Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ahdin 530d-02??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #46
    Riikoselle tai muihin huoltoihin en kehtaa soitella kun asia on vain uteliaisuuttani esillä (omassa turbossa kun ei -vielä- ole ollut mitään ongelmaa). Jätän mielelläni huoltoihin soittelun väliin aina kun en ole maksava asiakas.

    Jos siis tätä forumia lukee joku, joka on törmännyt savutusongelmaan joka johtuisi ahtimen huollosta, avatkoon sanaisen arkkunsa.
    ---

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #47
      Originally posted by -Tapi
      Riikoselle tai muihin huoltoihin en kehtaa soitella kun asia on vain uteliaisuuttani esillä (omassa turbossa kun ei -vielä- ole ollut mitään ongelmaa). Jätän mielelläni huoltoihin soittelun väliin aina kun en ole maksava asiakas.

      Jos siis tätä forumia lukee joku, joka on törmännyt savutusongelmaan joka johtuisi ahtimen huollosta, avatkoon sanaisen arkkunsa.
      No mielelläänhän tuo jutteli, kun aikoinaan soittelin ja kyselin hintaa uudella ja korjaustyölle. Korjaus oli jotain ~500 euroa ja uusi jotain 1100 euroa. Eipä viitsi korjata kun uusia 525d/530d:n turboja saa ~500 eurolla posteineen Saksasta.

      Edit: Sieltähän se tuli ja uusi oli, kuten luvattiin. Ehkä joskus syksyllä tulee vaihdettua, katsotaan nyt. Onpahan ainakin varalla
      Last edited by Keimo; 04-03-2006, 16:27.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #48
        kuvat lisätty ylempään postaukseen

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #49
          Haluaisitko mitata minkä kokoiset pesät tuossa sitten on? Kiinnostaisi varmaan muitakin, jotkut kun ovat suunnitelleet 2556:n laittamista 2056:n tilalle.
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #50
            Eipä löytynyt mitään hyvää tapaa mitata noita pesiä eli ne ovat arvioita. Noin 38mm imu ja n. 40mm pako. Mistäs ne pitäisi mitata, nyt mitattu kapeimmista kohdista.

            Kuva ohessa laipasta ja siinä olevista ruuvien rei'istä
            Last edited by Keimo; 04-03-2006, 16:27.

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #51
              Taitaa olla keimolla pari pilkkua liikaa noissa mitoissa!

              En ihan 100% varmasti saanut mitattua kun turbo on autossa kiinni mutta jos nuo mitat siis ovat ruuvinreikien välit mitattuna reiän reunasta toisen reiän reunaan(eikä reiän keskeltä toisen reiän keskelle) niin siinä tapauksessa näyttäisi hyvin vahvasti siltä että M51:n pakosarjassa on sama laippa kuin noissa uusissa 2,5 ja 3l koneissa! Eli tuon VNT:n saisi sitten helposti laitettua tuohon koneeseen jos vaan muuttaa siipien ohjauksen toimimaan ylipaineella ja imupesän asentoa vissiin pitää muuttaa. Näyttäisi myös siltä että pakoputkenkin kiinnitys on aivan samanlainen. Mahtavaa! Tästä lähdetään siis liikkeelle viimeistään sitten kun tuo TB2514 hajoaa! Kiitos kaikille hyvistä tiedoista!!!

              Onpas muuten pieni tuo GT2056, TB2514:ssäkin on 38mm imupesä, pakosarjakin varmaan sitten samaa luokkaa eli jotain 40mm.
              Last edited by TuomasTee; 30-05-2005, 11:04.
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #52
                Originally posted by TuomasTee
                Taitaa olla keimolla pari pilkkua liikaa noissa mitoissa!

                En ihan 100% varmasti saanut mitattua kun turbo on autossa kiinni mutta jos nuo mitat siis ovat ruuvinreikien välit mitattuna reiän reunasta toisen reiän reunaan(eikä reiän keskeltä toisen reiän keskelle) niin siinä tapauksessa näyttäisi hyvin vahvasti siltä että M51:n pakosarjassa on sama laippa kuin noissa uusissa 2,5 ja 3l koneissa! Eli tuon VNT:n saisi sitten helposti laitettua tuohon koneeseen jos vaan muuttaa siipien ohjauksen toimimaan ylipaineella ja imupesän asentoa vissiin pitää muuttaa. Näyttäisi myös siltä että pakoputkenkin kiinnitys on aivan samanlainen. Mahtavaa! Tästä lähdetään siis liikkeelle viimeistään sitten kun tuo TB2514 hajoaa! Kiitos kaikille hyvistä tiedoista!!!

                Onpas muuten pieni tuo GT2056, TB2514:ssäkin on 38mm imupesä, pakosarjakin varmaan sitten samaa luokkaa eli jotain 40mm.
                Täh? mitä tarkoitat Nimenomaan mitattu reiän reunasta reunaan.

                Soitin aikoinaan Karalalle ja kuulemma riittää hyvinkin yli 200hp tuottoihin tuo VNT. Noissa luvuissa se kuitenkin pyörii, jos se mitataan kapeimmasta kohtaa. Meinasin alunperin laittaa 2556:n, mutta laillisuuspuoli jäi vähän heikolle, niin se jäi sitten.
                Last edited by Keimo; 30-05-2005, 12:03.

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  #53
                  Miltä se laillisuuspuoli sitten näytti? Eikai ahtimen vaihtoa kukaan huomaisi...
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #54
                    Originally posted by TuomasTee
                    Miltä se laillisuuspuoli sitten näytti? Eikai ahtimen vaihtoa kukaan huomaisi...
                    No tätä se katsastusmieskin sanoi Mutta se ei tee siitä sen laillisempaa eli ahtimen vaihto erilaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon --> kalliit päästö ym- testit edessä
                    Last edited by Keimo; 31-05-2005, 07:10.

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3452
                      • Janakkala

                      #55
                      Mulla on garret gt2260v ja siinä on imusiipi 44mm ja pakosiipi on 49mm
                      on E53 korisesta BMWeestä
                      Last edited by Spetke; 15-09-2005, 21:57.
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Rado
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 716

                        #56
                        Originally posted by Spetke
                        Mulla löytys juuri tuollainen alkuperänen BMW ahdin ja vielä lähes uusi...
                        Jäi ylimääräiseksi.
                        Laippa on kolmella pultilla kiini ja yksi pesänen.

                        En vaan tiedä et pitäskö myydä pois vai säilyttää itsellä.
                        Jos on ostohalukkuutta niin tehkää REILUJA tarjouksia
                        Ei taida sentään enään löytyä nurkista?

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          #57
                          Originally posted by Rado
                          Ei taida sentään enään löytyä nurkista?
                          Juu hukattu jo pois...
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #58
                            Originally posted by Keimo
                            Se on Garret GT2556V

                            (530D/730D 01- 2.9 D, 193hp, M57, 2247691G, 454191-6/8)

                            Hinta Laakkosella ~1500€, Ebay 700€, siis uusien hinta.

                            Enpä kyllä edes tiedä mikä olisi Garretilla isompi VNT kuin tuo GT2556V?
                            Jollain tuollaista 700euron arvoista linkkiä ebay:in?

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #59
                              Onko noissa eri vuosikerran GT2556V puhaltimissa minkälaisia eroja? Ebaystä löytyi ainakin yksi pre-faceliftille speksattu ahdin.

                              BMW 530/730D Turbolader
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • HJP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1282
                                • Helsinki

                                #60
                                Yksi käytetty (vastaava, jollain kirjoitusvirhe ehkä pelissä?)..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎