Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ahdin 530d-02??

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #31
    Tai sitten sen äänen voisi kirjoittaa myös vaikka "uuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"
    Mulla se kuuluu nykyisin myös koneen ollessa kuuma, taitaa olla ettei sitä aikaisemmin ole kuulunut. Tarkoittaako se siis että turbossa on väljää? Mitä ongelmia sen kanssa on odotettavissa lähitulevaisuudessa? No, jos menee vaihtokuntoon, tuleepahan hyvä syy sijoittaa parempaan turboon!

    Mistä muuten hommasit 500e:llä tuon GT2556V:n?
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #32
      Originally posted by TuomasTee
      Tai sitten sen äänen voisi kirjoittaa myös vaikka "uuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"
      Mulla se kuuluu nykyisin myös koneen ollessa kuuma, taitaa olla ettei sitä aikaisemmin ole kuulunut. Tarkoittaako se siis että turbossa on väljää? Mitä ongelmia sen kanssa on odotettavissa lähitulevaisuudessa? No, jos menee vaihtokuntoon, tuleepahan hyvä syy sijoittaa parempaan turboon!

      Mistä muuten hommasit 500e:llä tuon GT2556V:n?
      No tuo vislaus on niitä auto/turbokohtaista, että vaikea sanoa. Itselläni on 525d eli turbo on GT2052V eli hitusen pienempi. Ostopaikka Ebay.

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #33
        Itselläni häipyi vislaukset kun kiristin downpipen ja pakopesän liitoksen, oli syystä tahi toisesta löystynyt niin että laippa oli mustana noesta.

        Satatonnia on itselläni takana tuon kanssa ja yhteensä mittarissa on ~370tkm, joista 40tkm on ajettu tuon kiristyksen jälkeen.
        e61 535d

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #34
          Originally posted by jms-btcf
          Itselläni häipyi vislaukset kun kiristin downpipen ja pakopesän liitoksen, oli syystä tahi toisesta löystynyt niin että laippa oli mustana noesta.

          Satatonnia on itselläni takana tuon kanssa ja yhteensä mittarissa on ~370tkm, joista 40tkm on ajettu tuon kiristyksen jälkeen.
          Pitääpä tsekata. Tuo äänen hiljeneminen paikkojen lämmetessä voisi viitata johonkin tommoiseen.

          Comment

          • shift
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 113
            • vantaa

            #35
            Originally posted by TuomasTee
            Mittaa turbon imuilman sisäänmenoaukon -, sekä pakokaasujen ulostuloaukon koko niiden pienimmistä kohdista(taitaa olla pientä "suppiloa" imupuolella). Eli siis ne reiät mitkä on akselin molemmissa päissä. Voisitko vielä mitata kiinnitysruuvien reikien etäisyydet toisestaan? Mullakin on nimittäin 3 ruuvia! Pystyisitkö vielä mitenkään ottamaan siitä turbosta valokuvaa?...

            PALJON kiitoksia!!!
            Nyt sain vihdoin mittailtua ja kuvailtua!
            Pako=56,2mm
            Imu=42mm
            Pakosarjaan kiinnitys kolme pulttia keskeltä keskelle=46,4mm ja 67mm.
            Laitoin 8 kuvaa sun sähköpostiin,niistä selviää paremmin toi pulttikiinnitys.
            Sori kun kesti..
            Pistä tietoo jos kuvat ei tullut perille.
            -------------------
            -530d -02 M-sport
            -------------------

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3452
              • Janakkala

              #36
              Mulla olis tommonen!!

              Mulla löytys juuri tuollainen alkuperänen BMW ahdin ja vielä lähes uusi...
              Jäi ylimääräiseksi.
              Laippa on kolmella pultilla kiini ja yksi pesänen.

              En vaan tiedä et pitäskö myydä pois vai säilyttää itsellä.
              Jos on ostohalukkuutta niin tehkää REILUJA tarjouksia
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #37
                Mulla olis ahdin!!!

                Mulla löytys juuri tuollainen alkuperänen BMW ahdin ja vielä lähes uusi...
                Jäi ylimääräiseksi.
                Laippa on kolmella pultilla kiini ja yksi pesänen.

                En vaan tiedä et pitäskö myydä pois vai säilyttää itsellä.
                Jos on ostohalukkuutta niin tehkää REILUJA tarjouksia
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  #38
                  Originally posted by -Tapi

                  Tuo siipien lohkeilu on hämmästyttänyt minua, mikä sen aiheuttaa? Kun näissä nakuissa tuo pakokaasun lämpötilakaan ei ole mitenkään korkea. Taitaa olla materiaalissa hieman joustettu..
                  Vaan paljon enemmänhän se turbo tekee työtä noissa dieseleissä. Ahtopaineet ovat jo vakiona sitä luokkaa että bensamiehiä alkaa
                  pelottamaan.

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #39
                    Originally posted by NHB
                    Vaan paljon enemmänhän se turbo tekee työtä noissa dieseleissä. Ahtopaineet ovat jo vakiona sitä luokkaa että bensamiehiä alkaa
                    pelottamaan.
                    Ja pyörimisnopeus on VNT-turboissa huomattavasti suurempi kuin perinteisissä.

                    Oma turbokin on saapunut jo Suomeen. Saas nähdä, millainen loppuunajettu kikkare sieltä tulee, kun pitäisi olla kuitenkin uusi laite.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #40
                      Tuo pyörimisnopeus varmaan aiheuttaa suurimman rasituksen. ahtopaineet eivät ole juuri prätkässä käyttämiäni suurempia.. Pyörimisnopeuskaan ei yksin selitä siipien hajoamista, siipien hajoaminen taas ei taida johtua käyntivälyksestä. Onkohan tässä nyt kaksi erillistä kulumista kyseessä, siipien lohkeilu ja laakeroinnin väljistyminen. Tosin keltanokka saa laakerin helposti tuntumaan väljältä, öljykalvon täyttämä normaalivälys tuntuu sormissa ihan uudella ahtimellakin.

                      Ebayssa oli yksi ilmoitus näiden ahtimien huollosta. Oli mainostettu että "älä aja ahdinta loppuun vaan huollata se halvemmalla ennen tuhoa". Huollosssa näihin on kenties mahdollista vaihtaa helat akselin ympärille ja tasapainottaa uudelleen. Olisi mielenkiintoista tietää, vaihdetaanko akselia tai siipiä.
                      ---

                      Comment

                      • TuomasTee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 529
                        • Kotka

                        #41
                        Shift: PALJON KIITOKSIA näkemästäsi vaivasta!!!
                        Mitä tarkoitit noilla kiinnitysreikien paikoilla? Mittailin äkkiä niin sain tulokseksi vierekkäisten reikien keskikohtien väliksi jotain luokkaa 45mm ja niiden välistä keskeltä yksinäiselle pultille mitattuna jotain luokkaa 65mm.

                        Spetke: Paljon pitäisit ahtimella hintaa?
                        BMW F15 X5 M50d -14

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #42
                          Originally posted by -Tapi
                          Tuo pyörimisnopeus varmaan aiheuttaa suurimman rasituksen. ahtopaineet eivät ole juuri prätkässä käyttämiäni suurempia.. Pyörimisnopeuskaan ei yksin selitä siipien hajoamista, siipien hajoaminen taas ei taida johtua käyntivälyksestä. Onkohan tässä nyt kaksi erillistä kulumista kyseessä, siipien lohkeilu ja laakeroinnin väljistyminen. Tosin keltanokka saa laakerin helposti tuntumaan väljältä, öljykalvon täyttämä normaalivälys tuntuu sormissa ihan uudella ahtimellakin.

                          Ebayssa oli yksi ilmoitus näiden ahtimien huollosta. Oli mainostettu että "älä aja ahdinta loppuun vaan huollata se halvemmalla ennen tuhoa". Huollosssa näihin on kenties mahdollista vaihtaa helat akselin ympärille ja tasapainottaa uudelleen. Olisi mielenkiintoista tietää, vaihdetaanko akselia tai siipiä.
                          Näitä VNT-turboja ei kannata/voi huoltaa, koska päästöarvot ei vastaa alkeperäisiä. Näin siis Turbohuolto Riikoselta vastattiin. Ennen myytiin Garreteihin (VNT) korjaussarjoja, mutta myynti/toimitus lopetettiin, koska eivät menneet päästömittauksista lävitse. Jotkut myyvät vielä jäljellä olevia korjasusarjoja, mutta eivät juurikaan ota vastuuta lopputuloksesta.

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #43
                            Mihinköhän tuo päästöjen muuttuminen perustuu? Jos alkuperäiset osat korvataan alkuperäisillä osilla ja alkuperäisillä välyksillä, ei sen juurikaan pitäisi toimintaan vaikuttaa. Ja hiukkaspäästöt lisääntyvät jos palaminen on epäpuhdasta, miten ahdin vaikuttaa asiaan?

                            Tahtoo kuulla lisää.
                            ---

                            Comment

                            • TuomasTee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 529
                              • Kotka

                              #44
                              Onko kysymys savuarvosta vai jostain muusta?
                              BMW F15 X5 M50d -14

                              Comment

                              • Keimo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 2032
                                • Kekkoslovakia

                                #45
                                Originally posted by -Tapi
                                Mihinköhän tuo päästöjen muuttuminen perustuu? Jos alkuperäiset osat korvataan alkuperäisillä osilla ja alkuperäisillä välyksillä, ei sen juurikaan pitäisi toimintaan vaikuttaa. Ja hiukkaspäästöt lisääntyvät jos palaminen on epäpuhdasta, miten ahdin vaikuttaa asiaan?

                                Tahtoo kuulla lisää.
                                Kannattaa varmaan soittaa esim. Riikoselle. Samasta asiasta on höpötetty myös VAG-vehkeiden osalta eli huolto ei kannata, koska uutta siitä ei saa uusilla osilla. Tasapainotus taisi olla juuri tuosta pyörintänopeudesta johtuen erittäin vaikeaa ja sitä ei siten saada tehtaan toleransseihin...muistaakseni

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎