....Hemuliii.......... :lol: Ota keksi, kyllä se siitä :!: :?:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autonmaalaus, Part 1
Collapse
X
-
Originally posted by MlatvalaTää hemi se on kyl kova jätkä aukoon päätään
... mutta puhuu aiheesta, eikä sen sivusta, asiallisella linjalla
Enpä ole vielä törmännyt sellaiseen topicciin, jossa Hemi aukoisi päätään muuten vaan. Mielipiteet esitetään varsin selkeästi.
Asiallista kritiikkiä mun mielestä, niinkuin pitääkin olla"Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
-Tuntematon
ex-E30 318i -87
droF Mondeo STW (eka ja vika...)
Comment
-
-
Tuttu ammattimies ammatti laitteilla ja hyvässä tallissa, kustantaa 250euroa sisältäen maalit, jos teen itse pohjat. Ensi viikolla tapahtuu maalaus. Tänään sain tarjouksen.
Helvetti kyllä mä nyt tiedän perusteet.
Isä on todellinen pro-maalaaja, mutta sillä ei ole tällä hetkellä hyvää tallia missä maalata. Tottakai olen kysynyt isältä neuvoa, mutta ne ovat jotain tälläistä: "Miksi maalata koko auto?!?!?!"
Mutta tänään isäkin ymmärsi tilanteen kun sain hommattua PROFESSIONAL maalaajan, tallin, maalit ja laitteet ja hintakin on suht edullinen sisältäen maalit: 250e
Hinta on edullinen koska, maalari on tuttu ja se tekee sen ilman kuittia.
Nyt pitää vain miettiä millä värillä maalaisi auton??!??!
Comment
-
-
Re: ..
Originally posted by JJPminä tuon auton kans jonoon jos tohon hintaan saa HUIPPUmaalarin vaihtamaan värin autoon ja tämä tapahtuu asiallissa tiloissa!!!!
:o
Maalari on todellakin alansa ammattilainen 20-vuoden kokemus ja oma maalausfirma.
EDIT: Kysyin huvikseen toisesta firmasta, jossa on vastaava halli ja laitteet, hinta oli maalista riippuen 1500-2000euroa jos maalari joutuu itse teippaamaan, mutta mä tekisin suurimman osan pohjatyöstä
Comment
-
-
www.messulauta.tk / 27.huhtikuuta 2004 Turbo terminator kysyi:
"Mitä tarkoittaa juntti? Vai onko se tulkinnanvarainen käsitys? Olen kuullut kutsuttavan sellaisia junteiksi, jotka pitävät toisenlaisia ihmisiä juntteina. Otapas siitä nyt selvää. Onko terminator nyt viimein löytänyt merkityksen juntille ja uusi sana maistuu teinin suussa kalakukon ohella... No hyvä kuitenkin että joku on jotain oppinut...
Comment
-
-
Off Topic
sälli joka puhuu , isi sitä , isi tätä .... on minusta teini , on sitten ikää mitenpaljon hyvänsä
Hemi puhuu Asiaa tässä topicissa , kuten muissakin.
edit:
"sorahti korvaan" . 2500 arvonen , E30 , M10 pierburgilla , käy 3:lla , huonossa maalissa ...
joku ei edellämainituista sovi yhtälöön , vai lipsahtiko tuohon nolla liikaa ??
.
Comment
-
-
[quote="Turbo Terminator"]
Ongelma on se Millä värillä saan parhaiten korin pienet lommot ja pakkelista johtuvat pienet epätasaisuudet huomaamattomasti piiloon eli mikä/minkä värinen maali peittää nuo?quote]
Siitähän lähdetään että mikään pintaväri ei oikaise lommoja ....
Ja jos joidenkin todellakin pitää mennä itse auto maalaamaan niin metallivärissä sen "pilveily" hävitetään niin että lopuksi laitat kannun täyteen maalia ja suihkuttelet harsoina koko kannullisen pintaan, eli ei puolimäräksi missään nimessä. Tulee tasainen metalli eikä jää sävyeroja..En tiedä miten muut maalarit tekee mutta minä ruiskutan lakan suoraan ekalla reissulla kiiltoon ilman mitään puolimärkiä kerroksia.....Miten muut maalarit tekee?*545i E60 -05*
Comment
-
-
[quote="E36-coupe"]Originally posted by Turbo TerminatorOngelma on se Millä värillä saan parhaiten korin pienet lommot ja pakkelista johtuvat pienet epätasaisuudet huomaamattomasti piiloon eli mikä/minkä värinen maali peittää nuo?quote]
Siitähän lähdetään että mikään pintaväri ei oikaise lommoja ....
Ja jos joidenkin todellakin pitää mennä itse auto maalaamaan niin metallivärissä sen "pilveily" hävitetään niin että lopuksi laitat kannun täyteen maalia ja suihkuttelet harsoina koko kannullisen pintaan, eli ei puolimäräksi missään nimessä. Tulee tasainen metalli eikä jää sävyeroja..En tiedä miten muut maalarit tekee mutta minä ruiskutan lakan suoraan ekalla reissulla kiiltoon ilman mitään puolimärkiä kerroksia.....Miten muut maalarit tekee?
Kaikilla tietty oma tyylinsä ja omat työkalunsa, pää asia että lopputulos on silmiä hivelevä... ;-)
Comment
-
-
Muille vielä: Ensinnäkin, ei minulla ole mitään teinejä vastaan(vaikka oma poika välillä saa hihat kärähtämäänkin). Henkisesti teini, on taas käsite josta Terminator on klassinen esimerkki. "Teinisininen" on automaalarien ammattisanastoa joka tarkoittaa Sikkensin special efect värikartan erästä sähkönsinistä sävyä.
Comment
-
-
AlpinaWeiss on ihan hyvä väri, tosin se ei ihan puhtaan valkoinen ole. Joten jos värinvaihtoa mietit, oletko harkinnut valkoisen sävyn muuttamista? Niitä näet löytyy pilvin pimein, erilaisia valkoisia.
Jos vaihdat väriä, ei riitä että maalaat konehuoneen. Näkyy se värimuutos myös takaluukun puolella, ovien sisäpuolella yms. missä vain peltiä paistaa.
Itse vaihdoin värin autooni. Ei ollut edes tarkoitus peittää konehuonetta yms. muita paikkoja, ainoastaan ovien kehykset tosin maalattiin uudella värillä. Yhtenä vaihtoentona minulla oli AlpinaWeiß, mutta päädyin hieman eri sävyyn (ei BMW kartalta). Sori että kuvanlaatu ei rapoinen ole, mutta värikartalta valitsin niin puhtaan valkoisen mitä löytyi. Itse olen edelleenkin tyytyväinen valintaani, väri sopii autoon paremmin kuin originaali metallisininen (ArcticBlau?).
Mielestäni myös E30:n näyttää hyvältä valkoisena, kunhan maalipinta on OK. Sinusta voi nyt tuntua siltä että valkoinen on huono vaihtoehto, jos nykyinen pinta on kulahtanut. Jos löydät hyvälaatuisen kuvan uudesta E30:stä, AlpinaWeiß ja hyvä maalipinta, kuvittele miltä oma autosi näyttäisi uudella pinnalla.
Toki valinta on sinun, mutta aina kannattaa punnita vaihtoehdot.
Valkoisen ongelmana toki on että jos pihjat eivät ole kunnolla tehdyt, ruoste tuppaa pintaan kovin äkkiä ja auto näyttää taas ikävännäköiseltä.
t: Timo
PS. Paska, kuva ei tullutkaan mukaan. Herjailee että meitsin "limitti" on täynnä. Laitan sen privana.
Comment
-
Comment