Originally posted by janne[l
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
-
-
Oma. Kysymys. Miten nämä asetukset kuuluu olla? Ryöstin signaalin abs anturin johdoista. Kokeilin sekä miinusta että plussaa maxxecun vr tuloon ja rengasta pyörittämällä en saa mitään nopeutta aikaseksi. Kokeilin myös kytkeä abs anturin maan sensor groundiin samalla kun toinen johto maxxecun vr tulossa mutta ei pelaa näinkään. Yleismittarilla mitatessa anturin vastus muuttuu kun rengasta pyörittää eli maxxecun päässä joku on väärin. Ja kyse siis E36 abs+asc:llä.
EDIT: en tiedä missä oli bitti väärin,lähti pelaamaan eikä abs boksikaan ota itteensä. Eli jos boksi on e36 abs+asc mallinen niin maxxecun digital/vr inputtiin anturin signaali niin pelaa. Maajohdosta ei toiminut.Last edited by janne[l; 05-06-2020, 05:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by airovaurio View PostMiten kannattaisi ratkaista e36 m52b28 moottoriin maxxecu race + m50 maxxecun johtosarja: Tarvis saada korin orggissähköihin liitettyä.
Mittaristolle tarviis ainakin kierrokset ja mielellään öljynpaine ja jäähdytysnesteen lämpötila, laturin merkkivalo ja startille virrat. Nopeusmittari ei varmaankaan kulje moottorin johtosarjojen kautta?
Hommattuna on jo korin liittimeen sopiva vastakappale, itse mietin että maxxecun outputeista johtoa vaan tuohon koriliittimeen oikeisiin pinneihin mittariston tietoja varten. Saakohan ne skaalattua sitten maxxecusta että näyttäävät oikein?
Onkohan vielä jotakin olennaista tässä mitä en ole hoksannut?
Jos haluat mittariston Öljynpainevalon käyttöön kannattaa laitta sopiva haarotin suodatinjalle mihin saat sen M52 oman kellon kiinni ja siitä johto taas sinne x20 liittimeen, itellä on tämä johon oon tehny vielä kierretapilla yhden kierteen lisää maxxecun paineanturille sen voi porata tuohon tasaseen kohtaan. https://www.tarvikemotti.com/https:/...ohkoon-m12x15/ voit toki myös käyttää yhden outputin millä ohjaat valoa mutta minä en tuhlaisi sitä siihen.
Ja jäähdytin nesteelle sama juttu, sinne kanteen vaan vakio paikalle M52 oma anturi ja ne kaksi piuhaa x20 liittimeen.
Laturilta myös se yks piuha x20 liittimeen, laturi ei ilman sitä taida edes ladata jos oikein muistan.
Starttia ohjataan maxxeculla, siinä johtosarjassa on varmaan sille se oma piuha. Sitten vaan se iso virtakaapeli kiinni mikä naittaa laturin ja startin siihen akunvirran ulosottoon. Nopeustieto perältä ei mene konetilan kautta eli se toimii suoraan.
Lisäksi viä laitat laatikolta Pakkivalokatkasimelta ne kaksi piuhaa x20 liittimeen niin sekin pelaa.Last edited by janne[l; 20-05-2020, 12:22.
Leave a comment:
-
-
Miten kannattaisi ratkaista e36 m52b28 moottoriin maxxecu race + m50 maxxecun johtosarja: Tarvis saada korin orggissähköihin liitettyä.
Mittaristolle tarviis ainakin kierrokset ja mielellään öljynpaine ja jäähdytysnesteen lämpötila, laturin merkkivalo ja startille virrat. Nopeusmittari ei varmaankaan kulje moottorin johtosarjojen kautta?
Hommattuna on jo korin liittimeen sopiva vastakappale, itse mietin että maxxecun outputeista johtoa vaan tuohon koriliittimeen oikeisiin pinneihin mittariston tietoja varten. Saakohan ne skaalattua sitten maxxecusta että näyttäävät oikein?
Onkohan vielä jotakin olennaista tässä mitä en ole hoksannut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bumer3 View PostJoo katkaisija eikä anturi
(tähän porataan isompi reikä)
ja tämä siihen kiinni, 1 sensorilla lämpö ja paine, 4johtoa tarvitsee kytkeä, ja maxxecusta löytyy lämpötilalle sopiva skaala suoraan...
Edit: ei tietoa m50 valmisjohtosarjasta, että miten siellä on johtoja varalla..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Exami View PostPaine anturi vai paine katkasija? jos paine katkasija niin Digital inputtiin, jos paine anturi niin 0-5V.. jos seon VDO mallin vastus sensori, käyttö hankala / huono johtuen VDO:n halusta käyttää todella matalaa ohm arvoa alhaisilla paineilla.
käsittääkseni kuitenkaan M50 ei ole vakiona öljynpaine anturia vaan paine katkaisija, öljynpaine valolle, tämä on on-off tyyppinen joka kytkeytyy digital inputtiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bumer3 View Postmaxxecu race ja M50 valmis johtosarja, siin puuttuu kokonaan öljypaine anturin piuha, mihin se kytketään Digital/VR input?? ja anturi bemarin oma
käsittääkseni kuitenkaan M50 ei ole vakiona öljynpaine anturia vaan paine katkaisija, öljynpaine valolle, tämä on on-off tyyppinen joka kytkeytyy digital inputtiin.
Leave a comment:
-
-
maxxecu race ja M50 valmis johtosarja, siin puuttuu kokonaan öljypaine anturin piuha, mihin se kytketään Digital/VR input?? ja anturi bemarin oma
Leave a comment:
-
-
ecu kävi ekaa kertaa päällä ja huomasin että icv lämpenee,onko menossa rikki vai pitääkö säätää jotain ? itte aukeaman säätö toimi kyllä hyvin,venttiili seuras mitä näppäili mutta lämpiää.
Leave a comment:
-
-
Ilokseni siis seison korjattuna, suora käännös Lontoosta.
Ehkä tulee työtaustan takia epäiltyä turhia juttuja, cherryn manuskassa oli kyllä että pitää sovelluskohtaisesti testata toimivuus - jos sitä nyt sit on jo useammissa härveleissä niin ehkä se on todettu sitten toimivaksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View PostEn nyt aivan 100% varmuudella tätä kirjoita, mutta eikös tuo cherryn anturi ole vähän väärä valinta tuohon 60-2 kiekon lukemiseen :think
Katselin siis ZF:n manuaalia tuosta anturista, niin siellä noi lukukehän nappuloiden dimensiovaatimukset on mielestäni aivan erilaiset kuin näissä sen sisäisen lukukehän malli/mitoitus ; sehän on suunniteltu muuttuva-reluktanssianturille eikä hall-anturille.
Korjatkaa jos olen väärässä, tämä on nyt hyvin vahva mutu vain.
Kyllä näitä on kymmeniä autoja missä cherry ja 60-2 trikkeri eikä oo ongelmia ollu taitaa olla yksi parhaiten toimiva anturi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by afafaf View PostPieniä ongelmia,sain höröhtään koneen, mutta n.2000rpm niin sammuu suoraan, tutkinu nuita triggeri signaaleja ja sieltä tulee ihan ok signaalit kammelta ja nokalta. Mutta välillä hukkaa rpm signaalin.
Nyt alko mietityttään nuo cherryn hall anturit, jotka nokalla ja kammellla, ne saa eculta +5v syötön, Manuaaleista luin että toiminta jännite olis 5-24v? voisko ongelma olla tässä, vai onko mulla vain jotku asetukset vielä pielessä.
Ja miten m50 nokka-anturin asetus pitää olla, mulla on se tappi mallinen pelti mitä cherry lukee..
Katselin siis ZF:n manuaalia tuosta anturista, niin siellä noi lukukehän nappuloiden dimensiovaatimukset on mielestäni aivan erilaiset kuin näissä sen sisäisen lukukehän malli/mitoitus ; sehän on suunniteltu muuttuva-reluktanssianturille eikä hall-anturille.
Korjatkaa jos olen väärässä, tämä on nyt hyvin vahva mutu vain.
Leave a comment:
-
-
Pieniä ongelmia,sain höröhtään koneen, mutta n.2000rpm niin sammuu suoraan, tutkinu nuita triggeri signaaleja ja sieltä tulee ihan ok signaalit kammelta ja nokalta. Mutta välillä hukkaa rpm signaalin.
Nyt alko mietityttään nuo cherryn hall anturit, jotka nokalla ja kammellla, ne saa eculta +5v syötön, Manuaaleista luin että toiminta jännite olis 5-24v? voisko ongelma olla tässä, vai onko mulla vain jotku asetukset vielä pielessä.
Ja miten m50 nokka-anturin asetus pitää olla, mulla on se tappi mallinen pelti mitä cherry lukee..Last edited by afafaf; 30-12-2019, 22:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne[l View PostNäitä maxxecuja alkaa oleen jo aika monella tällä foorumilla. Vois olla ihan jees avata sille oma topikki? Vaikka niillä onkin tosi hyvä toi sähkönen manuaali niin silti voi jotain tulla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: