Originally posted by shift
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä ahdin 530d-02??
Collapse
X
-
Vaihdoit varmaan alakautta? Katselin vaan tuossa mutaa pohjalevyn alta kaivaessani että ahdin olisi ollut sopivasti käsillä sitä kautta.
Miten ahdin oireili ennen akselin katkeamista? Olisiko seuraava ketjureaktio:
1.Siivistä irtoaa paloja (syy?)
2.Menee epätasapainoon
3.akseli katkeaa kun se väsyy tarpeeksi ja kierroksia on riittävästi.
Tuo siipien lohkeilu on hämmästyttänyt minua, mikä sen aiheuttaa? Kun näissä nakuissa tuo pakokaasun lämpötilakaan ei ole mitenkään korkea. Taitaa olla materiaalissa hieman joustettu..---
Comment
-
-
Originally posted by KeimoMistä ostit ja oliko vaikea operaatio vai onko aikaisempaa kokemusta hommasta? Ohjeet netistä ym.?
En ole ikinä mitään ahtimeen liittyvää remonttia tehnyt,oli eka kerta.
Mitään ohjeita ei ollut,lähin vaan purkamaan.yllättävän selkeä homma,helvetin ahdasta kylläkin oli.
Muuttui kyllä aivan erilaiseksi moottorin luonne.Tasaisemmin työntää menemään.-------------------
-530d -02 M-sport
-------------------
Comment
-
-
Originally posted by -TapiVaihdoit varmaan alakautta? Katselin vaan tuossa mutaa pohjalevyn alta kaivaessani että ahdin olisi ollut sopivasti käsillä sitä kautta.
Miten ahdin oireili ennen akselin katkeamista? Olisiko seuraava ketjureaktio:
1.Siivistä irtoaa paloja (syy?)
2.Menee epätasapainoon
3.akseli katkeaa kun se väsyy tarpeeksi ja kierroksia on riittävästi.
Tuo siipien lohkeilu on hämmästyttänyt minua, mikä sen aiheuttaa? Kun näissä nakuissa tuo pakokaasun lämpötilakaan ei ole mitenkään korkea. Taitaa olla materiaalissa hieman joustettu..
Oireili sillai et tehot hävisi pikkuhiljaa sit alkoi savuttaa kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä hirvee kolina.
Nopeasti meni rikki kun perjantaina kaikki toimi hyvin..
Noista siivistä ym.. tekniikasta en ymmärrä mitään-------------------
-530d -02 M-sport
-------------------
Comment
-
-
Mittaa turbon imuilman sisäänmenoaukon -, sekä pakokaasujen ulostuloaukon koko niiden pienimmistä kohdista(taitaa olla pientä "suppiloa" imupuolella). Eli siis ne reiät mitkä on akselin molemmissa päissä. Voisitko vielä mitata kiinnitysruuvien reikien etäisyydet toisestaan? Mullakin on nimittäin 3 ruuvia! Pystyisitkö vielä mitenkään ottamaan siitä turbosta valokuvaa?...
PALJON kiitoksia!!!BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Juu, uusi turbo on tulossa postissa Saksan maalta. Sulo Vilenin lausahdusta lainaten "Ostin kun halavalla sain" eli rahteineen ~500 euroa. Kyseessä siis uusi turbo, kun käytettynä noita VNT -turboja ei kannata laittaa ainakaan uusimpiin. Eivät myy edes korjaussarjoja niihin enää, kun ei tahdo mennä savutustestistä läpi.
Oma turbo vislaa jonnin verran kylmänä. Ihme kyllä vislaus loppuu kun kone lämpenee eli viittaisi lämpölaajenemiseen. Päittäisvälystä on, sen tiedän ja voikin olla että paikkojen lämmetessä välys vielä "häipyy". Joku ehdotti myös vuotoa ahtoputkissa jne, tiedä häntä. Tuppaa vaan yleensä tuo vislaus pahenemaan, joten jossain syksyllä sen vaihdan.
Comment
-
-
Originally posted by ARTMinkäslaisilla kilometreillä näissä facelift-mallin kutosdieseleissä alkaa tuo turbo olemaan valmis?
Huoltojen laiminlyönti,jälkikäyttö unohtuu kovan ajon jälkeen yms vaikutavat varmasti lyhentävästi turbon ikään..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by vekuEiköhän kestävyys ole monen sattuman summa..
Huoltojen laiminlyönti,jälkikäyttö unohtuu kovan ajon jälkeen yms vaikutavat varmasti lyhentävästi turbon ikään..
Paskalla tuurilla menee 50Tkm kohdalla ja toisella 400Tkm kohdalla. Omalla on nyt ajettu 175Tkm ja tulee vielä ehkä 10Tkm lisää ennen vaihtoa, eikä silloinkaan todennäköisesti ole "valmis".
Jos ajatellaan, että 4-7 vuoden välein eli 200Tkm (tarkoituksella pienet km:t) vaihtaa noin 500-700 euron osan, niin siihen mennessä on tullut tehtyä moneen kertaan joitain muuta vaihtoa ja siihen nähden tuo ei ole mitään. Veikkaanpa, että täällä SUomessa tuo kuluminen on pienempää, johtuen pienemmistä vauhdeista.
Niin ja vielä, että auton omassa ohjekirjassa oikein lukee, että kone on suunniteltu siten, että jälkikäyttöä ei tarvita...Last edited by Keimo; 20-05-2005, 09:12.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoNiin ja vielä, että auton omassa ohjekirjassa oikein lukee, että kone on suunniteltu siten, että jälkikäyttöä ei tarvita...
Comment
-
-
Originally posted by KeimoOma turbo vislaa jonnin verran kylmänä. Ihme kyllä vislaus loppuu kun kone lämpenee eli viittaisi lämpölaajenemiseen. Päittäisvälystä on, sen tiedän ja voikin olla että paikkojen lämmetessä välys vielä "häipyy". Joku ehdotti myös vuotoa ahtoputkissa jne, tiedä häntä. Tuppaa vaan yleensä tuo vislaus pahenemaan, joten jossain syksyllä sen vaihdan.
Onko mulla menossa turbo vai onko tuo normaalia TB2514:n säälittävää rusinamaista kokoaan häpeävää pihinää?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeMitä tarkoitat "vislauksella"? Tuli mieleen että mulla itelläni pienillä paineilla tulee "fiiiiiiiiiuuuuuuuuuu" ja kun kierrokset alkaa saavuttaa 2500 ja paineet alkaa kasvaa nopeasti, ääni muuttuu "sssssssSSSSSSSSSSS"
Onko mulla menossa turbo vai onko tuo normaalia TB2514:n säälittävää rusinamaista kokoaan häpeävää pihinää?kuvaa sitä parhaiten. "Vakiokossumies" osaisi kyllä imitoida tuonkin äänen.
Comment
-
Comment