Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostE36 ei taida toimia anyway jos ei ole m52 koneella. En kyllä 100% varma ole.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Miki View PostMoro,
ABS-yksikköä pääsi tutkimaan kivuttomasti USB-kaapelilla, mutta moottorin ohjausyksikköä ei millään. Sama ongelma oli myös autocom-pohjaisella softalla. Muut järjestelmät tunnistaa, muttei moottoria.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnhan kaapelissa pinnit 7&8 yhdessä? Jos on niin voi hyvin olla, että vaatii sen ADS piuhan.
Joo, on ne. Kolvasin myöskin 20-pinnisen adapterin 17 ja 20 pinnit yhteen. 17-pinnistä ei lähtenyt mitään piuhaa 16-pinniseen OBD-liittimeen.
Ei kuitenkaan mitään vaikutusta. EWS:n sekä ABS:n INPA tunnisti.E36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostLöytyykö mistä(än) N57 moottorille INPA tiedostoja? Eli E90 LCI...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei noita uudempia ole ilmaiseksi jaossa kuin germaanikielellä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Suurinta osaa ei ole koskaan käännetty ollenkaan Kannattaa melkein alkaa siirtymään ISTA aikakauteen...E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Tere kaikille. Tietoa on foorumilla paljon, jopa niin paljon että sitä on vaikea järkevässä ajassa löytää. Kysynpä siis täällä.
Harkinnassa on ensimmäinen BMW, tarkemmin x3 2015 tai uudempi. Olen aina huoltanut autot itse öljynvaihdoista isompiin korjauksiin. Lähinnä kulmat käynyt säädättämässä liikkeessä ja renkaat rengaskoneessa. Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä? Näissä kun on sähköistä huoltokirjaa ja mukautuva huoltoväliä. Millaisen piuhan/ohjelman tarvitsisin tuollaiseen autoon ja onko itse tehtäessä jotain mitä nyt tämän merkin kohdalla olisi huomioitavaa. Iän puolesta noissa taitaa takuu olla mennyt, joten siitä tuskin surtavaa. Ehkä ensimmäisen huollon voisi merkkarilla käyttää, niin saa uusimmat softapäivitykset yms.
Comment
-
-
Originally posted by Latvus View PostTere kaikille.
Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä?
Nykyisiä autoja voi aivan hyvin huoltaa ja ylläpitää itse kuten vanhempiakin, mikäli se tuntuu itselle sopivan ja nk. perushuoltotoimenpiteiden tekninen suorittaminen on tuttua. Samalla tavalla kuin muidenkin merkkien kohdalla, myös BMW:ssä huollot ovat pääasiassa suodattimien ja nesteiden vaihtoja, jarruhuoltoja ja yleisiä tarkistuksia. Lisävarusteiden ja muiden sähköllä toimivien laitteiden määrä suurentaa todennäköisyyttä, että satunnaisia vikakohteita saattaa ilmaantua karvalakkiversioita enemmän. Sähkötarpeesta johtuen auton akku tulee olla hyvässä kunnossa, kuten muidenkin merkkien kohdalla.
BMW:n kohdallakin valmistajan koritakuun säilyminen edellyttää valtuutetun merkkihuollon toimesta tehtyjä koritarkistuksia, jotka ovat yleensä ajokilometriperusteisia. Nämä suosittelen teettämään merkkihuollossa, sillä tarkistuksista jää merkintä huoltohistoriaan ja näitä tietoja tarvitaan harkittaessa takuunalaisia korjauksia.
Mikäli vikadiagnostiikkaa haluaa tehdä itse testereillä, niin merkkikohtaisen testerin käyttö on suositeltavaa. Auton ohjelmistopäivityksiä ja koodauksia pystyvät tekemään myös asiansa osaavat harrastajat, mutta mikään ei tietenkään estä teettämästä tällaisia toimenpiteitä esim. merkkihuollossa.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Latvus View PostTere kaikille. Tietoa on foorumilla paljon, jopa niin paljon että sitä on vaikea järkevässä ajassa löytää. Kysynpä siis täällä.
Harkinnassa on ensimmäinen BMW, tarkemmin x3 2015 tai uudempi. Olen aina huoltanut autot itse öljynvaihdoista isompiin korjauksiin. Lähinnä kulmat käynyt säädättämässä liikkeessä ja renkaat rengaskoneessa. Miten tuollaisen uudemman bemun huolto onnistuu itse tehtynä? Näissä kun on sähköistä huoltokirjaa ja mukautuva huoltoväliä. Millaisen piuhan/ohjelman tarvitsisin tuollaiseen autoon ja onko itse tehtäessä jotain mitä nyt tämän merkin kohdalla olisi huomioitavaa. Iän puolesta noissa taitaa takuu olla mennyt, joten siitä tuskin surtavaa. Ehkä ensimmäisen huollon voisi merkkarilla käyttää, niin saa uusimmat softapäivitykset yms.
Itse voi ihan hyvin tehdä huollot/korjaukset, ihmiset nämä huoltaa siellä merkkihuollossakin. Vikakoodienlukemiseen ym. kannattaa homma windows läppäri ellei sellaista jo ole, Enet kaapeli ja ISTA & INPA (nämä on BMW omia softia). Ellei itselle halua hankkia laitteita, niin foorumilta löytyy harrastajia joilta tämä onnistuu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla on tuollainen muutama vuosi sitten hankittu do-it-auto:n oranssi dignostiikkapalikka, mikä toimii sekä ADS- että OBD-väylässä INPA:n kanssa (v4.4.7). Olen käyttänyt sitä menestyksekkäästi sarjaportin kautta, mutta ongelmana on että diagnostiikkaläppärissäni on sarjaportti vain telakassa. Tämä estää ajonaikaiset dignostiikat, kun jatkoroikassa ei mitta riitä...
Hommasin verkkokaupasta USB-serial adapterin, mutta en saanut sitä yrityksistä huolimatta toimimaan. Muutin portin numeron COM1:ksi (alkup. sarjaportin numero), yritin myös muuttaa viiveasetuksia, mutta ei apua.
Kysymys kuuluu, että pitäisikö tässä käyttää jotain tietyntyyppistä USB-sarja adapteria (linkkiä sopivaan?) vai onko tämä nyt vain asetuksista kiinni?BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
Comment