Originally posted by Hemi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autonmaalaus, Part 1
Collapse
X
-
Joo isä on professional linja-auton yms. maalaja. Ja meillä on täydellinen halli jossa voi maalata auton eli se ei ole ongelma.
Ongelma on se Millä värillä saan parhaiten korin pienet lommot ja pakkelista johtuvat pienet epätasaisuudet huomaamattomasti piiloon eli mikä/minkä värinen maali peittää nuo?
Joo isäkään ei ymmärrä värin vaihtoa, mutta mä haluun sen tehä.
Auton arvo on n.2500e, mutta maalipinta on huonohko..
Comment
-
-
Originally posted by remotionOriginally posted by HemiEiköhän se ruisku nyt kuitenkin ole aika pieni murhe kun lähdetään autoa tuolta pohjalta "maalaamaan". En nyt kerta kaikkiaan käsitä tuota värinvaihto logiikkaa? Taitaa kuitenkin tuo maalausprojekti maksaa x2 tuon auton hinnan joten ehkä kannattaisi myydä valkoinen pois ja ostaa "teinisininen" jos mielikuvitus ei riitä valkoiseen autoon?
Comment
-
-
Originally posted by Turbo Terminator
Mikähän tuon tarkka värikoodi on?
Tuo tuo nyt vähän parempi väri ku joku violetti tai keltainen?
eiköhän tuo väri ole, ihan mielipide asia
Comment
-
-
Originally posted by remotionOriginally posted by HemiEiköhän se ruisku nyt kuitenkin ole aika pieni murhe kun lähdetään autoa tuolta pohjalta "maalaamaan". En nyt kerta kaikkiaan käsitä tuota värinvaihto logiikkaa? Taitaa kuitenkin tuo maalausprojekti maksaa x2 tuon auton hinnan joten ehkä kannattaisi myydä valkoinen pois ja ostaa "teinisininen" jos mielikuvitus ei riitä valkoiseen autoon?
Comment
-
-
Ei siis siinä mitään jos joku tykkää "sähkönsinisestä" ja haluaa autonsa tällaiseksi maalata. Pitää kuitenkin ymmärtää tämän värinvaihtoprojektin työn laajuus/hinta ja vaikutus jälleenmyyntiarvoon joka heikkenee selkeästi. Erityisesti näin tapahtuu kun värinvaihto tehdään Suomalaisittain vain pintaosat värjäämällä. Jos homma tehdään kunnolla, edellyttää se koko auton koripuhtaaksi purkua. Joka tapauksessa värinvaihto pitää tehdä myös ovien päädyt/karmit, oviaukot, luukkujen sisäpuolet, konehuone, lokasuojien sisä/reunaosat A,B ja C pilarit ym.ym.
Jos homma ei ole tehty, on auto mielestäni piloille ryssitty, kuten tietysti monen muunkin mielestä. Sori nyt vaan, mutta jos tuollaisa perusjuttuja maalaushommista täällä kyselet, ei hommasta voi tulla kuin joka tapauksessa jonkin asteinen susi. Eikä siinäkään mitään, mutta sitten joskus autoa myydessä voi vitutuskäyrä olla hiukan korkealla kun ostajien vittuilua saat kuunnella oikei olan takaa. Liikkeet eivät myöskään ota näitä ryssittyjä värinvaihtoja vaihtoautopihoilleen. Edelleenkin: Valkoinen on pohja josta luistelluista pohjista näkyy ehdottomasti vähiten.
Mustasta eniten ja tuummuusasteen mukaan muut siltä väliltä. Eli mitä tummempi ja rikotumpi sävy, sitä enemmän siinä korostuu kaikki pohjatyövirheet.
Comment
-
-
Originally posted by Turbo TerminatorJoo isä on professional linja-auton yms. maalaja. Ja meillä on täydellinen halli jossa voi maalata auton eli se ei ole ongelma.
Ongelma on se Millä värillä saan parhaiten korin pienet lommot ja pakkelista johtuvat pienet epätasaisuudet huomaamattomasti piiloon eli mikä/minkä värinen maali peittää nuo?
Joo isäkään ei ymmärrä värin vaihtoa, mutta mä haluun sen tehä.
Auton arvo on n.2500e, mutta maalipinta on huonohko..
Comment
-
-
Tasan näin! Jos väri pitää valita sen perusteella että selluliittikitti ja "plastic padding" skraadit eivät pistä 100m:in etäisyydeltä silmään, niin miksi edes vaivautua. Kevyt kiilloituskierros ja nyrkinmentävät sukkahousuilla ja "pattingilla" piiloon. Paukkupullolla valkoista päälle ja menee täydestä kuin väärä raha. Pelkät kaksikerros emmeet täydelliseen värinvaihtoon kustantaa n.600-800e, työtä kuluu ammattimieheltä lisäksi purkuihin ja hiontoihin(ilman mitään oikomisia tai paikkuita) ja luukkujen/ovien uudelleensovituksiin helposti yli viikonkin putki. Teetettynä tällainen vättävä/juuri ja juuri siedettävä värinvaihtomaalaus ilman oikomisia tai paikkuita kustantaa kaikkineen n.2000e-3500e. Olisiko siis järkevin myydä nykyinen(kuin ryssiä se lopullisesti) ja käydä hakemassa liikkeestä juuri sen värinen mikä olisi pitänyt ottaa jo alun alkaenkin.
Comment
-
-
Originally posted by HemiMinulle muuten 21-vuotias ON teini.
:juoJos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
Comment