Nuo kulumat eivät kyllä vaikuta tärinään mitenkään. Omassa E39.ssä huomattavasti syvemmät urat eikä tärise yhtään, tärkein on perushuolto. Mäntä pitää olla vapaa liikkumaan, liukutappien puhtaus sekä jarrurasvan käyttö niin ei ole koskaan ollut ongelmaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen tärinää, ja parran pärinää "taas"...
Collapse
X
-
Jaahas.
Täällä on vanhasta aiheesta väännetty.
Nyt on kohta 10tkm carrier-korjauksen jälkeen takana ja jarrut toimii kuten pitääkin.
Ja kyllä, niiden kolojen seurauksena uusien paksujen palojen korvat tipahti kovemmassa jarrutuksessa siihen carrierin monttuun ja ei sitten päästäneet mäntää liikkumaan takaisin pesään. Kolmet levyt ehdin polttaa kieroiksi, ennenkuin täältä tuli tietoa ja vika saatiin korjattua...
(kannattaa vilkaista muutama sivu taaksepäin kuvat, ja...)
välttää turhaa huutelua, jos ei ole lukenut tämän ketjun alkua. Keulaanhan oli tehty kaikki mahdollinen uusiksi hammastangon nivelestä powerflexiin ja tolppiin saakka...
Joten; I rest my case. Kiitos vielä kerran kaikille jotka neuvoillaan auttoivat.
PSSsss. viikolla 09 sitten vihdoinkin lähestytään maagista 5sadan hevosen rajaa, mutta väännöt heilahtaa jo tuhannen tuolle puolen.. vaatii se jarruiltakin jotain=)
Hyvää kesän jatkoa... suditellaan kun nähdään.
Comment
-
-
Ja tieto jarrupalojen vaihtoon liittyen, mikä toki varmaan kaikilla niitä vaihtavilla jo olikin. Retaining spring jouset tulisi uusia aina 48kk välein jarruremonttien yhteydessä.
Vinkuvista jarruista kärsiville.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
E39.ssä ei ainakaan mitään merkitystä urilla kunhan männät on kunnossa. Ja merkittävästi isommat urat kuin topicissaE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by RistiKolmonen View PostJaahas.
Täällä on vanhasta aiheesta väännetty.
Nyt on kohta 10tkm carrier-korjauksen jälkeen takana ja jarrut toimii kuten pitääkin.
.
Yllättävän paljon sitä jaksetaan tästäkin asiasta vääntää puolesta ja vastaan.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Höpö höpö, me mitään jarruosia hitsattu. Mitä nyt vähän lämmitettiin rautaa...
Ja varmuuden välttämiseksi vielä tarkennusta tähän vääntöön.
- ei ne carrierit sitä tärinää tee, vaan...
- palan korvakko saattaa kovassa jarrutuksessa (+150kmh - 0kmh) tipahtaa siihen carrierin koloon, jolloin mäntä palaa pesään, mutta jarrupala jää kantamaan, jonka seurauksena...
- levy kuumuu... kuumuu... kuumuu ja ensimmäisen kosteikon tullessa se on menetetty
Eli aivan fysiikan lakien mukaan tapahtuvaa lämpenemistä, jonka syy ainakin tässä tapauksessa oli juuri nuo carrieriin kilometrien ja vuosien saatossa hakkautuneet urat.
E46Touring kuuluu tämän ristuskolmosen advisory-henkilöihin laatumääreellä
(on vetänyt muutakin kuin rekee...)
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEikö tuota carrierien kolojen paikkaamista voi tehdä ohkasella pellillä joka tulee siihen väliin uhrimetalliksi niin kuin joissain autoissa on tehtaalta lähtiessä?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSiihen carrieriin pitäisi sitten hieroa tilaa sille pellille ja suoristaa se kolo muutenkin.
Eräissä vag vehkeissä vanhemmiten palat rämisee kuopissa älyttömästi kun palan paikka kuluu niin tolkuttoman väljäksi.
Ja kyllä se kuoppaantuminen jumittaa sitä palaa. En uskonut ennenkuin itse totesin ja jouduin asian korjaamaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTai työntää viilalla palasta vähäsen pois. Se on paljon helpompaa.
Eräissä vag vehkeissä vanhemmiten palat rämisee kuopissa älyttömästi kun palan paikka kuluu niin tolkuttoman väljäksi.
Ja kyllä se kuoppaantuminen jumittaa sitä palaa. En uskonut ennenkuin itse totesin ja jouduin asian korjaamaan.
Comment
-
Comment