Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i kannataako ostaa...??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika70
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 5
    • Oulu

    325i kannataako ostaa...??

    Moro vaan kaikille!

    Joo.. Olis tiedossa 325i vm- 91 aj. 196tkm.
    Itse autoa en ole vielä edes nähnyt saatikka ajanut, mutta ajattelin että te alan miehet voisitte kertoa enemmän tästä mallista..?
    Elikkäs millaisia tyyppivikoja löytyy? Tehot tarkalleen?
    Ruostuuko herkästi? YMS YMS.... kaikki tieto tervetullutta?

    Kiitos ja kumarrus..
    Money Talks & BullShit Walks....
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    Vastausta varmaan helpottaisi se, jos kertoisit kumpi korimalli on kyseessä, e30 vai e36? Kun tuota 91 vuosimallin 325i:tä voi olla vaikka minkä näköistä.

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #3
      Oli mikä oli niin kannattaa ostaa, varsinkin jos sulla on nyt jokin muu automerkki

      tehot on vanhassa 170hv ja uudessa 190hv. aböyt.

      Comment

      • mika70
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 5
        • Oulu

        #4
        Kuten sanoin, en ole edes nähnyt vielä koko autoa niin vähän vaikeeta sanoa korimallista mitään...
        Huomenna menen kastomaan.
        Nyt alla S40 T4 -98 ja vaihdan halvempaan kun vaimo lähtee opiskelemaan...
        Kun on tottunut vähän pirteämpään pirssiin, niin ei huvita vaihtaa mihinkään mopoon.. :lol:
        Tuo 170hv olis minimi heppaluku.
        Millä moottorilla noita on saatavilla tossa ikäluokassa?
        Ja eikös nuo ole turboja?? :oops:
        Heh... ei sitte saa huutaa mulle, kun oon aika pihalla pemareista.... :lol:
        Money Talks & BullShit Walks....

        Comment

        • FreeZ
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 814
          • Hamina

          #5
          Originally posted by mika70
          Kuten sanoin, en ole edes nähnyt vielä koko autoa niin vähän vaikeeta sanoa korimallista mitään...
          Huomenna menen kastomaan.
          Nyt alla S40 T4 -98 ja vaihdan halvempaan kun vaimo lähtee opiskelemaan...
          Kun on tottunut vähän pirteämpään pirssiin, niin ei huvita vaihtaa mihinkään mopoon.. :lol:
          Tuo 170hv olis minimi heppaluku.
          Millä moottorilla noita on saatavilla tossa ikäluokassa?
          Ja eikös nuo ole turboja?? :oops:
          Heh... ei sitte saa huutaa mulle, kun oon aika pihalla pemareista.... :lol:
          ei ole turboja.. :wink: jos on e30 niin m3 taitaapi olla tehokkain.. :roll:
          BMW 320i

          Comment

          • 0u†Law
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 944

            #6
            :arrow: http://www.bmwclub.fi :arrow: BMW Tietoutta jne... :!:
            ????????????????????

            Comment

            • Redain
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 502
              • Turku

              #7
              no kannattais käydä kattomassa sitä autoo ja ottaa huomioon auton yleiskunto ja sitten kannattais käydä koe ajamassa se sitten kannattais katsoa kaikki pellit läpi että onko pahasti ruostetta ja missä kaikkialla.
              ota kori malli huomioon että onko se E30 vai E36 ja muutenkin kaikki yleiset tiedot milloin viimeksi katsastettu ja sitten onko vakuutukset kunnossa.
              koneen kunto kannattaa ottaa huomioon että onko se ollut jollain nuorella ja onko sitä potkittu ja paljonko.
              Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

              Comment

              • mika70
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 5
                • Oulu

                #8
                Originally posted by 320i
                no kannattais käydä kattomassa sitä autoo ja ottaa huomioon auton yleiskunto ja sitten kannattais käydä koe ajamassa se sitten kannattais katsoa kaikki pellit läpi että onko pahasti ruostetta ja missä kaikkialla.
                ota kori malli huomioon että onko se E30 vai E36 ja muutenkin kaikki yleiset tiedot milloin viimeksi katsastettu ja sitten onko vakuutukset kunnossa.
                koneen kunto kannattaa ottaa huomioon että onko se ollut jollain nuorella ja onko sitä potkittu ja paljonko.
                Joo, nuo asiathan on jo itsestään selvyyksiä.. Eniten kiinostikin tuo yleinen tekniikka ja mahd. tyyppiviat, yms...
                Syökös muuten paljon gasoa nuo?

                Nyt tiedän että korimalli on E36
                Tuulilasin sivuilta katselin tek. tietoja..
                onko ne kohdallaan..??
                Money Talks & BullShit Walks....

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #9
                  No tarkista ne tekniset tiedot ihmeessä www.bmwclub.fi sivuilta.

                  Huhupuheiden mukaan kannattaa ostaa vm. 93 tai uudempi, sellainen missä on ns. vanosmoottori. Näissä ensimmäisissä ei ole tätä vanosjärjestelmää imupuolen nokassa ja kulutus on niinmuodoin korkeampi. Lisäksi e36 kärsi vakavista laatuongelmista mm. sisustuksessa aivan noina ensimmäisinä tuotantovuosina.

                  Comment

                  • mika70
                    Newbiemmer
                    • May 2004
                    • 5
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by pmv
                    No tarkista ne tekniset tiedot ihmeessä www.bmwclub.fi sivuilta.

                    Huhupuheiden mukaan kannattaa ostaa vm. 93 tai uudempi, sellainen missä on ns. vanosmoottori. Näissä ensimmäisissä ei ole tätä vanosjärjestelmää imupuolen nokassa ja kulutus on niinmuodoin korkeampi. Lisäksi e36 kärsi vakavista laatuongelmista mm. sisustuksessa aivan noina ensimmäisinä tuotantovuosina.
                    Kävin katsomassa.. siellä kyllä oli tieto että näissä olis jo tuo vanosmoottori. M50 sarjaa..
                    Sisustuksen laatuongelmat ei paljon haittaa, mutta voitkos tarkentaa mitä muita laatuongelmia noissa on? Lähinnä tekniikka puolella?
                    Money Talks & BullShit Walks....

                    Comment

                    • intfreak
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 2966
                      • Uusikaupunni

                      #11
                      Originally posted by mika70
                      Originally posted by pmv
                      No tarkista ne tekniset tiedot ihmeessä www.bmwclub.fi sivuilta.

                      Huhupuheiden mukaan kannattaa ostaa vm. 93 tai uudempi, sellainen missä on ns. vanosmoottori. Näissä ensimmäisissä ei ole tätä vanosjärjestelmää imupuolen nokassa ja kulutus on niinmuodoin korkeampi. Lisäksi e36 kärsi vakavista laatuongelmista mm. sisustuksessa aivan noina ensimmäisinä tuotantovuosina.
                      Kävin katsomassa.. siellä kyllä oli tieto että näissä olis jo tuo vanosmoottori. M50 sarjaa..
                      Sisustuksen laatuongelmat ei paljon haittaa, mutta voitkos tarkentaa mitä muita laatuongelmia noissa on? Lähinnä tekniikka puolella?
                      M50:iin tuli vanos vasta muistaakseni 10/92, en takaa tätä tietoa mutta -93 malleissa pitäis kaikissa se kuitenkin olla.
                      N62 Money Spender Club

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #12
                        No pienempikoneisissa olki huhupuheiden mukaan runsaasti vaihdeloovaongelmia. Ei koske siis 325i:tä. Ja Vanos tuli mukaan vasta syksyllä 92. Tästä on paljon juttua foorumilla, etsivä löytää. Koneen koodi, M50 pysyy samana ja huipputehokin, 192 hv on sama riippumatta onko vanos vai ei.

                        Comment

                        • Bemarimies
                          BTCF Member
                          • Aug 2003
                          • 85
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Bensaahan se vie...sen voin luvata!

                          Comment

                          • Sami
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1332
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by mika70
                            Originally posted by pmv
                            No tarkista ne tekniset tiedot ihmeessä www.bmwclub.fi sivuilta.

                            Huhupuheiden mukaan kannattaa ostaa vm. 93 tai uudempi, sellainen missä on ns. vanosmoottori. Näissä ensimmäisissä ei ole tätä vanosjärjestelmää imupuolen nokassa ja kulutus on niinmuodoin korkeampi. Lisäksi e36 kärsi vakavista laatuongelmista mm. sisustuksessa aivan noina ensimmäisinä tuotantovuosina.
                            Kävin katsomassa.. siellä kyllä oli tieto että näissä olis jo tuo vanosmoottori. M50 sarjaa..
                            Sisustuksen laatuongelmat ei paljon haittaa, mutta voitkos tarkentaa mitä muita laatuongelmia noissa on? Lähinnä tekniikka puolella?
                            En kyllä tiedä mitä pahoja laatuongelmia alkusarjan sisustoissa voi muuta olla kun nahka hieman irtoo ovipahveista mutta kyllähän ne samat ongelmat tulee uudemmissakin vielä vastaan kun hieman vanhenevat...vai ovatko vaihtaneet sitten liimamerkkiä en tiedä...

                            Vanos koneesta sen verran että ainakaan bensan kulutuksen takia ei vanoksetonta kannata hylätä koska matka-ajossa ilman vanosta kuluttaa itselläni 7.2 litraa...Eli suurimman eron kulutukseen tekee varmaankin vanoksen miedommat nokat jotka eduksi kaupunkiajelussa matalillla kierroksilla....Tietysti vanos myös muuttaa ajoitusta hieman kuormituksen mykaan, mutta on taas enemmän kuluvia / ajanmyötä ääntäviä osia lisää moottorissa....Mutta 6-sylinteriset moottorit on tosi luotettavia eli kun auto päällepäin kunnossa niin hyviä vehkeitä ne on....

                            Kytkimeen kannattaa kiinnittää paljon huomiota koska ne ei oikein tahdo kestää kovaa kyytiä..tai oikeestaan vauhtipyörä joka semmonen kaksoismassa vauhtipyörä....Vesipumppu, puolat, lambda-anturi, alapallonivelet...yms.. myös kuluvien osien listalle...

                            Comment

                            • Bemarimies
                              BTCF Member
                              • Aug 2003
                              • 85
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Bensaahan se vie...sen voin luvata!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎