Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaikki 525 TDS touringin omistajat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10080
    • KVLA

    Originally posted by Masinol
    Ai että niinkö meinaat.....

    Pakettiattolla rajoitus 100km/h paitsi jos absiton ja omamassa yli 1870 niin silloin 80km/h.... toi paino oli jotain sinnepäin en muista tarkkaan...
    Näin on.Yli 1800kg=80km/h..............alle1800kg=100km/h.(muistaakseni nuo painorajat oli noin)
    Last edited by Heguli 31; 16-01-2005, 13:43.

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      soittelin tuosta muutoksesta ylemmälle taholle ja sanoivat ettei enään/vielä kannata ennenkuin tuota asiaa koskevat lakimuutokset tulee selville ja voimaan. voi olla että tällaiset henkilöauto pakettiautot joutuu alkaan maksaan taas normaalisuuruista autoveroa
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Laud
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 335
        • Espoo

        Originally posted by Heguli 31
        Näin on.Yli 1800kg=80km/h..............alle1800kg=100km/h.(muistaakseni nuo painorajat oli noin)
        Seuraavissa tapauksissa rajoitus on 100 km/h:
        - omamassa alle 1800 kg ja käyttöönotto vuonna 1981 tai myöhemmin
        - omamassa alle 1875 kg ja käyttöönotto vuonna 1995 tai myöhemmin
        - autossa on ABSit ja kuljettajan airbag (voi painaa vaikka 3499 kg)
        E36 320i coupé (M50TU)

        Comment

        • DiisseliKiisseli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 550
          • Uusimaa

          Originally posted by Jeff
          VERONKIERTOsuunnitelmat, hyvä niin.
          Miksi yleensä moinen mahdollisuus oli annettu? Onko niin parempi että jos nöyrtyy repimään penkkejä irti niin silloin auton voi luokitella pakettiautoksi? Naurettavaa että mahdollisuus penkkien kääntämiseen ei riitä. Nyt kun farmarin sai pakuksi viime huhtikuun jälkeen penkkejä repimättä alkoi hirveä mekkala että "Kattokaa, nyt ajelee farmareillaan ilman että ne on yhtään penkkiä ottanu irti, eihän tommen vetele!!" Siinä ei ollut mitään vikaa että jos heitti takapenkit helvettiin niin kaikkien mielestä oli ihan ok ajella alennetulla diesel-verolla. Eikä kyse ollut siitä että ne penkit olisivat sieltä vieneet tilaa vaan pelkästä vittuilusta. Vai miten muuten tuota voi perustella?

          Perseestä muutenkin koko Diesel-vero, sen saisi poistaa saman tein.

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            Originally posted by DiisseliKiisseli
            Miksi yleensä moinen mahdollisuus oli annettu? Onko niin parempi että jos nöyrtyy repimään penkkejä irti niin silloin auton voi luokitella pakettiautoksi? Naurettavaa että mahdollisuus penkkien kääntämiseen ei riitä.
            Eipä sitä mitenkään antamalla annettu. Lakeja muutettaessa syntyi vaan huomaamatta porsaanreikä, joka tukittiin aivan niin kuin oli odotettavissa. Niin kauan kuin paketti- ja henkilöautoja tarvitsee erotella, niin jollain tavalla se täytyy tehdä. Tämä nykyinen laki on mun mielestä yllättävän hyvä. Se on ennenkaikkea yksinkertainen ja melko pitkälle loginenkin. Yksinkertaisuus varsinkin on sellainen juttu, mitä monesti puuttuu näissä autoverotusasioissa.

            Mikä olisi sinun mielestä oikeampi tapa erotella henkilöauto pakettiautosta?

            Comment

            • kanala
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 168
              • Jämsä

              huoltoauto?

              Onko kukaan perehtynyt huoltoauton verotukseen?
              Kuulin juttua että siinä olis halpa dieselvero, vaikka olisikin henkilöfarkun mallinen ja esim. viisipaikkainen.
              Pitäs kuitenkin olla tavaratilassa kiinteät paikat työkaluille. (pakki pohjan läpi pultattuna... )

              Comment

              • DiisseliKiisseli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 550
                • Uusimaa

                Originally posted by NHB
                Eipä sitä mitenkään antamalla annettu. Lakeja muutettaessa syntyi vaan huomaamatta porsaanreikä, joka tukittiin aivan niin kuin oli odotettavissa. Niin kauan kuin paketti- ja henkilöautoja tarvitsee erotella, niin jollain tavalla se täytyy tehdä. Tämä nykyinen laki on mun mielestä yllättävän hyvä. Se on ennenkaikkea yksinkertainen ja melko pitkälle loginenkin. Yksinkertaisuus varsinkin on sellainen juttu, mitä monesti puuttuu näissä autoverotusasioissa.

                Mikä olisi sinun mielestä oikeampi tapa erotella henkilöauto pakettiautosta?
                Vanhassa erottelussa ei ollut mitään vikaa.... Enkä tuota porsaanreikää oikein ymmärrä... Jos kantavuus oli tarpeeksi ei penkkejä tarvinnut poistaa. Siitähän se iso poru ja marina nousi. Mikä se oli se porsaanreikä?

                Miten toi uusi laki edes vaikuttaa? Kun katsoin sitä lakimuutosta niin siellä määriteltiin "kaksikäyttöauto". Onko nämä nyt sitten kaksikäyttöautoja vai mitä...

                Comment

                • NHB
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 1120

                  Originally posted by DiisseliKiisseli
                  Vanhassa erottelussa ei ollut mitään vikaa.... Enkä tuota porsaanreikää oikein ymmärrä... Jos kantavuus oli tarpeeksi ei penkkejä tarvinnut poistaa. Siitähän se iso poru ja marina nousi. Mikä se oli se porsaanreikä?
                  Eikö sun mielestä ole ollenkaan epäloogista se, että joku perhefarkku muuttuukin pakettiautoksi kun jotain lakipykälää oikein tulkitaan ja pyöritellään papereita hetki konttorilla. Menee autoverojärjestelmän luomien veronkiertomahdollisuuksien luokassa samaan sarjaan vanhojen lava-Camaroiden kanssa. Pakettiautojen veroetu on tietyä ajatusta silmällä pitäen tehty ja joku 500 sarjan farkku pari lastenistuinta takapenkillään ei liity siihen millään tavalla.

                  Jos tosiaan sulle jäi epäselväksi mikä se porsaanreikä oli, niin mieti toiseenkiin kertaan asiaa. Rautalanka pääsi loppumaan tältä illalta.

                  Comment

                  • DiisseliKiisseli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 550
                    • Uusimaa

                    Originally posted by NHB
                    Eikö sun mielestä ole ollenkaan epäloogista se, että joku perhefarkku muuttuukin pakettiautoksi kun jotain lakipykälää oikein tulkitaan ja pyöritellään papereita hetki konttorilla. Menee autoverojärjestelmän luomien
                    Okei, mutta onko sitten loogista että 500 sarjan farkku menee pakuksi kun siitä on otettu ne penkit irti?

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      Originally posted by DiisseliKiisseli
                      Okei, mutta onko sitten loogista että 500 sarjan farkku menee pakuksi kun siitä on otettu ne penkit irti?
                      Onhan siinä edelleen jonkimoinen epäloogisuus. Mutta jotenkin se jako pitää tehdä, ja kyllä tämä nykyinen jako on paljon selkeämpi ja lähempänä totuutta kuin se vanha. Tähän kysymykseen on vaikea keksiä mitään kovin absoluuttisen oikeaa vastausta, kun noita autoja on tarjolla jos jonkilaisina muumibusseina.

                      Mikä sun mielestä olisi loogisempi jako kuin tämä nykyinen?

                      Comment

                      • DiisseliKiisseli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 550
                        • Uusimaa

                        Originally posted by NHB
                        Mikä sun mielestä olisi loogisempi jako kuin tämä nykyinen?
                        Vanha systeemi oli ihan ok. Olis kyllä farkkujen määrä kasvanut aika lailla mutta mitäpä siitä..

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2509
                          • Länsirannikko

                          Nostetaan nyt tätä kun olisi aiheeseen liittyvää kysyttävää, varmasti ajan tasalla olevan tiedon löytäminen muualta on osoittautunut yllättävänkin vaikeaksi. AKE:n sekava pykäläviidakko ei ainakaan auta asiaa.

                          Ajan paljon, mm. pitkää työmatkaa, olen yrittänyt hakea halpaa (1+1 paikkaiseksi) pakettiautoksi rekisteröitävää diesel-farmaria. 525 TDS Touring on alkanut suoritusarvojensa puolesta tuntua erinomaiselta vaihtoehdolta, eivätkä kilometritkään tulisi kovin kalliiksi. Tarkoituksena olisi hakea auto rapakon takaa (Saksasta), jossa riittävän hyviä yksilöitä näyttäisi saavan jo n. 1500€ haarukkaan. Budjetti on kuitenkin kohtuu tiukka joten tarvitsisi saada muutamaan ratkaisevaan kysymykseen hieman selvennystä, mikäli joku tuota tuontia enemmän harrastanut sattuisi tietämään.

                          1) Käsittääkseni tuontiautosta maksettava autovero on pienempi paketti- kuin henkilöautoille. Käsittääkseni auton katsastus on mahdollista ennen verojen maksua, mikäli auto tällöin rekisteröidään pakettiautoksi niin näkyykö se kenties myös maksettavien verojen määrässä?

                          2) Osaako joku kenties sanoa miten joulukuussa tehty KHO:n päätös tulee vaikuttamaan autoveroon, lainaus: yleisavain.com

                          "KHO kumoaa tullin arvonmäärityksen
                          2006/12/12

                          Korkein hallinto-oikeus on kumonnut tullin käyttämän tavan määrittää käytettynä tuodun auton verotusarvo. Tullihan on määrittänyt verotusarvon tilastotietojen perusteella. Tilasto pohjautuu autokauppojen antamiin samankaltaisten autojen pyyntihintoihin Suomessa.

                          KHO:n mukaan tilastoa saa käyttää vain verotusarvon määrittämisen apuna, ei ainoana perusteena. Verovelvollisen on myös voitava tarkistaa verotusarvon määräytymisperusteet, jotta hän voi tarvittaessa riitauttaa verotusarvon määräämisen oikeudessa. Tähän asti se on ollut mahdotonta.

                          Käytännössä verotusarvon määräämiseen ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin käyttää kyseisen auton ostohintaa ensisijaisena perusteena. Tästä taas seuraa väistämättä autoveron määrän pieneneminen monen auton kohdalla, kun verotusarvo pohjautuukin todelliseen kauppahintaan vapailla markkinoilla eikä Suomessa puhalletun autoverokuplan nostamaan pyyntihintaan.

                          http://www.kho.fi/paatokset/37918.htm"


                          Olen melkoisen tietämätön ja kokematon näissä hommissa, joten voisiko joku lyödä edes jotain faktaa tiskiin. Kiitokset etukäteen.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • jpeltoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 600
                            • pirkanmaa

                            Mun mielipide on, että tohon hintaan ei saa kunnollista, vaan murheita... Noita TDS:iä on tuotu niin paljon maahan että niistä on melkeen ylitarjontaa. Vähän on ostajan markkinat... Itse katselisin jo tuodun suomesta, ja muutoskatsastaisin sen pakuksi.
                            __________________________________________________ ________________________
                            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                            Comment

                            • kaitsute
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 79

                              Jep.
                              Älä osta alle 2500 euron vehjettä sieltä saksanmaalta.
                              Tulee vaan murheita.

                              Comment

                              • jani1632
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 2243
                                • Etelä-pohjanmaa

                                Originally posted by r.w. View Post
                                Nostetaan nyt tätä kun olisi aiheeseen liittyvää kysyttävää, varmasti ajan tasalla olevan tiedon löytäminen muualta on osoittautunut yllättävänkin vaikeaksi. AKE:n sekava pykäläviidakko ei ainakaan auta asiaa.

                                Ajan paljon, mm. pitkää työmatkaa, olen yrittänyt hakea halpaa (1+1 paikkaiseksi) pakettiautoksi rekisteröitävää diesel-farmaria. 525 TDS Touring on alkanut suoritusarvojensa puolesta tuntua erinomaiselta vaihtoehdolta, eivätkä kilometritkään tulisi kovin kalliiksi. Tarkoituksena olisi hakea auto rapakon takaa (Saksasta), jossa riittävän hyviä yksilöitä näyttäisi saavan jo n. 1500€ haarukkaan. Budjetti on kuitenkin kohtuu tiukka joten tarvitsisi saada muutamaan ratkaisevaan kysymykseen hieman selvennystä, mikäli joku tuota tuontia enemmän harrastanut sattuisi tietämään.

                                1) Käsittääkseni tuontiautosta maksettava autovero on pienempi paketti- kuin henkilöautoille. Käsittääkseni auton katsastus on mahdollista ennen verojen maksua, mikäli auto tällöin rekisteröidään pakettiautoksi niin näkyykö se kenties myös maksettavien verojen määrässä?

                                2) Osaako joku kenties sanoa miten joulukuussa tehty KHO:n päätös tulee vaikuttamaan autoveroon, lainaus: yleisavain.com

                                "KHO kumoaa tullin arvonmäärityksen
                                2006/12/12

                                Korkein hallinto-oikeus on kumonnut tullin käyttämän tavan määrittää käytettynä tuodun auton verotusarvo. Tullihan on määrittänyt verotusarvon tilastotietojen perusteella. Tilasto pohjautuu autokauppojen antamiin samankaltaisten autojen pyyntihintoihin Suomessa.

                                KHO:n mukaan tilastoa saa käyttää vain verotusarvon määrittämisen apuna, ei ainoana perusteena. Verovelvollisen on myös voitava tarkistaa verotusarvon määräytymisperusteet, jotta hän voi tarvittaessa riitauttaa verotusarvon määräämisen oikeudessa. Tähän asti se on ollut mahdotonta.

                                Käytännössä verotusarvon määräämiseen ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin käyttää kyseisen auton ostohintaa ensisijaisena perusteena. Tästä taas seuraa väistämättä autoveron määrän pieneneminen monen auton kohdalla, kun verotusarvo pohjautuukin todelliseen kauppahintaan vapailla markkinoilla eikä Suomessa puhalletun autoverokuplan nostamaan pyyntihintaan.

                                http://www.kho.fi/paatokset/37918.htm"


                                Olen melkoisen tietämätön ja kokematon näissä hommissa, joten voisiko joku lyödä edes jotain faktaa tiskiin. Kiitokset etukäteen.
                                1. Ei vaikuta tai ei ainakaan omalla kohdalla.


                                Ja älä osta 1500euron tds:ää....siinä saat varmasti yllin kyllin kaupanpäälle pumppu murheita,kansi helvettiä,alusta remonttia ja kyytipojaksi vielä aimo kasan ruostetta.
                                Kannattaa etsiä esim täältä suomesta joku "kalliimpi" valmiiksi remontoitu auto(dokumentit remonteista).
                                Tallin täytteet:
                                E70 3.0d -09
                                E34 540ia -94
                                E39 520d -00
                                E39 528i M-sport -00
                                E60 520i -04
                                E30 -86
                                E61 520da -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎