Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupiy
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 4
    • Suomi

    #76
    EDIABAS-Error

    Elikkä tilattu bcables piuha ja asennuslevy. Yhdistää autoon, täplät mustana, saa luettua vikakoodit mutta kun suuttimia koittaa koodata tulee erroria:

    EDIABAS-Error

    ApiResultText: Error # 100
    SYS-0010: INITIALIZATION ERROR
    API job error or no such result !
    Continue script processing?

    Kyllä/Ei


    Auto 523 lci -07
    Windows 10
    Portti muutettu COM1
    Palomuuri ja virustorjunta pois käytöstä

    Osaisko joku jeesata?
    E61 523i LCI m-sport

    ex:E46 330ci m-sport
    ex:E36 318i

    Comment

    • Mata76
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 29
      • Nivala

      #77
      Inpa pitäs asentaa tuollaiseen vanhaan miniläppäriin mutta eihän tässä ole cd asemaa, eli mikä versio kannatas laittaa ja mistä löytys?
      Auto on 330d -00 ja läppärissä win 7 starter!

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7485
        • Kotona

        #78
        Originally posted by Mata76 View Post
        Inpa pitäs asentaa tuollaiseen vanhaan miniläppäriin mutta eihän tässä ole cd asemaa, eli mikä versio kannatas laittaa ja mistä löytys?
        Auto on 330d -00 ja läppärissä win 7 starter!
        Voi olla vähän nihkeää pyörittää tuolla, mutta tuosta allekirjoituksesta löytyisi napakka 14" ja siinä on DVD-asemakin...
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
        Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
        -

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10944
          • Joensuu

          #79
          Originally posted by Mata76 View Post
          Inpa pitäs asentaa tuollaiseen vanhaan miniläppäriin mutta eihän tässä ole cd asemaa, eli mikä versio kannatas laittaa ja mistä löytys?
          Auto on 330d -00 ja läppärissä win 7 starter!
          INPA toimii paremmin kun hyvin tuollaisella miniläppärillä. Itselläkin oli aikoinaan miniläppärissä INPA. INPA:sta käy se vanhempikin 3.x versio e46:en kanssa. Googlella löytyy. Mihin sitä DVD asemaa tarvitsee? Hiton hidas ja DVD:lle nyt ei paljon mitään sovi. Itse en kyllä ihan heti muista, mitä olisin DVD:ltä asentanut. Ehkä johonkin navi DVD:m polttamiseen voi tarvita, muuten ei kyllä enää oikein mitään käyttöä. USB:ltä asentaa kaiken niin paljon nopeammin, että itse asentelen kyllä kaikki USB:ltä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • hjenkka
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 577
            • JKL

            #80
            väärä paikka..
            Last edited by hjenkka; 17-08-2018, 17:54.
            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

            Vs1400 Intruder

            Ex:
            F11 530dA xDrive
            E60 523iA
            E39 520i Sedan
            E39 530dA Touring
            E39 528iA Sedan
            E46 318i Sedan
            E39 523i Sedan
            E36 316i Sedan x2

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 923
              • Espoo

              #81
              INPA- ym. kaapeli/softa FAQ?

              Löytyykö täältä tai olisiko mieltä tehdä ajantasainen "INPA FAQ"? Sellainen siis, jossa kerrotaan millaiset piuhat (ostosuositus) ja mitkä softat tarvitaan, jotta pääsee kiinni niin vanhoihin kuin uusiinkin autoihin? Kun tällainen tietopaketti olisi jossain, niin perusjuttujen kyselijöille, kuten minulle voisi vain sanoa, että katso tuo linkki ja tule takaisin, jos jotain et vielä ymmärtänyt.

              Itse henkilökohtaisesti olisin kiinnostunut mm. seuraavasta:
              - millainen piuha ja mistä, jolla kiinni vanhoihin malleihin (itsellä E34) ja uusiin (myös pre-lci E92 löytyy).
              - mitkä softat tarvitaan, jotta pääsee kiinni kaikkiin yksiköihin ja voi lukea:
              - vikakoodit
              - livedataa
              - peruskoodaukset, kuten uudet akut, jotkut vaihdetut muut sähköosat jne.
              - mistä nämä softat saa
              - tarvittavat päivitykset
              - millaisella PC:llä toimii (portit, käyttikset ym.)

              Tällä hetkellä minulla on joku kiinanpiuha, jossa on kyllä liittimet mukana, jotka menevät E34:ään ja E92:een, mutta E34:stä ei pääse kuin satunnaisesti kiinni pelkkään moottorin yksikköön ja E92:ta (2008) se ei lue lainkaan. Edellistä E90 / 2005:sta se luki jonkun verran.
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #82
                Originally posted by E39-530A View Post
                Löytyykö täältä tai olisiko mieltä tehdä ajantasainen "INPA FAQ"? Sellainen siis, jossa kerrotaan millaiset piuhat (ostosuositus) ja mitkä softat tarvitaan, jotta pääsee kiinni niin vanhoihin kuin uusiinkin autoihin? Kun tällainen tietopaketti olisi jossain, niin perusjuttujen kyselijöille, kuten minulle voisi vain sanoa, että katso tuo linkki ja tule takaisin, jos jotain et vielä ymmärtänyt.

                Itse henkilökohtaisesti olisin kiinnostunut mm. seuraavasta:
                - millainen piuha ja mistä, jolla kiinni vanhoihin malleihin (itsellä E34) ja uusiin (myös pre-lci E92 löytyy).
                - mitkä softat tarvitaan, jotta pääsee kiinni kaikkiin yksiköihin ja voi lukea:
                - vikakoodit
                - livedataa
                - peruskoodaukset, kuten uudet akut, jotkut vaihdetut muut sähköosat jne.
                - mistä nämä softat saa
                - tarvittavat päivitykset
                - millaisella PC:llä toimii (portit, käyttikset ym.)

                Tällä hetkellä minulla on joku kiinanpiuha, jossa on kyllä liittimet mukana, jotka menevät E34:ään ja E92:een, mutta E34:stä ei pääse kuin satunnaisesti kiinni pelkkään moottorin yksikköön ja E92:ta (2008) se ei lue lainkaan. Edellistä E90 / 2005:sta se luki jonkun verran.
                No BMW Standart Tools/software on hyvä ohjelma tai mikes versio bmw toolsista.

                BMW Standart Tools Software ja Mikes BMW Tools:sis tulee mukana:
                NCS Expert
                Dummy
                jne...

                Piuhana olisi hyvä K-DCAN kaapeli, sillä pääset uusiin sekä vanhoihin käsiksi.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 913
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #83
                  Ja e34 vaatii ADS piuhan.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #84
                    Originally posted by tonnizi View Post
                    No BMW Standart Tools/software on hyvä ohjelma tai mikes versio bmw toolsista.

                    BMW Standart Tools Software ja Mikes BMW Tools:sis tulee mukana:
                    NCS Expert
                    Dummy
                    jne...

                    Piuhana olisi hyvä K-DCAN kaapeli, sillä pääset uusiin sekä vanhoihin käsiksi.
                    K-DCan ei pelaa E34:ssä.

                    Originally posted by JiiVee92 View Post
                    Ja e34 vaatii ADS piuhan.
                    Oikein hieno versio olisi icom letkut.

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 913
                      • Kouvola/Myllykoski

                      #85
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Oikein hieno versio olisi icom letkut.
                      Ja hieno on hintakin.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 923
                        • Espoo

                        #86
                        Originally posted by tonnizi View Post
                        No BMW Standart Tools/software on hyvä ohjelma tai mikes versio bmw toolsista.
                        BMW Standart Tools Software ja Mikes BMW Tools:sis tulee mukana:
                        NCS Expert
                        Dummy
                        jne...
                        Piuhana olisi hyvä K-DCAN kaapeli, sillä pääset uusiin sekä vanhoihin käsiksi.
                        Originally posted by JiiVee92 View Post
                        Ja e34 vaatii ADS piuhan.
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        K-DCan ei pelaa E34:ssä.
                        Oikein hieno versio olisi icom letkut.
                        Joo, tosiaan sellainen setti, jolla hoitaisi molemmat E34:n ja E92:n olisi toiveissa. Jotain se saa maksaa sentään, vaikka minunkun taskuissa on pohjat. En viitsisi tapella noitten (kiina)halpisten kanssa, kun niitäkin on kaksin kappalein; toisessa pelkkä OBD-naru ja toisessa molemmat.

                        Näkyy tuo icom maksavan reilun donitsin. Ihan tuollaiseen ei suoriltaan pysty... ellei sitten odota tai tuhlaa veronpalautuksia etukäteen. Tuossa icom:ssä näkyy olevan joku tabletin tapainen mukana, liekö sillä välttyy läppärin vienniltä autoon.

                        Onko tuo K-DCAN kaapelityyppi eikä mikään tuote? Tarvitseeko jonkun toisen setin sitten E34:een ja muihin, joissa on tuo vanha pyöreä liitin?

                        Miten muuten yleensä kohtuuhintaisissa seteissä, pitääkö softat päivityksineen ostaa / latailla erikseen vai tuleeko mukana?
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10944
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Joo, tosiaan sellainen setti, jolla hoitaisi molemmat E34:n ja E92:n olisi toiveissa. Jotain se saa maksaa sentään, vaikka minunkun taskuissa on pohjat. En viitsisi tapella noitten (kiina)halpisten kanssa, kun niitäkin on kaksin kappalein; toisessa pelkkä OBD-naru ja toisessa molemmat.

                          Näkyy tuo icom maksavan reilun donitsin. Ihan tuollaiseen ei suoriltaan pysty... ellei sitten odota tai tuhlaa veronpalautuksia etukäteen. Tuossa icom:ssä näkyy olevan joku tabletin tapainen mukana, liekö sillä välttyy läppärin vienniltä autoon.

                          Onko tuo K-DCAN kaapelityyppi eikä mikään tuote? Tarvitseeko jonkun toisen setin sitten E34:een ja muihin, joissa on tuo vanha pyöreä liitin?

                          Miten muuten yleensä kohtuuhintaisissa seteissä, pitääkö softat päivityksineen ostaa / latailla erikseen vai tuleeko mukana?
                          Jos ei alkuperäistä ICOM:ia halua, niin ei siitä tonnia tarvitse maksaa. Kyllä se ICOM kanssa tarvitsee läppärin. Tai no kyllähän toimii kunnon windows tabletillakin.

                          ICOM:ia halvempi vaihtoehto on ADS ja K+DCAN piuha. K+DCAN on piuhan tyyppi, ei mikään tietty tuote.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17827
                            • PKS

                            #88
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            ICOM:ia halvempi vaihtoehto on ADS ja K+DCAN piuha. K+DCAN on piuhan tyyppi, ei mikään tietty tuote.
                            Ja jotta ei jäänyt epäselväksi, ADS ja K+DCAN ovat kaksi erillistä piuhaa. Ohjelmisto on sama ja molempia voi käyttää samalla koneella. ADS kaapeli on hieman haastellinen sillä vaatii koneen missä on oikea fyysinen sarjaportti (COM) - halvat USB-COM adapterit eivät toimi tässä tarkoituksessa sillä porttien osoitteet vaativat fyysisen laitteen osoitteen jotta Ediabas ymmärtää sen.

                            K+DCAN piuha sitten minusta vaan "se halvin mahdollinen" hopea piuha.

                            Älä myös sekoita 20-pin OBD liitintä pelkkään ADS:ään, se ei ole mikään tae ADS väylästä, ja sitä voi hyvin käyttää sekä OBD 20pin että uudemman OBD2 kanssa.
                            Last edited by Dualfun; 03-09-2018, 10:00.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring
                            ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28
                            ///M535i '87 zinnoberrot
                            ½ E46 316ti Compact
                            ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 923
                              • Espoo

                              #89
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Jos ei alkuperäistä ICOM:ia halua, niin ei siitä tonnia tarvitse maksaa. Kyllä se ICOM kanssa tarvitsee läppärin. Tai no kyllähän toimii kunnon windows tabletillakin.

                              ICOM:ia halvempi vaihtoehto on ADS ja K+DCAN piuha. K+DCAN on piuhan tyyppi, ei mikään tietty tuote.
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Ja jotta ei jäänyt epäselväksi, ADS ja K+DCAN ovat kaksi erillistä piuhaa. Ohjelmisto on sama ja molempia voi käyttää samalla koneella. ADS kaapeli on hieman haastellinen sillä vaatii koneen missä on oikea fyysinen sarjaportti (COM) - halvat USB-COM adapterit eivät toimi tässä tarkoituksessa sillä porttien osoitteet vaativat fyysisen laitteen osoitteen jotta Ediabas ymmärtää sen.

                              K+DCAN piuha sitten minusta vaan "se halvin mahdollinen" hopea piuha.

                              Älä myös sekoita 20-pin OBD liitintä pelkkään ADS:ään, se ei ole mikään tae ADS väylästä, ja sitä voi hyvin käyttää sekä OBD 20pin että uudemman OBD2 kanssa.
                              Nyt alkaa vähän enempi selkiämään, jotta voi jo alkaa tuotteita vertailemaan. Kiitokset kärsivällisestä opastuksesta.

                              Minulla ei ole com-portillista läppäriä. Onko sitten ainoa vaihtoehto hommata arvokas ja orkkis icom, jos haluaa samalla setillä kiinni vanhalla ja uudella liittimellä (20 pin/ADS ja OBD-II)?

                              Toinen niistä minun halpisseteistä sisältää ADS-piuhan ja se tulee com/usd-adapterin läpi. Sillä se on sen verran toiminut, että moottoriin on päässyt kiinni (M60), mutta muualle ei.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10944
                                • Joensuu

                                #90
                                Originally posted by E39-530A View Post
                                Nyt alkaa vähän enempi selkiämään, jotta voi jo alkaa tuotteita vertailemaan. Kiitokset kärsivällisestä opastuksesta.

                                Minulla ei ole com-portillista läppäriä. Onko sitten ainoa vaihtoehto hommata arvokas ja orkkis icom, jos haluaa samalla setillä kiinni vanhalla ja uudella liittimellä (20 pin/ADS ja OBD-II)?

                                Toinen niistä minun halpisseteistä sisältää ADS-piuhan ja se tulee com/usd-adapterin läpi. Sillä se on sen verran toiminut, että moottoriin on päässyt kiinni (M60), mutta muualle ei.
                                Ei tarvitse orkkis ICOM:ia pelkkään vikakoodienlukemiseen, käy huonompikin kiinan kopio.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎