INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aaape
    replied
    pitikö ads kaapelin kanssa olla joku tietty versio inpasta ja ediapaiksesta? vai toimiiko jos asennan tämän: **Mike's Easy BMW Tools Package** ei kehtais montaa eri versiota latailla varsinkin kun nuita vanhempia versioita löytyy vähän huonosti :think

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by _nigge_ View Post
    Oliko niin että 204hp M57N koneissa olisi suutinrungossa ne o-renkaat, että ei olisi niin todennäköisesti niin jumissa?
    Siellä on aluslevyt ja o-renkaat. Ensimmäisessä M57-versiossa ei ollut ja suuttimien irroitus saattoi olla työn takana. Aluslevyjen kanssa usein riittää että avaa ne kaksi pulttia jotka pitävät suutinta paikallaan ja käynnistää koneen, niin suuttimet nousevat napsahtaen muutaman millin ylöspäin ja irroitus on helpompaa.

    Leave a comment:


  • _nigge_
    replied
    Vaikka ei nyt enää suoranaisesti INPA-asiaa ole, mutta kyllä se suutinvika oli kuten JaniLap epäilit, 5. suutin laski ohivuodosta ruiskuun n. 30sek tyhjäkäynnin aikana 10-15ml... Eikä muutkaan näyttäneet mitenkään kovin hyviltä, ruiskujen ohi vuoti ja silti ehti nousta ruiskuun hieman samassa ajassa.

    Kiitos ohjeista, nyt vaan etsimään suutinhuoltoa ja sormet ristiin että suuttimet vielä irtoaisivat ilman hirveää tappelua Oliko niin että 204hp M57N koneissa olisi suutinrungossa ne o-renkaat, että ei olisi niin todennäköisesti niin jumissa?
    Last edited by _nigge_; 12-04-2023, 13:42.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by _nigge_ View Post
    Kiitos vinkistä, sitä voisi kokeilla seuraavaksi. Meneekös tommoset 20ml lääkeruiskut ihan suoraan suuttimien paluulinjan suulle, ainakin kuvissa näyttäisi siltä? Vai mitä olette käyttäneet yleensä?
    Injektioruiskut saa siihen paluulinjan suulle kyllä painettua kiinni. Jotkut käyttävät myös sopivaa letkua siinä suuttimen ja ruiskun välissä. Ruiskut kuitenkin mielellään tilavuudeltaan suurempia kuin 20 ml, jotta paluuvuodon saa mitattua tarkemmin. Jos suutin vuotaa kunnolla, niin 20 ml täyttyy nopeasti, kun mittaus saisi ajallisesti kestää n. 3-4 min. Kooltaan 40-50 ml ruisku olisi käytännöllisempi. Irroita ruiskujen männät ennen mittausta.


    Originally posted by _nigge_ View Post
    Liekö joku bugi kanssa, vai onko tuo muka todella 300tkm enemmän ajettu, vaikea uskoa vaikka saksasta onkin peräisin
    Testerin ilmoittama mittarilukema on epäuskottava, joten sen voi jättää omaan arvoonsa.

    Leave a comment:


  • _nigge_
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Suuttimen vuotamista epäilen itse tyhjäkäynnin karkeuden taustalla. Tuo ykkössylinterin korjausarvokin siihen vähän viittaa. Ehdotaan ainakin paluuvuototestillä vähän arvioimaan mikä on tilanne suuttimien kohdalla.

    INPA:lla olen joskus huomannut sellaisenkin bugin M57 kohdalla, että jos laitat korjausarvonäkymän päälle ennen kuin kone on käynnistetty, niin antaa vain pitkää starttia ja lähtee käyntiin vasta kun akunkengän on käyttänyt irti. Kellään mulla tullut vastaan samaa?
    Kiitos vinkistä, sitä voisi kokeilla seuraavaksi. Meneekös tommoset 20ml lääkeruiskut ihan suoraan suuttimien paluulinjan suulle, ainakin kuvissa näyttäisi siltä? Vai mitä olette käyttäneet yleensä?

    Ja itseasiassa itsellä kävi juuri kuvaamasi homma, jäi korjausarvo- tai se käynnintasausikkuna päälle, ja jäi startti sahaamaan. Tosin itsellä riitti vain OBD-pistokkeen irrotus ja avaimen käyttö pois virtalukosta. Mietinkin että mitäs nyt tuli rikottua

    Nyt kun tuli INPAn ihmeellisyyksistä puhetta, ihmetytti kun maf irrotettuna katsoin vikakoodit ja antoi 4 kpl siitä johtuen, jostain syystä ensimmäisessä vikakoodissa mittarilukema 655350km Ja kaikissa muissa se n. 312tkm. Tuossa ensimmäisessä koodissä myös veden lämpötila oli jotain -50c ja rpm- ym. arvot olivat nollassa, muissa koodeissa oli lukemat käyvän moottorin mukaan. Liekö joku bugi kanssa, vai onko tuo muka todella 300tkm enemmän ajettu, vaikea uskoa vaikka saksasta onkin peräisin
    Last edited by _nigge_; 14-03-2023, 07:34.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by _nigge_ View Post
    https://youtube.com/shorts/9jAA6K4crr8?feature=share

    Terve!
    Onko tullut vastaan jollakin tällaista inpalla tutkiessa?

    Tuleeko raadilla jotain ideoita vielä mieleen?:think
    Suuttimen vuotamista epäilen itse tyhjäkäynnin karkeuden taustalla. Tuo ykkössylinterin korjausarvokin siihen vähän viittaa. Ehdotaan ainakin paluuvuototestillä vähän arvioimaan mikä on tilanne suuttimien kohdalla.

    INPA:lla olen joskus huomannut sellaisenkin bugin M57 kohdalla, että jos laitat korjausarvonäkymän päälle ennen kuin kone on käynnistetty, niin antaa vain pitkää starttia ja lähtee käyntiin vasta kun akunkengän on käyttänyt irti. Kellään mulla tullut vastaan samaa?

    Leave a comment:


  • _nigge_
    replied


    Terve!
    Onko tullut vastaan jollakin tällaista inpalla tutkiessa?
    Kyseessä siis -03 E46 330cd, euro 3-mallin M57N koneella, 312tkm ajettu. Jo pidemmän aikaa lämpimänä rytkyttää tyhjäkäynti, kylmänä käy aina nätisti. Ei ole myöskään oikeastaan muuttunut tai pahentunut n. 40tkm matkalla. Lähtee myös käyntiin oikein hyvin ja ajossa kaikki toimii normaalisti, vain tyhjäkäynti rytkyttää.

    Kuten videossa näkyy, jostain syystä käy hetken todella rujosti kun avaa tuon, ’selective mass adjustment’- välilehden, ja sitten suuttimien korjausarvot palaavat melko siisteihin lukemiin, ja käynti tasaantuu ainakin verrattain tasaiseksi. Joskus kerran aiemmin olen saanut suuttimen korjausarvoista vikakoodin, mutta ei ole tullut enää uudestaan…

    Kokeilin jo irroittaa MAF:n johdon, ja tarkastaa railpaineanturin liittimen, molemmat näytti ihan hyväkuntoisilta, ei hapettumaa ollut.
    Oliko niin, että MAF irroitettuna määränsäädin olisi pois pelistä tai vastaavaa, pitäisikö sillä olla dieselissä mitään vaikutusta?
    Tuleeko raadilla jotain ideoita vielä mieleen?:think

    Leave a comment:


  • ripaxp86
    replied
    Koitettiin rekisteröidä akkua myös icarsoftilla ja TOOL32:sella. Mutta ei anna kuitata vaihtoa. Voiko rikkinäinen IBS:sä aiheuttaa tuota ja voiko sen jotenkin testata?:think
    Moottorin ohjain on kyllä käynyt böntillä näprättävänä, niin sinnekin on voinut tulla uudempi päivitys.


    e: Eli homma selvis. Piti olla käynnistysvirrat päällä. Avainlirpake lukkoon ja ilman jarrua starttinappulaa. Sitten inpalla rekisteröinti.
    Last edited by ripaxp86; 07-03-2023, 11:56. Reason: päivitys

    Leave a comment:


  • ripaxp86
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Veikkaisin että inpaan tuoreemmat tiedostot korjaa tilanteen. Samanlaisiin virheilmoituksiin törmäsin joskus suuttimien koodauksessa, siinä missä vanhalla ecu päivityksellä toimi kaikki inpan toiminnot, tuorein ecu päivitys heitteli monessa kohtaa tuollasia virheilmoituksia.
    Kiitos vinkistä Kummalliseksi tekee, kun olen joskus samaan autoon rekisteröinyt samalla inpalla.....

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by ripaxp86 View Post
    Hei,
    Onko kukaan saanut tälläistä ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR

    , kun on yrittänyt rekisteröidä akun vaihdon?:think


    Auto on e60 LCI ja vähän väliä hälytteli increased battery discharge:a. Ja aattelin vaihtaa uutta akkua, mutta voiko vika olla kuitenkin muualla.
    Veikkaisin että inpaan tuoreemmat tiedostot korjaa tilanteen. Samanlaisiin virheilmoituksiin törmäsin joskus suuttimien koodauksessa, siinä missä vanhalla ecu päivityksellä toimi kaikki inpan toiminnot, tuorein ecu päivitys heitteli monessa kohtaa tuollasia virheilmoituksia.

    Leave a comment:


  • ripaxp86
    replied
    Akun rekisteröinti

    Hei,
    Onko kukaan saanut tälläistä ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR

    , kun on yrittänyt rekisteröidä akun vaihdon?:think


    Auto on e60 LCI ja vähän väliä hälytteli increased battery discharge:a. Ja aattelin vaihtaa uutta akkua, mutta voiko vika olla kuitenkin muualla.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Inpassa sama loaderi on sekä kuusi-, että nelisylinterisillä N43/N53 koneilla. Lisätietoja mm. täältä: https://bimmerprofs.com/attention-inpa-n43/

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Mistä mahtaa johtua kun inpa näyttää suuttimet N43moottorissa 1,3,5,6 suutinvalikoissa, eikä 1234?
    Sama softa näyttää kyllä N52,N53... moottoreissa ihan oikeissa kohdissa.

    Leave a comment:


  • Klunssila
    replied
    Onko tuollainen Inpan virheilmoitus kenellekään tuttu, ja millä yhteyden mahtaisi saada kuntoon?
    IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED. Program will be stopped.
    Potilas on E38 750, minkä kaikkiin muihin bokseihin sain yhteyden USB K+DCAN kaapelillakin, mutta nyt siirryin ADS yhteyteen, että saisin yhteyden myös moottorinohjaimiin. Myös ADS puolella pääsee kaikkiin muihin bokseihin kiinni, paitsi moottoriin. Auto toimii ihan normaalisti, eli DME boksitkin on varmasti hereillä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Löytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.
    Ei taida enää faceliftissä sitä olla. Homma ratkes, juotin pinnit 7 ja 8 yhteen ja säädin vähän jotain asetuksia. Nyt rokkaa. Webastoon ei silti pääse kiinni. Tulee tämä ”IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. Program will be stopped”

    Leave a comment:

Working...
X