Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako tankata välillä 98:a?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    Originally posted by pyroz
    Annetaan autollekkin kunnon tavaraa.
    Miten sen kunnon tavaran sitten haluaa määritellä. Kestäähän se enemmän puristuksia, mutta toisaalta taas sen energiasisältö on pienempi.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6709
      • PK-seutu

      Originally posted by Meisseli
      Miten sen kunnon tavaran sitten haluaa määritellä. Kestäähän se enemmän puristuksia, mutta toisaalta taas sen energiasisältö on pienempi.
      Enemmän on parempi ja varsinkin kalliimpi on aina parempi, eli 98 on parempi ku 95.

      Nää on näitä periaatejuttuja katsos
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Pite^
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 465
        • Haapavesi

        Joo eipä tuota tuu käytettyä kuin 98 bensaa! vaikka olis 95 suositus! kuultu luotettavalta tahdolta!
        Team Ryyppymäki

        Comment

        • gangsta
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 521
          • Nurmijärvi

          Noniin luetaas tama ensin, ja jatketaan keskustelua.
          --> http://www.off-road.com/dirtbike/rick/gas2/

          "WILL OCTANE BOOSTERS ADD HORSEPOWER? "

          Comment

          • jamoc8
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 277
            • Oulu

            95 tai 98

            Autobildissä mitattiin joskus tämä asia (ei kylläkään bimmerillä), muistaakseni kulutukseen ei vaikuttanut, eikä merkittävästi moottorin tehoonkaan, eli kannattaa käyttää sitä halvinta ainakin normaaliajossa.
            ---- Bee äm dapl juu ----

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Niin...eikö kannattaisi lirauttaa tankkiin 95:sta, pistää joka kerta erotus "pennipurkkiin" ja ostaa vuoden kuluttua vaikka Biltemasta jotain muuta oikeasti tehoa tuottavaa...vaikka hieno vaihdekepin-nuppi, tai pakoputkenpää?

              Comment

              • BIG-ARM
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 2

                Kokemusta on että 98 oktaaninen on tehokkampi polttoaine kuin 95. Isän opel omega 2,0i penkitettiin 95 oktaanisella n.120 hp. Tankkiin vaihdettin 98 okt. ja sytytys käännettiin 98oktaaniselle sopivaksi ja tehot oli 125 hp. Turhaa väittelette siitä etteikö eroa olisi bensoissa. kyllä niissä on. faktaa on!

                Comment

                • Chrisu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 445
                  • Espoo

                  Originally posted by pyroz
                  98:lla ajetaan vaikka manuaalissa lukis, että saa ajaa vaikka laimennetulla vedellä.
                  Näin on. 98:lla mennään, oli siitä hyötyä tai ei.
                  -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
                  ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
                  ex. -95 E36 328i Coupe Individual
                  ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
                  ex. -80 E21 320/6

                  Comment

                  • gangsta
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 521
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by BIG-ARM
                    Kokemusta on että 98 oktaaninen on tehokkampi polttoaine kuin 95. Isän opel omega 2,0i penkitettiin 95 oktaanisella n.120 hp. Tankkiin vaihdettin 98 okt. ja sytytys käännettiin 98oktaaniselle sopivaksi ja tehot oli 125 hp. Turhaa väittelette siitä etteikö eroa olisi bensoissa. kyllä niissä on. faktaa on!


                    ..ja miten isis hyödynti tuon 5.heppaa?

                    [Edit] mikä yleensä oikku kävi, että pitit käydä penkissä tuolla tehomyllyllä?
                    Last edited by gangsta; 06-02-2006, 22:32.

                    Comment

                    • BIG-ARM
                      Newbiemmer
                      • Feb 2006
                      • 2

                      Nythän ei ollu hyödyntämisestä kyse... Julma totuus joillekkin, mutta 98oktaanisella bensalla voi saada lisä tehoa autoon.. ja jos hyödystä haluu puhua niin 98:a kuluu hieman vähempi, jos ajelee normaalisti

                      Comment

                      • TheLoial
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 1109
                        • Helsinki

                        Originally posted by BIG-ARM
                        Kokemusta on että 98 oktaaninen on tehokkampi polttoaine kuin 95. Isän opel omega 2,0i penkitettiin 95 oktaanisella n.120 hp. Tankkiin vaihdettin 98 okt. ja sytytys käännettiin 98oktaaniselle sopivaksi ja tehot oli 125 hp. Turhaa väittelette siitä etteikö eroa olisi bensoissa. kyllä niissä on. faktaa on!
                        Opeleissa on konehuoneessa liitin, jolla valitaan bensan oktaaniluku. Säätää oletettavasti sytytystä.

                        Se on automerkkikohtaista miten reagoi bensan oktaanilulun vaihtoon, ts. kone täytyy joko säädättää kohdalleen tai opelin tapauksessa, jossa on jo "valmis" säätö.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Epäilemättä tuon 5hp voi saada moottorista jossa pystyy hyödyntämään muutaman asteen suurempaa ennakkoa, jolloin maksimiheppoja saa hieman lisää, mutta samalla menetetään alapään väännössä/käyrässä. Toisaalta tuo opelkone taitaa oikeastaan olla speksattukin
                          98:lle, jolloin tuo ennakon lisääminen voi hieman tuottaakkin. Itse 98:ssahan on vähemmän "tehoa" kuin suuremman energiamäärän sisältävässä 95:ssa, joten lisäteho tulee ainoastaan suuremmasta ennakosta(=tehoa maksimikierrosluvulla). Ilman lastuahan ei näistä bemun suorasytkäkoneista voi ennakkoa muuttaa joten väitetty "tehonnousu" ei voi perustua tähän.
                          Ainoa käytännön ero 95 ja 98 oktaanisen välillä on vain ja ainoastaan ero nakutuskestävyydessä. Hiuksia halkoen kuitenkin
                          98:ssa on vähemmän kuitenkin sitä haluttua "tehoa" suuremman palamattomien suola/lsäainepitoisuuksiensa vuoksi.
                          Last edited by Hemi; 07-02-2006, 00:04.

                          Comment

                          • Pite^
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 465
                            • Haapavesi

                            menee pikkasen off-topic mut.. on se hurjaa penkittää Opelia..! satakakskyt polee
                            Team Ryyppymäki

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              Originally posted by petrolhead
                              Viimeisimmässä evo:ssa (087) oli bensavertailu ja läppää siitä voiko korkeampioktaaanisen polttoaineen käytöstä hyötyä, olivat huudatelleet dynossa M5:a ja GTI Kolffia eri löpöillä. Suosittelen lukemaan.
                              Tuossa pari sivua kyseisestä testistä:







                              klikkaamalla kuvaa ikkunan avauduttua kuva tarkentuu...

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Hyvää tekstiä tuossa... 98:lla mennään!

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎