely, että luukut vaihdettaisiin takuseen takuuajan päättymisen jälkeenkin, jos esim. edellinen omistaja ei ole autoaan älynnyt takaluukun alareunasta tarkastella? Ihmetyttää vain Oulun BMW- liikkeen kanta asiaan: "ei ole kuullutkaan moisesta ongelmasta. Yhtään lukkua ei ole korjattu tai vaihdettu. Essonbaarin juttuja".
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • Rapamaha
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 683
              • -

              #66
              Originally posted by Samppasika
              No tuostahan pitäisi seurata sellainen menettely, että luukut vaihdettaisiin takuseen takuuajan päättymisen jälkeenkin, jos esim. edellinen omistaja ei ole autoaan älynnyt takaluukun alareunasta tarkastella? Ihmetyttää vain Oulun BMW- liikkeen kanta asiaan: "ei ole kuullutkaan moisesta ongelmasta. Yhtään lukkua ei ole korjattu tai vaihdettu. Essonbaarin juttuja".
              Jotenkin tuo kommentti muistuttaa sitä etupään puslien vaihtolausuntoa... laita kyselyä suoraan BMW Suomelle?

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #67
                Originally posted by Rapamaha
                Jotenkin tuo kommentti muistuttaa sitä etupään puslien vaihtolausuntoa... laita kyselyä suoraan BMW Suomelle?
                (Äijähän on aikasin sivustolla)
                Aivan.. Ja eilen, kun hain iskarin suojakumit, siellä yhdessä ihmettelivät haljennutta rektiotangon kumia huoltomiehen kanssa Ei muka silloin aikaisemmin ollut moista nähnytkään, kun sellaista niille esittelin...

                Soitinkin jo heti aamusella klo. 9:n maissa BMW Suomelle ja tuosta vastaava tyyppi oli ehtinyt palaveriin. Uusi soitto klo. 11 jälkeen... Katotaas mitä sanovatten... Taidan alkaa suunnittelemaan takaiskarien vaihtoa tuossa pihamaalla, kun kelikin on noin komia

                EDIT:
                BMW Suomen kanta E39 takaluukkujen ruostumiseen (foorumilla julkaisulupa pyydetty em. henkilöltä):
                Koritakuun (6v) aikana luukku vaihdetaan aina uuteen, mikäli saumaruostetta esiintyy! Ruostunutta lukkua ei yritetä korjata!
                Määräaikaishuoltoihin kuuluu korin tarkastus, jolloin ko. vika tulisi 6 vuoden aikana ilmi, mikäli auto on huollettu merkkilikkeessä!

                Pasi Gerpe
                BMW Suomi
                Last edited by Samppasika; 01-04-2005, 12:09.
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #68
                  Homma vain on niin että mikäli luukkua on jo ehditty paikkailemaan/"suojailemaan", ei asiaan bemulla tarvitsekkaan ottaa kantaa.
                  Toisaalta kyse on kuitenkin melko harvinaisesta ongelmasta jolloin tuo Oulun BMW:n kanta/lausunto on aika luonnollinen varsinkin jos kyseessä on tuontiauto. Jos luukkuun ruostuu reikä, pitäisi luukku mennä koritakuuseen.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #69
                    Originally posted by Samppasika
                    Yritin hillitä ja pitää itteni miehenä, mutta oli pakko: Vituttaako, kun olen uskaltanut sivaltaa sanan säilällä ja arvostella pyhää Penaria? Ahistaako? Kasvaako sarvi päähän? Jotenkin olin havaitsevinani edellisessä postauksessa jotain mainitsemistani tuntemuksista...

                    Nyt ymmärsit hieman väärin. Minähän kritisoin diesel autoja yleisesti, en muita merkkejä. Ja e28 on hyvä peli. Olishan sellainen 300 124 korinen mese tyyli peli, mieluiten 24v bensakoneella ja mustana....

                    Comment

                    • Moonshine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1018
                      • Järvenpää

                      #70
                      Originally posted by Samppasika
                      EDITTIÄ: Arpa on kait sitten heitetty! Uusi alustasarja tuli haettua liikkeestä, eli eiköhän tuo kärry sitten jää meille asumaan. Jospa ne laitettavat paikat alkais sitten olla kohta kondiksessa joksikin aikaa? Ja vuosikorjausarvio ylitti sitten juuri 4000€!!
                      No mitäpä sitä nyt pois heittämään kun sen on rahalla kuntoon laittanut! Kannattanee nyt vaan rauhoittua ja tyytyä ajelemaan vastinetta tuolle neljälle tontulle. Toivotaan että ensi vuosi on korjauskustannusten osilta jo hieman mukavampi
                      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #71
                        Originally posted by Bmw Master
                        Nyt ymmärsit hieman väärin. Minähän kritisoin diesel autoja yleisesti, en muita merkkejä. Ja e28 on hyvä peli. Olishan sellainen 300 124 korinen mese tyyli peli, mieluiten 24v bensakoneella ja mustana....
                        Sori Provosoiduin aivan turhaan...
                        Nyt kuitenkin takaiskarien vaihto työn alla ja ruokatunti siinä hommassa Helppoa kuin heinän teko
                        Originally posted by Hemi
                        Homma vain on niin että mikäli luukkua on jo ehditty paikkailemaan/"suojailemaan", ei asiaan bemulla tarvitsekkaan ottaa kantaa.
                        Toisaalta kyse on kuitenkin melko harvinaisesta ongelmasta jolloin tuo Oulun BMW:n kanta/lausunto on aika luonnollinen varsinkin jos kyseessä on tuontiauto. Jos luukkuun ruostuu reikä, pitäisi luukku mennä koritakuuseen.
                        Jep. Luukkuhan menee maalaamon takuun piikkiin, mutta tuskin siitä kovin pitkäikäistä saa pelkästään pinnalta silottelemalla. Ja nuo maalaamothan ei lähde taitteita enää nykyään aukomaan Liikaaa helppoja vakuutusyhtiöiden hommia
                        Yks paikka tuolla Tyrnävän Murrossa ois, missä tuon homman vois yrittää teettää kunnolla, eli taitteet auki, hiekkapuhallus, sinkkimaali, uusi taitto liiman kanssa, kittaus, jne jne... Voisi ehkä kannattaa. Teettää pohjat siellä ja maalaus takuuseen toisessa liikkeessä... hmm... Kommenttia?
                        Last edited by Samppasika; 01-04-2005, 15:10.
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • bemarikari5
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 167

                          #72
                          Mistä tämä e39 mätäongelma johtuu? Kittivika kuten Focuksissa ja Mondeoissa? Eli Fordeissahan oli liian kovaa kittiä joka irtosi ja sen takia mätäni. Ainoa korjauskeino on vaihtaa luukku ehjään, ellei sitten irrota koko pintapeltiä ja sitten puhalla pelkkä kantin aukaisu ei varmasti ole riittävä. Onhan näitä luukkuongelmia ns. paremmissakin piireissä eli väyrysissä ja c-malleissa. Kaverini -97 e290td kaikki ovet ja luukut vaihdettu takuuseen mätäongelman takia.
                          -04 e60 530da
                          ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                          Comment

                          • J-Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 835
                            • There's a place in the North, far far away

                            #73
                            124-korinen mersu ruostuu siinä missä muutkin. kannattaa katsoa ostaessa onko etuvilkkujen takaa pelti jo miten pitsiä, jos sieltä ei ole niin ei sitä paljoa ole muuallakaan. onhan se kiva auto varsinkin jos ei ole keskuslukitusta

                            Comment

                            • |parsakaali|
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 997

                              #74
                              mersu?

                              itsekkin olen ajellut tuollaisella 124 vm94 300-24 diisseli farkulla. Onhan se hyvä ajaa jne... mutta onhan se vapari hieman hengetön, turbo sellaisella en ole koskaan ajanutkaan. Eipä ole mersussa ollut vikoja. toisin kuin tuossa minun bemarissa ja ooppelissa =/

                              Comment

                              • advance
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1689

                                #75
                                Originally posted by zener
                                Täytyy vielä kommentoida, että vaikka mersuissa ei sporttisuudella voi kehua, niin on niillä silti mukava ajaa, ainakin omasta mielestä.

                                Seuraavaksi voi mersuun ylläristi vaihtua, joku kuutos turbo dieseli olis ihan mukava. M21:een turbolla ihastuin, kun kävin yhtä ajamassa. Tietenkään pois lukematta M30B35 koneisia E34 ja E28:ja...

                                On vaan omasta mielestä aika kovissa hinnoissa nuo alkup. W124 Turbot, siis sedanit (joka siis kiinnostaisi). Entäs mites harvinainen muuten lukkoperä noissa mersuissa on? (ehkä hieman väärä paikka kysyä, mutta kun kerta alkuun päästiin...).

                                Meillä on lukkoperä 300e:ssä melkein kaikki mausteet mitä on uutena saanut tullut finnairin työnteälle uutena japaniin mm.ortopedipenkit jne eikä muuten ole jalopuut halkeillu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎