Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaikki 525 TDS touringin omistajat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanala
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 168
    • Jämsä

    #31
    Elikkä tässä speksejä:

    525 TDS -94
    - manuaaliloota
    - ilmastointi
    - ei kattoluukkua
    - airbag kuskilla
    - kangaspenkit

    Muuta en nyt äkkiseltään keksi.

    Comment

    • poikaja
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 30
      • Siperia

      #32
      Miten seuraavanlainen tilanne (-95 525 TDSA):

      Kok.massa 2145kg, omamassa 1610kg. Mutta mutta, kaivoin saksan paperit hanskalokerosta ja saksalaisesta rekisteriotteesta löytyy omapaino 1595kg. Jostain syystä (enkä aikanaan katsastuksessa hoksannut puuttua asiaan) Suomeen tuotuna auto on "lihonut" 15kg. Voikohan asiasta mainita näin jälkikäteen eli yrittää saada omapainoksi 1595kg?

      2145-1610=535
      2145-1595=550

      Comment

      • kanala
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 168
        • Jämsä

        #33
        Originally posted by poikaja
        Miten seuraavanlainen tilanne (-95 525 TDSA):

        Kok.massa 2145kg, omamassa 1610kg. Mutta mutta, kaivoin saksan paperit hanskalokerosta ja saksalaisesta rekisteriotteesta löytyy omapaino 1595kg. Jostain syystä (enkä aikanaan katsastuksessa hoksannut puuttua asiaan) Suomeen tuotuna auto on "lihonut" 15kg. Voikohan asiasta mainita näin jälkikäteen eli yrittää saada omapainoksi 1595kg?

        2145-1610=535
        2145-1595=550
        Ainahan kannattaa yrittää, varmaan tarvii punnita...
        Varapyörä huitsin mäkeen, varoituskolmio, työkalut ym pois niin varmaan putoo paino.

        Comment

        • Susi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 473
          • Kuopio, Suomi

          #34
          Otin selvää kuinka tuo lasketaan ja kaava on seuraava vuoden 95 alun jälkeen rekisteröidyille autoille:

          kantavuus/2/68=x

          x=kokonaisluku kertoo kuinka monelle auton voi rekisteröidä kuskin lisäksi. Esimerkkinä oma autoni 323i Touring (E36) vm 97.
          Kokonaispaino 1865 kg
          Omamassa 1440 kg
          Kantavuus siis 425 kg
          425kg/2/68=3.125 eli siis autoni voisi rekistöidä 1+3 pakuksi, jolloin yksi istuin kiinnikkeineen pitäisi irrottaa autosta.

          Jos auto on rekisteröity ennen vuoden 95 alkua niin ensin vähennetään kuljettajan massa (75kg) ja ilmeisesti sen jälkeen kaava olisi sama. Joskaan siitä en ole ihan 100% varma.

          Toivottavasti on hyötyä jollekin tuosta tiedosta

          Comment

          • Rocker
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1023
            • Suburb of SUUR-Oulu

            #35
            Originally posted by TDS-jani
            Mulla E34 TDS Touring -96.
            Omamassa 1735kg (punnittu rek. kats.)
            Kok.massa 2110kg.

            Ei sais tehtyä, kuin 1+2...

            Varusteet tuntuvat lisäävän painoa aikalailla (Ilmast., Edition 2 yms...).

            Onko kenellekkään merkitty saksalaista omamassaa otteeseen rekisteröintikatsastuksessa?

            Aion kuitenkin tehdä 2hlö pakun tuosta norsusta.

            Mites alkuperäiset takapenkin kiinnitykset? AKEn ohjeen mukaan joutuu tuhoamaan. Kuis on muut asian ratkaisseet?

            Omamassaa voi tiputtaa, kun irroittaa sopivia osia muutoskatsastukseen...
            Täh? Tuhota? Ei mulle katsastussetä mitään sellaisista tuhoamishommista puhunu, sano vain että puolet takapenkistä veke, ja jos joskus muuttaa takas henkilöautoksi, maksaa muutoskatsastuksen (62€ oulussa), penkki paikalleen ja sillä silvousplait koko homma. Toi tuhoaminen tarkoittas sitä että se jäis lopullisesti pakuksi, ja ainakaan mulla se ei onnistuisi, pakko se joskus on muuttaa takasi henkilöautoksi.
            T:Tero
            2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
            Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
            EX: 524Tda, 324TdicT
            Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
            ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #36
              Originally posted by Rocker
              Täh? Tuhota? Ei mulle katsastussetä mitään sellaisista tuhoamishommista puhunu, sano vain että puolet takapenkistä veke...T:Tero
              Siellä annetaan myös mahdollisuus käyttää katkopultteja kiinnitysreikien tulppaamiseen, jolloin ne tietysti saa takaisin toimivaksi, mutta huomattavasti hankalammin.



              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Prostore
                Newbiemmer
                • Jun 2004
                • 14

                #37
                Miksi näin

                Kävin juuri katsomassa oman autoni rekisteriotteesta tiedot.
                - Omamassa 1570 kg
                - kokonaismassa 2110 kg

                Miksi joillakin on eri lukemat? Itselläni on vuosimalli 94 ja varusteita:
                - ilmastointi
                - airbag kuljettajalla
                - irroitettava vetokoukku
                - kattoluukku
                - kangaspenkit
                - manuaalivaihteet

                Ei kai näistä voi tulla niin paljon ylimääräistä, vai? Missä auton voi punnita uudestaan? Saako silloin ottaa vararenkaan yms. "ylimääräiset" tilpehöörit pois?

                Comment

                • kanala
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 168
                  • Jämsä

                  #38
                  Re: Miksi näin

                  Originally posted by Prostore
                  Kävin juuri katsomassa oman autoni rekisteriotteesta tiedot.
                  - Omamassa 1570 kg
                  - kokonaismassa 2110 kg

                  Miksi joillakin on eri lukemat? Itselläni on vuosimalli 94 ja varusteita:
                  - ilmastointi
                  - airbag kuljettajalla
                  - irroitettava vetokoukku
                  - kattoluukku
                  - kangaspenkit
                  - manuaalivaihteet

                  Ei kai näistä voi tulla niin paljon ylimääräistä, vai? Missä auton voi punnita uudestaan? Saako silloin ottaa vararenkaan yms. "ylimääräiset" tilpehöörit pois?
                  2110-1570= 540 kg=kantavuus
                  540 / 2 / 68= 3,97 henkilöä kuskin lisäksi

                  Voipasen voi, ei ihan riitä 1+4 pakuksi. Vetokoukku pois ja konttoorille vaakaan.

                  Comment

                  • petteriu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1164
                    • Pori

                    #39
                    Re: Miksi näin

                    Originally posted by kanala
                    2110-1570= 540 kg=kantavuus
                    540 / 2 / 68= 3,97 henkilöä kuskin lisäksi

                    Voipasen voi, ei ihan riitä 1+4 pakuksi. Vetokoukku pois ja konttoorille vaakaan.
                    Koska auto on <95, pitää kantavuudesta ensin vähentää tuo kuljettaja (75kg) ja sen jälkeen laskea jäljelle jäävät matkustajapaikat.
                    • 2110-1570=540 (kantavuus)
                      540-75=465 (kantavuus kuljettajan kanssa)
                      465/2/68= 3,42->3 (matkustajapaikat)

                    Lopputulosta tuo ei tässä tapauksessa muuta, mutta on hyvä huomioida rajatapauksia varten. Tuo kahdella jakaminen tehdään sen vuoksi, että yllä linkattu laki/asetus vaatii pakettiautolta enemmän kantavuutta tavaroille kuin matkustajille.

                    Petteri
                    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                    Comment

                    • Prostore
                      Newbiemmer
                      • Jun 2004
                      • 14

                      #40
                      Re: Miksi näin

                      2110-1570= 540 kg=kantavuus
                      540 / 2 / 68= 3,97 henkilöä kuskin lisäksi

                      Voipasen voi, ei ihan riitä 1+4 pakuksi. Vetokoukku pois ja konttoorille vaakaan.[/quote]

                      Miten sulla sitten voi olla eri lukemat? Sulla ei vissiin ole kattoluukkua ja vetokoukkua? Mitenkä vannekoko? Mulla on 15". Onko tosiaan niin, että ne lukemat vaan on ihan mitä sattuu samanlaisissa autoissa, vai mistä se oikein voi tulla?

                      Comment

                      • kanala
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 168
                        • Jämsä

                        #41
                        Aivan!
                        Mulla ei oo vetokoukkua eikä kattoluukkua, sehän riittää jo tuohon painoeroon. Vetokoukku on tosin jo autotallissa, en ole vaan ehtinyt asentamaan.
                        Vetokoukku painaa ainakin 15kg.

                        Comment

                        • kanala
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 168
                          • Jämsä

                          #42
                          Originally posted by kanala
                          Aivan!
                          Mulla ei oo vetokoukkua eikä kattoluukkua, sehän riittää jo tuohon painoeroon. Vetokoukku on tosin jo autotallissa, en ole vaan ehtinyt asentamaan.
                          Vetokoukku painaa ainakin 15kg.
                          Unohtui tuosta että vanteet on 16 tuumaa.
                          Päällä 215/55 gummit.

                          Comment

                          • 525tds
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 491
                            • Leppäkoski

                            #43
                            Joo tarkistin auton painon 1700kg oma massa ja kokonais massa 2160kg
                            525tds touring -96 :shock:
                            "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                            Comment

                            • 525tds
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 491
                              • Leppäkoski

                              #44
                              Joo tarkistin auton painon 1700kg oma massa ja kokonais massa 2160kg
                              525tds touring -96 :shock:
                              "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

                              Comment

                              • poikaja
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2004
                                • 30
                                • Siperia

                                #45
                                Oman auton omapaino korjattiin alkuperäiseksi (=saksan rek.otteessa 1595kg, maahantuonnissa "muuttui" 1610kg) ja näin meni 48 euron maksulla 1+4 pakuksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎