Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speeduino DIY-moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • muuris
    replied
    Uus firmis julkaistu, nyt deadtime laskenta on kuten pitää ja uutena featurena mm tyhjäkäynnin säätö ennakolla

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Pari pientä "purkkaa" tuli säätöjen helpottamiseksi tehtyä 201909 firmikseen:
    -min pw limit (suuttimien mukaan)
    -alle 1ms teholliselle pw:lle korjauskerroin epälineaarisuuden huomiointiin
    -deadtime voltage correction kaavan korjaus

    Näillä eväin säätö helpottui, vaikka nyt samaan lopputulokseen olisi päässyt ehkä ennen pitkää muutenkin. Tyhjäkäynti ja osakaasukin on nyt siedettävällä tasolla, ei enää mahdotonta rykimistä eikä AFR:ää ole pakko pitää siellä 12 tuntumassa.


    ps. Kannattaa muuttaa speeduino.ini loppuosasta [Datalog] osiosta entry = pulseWidth -kohdasta %.1f --> %.3f, ja päivittää .ini Tunerstudio-projektiin, niin saa datalogiin pw:n kolmella desimaalilla yhden sijasta.
    Attached Files
    Last edited by muuris; 19-10-2019, 13:28.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    ...
    EDIT asia hoidossa. Sinne injector valikkoon tulenee legacy mode tms. nappi millä voi pitää nykyisen kaltaisen laskennan ettei vangat säädöt mee rikki. Tai sit valita oikean laskentatavan.
    Tämä on omasta mielestä Speeduinon parhaita puolia, jos jokin toiminta askarruttaa voi sen aina varmistaa koodista ja muutoksia saa nopeasti -- ainakin purkalla, jos ei muuten Ja kun laskutoimitukset näkee joka kohdasta, tällaisia asetusmuutoksia varten voi VE-kartan saada helposti suht oikealle hehtaarille pienellä excel-pyörittelyllä.

    Tyhjäkäyntikin parani kummasti, kun aikaisti injector close angle asetusta, jätin sen nyt parin kokeilun jälkeen 352°een. Asetuksiin oli jäänyt aiempien käyntiinlähtöongelmien (komponenttiongelmien) jäljiltä tuo vielä arvo 1°. Pienillä suuttimilla ja verrattaen pitkällä pw:llä sumutus alkoi varmaan suunnilleen siinä main mitä nyttenkin eikä siten ollut niin nuuka
    Last edited by muuris; 15-10-2019, 12:50.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by muuris View Post

    Mutta tuohon deadtime-asiaan kuulisin mieluusti muiden mielipiteitä. Minusta tuo tänhetkinen firmis on tuolta osin perseestä, en ymmärrä mitä käyttöä koko pw:n jännitekorjaukselle on.
    Joo ihan väärinhän tuo on. Joshille kirjottelin asiasta. Saahan sen tuollaikin pelaamaan, ei siinä mitään. Mutta jos jännite muuttuu vaikka kesken vedon, niin seokset menee ihan vituiksi, vaikka oikeasti jännite korjaus pitäisi pitää seos kohdallaan.

    Helppo homma fiksata koodissa sinänsä, mut saa nähdä miten käytännössä menee, kun tuo vaikuttaa aika radikaalisti olemassa oleviin säätöihin.

    EDIT asia hoidossa. Sinne injector valikkoon tulenee legacy mode tms. nappi millä voi pitää nykyisen kaltaisen laskennan ettei vangat säädöt mee rikki. Tai sit valita oikean laskentatavan.

    Last edited by Pazi88; 14-10-2019, 09:47.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    kun katsotaan minkälaisia virtaus-arvoja on bemarin vakiokoneiden suuttimissa vs. hevosvoimat niin tulee nopeasti selväksi että bmw:n insinöörit on laskeneet sillä " nyrkkisäännöllä" että 1hv 6-sylinterisessä on 1cc eli 1ml/min bensaa suuttimen läpi.

    ja tästä seurauksena on että niillä "juuri sopivan kokoisilla" suuttimilla säätö on helpompaa.

    älkää ylimitoittako suuttimia. olen sanonut tämän ennenkin.
    Jep, ei olekaan ylimitoitettu vaan sen mukaan mitä uskon tarvitsevani ja siitä pykälää pienempi koko.. kuten ahtimen mitoituksessakin Viimeiseen asti vältin moottorin polytyynyjäkin mutta käytännön pakosta ne oli laitettava.

    Mutta tuohon deadtime-asiaan kuulisin mieluusti muiden mielipiteitä. Minusta tuo tänhetkinen firmis on tuolta osin perseestä, en ymmärrä mitä käyttöä koko pw:n jännitekorjaukselle on.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎