Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ProPioneer
    replied
    Originally posted by 8DOM8 View Post
    Katsastus lähenee ja ABS-valo pitäis saada toimimaan "normaalisti".
    Nyt kun orkkis ECU on vaihdettu niin valo palaa jatkuvasti.

Laitoin flektin ohjaussignaalin speeduinosta käskyttämään relettä joka sammuttaa ABS-valon, mutta tuntuu toimivan vähän vaihtelevalla menestyksellä. Onko muita ideoita?

Myöskään automaatti-ilmastoinnin kompuran ei lähde vetämään nappia painamalla. Tulevaa kesää ajatellen pitäis joku fiksi siihenkin keksiä
    Ja autohan oli E36 M52B20 -96

itellä myös megasquirtti m52b28 vm 96 , luistoneston valo tottakai syttyy mutta abs toimii. mutta jos ottaa luistoneston moottorin ( siis se mikä kääntää imusarjassa olevaa läppää) pois konehuoneesta ni samalla abs valokin syttyy eikä abs toimi varmaan senki sais korvattua sopivalla vastuksella kun eihän se moottori siellä mitään tee. iha vaa vinkkinä

Leave a comment:

• aaape
    replied
    Ilmastoinnin saa ainakii toimimaan ku laittaa ecun liittimen pinneihin 48 ja 65 hyppyjohdon

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Jotain piuhoja siellä ABS-boksin ja ECU:n välillä menee, mutta en ole tarkemmin tutustunut että mitä varten. Nopeustieto?

Ja siinä käsityksessä olen ollut että ABS-valon pitäisi sammua käynnistyksen jälkeen.
    Nopeustieto ja luistonestoon liittyvät tiedot kulkee eculle. Mutta niiden puuttuminen ei estä ABS:n toimintaa. Vikakoodit lukuun.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Jotain piuhoja siellä ABS-boksin ja ECU:n välillä menee, mutta en ole tarkemmin tutustunut että mitä varten. Nopeustieto?

Ja siinä käsityksessä olen ollut että ABS-valon pitäisi sammua käynnistyksen jälkeen.
    ABS valon kyllä luistonesto ei jos sitä ei ole moottorinohjauksessa.

Pääsetkö vielä lukemaan ABS vikakoodeja?

Leave a comment:

• 8DOM8
    replied

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Eikai moottorinohjaus abseihin vaikuta ms41:n kanssa ainakaan :think Ei ainakaan mun e39:ssä ollu ongelmaa vaikka oli luistonesto. Sen valo toki kyl palaa, mut se ei katsastukseen vaikuta.

Ilmastointia varten uudemmissa mun PnP levyissä on kytkis olemassa, mut en tiedä toimiiko se oikeasti, kun en oo päässy testaamaan sitä.

Leave a comment:

• 8DOM8
    replied
    Katsastus lähenee ja ABS-valo pitäis saada toimimaan "normaalisti".
    Nyt kun orkkis ECU on vaihdettu niin valo palaa jatkuvasti.

Laitoin flektin ohjaussignaalin speeduinosta käskyttämään relettä joka sammuttaa ABS-valon, mutta tuntuu toimivan vähän vaihtelevalla menestyksellä. Onko muita ideoita?

Myöskään automaatti-ilmastoinnin kompuran ei lähde vetämään nappia painamalla. Tulevaa kesää ajatellen pitäis joku fiksi siihenkin keksiä
    Ja autohan oli E36 M52B20 -96

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jos jollain on tarvista speeduinon kanssa yhteensopivalle EGT boksille, niin täältä löytyis semmonen: https://github.com/pazi88/8Ch-EGT
    Tälle erittäin iso ja taatusti tulee käyttöä

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Jos jollain on tarvista speeduinon kanssa yhteensopivalle EGT boksille, niin täältä löytyis semmonen: https://github.com/pazi88/8Ch-EGT

Menee tommoseen hammond koteloon, jossa mulla on 3D printatut päädyt:

Jonkin sortin testiä tässä:

Koodi ei vielä 100% valmis ole speeduinon osalta, että pikku häröilyjen debuggausta vaatii. Tuo yhdistyy speeduinoon Serial3:n kautta, mikä löytyy kaikista speeduinoista ainakin suoraan megalta, mutta noista mun PnP piirilevyistä se löytyy toisesta liittimestä boksin takaa. EGT boksista löytyy CAN väylä muita aftermarket ecuja varten, mutta se on tällä hetkellä vielä mykkä, kun tuo STM32:n CAN väylän tuki on vähän heikolla mallilla Arduinossa.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Onkos kellään käytössä nuita megoja jossa wifi sisäänrakennettu ja usb liitinkin näyttäis olevan pienempi
    https://www.ebay.com/itm/Wemos-Mega-....c100935.m2460
    Eipä tuosta ESP8266:sta oo speeduino käytössä mitään hyötyä ja tuo micro-usb liitin on autokäytössä aivan käyttökelvoton. Pikku tönäsy/nykäsy ja tuo liitin irtoaa pädeineen piirilevyltä.

Leave a comment:

• aaape
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Ma-ke näyttäis liiterissä olevan säädettävä juotosasema tarjouksessa 9,90€ pala, että sellasen kun vielä hakee niin sitten pääseekin jamppa ku jamppa turaamaan kasaan tollasen

Hitto, varakärki omaan vanhempaan Welleriin maksaa enemmän niin taidan piruuttani hakea tollasen halpiksen testiin...
    Mulla on tuommonen ja kyllä sillä yhen levyn sai kasattua kärki on kyllä niin pehmeetä tavaraa että puolessavälin pää oli kun m*lkunpää

Onkos kellään käytössä nuita megoja jossa wifi sisäänrakennettu ja usb liitinkin näyttäis olevan pienempi

Leave a comment:

• Macke
    replied
    Ma-ke näyttäis liiterissä olevan säädettävä juotosasema tarjouksessa 9,90€ pala, että sellasen kun vielä hakee niin sitten pääseekin jamppa ku jamppa turaamaan kasaan tollasen

Hitto, varakärki omaan vanhempaan Welleriin maksaa enemmän niin taidan piruuttani hakea tollasen halpiksen testiin...

Leave a comment:

• muuris
    replied
    Komponentit tosiaan ehdottomasti Mouserilta, Partcolta tai paikallisesta elektroniikkaliikkeestä (tunnetulta jakelijalta, ei eBaysta). Muutaman euron säästö ei kannata tässä kohtaa

Ei kannata minusta enää tuota 1.1 levyä kasata kun noita uudempiakin designeja Pasilla on. Eipä tuon kasaamisessa mitään ihmeellistä ole, ei tarvitse Speeduino-spesifistä kokemusta ja Youtubesta löytyy erinomaiset ohjeetkin kasaamiseen.

Leave a comment:

• Bansku
    replied
    Jeps, kiitokset tästä, täytyypä pasilta kysellä levyä

Leave a comment:

• aaape
    replied
    Originally posted by Bansku View Post
    Haku ei pelaa puhelimella niin kysyn tässä. Onko jotain ns. Rakennussarjaa saatavissa m60 koneisen jatkoksi. Mahdollisimman paljon olisi tarkoitus hyödyntää omia antureita ja puolia eli melko bolt on saisi olla omaan johtosarjaan. Käy myös jos jollain täällä olisi levyä myynnissä mutta kun tietäisi mistä saisi tilattua kaikki komponentit. Itse en tätä siis ole kasaamassa vaan työkaveri jolla kokemusta näitten purkkien tinailuista, ei tosin speeduinosta.
    https://github.com/pazi88/Speeduino-...0Pnp/Rev%201.1 Tuolta taitaa löytyä kaikki tarpeellinen. Valmista rakennussarjaa ei taida olla. Muuta kuin lista mistä saa tarvittavat konponentit kopsattua suoraan mouserin ostoskoriin. Pazilta voi löytyä valmiita piirilevyjä.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎