Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16341
    • Leppävirta

    INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

    Jatketaan täällä.

    Tässä vielä aiempi topikki. http://www.btcf.fi/forum/showthread....49604&page=112
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    #2
    No niin rupes inpa pelaan ku asensin mikes easy inpan uudelleen.saako tuota 5.0.6 inpan vikakoodeja englanniksi ku nyt näyttää saksaksi?
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Originally posted by lurkki3 View Post
      No niin rupes inpa pelaan ku asensin mikes easy inpan uudelleen.saako tuota 5.0.6 inpan vikakoodeja englanniksi ku nyt näyttää saksaksi?
      Ei saa. Ei niitä ole kukaan kääntäny enää vuosiin.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Mulla ainakin on kaikki Englanniksi
        Viimeviikolla päivätyt...
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1842
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          PDC Status

          Suuri oli hämmästys kun kaikki lähti laakista pelaamaan. Jotain herjoja mahdollisista malfunctioneista se heittelee, mutta toimii silti. Kyseessä siis E46.

          Ja asiaan. Takatutka oli pois käytöstä, yhden aturin pistoke hajonnut sekä anturista liittimen piikit hävinneet. Tuli 5 sek virhetilapiippaus, ihan aiheesta, siksi piippari oli otettu irti. Hommasin pistokkeen, kiinamallin anturin ja pistin piuhan piippariin takaisin. Tutka häröilee pahasti, huutaa koko ajan suoraa huutoa, välillä hiukan yrittää piipittää, mutta 90% kiljuu yhtäjaksoisesti vaikka esteitä ei ole lähelläkään. Tein eilen piuhaan hyppykytkennän ja iskin läppärin kiinni. Kuvassa on PDC:n status, rear middle left -anturi on tämä uusi. Se olikin ainut, joka reagoi jotenkin. Näyttöruudusta hahmoteltavan logiikan vastaisesti tolppa piteni, mitä lähemmäs este tuli. Ja tämä uusi anturi oli ainut jossa oli jotain eloa. Tällä perusteella nuo kaksi olisivat sitä mieltä, että este on ihan kiinni ja yhden kohdalla kaukana. Mikään näistä kolmesta ei kyllä ole lähelläkään testitilannetta, auto oli tallissa ja takapuskurista oveen vajaa metri.

          Mitä tästä voi päätellä?
          Ja onko logiikka tosiaan ikäänkuin "väärinpäin"?


          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Mulla ainakin on kaikki Englanniksi
            Viimeviikolla päivätyt...
            Ei saa ainakaan ilman hyviä suhteita, eli 99% foorumilaisista näitä tuskin saa. Ei ole nimittäin ihan pienellä kaivamisella tullut vastaan mitään tuoreita.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Görandd
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 39
              • Finland Vöyri

              #7
              Iltaa! Semmoinen pieni ongelma tuon E61 535d kanssa että, Inpa kaapeli ja sen mukana levy missä ohjelma oli tosiaan saapuivat kiinasta.

              Asentelin ohjelman koneelle ja menin autolle ja sehän tosiaan toimi (välillä herjasi jotakin koodeja tms) nollasin vikakoodit ja vähän katselin F-näppäimillä että mitä kaikkea sieltä oikein löytyy, mutta omasta mielestäni en mitään mennyt muuttamaan. inpa näytti akun jännitteeksi jonkun verran alle 12volttia (hetken olin jo autossa istuskellut ja sisävalot/virrat päällä) ja ajattelin että kuulostaa hiukan alhaiselta joten ajattelin että laitan auton käyntiin. No eihän se startannut, yritettiin apuvirralla pyöritti ilosemmin mutta ei käyntiin lähtenyt..

              Akun otin irti ja vein lataukseen, mutta tosiaan onko mahdollista että olisin inpalla tehnyt jotakin niin väärää että auto ei lähde käyntiin, mitään en siellä omasta mielestäni säätänyt? Mitään vikakoodeja ei tullut sen jälkeen kun autoa yritti käyntiin, alunperin oli 5 vikakoodia jäänyt muistiin, joskus tuo kaasuläppä takunnut (mistä oli myös vikakoodi) mutta nyt pitkän aikaa toiminut ilman ongelmia, ja eikö auton pitäisi lähteä käymään vaikka kaasuläppä olisi hajalla mutta se liitin irti siitä ja autohan oli tosiaan 535d E61 vm.2006.

              E: ja akun jätin nyt tosiaan latautumaan yön yli eli täytyy huomenna ihmetellä lisää
              Last edited by Görandd; 03-10-2017, 23:13.
              Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

              Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Ei inpalla autoa saa kovinkaan helposti mykäksi...
                Koitas synkata dme ja cas
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ei saa ainakaan ilman hyviä suhteita, eli 99% foorumilaisista näitä tuskin saa. Ei ole nimittäin ihan pienellä kaivamisella tullut vastaan mitään tuoreita.
                  Viralliset tuoree Englanninkieliset scriptit on kyllä kiven takana jos ei ihan alla asti.
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Görandd
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2017
                    • 39
                    • Finland Vöyri

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Ei inpalla autoa saa kovinkaan helposti mykäksi...
                    Koitas synkata dme ja cas
                    Hyvä tietää, tosiaan tänään tuo inpa vasta saapui mulle niin oon aikalailla pihalla koko hommasta vielä

                    E: Vikahan oli juurikin tuossa synkronoinnissa, vaikka sai sitäkin hetken vekslailla että alkoi toimimaan!
                    Last edited by Görandd; 04-10-2017, 20:11.
                    Käyttis: E61 535d -06 - 360/7xx

                    Harraste: Subaru impreza STi type-RA RWD

                    Comment

                    • Jarhead
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2007
                      • 1323
                      • Kalajoki

                      #11
                      INPA IFH-0009 no response koodi DDE5.0 kanssa

                      Ostin taas vaihteeksi BMW:n muutaman vuoden tauon jälkeen.
                      Mukana tuli läppäri ja inpa. Inpa toimii muuten, mutta ei ota yhteyttä DDE boksiin.

                      Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit.
                      Samaa koodia pukkaa jos usb on kokonaan irti.
                      Muut laatikot näyttäisi löytyvän mitä satunnaisotannalla tarkistin.

                      Oma vanha talliläppäri itse asentamalla inpalla otti yhteyden, mutta siitä koneesta on näyttö halki ja inpassa vanhat skriptitiedostot.
                      Vaikutti jotekin suppealta nuo DDE boksin toiminnot sillä inpalla eikä siihen jaksa enää skriptejä vaihtaa kun kone on niin palasina.

                      USB johtoja koitettu ristiin.
                      Koitin vaihdella skriptejä ja koko inpaa vanhasta ja uudesta myös ristiin ja olla muutenkin nokkela porttiasetusten ja muiden kanssa, mutta ei onnistunut.
                      Toisesta kaapelista erotin kokeilumielessä pinnit 7 ja 8 sekään ei vaikuttanut.
                      Auto on 525d vuosimalli 2004 E61.
                      Moottori tietääkseni M57N (D25)
                      Vanhassa topicissa oli toisella sama vika vailla vastausta.

                      :think

                      Olisko guruilla tietoa mitä kokeilla?
                      Last edited by Jarhead; 04-10-2017, 00:11.
                      sigpic
                      -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                      Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Jarhead View Post
                        Ostin taas vaihteeksi BMW:n muutaman vuoden tauon jälkeen.
                        Mukana tuli läppäri ja inpa. Inpa toimii muuten, mutta ei ota yhteyttä DDE boksiin.

                        Inpa heittää näyttöön IFH-0009 no response from control unit.
                        Samaa koodia pukkaa jos usb on kokonaan irti.
                        Muut laatikot näyttäisi löytyvän mitä satunnaisotannalla tarkistin.

                        Oma vanha talliläppäri itse asentamalla inpalla otti yhteyden, mutta siitä koneesta on näyttö halki ja inpassa vanhat skriptitiedostot.
                        Vaikutti jotekin suppealta nuo DDE boksin toiminnot sillä inpalla eikä siihen jaksa enää skriptejä vaihtaa kun kone on niin palasina.

                        USB johtoja koitettu ristiin.
                        Koitin vaihdella skriptejä ja koko inpaa vanhasta ja uudesta myös ristiin ja olla muutenkin nokkela porttiasetusten ja muiden kanssa, mutta ei onnistunut.
                        Toisesta kaapelista erotin kokeilumielessä pinnit 7 ja 8 sekään ei vaikuttanut.
                        Auto on 525d vuosimalli 2004 E61.
                        Moottori tietääkseni M57N (D25)
                        Vanhassa topicissa oli toisella sama vika vailla vastausta.

                        :think

                        Olisko guruilla tietoa mitä kokeilla?
                        E61 pinnit 7&8 ei tarvitse olla yhdessä. Tarkista latenssit, portti-asetukset laitehallinasta ja obd.ini:stä portti. Kun toimii kerta sillä vanhalla läppärillä, niin joku asetus perseellään siinä toisessa koneessa. Myös siinä INPA asennuksessa saattaa olla jotain puutteita.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Jarhead
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2007
                          • 1323
                          • Kalajoki

                          #13
                          Latenssi on 1ms
                          Portit oli mielestäni com1 joka paikassa.
                          Tuolla alla olevassa linkissä oli joku ratkaisu mikä pitää tarkistaa, mutta miksi obd.ini ei olisi oikeissa paikoissa?
                          sigpic
                          -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                          Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Jarhead View Post
                            Latenssi on 1ms
                            Portit oli mielestäni com1 joka paikassa.
                            Tuolla alla olevassa linkissä oli joku ratkaisu mikä pitää tarkistaa, mutta miksi obd.ini ei olisi oikeissa paikoissa?
                            http://www.bimmerfest.com/forums/#/topics/912816
                            Tuo linkki ei kyllä vienyt mihinkään keskusteluun. Vanhemmissa INPA versioissa piti muistaakseni käsin kopioida se obd.ini.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jarhead
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2007
                              • 1323
                              • Kalajoki

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tuo linkki ei kyllä vienyt mihinkään keskusteluun. Vanhemmissa INPA versioissa piti muistaakseni käsin kopioida se obd.ini.
                              Ok kiitos. Kokeilen illala.
                              sigpic
                              -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                              Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎