Ei millään viitsisi lähteä pitkän ajan testejä tekemään, eli kuluttaako 325 enemmän 95:a kuin 98:a (jos mikään muu ei muutu, ajotapa tms.) ? Onko kokemuksia ?
No paljon sun vessa kuluttaa? Itsellä 325i -87 kat ja tankkailen 95:sta. Jos oikein tiristelee, hakee muna-asentoa ja puristaa pakaroita yhteen, niin kulutus 8l/100km matka-ajoa (nopeuden ollessa semmosta hunttia). Tietenkin katto auki
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
No paljon sun vessa kuluttaa? Itsellä 325i -87 kat ja tankkailen 95:sta. Jos oikein tiristelee, hakee muna-asentoa ja puristaa pakaroita yhteen, niin kulutus 8l/100km matka-ajoa (nopeuden ollessa semmosta hunttia). Tietenkin katto auki
Tuossa juuri sain yhden tankillisen tyhjennettyä ja 9,3 l satasella oli tulos (ilman sen kummempia tiristelyitä). Tosin siihen sisältyy se ei-niin-taloudellinen kisa tuuninki-Opelin kanssa, jolloin mentiin yli kahtasataa Mutta opelille ei hävitä !
Tällä hetkellä: E39 525d ´04
Kauniina muistona:E30 325i ///M-Technic II vm. -89 Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
E34 '89 525i.
Jaaha...Ja sitten faktaa kehiin mihin perustuu väite siitä että 98-oktaanisessa on ENEMMÄN ENERGIAA kuin 95-oktaanisessa??????
Lainaus MOTIVAn sivuilta;
Moottorille ilmoitettua vaatimusta korkeamman oktaaniluvun käytöstä ei ole haittaa, mutta ei hyötyäkään, ellei moottorissa ole nakustuksen tunnistinta.
Itsellä on joku lastu (tuossa 325iX:ssä) ja lastun tekijä suosittaa käytettäväksi ysikasia.
Summa summarum; Energian määrä on vakio. Korkeapuristeisempi moottori VAATII korkeampioktaanista polttoainetta. JOS käytät korkeapuristeisessa autossa (siis tarkoitan tietenkin auton moottoria) matalaoktaanista bensaa, niin et saa ulos kaikkia tehoja... Miksiköhän muuten lentokoneissa käytetään --- kerosiinia?
Miksiköhän muuten lentokoneissa käytetään --- kerosiinia?
En ole ihan varma mitä ajattelit, mutta jos luulet että kerosiini on jotain "super-löylyä" niin olet väärässä. Kerosiini on hyvin lähellä Diesel-öljyä.
nullzwei: Rautalankaa lisää....Olet oikeassa siinä että korkeapuristeisessa moottorissa on käytettävä korkeampioktaanista polttoainetta kuin matalapuristeisessa moottorissa.
Toisinpäin hommassa ei kuitenkaan ole mitään järkeä(paitsi taikauskon/mielikuvituksen ruokkiminen).
Jos tehtaalla inssit ovat moottorin ja sitä ohjaavan softan rakentaneet käyttämään 98:ia, niin on tietysti päivän selvää että 95:lla moottori VOI nakuttaa, teho laskea ja moottorivaurion riski kasvaa.
Usein on myös niin että lastutuksella saatava hyöty tulee suuremmasta ennakosta joka mahdollistuu käyttämällä korkeaoktaanisempaa polttoainetta kuin mikä on speksattu orggissoftalle. Eli tämän nyt pitäisi olla ihan päivän selvää...
Kuitenkin, jos moottori on suunniteltu käyttämään 95-oktaanista polttoainetta ja varsinkin jos se on suunniteltu sitä käyttämään joskus 80-90 lukujen taitteessa, rittää nykyinen Suomen pumpuista saatava 95-oktaaninen tavara enemmän kuin mainiosti. Luonnollisesti lastunvalmistajan softa=speksi voi vaatia 98:n käyttämistä, mikä tietysti on sitten eri juttu.
Eli 95 speksatussa moottorissa käytetään ihan rehellisesti 95:sta, 98 speksatussa 98:ia, dieselissä dieseliä, ja suihkumoottoreissa kerosiinia....jne. Mikään oma "sävellys" ei tuota yhtäkään hevosvoimaa lisää, paitsi mielikuvitusmaailmassa.
Kerosiini on muuten "lamppuöljyä", eli ei mitään "tehobentsiiniiä...
jooo eli nyt meni nuo topikin jutut vähä ohi korvien kun toinen sanoo sitä toinen tätä, eli auto 93, vanos on 325i niin tuskin mitään suurta haittaakaan on 98 käytöstä ?? eli pelkästään jos se ei hajota mitään niin mulle kelpaa!
jooo eli nyt meni nuo topikin jutut vähä ohi korvien kun toinen sanoo sitä toinen tätä, eli auto 93, vanos on 325i niin tuskin mitään suurta haittaakaan on 98 käytöstä ?? eli pelkästään jos se ei hajota mitään niin mulle kelpaa!
Ei sitä nyt ihan sen takia vain kannata tankata ettei siitä ole mitään haittaa..
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 54*BMW
Onko maailmassa yhtään automerkkiä joka VÄLTTÄMÄTTÄ KUNNOSSA SÄILYÄKSEEN tarvitsee 98:a, lisäaineita kun saa? Jos on niin millaiset tunnuspiirteet näillä on?
Käsittääkseni kaikki autot KULKEVAT TYYDYTTÄVÄSTI 95:llä?
Maailmassa on paljon moottoreita jotka tarvitsevat 98-oktaanista polttoainetta jotta eivät nakuttaisi= "pysyäkseen kunnossa". Nykymoottoreiden kohdalla tämän katsotaan olevan erittäin huonoa insinööri/suunnittelutyötä mikäli 98-oktaanista vaativa kone istuu nokalla.
Kysymys on siis vain ja ainoastaan moottorin vaatimasta polttoaineen nakutuskestävyydestä. Karrikoiden, mitä korkeapuristeisempi moottori, sitä korkeaoktaanisempaa polttoainetta se vaatii. Itse polttoaineen oktaaniluvun nosto itse asiassa laskee tehoa, joten "pelimiehen" tankkaama 99-oktaaninen tuottaa vähemmän tehoa moottorissa joka toimii nakuttamatta 95-oktaanisellakin.
Käsittääkseni kaikki autot KULKEVAT TYYDYTTÄVÄSTI 95:llä?
Ei kaikki "autot", siis TYYDYTTÄVÄSTI.
Mulla oli Foord Transiitti -83 2.0i Ohc koneella eli sama kuin Taunuksissa, Sierroissa ym.
Niin ei vaan pelittäny 95 kävi aikas huonosti, paukutteli putkes, kävi aina sammuttaessa jälkikäyntiä ja lopuksia aina helvetillinen lojaus putkesta.
Kun laittoi 98 tankkiin ni johan rupes pelittää, ja niin se on kuulemma lähes jokaisessa Foortin ohc koneessa (ei kaikissa)
Mut täällähän puhutaan BMW:stä joten niiden toiminnoista ei vielä niinkään tietoa, M20B20 ja M40B18 ovat menneet hyvin 95 tähän saakka
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Ei kaikki "autot", siis TYYDYTTÄVÄSTI.
Mulla oli Foord Transiitti -83 2.0i Ohc koneella eli sama kuin Taunuksissa, Sierroissa ym.
Niin ei vaan pelittäny 95 kävi aikas huonosti, paukutteli putkes, kävi aina sammuttaessa jälkikäyntiä ja lopuksia aina helvetillinen lojaus putkesta.
Kun laittoi 98 tankkiin ni johan rupes pelittää, ja niin se on kuulemma lähes jokaisessa Foortin ohc koneessa (ei kaikissa)
noissa fordin ohc padoissa on yleensä tarvinnut hiukan säätää sytkää niiin on loppunut nuo temppuilut ysiviitosen kanssa..
Comment