Originally posted by Masinol
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kaikki 525 TDS touringin omistajat!
Collapse
X
-
soittelin tuosta muutoksesta ylemmälle taholle ja sanoivat ettei enään/vielä kannata ennenkuin tuota asiaa koskevat lakimuutokset tulee selville ja voimaan. voi olla että tällaiset henkilöauto pakettiautot joutuu alkaan maksaan taas normaalisuuruista autoveroaE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Näin on.Yli 1800kg=80km/h..............alle1800kg=100km/h.(muistaakseni nuo painorajat oli noin)
- omamassa alle 1800 kg ja käyttöönotto vuonna 1981 tai myöhemmin
- omamassa alle 1875 kg ja käyttöönotto vuonna 1995 tai myöhemmin
- autossa on ABSit ja kuljettajan airbag (voi painaa vaikka 3499 kg)
E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Originally posted by JeffVERONKIERTOsuunnitelmat, hyvä niin.
Perseestä muutenkin koko Diesel-vero, sen saisi poistaa saman tein.
Comment
-
-
Originally posted by DiisseliKiisseliMiksi yleensä moinen mahdollisuus oli annettu? Onko niin parempi että jos nöyrtyy repimään penkkejä irti niin silloin auton voi luokitella pakettiautoksi? Naurettavaa että mahdollisuus penkkien kääntämiseen ei riitä.
Mikä olisi sinun mielestä oikeampi tapa erotella henkilöauto pakettiautosta?
Comment
-
-
Originally posted by NHBEipä sitä mitenkään antamalla annettu. Lakeja muutettaessa syntyi vaan huomaamatta porsaanreikä, joka tukittiin aivan niin kuin oli odotettavissa. Niin kauan kuin paketti- ja henkilöautoja tarvitsee erotella, niin jollain tavalla se täytyy tehdä. Tämä nykyinen laki on mun mielestä yllättävän hyvä. Se on ennenkaikkea yksinkertainen ja melko pitkälle loginenkin. Yksinkertaisuus varsinkin on sellainen juttu, mitä monesti puuttuu näissä autoverotusasioissa.
Mikä olisi sinun mielestä oikeampi tapa erotella henkilöauto pakettiautosta?
Miten toi uusi laki edes vaikuttaa? Kun katsoin sitä lakimuutosta niin siellä määriteltiin "kaksikäyttöauto". Onko nämä nyt sitten kaksikäyttöautoja vai mitä...
Comment
-
-
Originally posted by DiisseliKiisseliVanhassa erottelussa ei ollut mitään vikaa.... Enkä tuota porsaanreikää oikein ymmärrä... Jos kantavuus oli tarpeeksi ei penkkejä tarvinnut poistaa. Siitähän se iso poru ja marina nousi. Mikä se oli se porsaanreikä?
Jos tosiaan sulle jäi epäselväksi mikä se porsaanreikä oli, niin mieti toiseenkiin kertaan asiaa. Rautalanka pääsi loppumaan tältä illalta.
Comment
-
-
Originally posted by NHBEikö sun mielestä ole ollenkaan epäloogista se, että joku perhefarkku muuttuukin pakettiautoksi kun jotain lakipykälää oikein tulkitaan ja pyöritellään papereita hetki konttorilla. Menee autoverojärjestelmän luomien
Comment
-
-
Originally posted by DiisseliKiisseliOkei, mutta onko sitten loogista että 500 sarjan farkku menee pakuksi kun siitä on otettu ne penkit irti?
Mikä sun mielestä olisi loogisempi jako kuin tämä nykyinen?
Comment
-
-
Nostetaan nyt tätä kun olisi aiheeseen liittyvää kysyttävää, varmasti ajan tasalla olevan tiedon löytäminen muualta on osoittautunut yllättävänkin vaikeaksi. AKE:n sekava pykäläviidakko ei ainakaan auta asiaa.
Ajan paljon, mm. pitkää työmatkaa, olen yrittänyt hakea halpaa (1+1 paikkaiseksi) pakettiautoksi rekisteröitävää diesel-farmaria. 525 TDS Touring on alkanut suoritusarvojensa puolesta tuntua erinomaiselta vaihtoehdolta, eivätkä kilometritkään tulisi kovin kalliiksi. Tarkoituksena olisi hakea auto rapakon takaa (Saksasta), jossa riittävän hyviä yksilöitä näyttäisi saavan jo n. 1500€ haarukkaan. Budjetti on kuitenkin kohtuu tiukka joten tarvitsisi saada muutamaan ratkaisevaan kysymykseen hieman selvennystä, mikäli joku tuota tuontia enemmän harrastanut sattuisi tietämään.
1) Käsittääkseni tuontiautosta maksettava autovero on pienempi paketti- kuin henkilöautoille. Käsittääkseni auton katsastus on mahdollista ennen verojen maksua, mikäli auto tällöin rekisteröidään pakettiautoksi niin näkyykö se kenties myös maksettavien verojen määrässä?
2) Osaako joku kenties sanoa miten joulukuussa tehty KHO:n päätös tulee vaikuttamaan autoveroon, lainaus: yleisavain.com
"KHO kumoaa tullin arvonmäärityksen
2006/12/12
Korkein hallinto-oikeus on kumonnut tullin käyttämän tavan määrittää käytettynä tuodun auton verotusarvo. Tullihan on määrittänyt verotusarvon tilastotietojen perusteella. Tilasto pohjautuu autokauppojen antamiin samankaltaisten autojen pyyntihintoihin Suomessa.
KHO:n mukaan tilastoa saa käyttää vain verotusarvon määrittämisen apuna, ei ainoana perusteena. Verovelvollisen on myös voitava tarkistaa verotusarvon määräytymisperusteet, jotta hän voi tarvittaessa riitauttaa verotusarvon määräämisen oikeudessa. Tähän asti se on ollut mahdotonta.
Käytännössä verotusarvon määräämiseen ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin käyttää kyseisen auton ostohintaa ensisijaisena perusteena. Tästä taas seuraa väistämättä autoveron määrän pieneneminen monen auton kohdalla, kun verotusarvo pohjautuukin todelliseen kauppahintaan vapailla markkinoilla eikä Suomessa puhalletun autoverokuplan nostamaan pyyntihintaan.
http://www.kho.fi/paatokset/37918.htm"
Olen melkoisen tietämätön ja kokematon näissä hommissa, joten voisiko joku lyödä edes jotain faktaa tiskiin. Kiitokset etukäteen.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Mun mielipide on, että tohon hintaan ei saa kunnollista, vaan murheita... Noita TDS:iä on tuotu niin paljon maahan että niistä on melkeen ylitarjontaa. Vähän on ostajan markkinat... Itse katselisin jo tuodun suomesta, ja muutoskatsastaisin sen pakuksi.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostNostetaan nyt tätä kun olisi aiheeseen liittyvää kysyttävää, varmasti ajan tasalla olevan tiedon löytäminen muualta on osoittautunut yllättävänkin vaikeaksi. AKE:n sekava pykäläviidakko ei ainakaan auta asiaa.
Ajan paljon, mm. pitkää työmatkaa, olen yrittänyt hakea halpaa (1+1 paikkaiseksi) pakettiautoksi rekisteröitävää diesel-farmaria. 525 TDS Touring on alkanut suoritusarvojensa puolesta tuntua erinomaiselta vaihtoehdolta, eivätkä kilometritkään tulisi kovin kalliiksi. Tarkoituksena olisi hakea auto rapakon takaa (Saksasta), jossa riittävän hyviä yksilöitä näyttäisi saavan jo n. 1500€ haarukkaan. Budjetti on kuitenkin kohtuu tiukka joten tarvitsisi saada muutamaan ratkaisevaan kysymykseen hieman selvennystä, mikäli joku tuota tuontia enemmän harrastanut sattuisi tietämään.
1) Käsittääkseni tuontiautosta maksettava autovero on pienempi paketti- kuin henkilöautoille. Käsittääkseni auton katsastus on mahdollista ennen verojen maksua, mikäli auto tällöin rekisteröidään pakettiautoksi niin näkyykö se kenties myös maksettavien verojen määrässä?
2) Osaako joku kenties sanoa miten joulukuussa tehty KHO:n päätös tulee vaikuttamaan autoveroon, lainaus: yleisavain.com
"KHO kumoaa tullin arvonmäärityksen
2006/12/12
Korkein hallinto-oikeus on kumonnut tullin käyttämän tavan määrittää käytettynä tuodun auton verotusarvo. Tullihan on määrittänyt verotusarvon tilastotietojen perusteella. Tilasto pohjautuu autokauppojen antamiin samankaltaisten autojen pyyntihintoihin Suomessa.
KHO:n mukaan tilastoa saa käyttää vain verotusarvon määrittämisen apuna, ei ainoana perusteena. Verovelvollisen on myös voitava tarkistaa verotusarvon määräytymisperusteet, jotta hän voi tarvittaessa riitauttaa verotusarvon määräämisen oikeudessa. Tähän asti se on ollut mahdotonta.
Käytännössä verotusarvon määräämiseen ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin käyttää kyseisen auton ostohintaa ensisijaisena perusteena. Tästä taas seuraa väistämättä autoveron määrän pieneneminen monen auton kohdalla, kun verotusarvo pohjautuukin todelliseen kauppahintaan vapailla markkinoilla eikä Suomessa puhalletun autoverokuplan nostamaan pyyntihintaan.
http://www.kho.fi/paatokset/37918.htm"
Olen melkoisen tietämätön ja kokematon näissä hommissa, joten voisiko joku lyödä edes jotain faktaa tiskiin. Kiitokset etukäteen.
Ja älä osta 1500euron tds:ää....siinä saat varmasti yllin kyllin kaupanpäälle pumppu murheita,kansi helvettiä,alusta remonttia ja kyytipojaksi vielä aimo kasan ruostetta.
Kannattaa etsiä esim täältä suomesta joku "kalliimpi" valmiiksi remontoitu auto(dokumentit remonteista).Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
Comment