Muistatko laittaa infoa mitä pumpun korjaus maksoi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d -99 hyytyi!!! vika löytyi!
Collapse
X
-
Originally posted by HemiMuistatko laittaa infoa mitä pumpun korjaus maksoi?420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
tullee taas niin v***n halapa remontti!!!
Polttoainepumppu rikki,oli hajottanut suuttimen ja suutin oli sulanut hehkuun kiinni.ensin epäilivät että vika oli pelkästään suuttimessa,lähtee käyntiin mutta ei saa tarpeeksi ainetta,käy vain tyhjä käynnillä...eli pumppu sökö!
Korjaus arvio 2500€!!!!! Ja maahantuoja ei lähde hinnassa vastaan!
Comment
-
-
...johan vähän kerkisin ihmettelemäänkin aika erikoista vikaa pelkästään suuttimesta johtuvaksi, varsinkin kun näissä nuo pumppuviat ovat enemmän kuin tyypillisiä...
No, katso nyt hyvä mies mitä/miten tuo Tintti saa omansa korjautettua. Jos se vain jossain tosiaan onnistuu, on kustannusarvio REILUSTI halvempi.
Comment
-
-
Originally posted by buksin-1Siirtopumppu on ollut ongelma 530d:ssa, joka maksaa noin 200e ja itse pystyy vaihtamaan. Sijaitsee kuskin lattian alla.
Jos on noin edullinen, niin lisäremonttien välttämiseksi vaihdan ks osan samantien uuteen.
Comment
-
-
Originally posted by pt.Eli tämä surullisenkin kuuluisa siirtopumppu, joka maksaa näihin muihin hieman enemmän, on 530d:ssä näin halpa vai puuttuuko nytten jotain lukuja?
Jos on noin edullinen, niin lisäremonttien välttämiseksi vaihdan ks osan samantien uuteen.
Tuo porvoon Diesel liikkeen kaveri (vanhempi mies) ties että noita VP44 pumppuja pystyy siis ehjää ainakin 3paikkakunnalla suomessa. Hki, Kilo / Turku / Oulu. Hki paikan tiedot tuolla aiempana. Niillä on hankittuna työkalut, kaapelit testerit ja softat just tolle pumpulle!
Tässä Porvoom mestan yhteystiedot:
Porvoon Diesel Oy
Osoite Pienteollisuustie 29, 06450 Porvoo
Puhelin (019) 549411
Fax (019) 549412
...sitähän vois kysästä jospa ne tietäis sen Oulun mestan osoitteen/nimen/numeron vai mitä "Mike84"...Last edited by TINTTI; 26-01-2006, 14:25.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
...sain tossa selviteltyä tuota VP44 pumpun historiikkia kun kävin LahdenDieselCity, (Aika leuhka nimi, vai mitä, Rauski) MB erikoistunut. Ei pysty korjaamaan tota Bosch VP44 mallia, kun penkki sille maksaa pelkästään 700Tmk ja ajurilaitteet 30 lisää. Ei kuulema ole paljon kilpailua tuon korjaajien suhteen. Valmetilla on yhet vehkeet kun käytti tota TRAKTOREISSAAN ja Otekolla on yhet vehkeet, Bosch Service Centeri kun on. Oulun mies oli kuulema myyny vehkeensä viroon, kun oli kyllästyny tekemään huononhintaisia Bosch takuukeikkoja. Salamapalloissa (Länsiauto n.2500€) ja Audeissa on kanssa samaa pumppua käytössä.
Tuo pumppu ei siis, jos oikein ymmärsin, ole yhteispaine eikä pumppussuutin juttu vaan ihan joku tilapäis viritys, pääosin ainoastaan 1990 luvun loppupuolen autoissa, mutta siitä on hankkiuduttu eroon jo heti uuden vuosituhannen sarastuksessa. Se kehittää sen tuhannen ja kuussataa baaria tai jotain ja on ohjaniboxiltaan autotyypeitteäin koodattu. Uudemmat mallit on halvempia / nopeempia korjata esim. joku WV 130hp vaihtopumppu joka oli 400€...
Tarkisti Bosch:lta ja sanoi että voispa se mulle ton pumpun kyllä tilata jos siitä vanhasta ei oo kalua enää, alle 1500€ toimituksineen n.1pv Saksasta, jos se löytyy käsivarastosta. Tosin hetki siinä meni...
Sanoipa kaveri että jos se solenoidi on rikki, mikä on aika yleinen vika noissa jonkun lattakaapelin rikki hinkkaantumisen lisäksi, tulee siihen päälle paljon osaa kerralla, pumpun ohjausboxia myöten. Arveli huollon hinnaksi 800€ jos ei muuta ole mennyt. Oli muuten vahdellut pumppuja ainakin 525td...
Oli miten oli, pumppu on ny (LA) matkahuollossa menossa arvioitavaksi ja ens PE on sit varattu jo ehjälle pumpulle kiinnitysaika. Jospas sitä sit pääsis ajelemaan...
Tässä vielä tonkin mestan tiedot jos puhelinsormea rupesi kutittamaan:
Diesel-City
Hirsimetsäntie 10
15200 LAHTI
Puh: (03) 733 5521
GSM (040) 7244707
T: TINTTILast edited by TINTTI; 21-02-2006, 09:34.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Tuo pumppu ei siis, jos oikein ymmärsin, ole yhteispaine eikä pumppussuutin juttu vaan ihan joku tilapäis viritys, pääosin ainoastaan 1990 luvun loppupuolen autoissa, mutta siitä on hankkiuduttu eroon jo heti uuden vuosituhannen sarastuksessa. Se kehittää sen tuhannen ja kuussataa baaria tai jotain ja on ohjaniboxiltaan autotyypeitteäin koodattu. Uudemmat mallit on halvempia / nopeempia korjata esim. joku WV 130hp vaihtopumppu joka oli 400€...
Tarkisti Bosch:lta ja sanoi että voispa se mulle ton pumpun kyllä tilata jos siitä vanhasta ei oo kalua enää, alle 1500€ toimituksineen n.1pv Saksasta, jos se löytyy käsivarastosta. Tosin hetki siinä meni...
Sanoipa kaveri että jos se solenoidi on rikki, mikä on aika yleinen vika noissa jonkun lattakaapelin rikki hinkkaantumisen lisäksi, tulee siihen päälle paljon osaa kerralla, pumpun ohjausboxia myöten. Arveli huollon hinnaksi 800€ jos ei muuta ole mennyt. Oli muuten vahdellut pumppuja ainakin 525td...
Siis onko toi pumppu periaatteessa sama kun M51-koneessa, esim e39 TDS?
Eikös siinäki ole toi VP44??Ainakin itellä tuosta pumpusta ei kauheen hyviä kokemuksia?
Comment
-
-
Tuossa san kun tongin oikein kovasti foorumiamme, niin löyty aika mielenkiintoinen juttu...
Originally posted by xelaTuossa e46 320d:ssä on Boschin VP44 säteismäntäjakajapumppu. Ruiskutusaika säädetään solenoidiventtiilillä sylinterikohtaisesti. Tuon VR44 pumpun "huijaaminen" ei onnistu yhtä helposti kuin vanhemman mallisten "port controlled" pumppujen, VP37 ja VE..EDC. Käytännössä jos syöttöjä halutaan lisätä niin se pitää tehdä ecun softaa päivittämällä. Pumpussa on vielä oma säätöyksikkö, joka tekee osan säätöarvojen laskennasta ecun antamien tietojen perusteella.
Aihetta ja ko. autoa sivuten yhdessä Boschin dieselpumppukirjassa oli artikkeli 320d:stä jolla voitettiin v. -98 Nurburgringilla 24 tunnin kestävyysajo. Autolla kilpailtiin samassa luokassa bensiiniautojen kanssa. Suoritusarvot oli aika kovat. Auton paino 1040kg, 0-100km/h = 4,5s, suurin teho [email protected], vääntö [email protected]. Normaaliin tuotantoversioon verrattuna tuohon oli tehty seuraavat muutokset: nestepää vaihdettu isommaksi ja 4-mäntäiseksi, suuttimet vaihdettu, ecu softa muutettu. Turbon/välijäähdyttäjän suurentamisesta ei puhuttu mitään, mutta vois kuvitella että näitäkin on ropeloitu. Keskikulutus 24 tunnin aikana oli 23l/100km (noin puolet vastaavan bensa auton kulutuksesta) ja keskinopeus 160.
Hoi tietäjät! Voisko nyt samalla tehdä noita muita muutoksia kun pumppa on huollossa. Missähän toi nestepää on?!? Onks se just siellä pumpussa??? Ei varmaan oo suurempaa hyötyä jos en sit vaihda noita suuttimia. Ja siihen kun ei lompsa nyt pysty...Last edited by TINTTI; 28-01-2006, 16:05.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by TINTTITuossa san kun tongin oikein kovasti foorumiamme, niin löyty aika mielenkiintoinen juttu...
...haba, haba, haba, haba, 245hv/430nm, 0-100km/h=4,5s
Hoi tietäjät! Voisko nyt samalla tehdä noita muita muutoksia kun pumppa on huollossa. Missähän toi nestepää on?!? Onks se just siellä pumpussa??? Ei varmaan oo suurempaa hyötyä jos en sit vaihda noita suuttimia. Ja siihen kun ei lompsa nyt pysty...
Noista pumpun rukkaamisista olen lueskellut paljon www.mersuforum.net
Kysele pahuuttas sieltä, jos ei muuta keksi, mesessä taitaa olla kylläki erillaiset pumput, mutta siellä porukalla varmaan tietoo pajoista jne.
Ylivieskassa tais olla joku firma..olisko ollu Huoltokeskus Lintonen tms., jolla paljon kokemuksia??
Suoraa linkkiä ko. aiheesta en löytänyt meseforumille, searchia....Last edited by Shadow-line; 28-01-2006, 18:16.
Comment
-
Comment