E85 polttoaineena ja tosiaan monella on lähes identtinen kokoonpano toimivana. Täytyy tutkia tuota squirtin laskemista.
Säädettävä polttoainepaineensäädin voisi myös toimia. Säätyyhän tämä vakiokin alipaineen mukana pienemmälle ja tämä on vielä uusi, että pitäisi sen puolesta toimia. Samassa alipainelinjassa on haaroitus ecu:lle, mutta se tuskin vaikuttaa millään tavalla paineensäätimen toimintaan.
E. On alternating, eli ei siitä siis apuja.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Squirts per engine cycle 2, Alternating = Avaa molemmat suutinpankit eri aikaan, kerran per 720 kampiakselin astettaOriginally posted by Odto View PostDead time asetukset ovat kunnossa ja jännitekorjaus vain dead time.
Muutin req. fuelia hieman suuremmaksi ja saman verran laskin ve-karttaa. Moottori käy ja lopputulos on luonnollisesti sama, eli PW on niin minimissä kuin voi olla ja seos on paksu.
Nuo muutoksethan kumoavat toisensa. Voisiko squirts per engine cyclen muuttamisesta 2->1 olla apua? Millä siis laihemmalle?
Squirts per engine cycle 2, Simultaneous = Avaa molemmat suutinpankit samaan aikaan, kaksi kertaa per 720 kampiakselin astetta
Squirts per engine cycle 1, Simultaneous Avaa molemmat suutinpankit samaan aikaan, kerran per 720 kampiakselin astetta
Jos sulla on nyt Squirts per engine cycle 2, Alternating, et saa enää seosta laihemmalle.
Jos sulla on nyt Squirts per engine cycle 2, Simultaneous, voit muuttaa 2 ->1 ja todnäk saat tarpeeksi laihalle.
Tai sitten rupee kikkailemaan bensapaineen kanssa?
Leave a comment:
-
Aa joo eli sulla menee varmaan suuttimet liian pienelle aukiololle. Onko bensalla, koska e85:lla nuo kyllä pelas ihan hyvin m52b28 jatkona. Siinä on ratkaisu muuttaa number of squirts määrä 1:ksi, mutta se batch fire moodissa tarkoittaa että pyttyjen välinen seos on eri tyhjäkäynnillä ja pienillä kuormilla. Koska noihin pareina oleviin pyttyihin ruutataan tavara eri aikoihin. Oikeammin homma menee käyttämällä seqventiaali ruiskusta yhdellä squirtilla, mutta se vaatiin noista mun PnP levyistä 2.0 version toimiakseen.
Leave a comment:
-
Dead time asetukset ovat kunnossa ja jännitekorjaus vain dead time.
Muutin req. fuelia hieman suuremmaksi ja saman verran laskin ve-karttaa. Moottori käy ja lopputulos on luonnollisesti sama, eli PW on niin minimissä kuin voi olla ja seos on paksu.
Nuo muutoksethan kumoavat toisensa. Voisiko squirts per engine cyclen muuttamisesta 2->1 olla apua? Millä siis laihemmalle?
Leave a comment:
-
Ja onhan open time only moodi käytössä suutinten jännitekorjaukselle?
Leave a comment:
-
onhan dead time asetukset oikein?Originally posted by Odto View PostEli periaatteessa pitäisi vääristää esim. suuttimien virtausarvoa, jos haluaisi req fuelia muuttaa ja sitä kautta PWtä. Ei mielestäni kuulosta oikealta tavalta lähestyä asiaa.
Jos lähden laskemaan tyhjäkäynnin kierroslukua, niin ongelma vain pahenee seoksen mennessä paksummalle. Ongelmahan taitaa nyt lähteä noista suuttimista liikkeelle, mutta samoja suuttimia on käytetty pienemmissäkin moottoreissa. Periaatteessa PWtä ei voi nostaa, koska silloin käy aivan liian rikkaalla, mutta sitä pitää nostaa että moottori toimisi.
Muuten, laskemalla PWn saan tulokseksi --> 6.4*0.3*0.8*1.25 = 1,92 ms.
Siihen vielä deadtime päälle ja tulos ~2.4ms
Onko tunerstudiossa näkyvästä PWstä vähennetty deadtime? Siellä nimittäin näkyi ungefär 1.4ms
Miten tämän nyt selättäisi?
sitten säädät vaa req fuelia niinkuin pazi tossa jo sanoi
Leave a comment:
-
Eli periaatteessa pitäisi vääristää esim. suuttimien virtausarvoa, jos haluaisi req fuelia muuttaa ja sitä kautta PWtä. Ei mielestäni kuulosta oikealta tavalta lähestyä asiaa.
Jos lähden laskemaan tyhjäkäynnin kierroslukua, niin ongelma vain pahenee seoksen mennessä paksummalle. Ongelmahan taitaa nyt lähteä noista suuttimista liikkeelle, mutta samoja suuttimia on käytetty pienemmissäkin moottoreissa. Periaatteessa PWtä ei voi nostaa, koska silloin käy aivan liian rikkaalla, mutta sitä pitää nostaa että moottori toimisi.
Muuten, laskemalla PWn saan tulokseksi --> 6.4*0.3*0.8*1.25 = 1,92 ms.
Siihen vielä deadtime päälle ja tulos ~2.4ms
Onko tunerstudiossa näkyvästä PWstä vähennetty deadtime? Siellä nimittäin näkyi ungefär 1.4ms
Miten tämän nyt selättäisi?
Leave a comment:
-
Muuta req. fuelia isommaksi kunnes se käy tyhjää ~14.7 seoksella about 30-40 VE:llä.
Leave a comment:
-
Talven kiireet on ohi ja aika riittää taas auton räpeltämiseen. Loppuvuodesta jäin jumiin moottorin säätöjen kanssa ja nyt tarvisi apuja niiden kanssa. Päivitin speeduinon uuteen 202002 versioon ja katsoin asetukset "kuntoon".
Sain moottorin käymään ja se pysyi käynnissä hetken aikaa. WUE arvon laskiessa PW laski niin matalalle, että suuttimet ei toimeet ja moottori sammui. Nostin VE- karttaa sitä mukaa mitä WUE laski, jotta sain PW pysymään yli 1.3ms ja moottorin pysymään käynnissä. Jatkoin samaa siihen asti, että lämmöt oli n. 60C. Tyhjäkäynnillä 1400rpm ja 30kpa VE on nyt 80, sekä AFR oli 14 huitteissa.
Teenkö tämän oikein ja miten tässä pitäisi nyt edetä säätöjen kanssa? Nostanko vain VE karttaa sitä mukaa mitä tarvii?
Moottori on ahdettu M52b28 deka 668 suuttimilla.
Polttoainepaineensäädin vakio ja pumppu aem 340lph.
Tuossa tunerstudio-tiedosto, jos joku haluaa sitä vilkaista.
Leave a comment:
-
Ei tuo kovin hankala oo kasata vaikka onkin SMD toki oma aikansa siinä menee. Kunhan et vaan tee samaa virhettä minkä minä tein ja tinaa tuo iso regulaattori kiinni vasta viimesenä. Sen jos laittaa ennen ympärillä olevia kiinni, niin ei oo yhtään tilaa tinata loppuja kiinni
Leave a comment:
-
Onko tietoa kuinka kalliiksi tulee tilata kortti + smt komponentit kolvattuna ?Nouseeko hinta sen verran että kannatta alkaa tuhertamaan itse noiden smt komponenttien kanssa.Originally posted by Pazi88 View PostJos jollain on tarvista speeduinon kanssa yhteensopivalle EGT boksille, niin täältä löytyis semmonen: https://github.com/pazi88/8Ch-EGT

Menee tommoseen hammond koteloon, jossa mulla on 3D printatut päädyt:


Jonkin sortin testiä tässä:

Koodi ei vielä 100% valmis ole speeduinon osalta, että pikku häröilyjen debuggausta vaatii. Tuo yhdistyy speeduinoon Serial3:n kautta, mikä löytyy kaikista speeduinoista ainakin suoraan megalta, mutta noista mun PnP piirilevyistä se löytyy toisesta liittimestä boksin takaa. EGT boksista löytyy CAN väylä muita aftermarket ecuja varten, mutta se on tällä hetkellä vielä mykkä, kun tuo STM32:n CAN väylän tuki on vähän heikolla mallilla Arduinossa.
edit. sain loppuen lopuks laskurin skulaamaan, näytti smt komponentteineen kasattuna 5 piirilevyyä joista, 2 kasattuna , ilman postikuluja hinnaksi 58$
Päädyin tilamaan uuden kolvin niin pääsee kiroilemaan noiden smt osien kanssa himassaLast edited by rungo; 20-03-2020, 10:36.
Leave a comment:
-
Originally posted by 8DOM8 View PostKatsastus lähenee ja ABS-valo pitäis saada toimimaan "normaalisti".
Nyt kun orkkis ECU on vaihdettu niin valo palaa jatkuvasti.
Laitoin flektin ohjaussignaalin speeduinosta käskyttämään relettä joka sammuttaa ABS-valon, mutta tuntuu toimivan vähän vaihtelevalla menestyksellä. Onko muita ideoita?
Myöskään automaatti-ilmastoinnin kompuran ei lähde vetämään nappia painamalla. Tulevaa kesää ajatellen pitäis joku fiksi siihenkin keksiä
Ja autohan oli E36 M52B20 -96
itellä myös megasquirtti m52b28 vm 96 , luistoneston valo tottakai syttyy mutta abs toimii. mutta jos ottaa luistoneston moottorin ( siis se mikä kääntää imusarjassa olevaa läppää) pois konehuoneesta ni samalla abs valokin syttyy eikä abs toimi
varmaan senki sais korvattua sopivalla vastuksella kun eihän se moottori siellä mitään tee. iha vaa vinkkinä
Leave a comment:
-
Ilmastoinnin saa ainakii toimimaan ku laittaa ecun liittimen pinneihin 48 ja 65 hyppyjohdon
Leave a comment:
-
Nopeustieto ja luistonestoon liittyvät tiedot kulkee eculle. Mutta niiden puuttuminen ei estä ABS:n toimintaa. Vikakoodit lukuun.Originally posted by 8DOM8 View PostJotain piuhoja siellä ABS-boksin ja ECU:n välillä menee, mutta en ole tarkemmin tutustunut että mitä varten. Nopeustieto?
Ja siinä käsityksessä olen ollut että ABS-valon pitäisi sammua käynnistyksen jälkeen.
Leave a comment:
-
ABS valon kyllä luistonesto ei jos sitä ei ole moottorinohjauksessa.Originally posted by 8DOM8 View PostJotain piuhoja siellä ABS-boksin ja ECU:n välillä menee, mutta en ole tarkemmin tutustunut että mitä varten. Nopeustieto?
Ja siinä käsityksessä olen ollut että ABS-valon pitäisi sammua käynnistyksen jälkeen.
Pääsetkö vielä lukemaan ABS vikakoodeja?
Leave a comment:
Leave a comment: