Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonmaalaus, Part 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15270
    • Ajamisen Iloa

    #16
    Originally posted by Hemi
    Eiköhän se ruisku nyt kuitenkin ole aika pieni murhe kun lähdetään autoa tuolta pohjalta "maalaamaan". En nyt kerta kaikkiaan käsitä tuota värinvaihto logiikkaa? Taitaa kuitenkin tuo maalausprojekti maksaa x2 tuon auton hinnan joten ehkä kannattaisi myydä valkoinen pois ja ostaa "teinisininen" jos mielikuvitus ei riitä valkoiseen autoon?
    joo mut kato jos on teini ja halu maksaa. koko turbo terminatorin jutut on olleet aika moisia kyl, saiskohan tänne sivulle jonkun amis/pissis-suodattimen? :sleep:
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Nikkis1
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 74
      • Raahe

      #17
      Kannattaa hankkia jonkulainen imuri talliin että ylimääräiset maalipölyt poistuu jos ite maalaa.

      Comment

      • Turbo Terminator
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 334
        • Villi Pohjola

        #18
        Joo isä on professional linja-auton yms. maalaja. Ja meillä on täydellinen halli jossa voi maalata auton eli se ei ole ongelma.
        Ongelma on se Millä värillä saan parhaiten korin pienet lommot ja pakkelista johtuvat pienet epätasaisuudet huomaamattomasti piiloon eli mikä/minkä värinen maali peittää nuo?

        Joo isäkään ei ymmärrä värin vaihtoa, mutta mä haluun sen tehä.
        Auton arvo on n.2500e, mutta maalipinta on huonohko..

        Comment

        • Turbo Terminator
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 334
          • Villi Pohjola

          #19
          Originally posted by remotion
          Originally posted by Hemi
          Eiköhän se ruisku nyt kuitenkin ole aika pieni murhe kun lähdetään autoa tuolta pohjalta "maalaamaan". En nyt kerta kaikkiaan käsitä tuota värinvaihto logiikkaa? Taitaa kuitenkin tuo maalausprojekti maksaa x2 tuon auton hinnan joten ehkä kannattaisi myydä valkoinen pois ja ostaa "teinisininen" jos mielikuvitus ei riitä valkoiseen autoon?
          joo mut kato jos on teini ja halu maksaa. koko turbo terminatorin jutut on olleet aika moisia kyl, saiskohan tänne sivulle jonkun amis/pissis-suodattimen? :sleep:
          En ole teini, olen 21-vuotias.

          Comment

          • Turbo Terminator
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 334
            • Villi Pohjola

            #20


            Mikähän tuon tarkka värikoodi on?
            Tuo tuo nyt vähän parempi väri ku joku violetti tai keltainen?

            Comment

            • anttiva
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 819
              • .

              #21
              Originally posted by Turbo Terminator


              Mikähän tuon tarkka värikoodi on?
              Tuo tuo nyt vähän parempi väri ku joku violetti tai keltainen?
              tuol on bemareitten värikoodeja eri vuosilta http://autocolorlibrary.com/acl_files/bmw.html

              eiköhän tuo väri ole, ihan mielipide asia

              Comment

              • Turbo Terminator
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 334
                • Villi Pohjola

                #22
                Joo tuo hopee ois aika siisti kuten huomaatte kuvasta ja hopea väri sopii hyvin aluvanteiden kanssa yhteen
                Onko kellään tuosta samasta korimallista heittää kuvia viininpunaisena, violettina tai sinisenä?

                Comment

                • Turbo Terminator
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 334
                  • Villi Pohjola

                  #23
                  Originally posted by remotion
                  Originally posted by Hemi
                  Eiköhän se ruisku nyt kuitenkin ole aika pieni murhe kun lähdetään autoa tuolta pohjalta "maalaamaan". En nyt kerta kaikkiaan käsitä tuota värinvaihto logiikkaa? Taitaa kuitenkin tuo maalausprojekti maksaa x2 tuon auton hinnan joten ehkä kannattaisi myydä valkoinen pois ja ostaa "teinisininen" jos mielikuvitus ei riitä valkoiseen autoon?
                  joo mut kato jos on teini ja halu maksaa. koko turbo terminatorin jutut on olleet aika moisia kyl, saiskohan tänne sivulle jonkun amis/pissis-suodattimen? :sleep:
                  Toi sun avatar on kyllä aika amis...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Ei siis siinä mitään jos joku tykkää "sähkönsinisestä" ja haluaa autonsa tällaiseksi maalata. Pitää kuitenkin ymmärtää tämän värinvaihtoprojektin työn laajuus/hinta ja vaikutus jälleenmyyntiarvoon joka heikkenee selkeästi. Erityisesti näin tapahtuu kun värinvaihto tehdään Suomalaisittain vain pintaosat värjäämällä. Jos homma tehdään kunnolla, edellyttää se koko auton koripuhtaaksi purkua. Joka tapauksessa värinvaihto pitää tehdä myös ovien päädyt/karmit, oviaukot, luukkujen sisäpuolet, konehuone, lokasuojien sisä/reunaosat A,B ja C pilarit ym.ym.
                    Jos homma ei ole tehty, on auto mielestäni piloille ryssitty, kuten tietysti monen muunkin mielestä. Sori nyt vaan, mutta jos tuollaisa perusjuttuja maalaushommista täällä kyselet, ei hommasta voi tulla kuin joka tapauksessa jonkin asteinen susi. Eikä siinäkään mitään, mutta sitten joskus autoa myydessä voi vitutuskäyrä olla hiukan korkealla kun ostajien vittuilua saat kuunnella oikei olan takaa. Liikkeet eivät myöskään ota näitä ryssittyjä värinvaihtoja vaihtoautopihoilleen. Edelleenkin: Valkoinen on pohja josta luistelluista pohjista näkyy ehdottomasti vähiten.
                    Mustasta eniten ja tuummuusasteen mukaan muut siltä väliltä. Eli mitä tummempi ja rikotumpi sävy, sitä enemmän siinä korostuu kaikki pohjatyövirheet.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Minulle muuten 21-vuotias ON teini.

                      Comment

                      • loyal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 1480
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Turbo Terminator
                        Joo isä on professional linja-auton yms. maalaja. Ja meillä on täydellinen halli jossa voi maalata auton eli se ei ole ongelma.
                        Ongelma on se Millä värillä saan parhaiten korin pienet lommot ja pakkelista johtuvat pienet epätasaisuudet huomaamattomasti piiloon eli mikä/minkä värinen maali peittää nuo?

                        Joo isäkään ei ymmärrä värin vaihtoa, mutta mä haluun sen tehä.
                        Auton arvo on n.2500e, mutta maalipinta on huonohko..
                        :-) professional linja-auton maalaaja? Eikö poika sitten tajua maalaamisesta mitään, tai viitsi kysyä isältään jos se on kerta PRO! Pakkeli kannattaa hierasta suoraksi tai siihen muotoon että epätasaisuudet eivät näy. Kitin jälkeen pintaan voi bvetää sitten eri asteisia hiontavärejä, jotka peittää myös epätasaisuuksia. Jos ei osaa hioa koneella eikä käsin, niin paa sitten siihen ruisku kittiä, se helpottaa vähän työtäsi ja hyvällä zäkällä saat siitä jo sellasen että omaa mieltäsi lämmittää...

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Tasan näin! Jos väri pitää valita sen perusteella että selluliittikitti ja "plastic padding" skraadit eivät pistä 100m:in etäisyydeltä silmään, niin miksi edes vaivautua. Kevyt kiilloituskierros ja nyrkinmentävät sukkahousuilla ja "pattingilla" piiloon. Paukkupullolla valkoista päälle ja menee täydestä kuin väärä raha. Pelkät kaksikerros emmeet täydelliseen värinvaihtoon kustantaa n.600-800e, työtä kuluu ammattimieheltä lisäksi purkuihin ja hiontoihin(ilman mitään oikomisia tai paikkuita) ja luukkujen/ovien uudelleensovituksiin helposti yli viikonkin putki. Teetettynä tällainen vättävä/juuri ja juuri siedettävä värinvaihtomaalaus ilman oikomisia tai paikkuita kustantaa kaikkineen n.2000e-3500e. Olisiko siis järkevin myydä nykyinen(kuin ryssiä se lopullisesti) ja käydä hakemassa liikkeestä juuri sen värinen mikä olisi pitänyt ottaa jo alun alkaenkin.

                          Comment

                          • Laxa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1363
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Hemi
                            Minulle muuten 21-vuotias ON teini.
                            Nyt joutuu kyllä kuittaamaan että suomenkielinen sana "teini" tulee englanninkielen sanasta teen, joka taas tulee ikäluokasta 13-19 vuotiaat näin: Thirteen, Fourteen, Fifteen, Sixteen, Seventeen, Eighteen, Nineteen ja sitten 20 onkin jo twenty...

                            :juo
                            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                            EX: E61 530xdAT -07
                            EX: E60 520dA Sedan -08
                            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                            EX: E39 530dAT -02
                            EX: E36 320iA -91
                            EX: R1150RT -03

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Kuka tuon ikähaarukan on määritellyt? Minä ainakin itse olin teini 21-vuotiaana. Mummonikin väitti olevansa teini vielä 75-vuotiaana...

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                #30
                                Tää hemi se on kyl kova jätkä aukoon päätään
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎