Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaikki 525 TDS touringin omistajat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppanbmw:t
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 26

    #76
    Kertokaapas e39 525tdsa painoista. Mulla on 1725kg ja 2135 eli 510kg kantavuutta. Ilmeisesti josissain yksilöissä erilaiset lukemat. Onko jollain?
    e91 320d Xdrive -10
    ex:e39 525 tdsa Touring -98
    ex: e30 320i -88
    ex: e34 520i -94

    Comment

    • Tomppanbmw:t
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 26

      #77
      Kertokaapas e39 525tdsa painoista. Mulla on 1725kg ja 2135 eli 510kg kantavuutta. Ilmeisesti josissain yksilöissä erilaiset lukemat. Onko jollain?
      e91 320d Xdrive -10
      ex:e39 525 tdsa Touring -98
      ex: e30 320i -88
      ex: e34 520i -94

      Comment

      • impoma
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 51
        • Oulu

        #78
        Heips kaikille !
        Rupesin lukemaan tämän otsikon innoittamana pakettiauto mahdollisuutta, Ja ei muutako konttorille.
        Tuomio 1+3 hlö suhdeluku 3,95.
        Autonpaino 4 kg liikaa.
        Kotona tutkiskelin autoni rekisteriotetta, Saksa + Suomi.

        Saksan otteessa autonpaino oli 10 Kg kevyempi.
        Taas konttorille valittamaan, juttu läpi tuumaustauon jälkeen.
        Nyt suhdeluku 4,04 ! !. rek mahdollisuus 1+4 hlö

        Autonpaino Suomessa 1570 Kg
        Sakemanni otteessa 1560 Kg

        Autoni on 525 TDs -92
        -manuaalilaatikko
        -kattoluukku
        -sähköikkunat edessä
        -sähköpeilit

        Ja ei muutakuin muutoskatsastus aika konttorilta.
        Terveisin Impoma

        Comment

        • Tomppanbmw:t
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 26

          #79
          Originally posted by impoma
          Heips kaikille !
          Rupesin lukemaan tämän otsikon innoittamana pakettiauto mahdollisuutta, Ja ei muutako konttorille.
          Tuomio 1+3 hlö suhdeluku 3,95.
          Autonpaino 4 kg liikaa.
          Kotona tutkiskelin autoni rekisteriotetta, Saksa + Suomi.

          Saksan otteessa autonpaino oli 10 Kg kevyempi.
          Taas konttorille valittamaan, juttu läpi tuumaustauon jälkeen.
          Nyt suhdeluku 4,04 ! !. rek mahdollisuus 1+4 hlö

          Autonpaino Suomessa 1570 Kg
          Sakemanni otteessa 1560 Kg

          Autoni on 525 TDs -92
          -manuaalilaatikko
          -kattoluukku
          -sähköikkunat edessä
          -sähköpeilit

          Ja ei muutakuin muutoskatsastus aika konttorilta.
          Tärähti muuten munkin tdsa sitten 1+4 pakuksi. Tosin vasta toisella konttorilla.

          Saksan r-ote auttoi, kun oli auto ihmeellisesti lihonut 45kg rajalla!!

          Että näin se etenee!!
          e91 320d Xdrive -10
          ex:e39 525 tdsa Touring -98
          ex: e30 320i -88
          ex: e34 520i -94

          Comment

          • nani81
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 2

            #80
            Mikä vuosimalli nyt sit kannattaa tuoda saksasta et saa suoraan 1+4 pakux

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #81
              Originally posted by nani81
              Mikä vuosimalli nyt sit kannattaa tuoda saksasta et saa suoraan 1+4 pakux
              Paremminkin kannattaa tarkistaa omamassan ja kokonaismassan eroa (eli kantavuutta) koska siihen tuo pakun paikkaluku perustuu. Tosin 1995- omamassa sisältää jo automaattisesti kuljettajan painon, joten siinä suhteessa parempi valinta. Mutta massat ratkaisevat !

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Tomppanbmw:t
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 26

                #82
                Oli asiallinen katsastusmies muuten K1 konttorilla. A1 jätkät sen kun vittuili.

                Joka tapauksessa ihan tiedoks muille, että ei näyttäny olevan, kun yksi tyyppikoodi AKE:n järjestelmässä e39 tdsa Touringille, joten painot tulee aina siitä autommattsesti rek.otteeseen, jos ei itse huomaa vaatia alkuperäisenen rek.otteen painoja. Eli siis auton tuonti tilanteessa.

                Ohje on kuitenkin niin, että pitäisi noudattaa alkuperäisiä tietoja, Mutta laiskuus teettää helpoimman tien ja katsastaja painaa vain entteri ja tiedot on poskellaan.

                Suomen tyyppikoodi sisältää ilmeisesti kattoluukun, sähköpenkin, 70 litraa naftaa, ym. ym.

                Että näin se etenee!! .. edelleen

                PS: onkohan lakimuutoksista kuultu jotain uutta??
                e91 320d Xdrive -10
                ex:e39 525 tdsa Touring -98
                ex: e30 320i -88
                ex: e34 520i -94

                Comment

                • ajaatine
                  Newbiemmer
                  • Aug 2003
                  • 16

                  #83
                  Mulla on vuonna 2003 tuotu -93 touring ja sama juttu suomen rekkarissa 1570kg ja saksan 1560 kg eli ei muuta kuin katsastusasemalle...

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #84
                    Pystyiskös e36 tds farkun muuttamaan pakuksi. Luin tään viestiketjun läpi, mutta kaikki jutut oli e34:stä?

                    Mites toi lakimuutoksen tila? Kellään tietoa siitä? 8)
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • Rocker
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1023
                      • Suburb of SUUR-Oulu

                      #85
                      Pystyy pystyy, ei kun konttorille vain.. Tuomio muistaakseni 1+3 paikkainen paku.
                      T:Tero
                      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                      EX: 524Tda, 324TdicT
                      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                      Comment

                      • kole
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 506
                        • Joensuu

                        #86
                        Mulla on -92 525 tds ja ruotsin otteessa painot 1730?? ja 2140. Ei ainakaan noilla lukemilla viiti katsastaa pakuks.

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #87
                          Mikäs hyöty túosta pakuksi rekisteröimisestä on, jos ja kun tuo laki muuttuu eli jokaisesti penkkipaikasta maksetaan se n. 100 €, joka vastaa sitä nykyistä dieselveroa ?

                          Comment

                          • Saska02
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 45
                            • Kajaani

                            #88
                            Ei paljo muuta ku alhasemmat vakuutusmaksut. Todennäkösesti kait laki jollain lailla muuttu..

                            Comment

                            • jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by Keimo
                              Mikäs hyöty túosta pakuksi rekisteröimisestä on, jos ja kun tuo laki muuttuu eli jokaisesti penkkipaikasta maksetaan se n. 100 €, joka vastaa sitä nykyistä dieselveroa ?
                              Jää vielä vakuutusmaksut - laskee noin 30-40%??
                              e61 535d

                              Comment

                              • DiisseliKiisseli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 550
                                • Uusimaa

                                #90
                                Originally posted by Saska02
                                Ei paljo muuta ku alhasemmat vakuutusmaksut. Todennäkösesti kait laki jollain lailla muuttu..
                                Dieselveronhan takia niitä pakuiksi muutetaan. Nyt kun sen tekee niin siitä nousee kova äläkkä jos tulevaisuudessa maksut kallistuvatkin yhtäkkiä. Mun veikkaus on, että nyt pakuiksi rekisteröidyissä autoissa vero pysyy samana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎