Originally posted by pyroz
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kannattaako tankata välillä 98:a?
Collapse
X
-
Originally posted by MeisseliMiten sen kunnon tavaran sitten haluaa määritellä. Kestäähän se enemmän puristuksia, mutta toisaalta taas sen energiasisältö on pienempi.
Nää on näitä periaatejuttuja katsosS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Noniin luetaas tama ensin, ja jatketaan keskustelua.
--> http://www.off-road.com/dirtbike/rick/gas2/
"WILL OCTANE BOOSTERS ADD HORSEPOWER? "
Comment
-
-
Kokemusta on että 98 oktaaninen on tehokkampi polttoaine kuin 95. Isän opel omega 2,0i penkitettiin 95 oktaanisella n.120 hp. Tankkiin vaihdettin 98 okt. ja sytytys käännettiin 98oktaaniselle sopivaksi ja tehot oli 125 hp. Turhaa väittelette siitä etteikö eroa olisi bensoissa. kyllä niissä on. faktaa on!
Comment
-
-
Originally posted by pyroz98:lla ajetaan vaikka manuaalissa lukis, että saa ajaa vaikka laimennetulla vedellä.-14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
ex. -95 E36 328i Coupe Individual
ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
ex. -80 E21 320/6
Comment
-
-
Originally posted by BIG-ARMKokemusta on että 98 oktaaninen on tehokkampi polttoaine kuin 95. Isän opel omega 2,0i penkitettiin 95 oktaanisella n.120 hp. Tankkiin vaihdettin 98 okt. ja sytytys käännettiin 98oktaaniselle sopivaksi ja tehot oli 125 hp. Turhaa väittelette siitä etteikö eroa olisi bensoissa. kyllä niissä on. faktaa on!
..ja miten isis hyödynti tuon 5.heppaa?
[Edit] mikä yleensä oikku kävi, että pitit käydä penkissä tuolla tehomyllyllä?Last edited by gangsta; 06-02-2006, 22:32.
Comment
-
-
Originally posted by BIG-ARMKokemusta on että 98 oktaaninen on tehokkampi polttoaine kuin 95. Isän opel omega 2,0i penkitettiin 95 oktaanisella n.120 hp. Tankkiin vaihdettin 98 okt. ja sytytys käännettiin 98oktaaniselle sopivaksi ja tehot oli 125 hp. Turhaa väittelette siitä etteikö eroa olisi bensoissa. kyllä niissä on. faktaa on!
Se on automerkkikohtaista miten reagoi bensan oktaanilulun vaihtoon, ts. kone täytyy joko säädättää kohdalleen tai opelin tapauksessa, jossa on jo "valmis" säätö.
Comment
-
-
Epäilemättä tuon 5hp voi saada moottorista jossa pystyy hyödyntämään muutaman asteen suurempaa ennakkoa, jolloin maksimiheppoja saa hieman lisää, mutta samalla menetetään alapään väännössä/käyrässä. Toisaalta tuo opelkone taitaa oikeastaan olla speksattukin
98:lle, jolloin tuo ennakon lisääminen voi hieman tuottaakkin. Itse 98:ssahan on vähemmän "tehoa" kuin suuremman energiamäärän sisältävässä 95:ssa, joten lisäteho tulee ainoastaan suuremmasta ennakosta(=tehoa maksimikierrosluvulla). Ilman lastuahan ei näistä bemun suorasytkäkoneista voi ennakkoa muuttaa joten väitetty "tehonnousu" ei voi perustua tähän.
Ainoa käytännön ero 95 ja 98 oktaanisen välillä on vain ja ainoastaan ero nakutuskestävyydessä. Hiuksia halkoen kuitenkin
98:ssa on vähemmän kuitenkin sitä haluttua "tehoa" suuremman palamattomien suola/lsäainepitoisuuksiensa vuoksi.Last edited by Hemi; 07-02-2006, 00:04.
Comment
-
-
Originally posted by petrolheadViimeisimmässä evo:ssa (087) oli bensavertailu ja läppää siitä voiko korkeampioktaaanisen polttoaineen käytöstä hyötyä, olivat huudatelleet dynossa M5:a ja GTI Kolffia eri löpöillä. Suosittelen lukemaan.
klikkaamalla kuvaa ikkunan avauduttua kuva tarkentuu...
Comment
-
Comment