Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -99 hyytyi!!! vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Muistatko laittaa infoa mitä pumpun korjaus maksoi?

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #32
      Originally posted by Hemi
      Muistatko laittaa infoa mitä pumpun korjaus maksoi?
      ...jep jep... :(
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Mike84
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 40
        • P-Pohjanmaa

        #33
        tullee taas niin v***n halapa remontti!!!

        Polttoainepumppu rikki,oli hajottanut suuttimen ja suutin oli sulanut hehkuun kiinni.ensin epäilivät että vika oli pelkästään suuttimessa,lähtee käyntiin mutta ei saa tarpeeksi ainetta,käy vain tyhjä käynnillä...eli pumppu sökö!
        Korjaus arvio 2500€!!!!! Ja maahantuoja ei lähde hinnassa vastaan!

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          ...johan vähän kerkisin ihmettelemäänkin aika erikoista vikaa pelkästään suuttimesta johtuvaksi, varsinkin kun näissä nuo pumppuviat ovat enemmän kuin tyypillisiä...
          No, katso nyt hyvä mies mitä/miten tuo Tintti saa omansa korjautettua. Jos se vain jossain tosiaan onnistuu, on kustannusarvio REILUSTI halvempi.

          Comment

          • Mike84
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 40
            • P-Pohjanmaa

            #35
            Oulussa on paikka mikä korjaa pumppuja,en muista liikkeen nimeä...mutta varaosat maksaa lähinnä yhtä päljon mitä uusi pumppu.

            Comment

            • irmeli
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 29
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Mike84
              Oulussa on paikka mikä korjaa pumppuja,en muista liikkeen nimeä...mutta varaosat maksaa lähinnä yhtä päljon mitä uusi pumppu.
              Oulussa ainakin Diesel Turunen...

              Comment

              • LM_
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 10
                • länsisuomi

                #37
                Kannattaa kysyä korjausta myös Hämeen Dieselistä, tekevät kaikenlaista.

                Noita vp44 pumppuja on käsittääkseni käytössä myös audin v6 tdi:ssä, opelilla ja saabilla.

                Comment

                • harald
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 252
                  • Kaarina

                  #38
                  Nyt kyllä alko ihmetyttää mikä siinä nimenomaisessa pumpussa voi maksaa niin paljon ?
                  W204 C350 AMG
                  Toyota Corolla 1.3XI 16V
                  Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                  Comment

                  • pt.
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 122
                    • Kouvola

                    #39
                    Originally posted by buksin-1
                    Siirtopumppu on ollut ongelma 530d:ssa, joka maksaa noin 200e ja itse pystyy vaihtamaan. Sijaitsee kuskin lattian alla.
                    Eli tämä surullisenkin kuuluisa siirtopumppu, joka maksaa näihin muihin hieman enemmän, on 530d:ssä näin halpa vai puuttuuko nytten jotain lukuja?

                    Jos on noin edullinen, niin lisäremonttien välttämiseksi vaihdan ks osan samantien uuteen.

                    Comment

                    • TINTTI
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 404
                      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                      #40
                      Originally posted by pt.
                      Eli tämä surullisenkin kuuluisa siirtopumppu, joka maksaa näihin muihin hieman enemmän, on 530d:ssä näin halpa vai puuttuuko nytten jotain lukuja?

                      Jos on noin edullinen, niin lisäremonttien välttämiseksi vaihdan ks osan samantien uuteen.
                      ...kuule "pt.", myö puhutaan jakopumpusta, työ siirtopumpusta. Eli kaksi eri asiaa, kaks eri hintaa...

                      Tuo porvoon Diesel liikkeen kaveri (vanhempi mies) ties että noita VP44 pumppuja pystyy siis ehjää ainakin 3paikkakunnalla suomessa. Hki, Kilo / Turku / Oulu. Hki paikan tiedot tuolla aiempana. Niillä on hankittuna työkalut, kaapelit testerit ja softat just tolle pumpulle!

                      Tässä Porvoom mestan yhteystiedot:

                      Porvoon Diesel Oy
                      Osoite Pienteollisuustie 29, 06450 Porvoo
                      Puhelin (019) 549411
                      Fax (019) 549412

                      ...sitähän vois kysästä jospa ne tietäis sen Oulun mestan osoitteen/nimen/numeron vai mitä "Mike84"...
                      Last edited by TINTTI; 26-01-2006, 14:25.
                      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Joo, siis nyt pitää todellakin erottaa tuo nyt ongelmana oleva lohkon kyljessä sijaitseva 1500-2000€:n jakajapumppu, tuosta kuskin jalkojen alla olevasta n.200€:n siirtopumpusta.

                        Comment

                        • TINTTI
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 404
                          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                          #42
                          ...sain tossa selviteltyä tuota VP44 pumpun historiikkia kun kävin LahdenDieselCity, (Aika leuhka nimi, vai mitä, Rauski ) MB erikoistunut. Ei pysty korjaamaan tota Bosch VP44 mallia, kun penkki sille maksaa pelkästään 700Tmk ja ajurilaitteet 30 lisää. Ei kuulema ole paljon kilpailua tuon korjaajien suhteen. Valmetilla on yhet vehkeet kun käytti tota TRAKTOREISSAAN ja Otekolla on yhet vehkeet, Bosch Service Centeri kun on. Oulun mies oli kuulema myyny vehkeensä viroon, kun oli kyllästyny tekemään huononhintaisia Bosch takuukeikkoja. Salamapalloissa (Länsiauto n.2500€) ja Audeissa on kanssa samaa pumppua käytössä.

                          Tuo pumppu ei siis, jos oikein ymmärsin, ole yhteispaine eikä pumppussuutin juttu vaan ihan joku tilapäis viritys, pääosin ainoastaan 1990 luvun loppupuolen autoissa, mutta siitä on hankkiuduttu eroon jo heti uuden vuosituhannen sarastuksessa . Se kehittää sen tuhannen ja kuussataa baaria tai jotain ja on ohjaniboxiltaan autotyypeitteäin koodattu. Uudemmat mallit on halvempia / nopeempia korjata esim. joku WV 130hp vaihtopumppu joka oli 400€...

                          Tarkisti Bosch:lta ja sanoi että voispa se mulle ton pumpun kyllä tilata jos siitä vanhasta ei oo kalua enää, alle 1500€ toimituksineen n.1pv Saksasta, jos se löytyy käsivarastosta. Tosin hetki siinä meni...

                          Sanoipa kaveri että jos se solenoidi on rikki, mikä on aika yleinen vika noissa jonkun lattakaapelin rikki hinkkaantumisen lisäksi, tulee siihen päälle paljon osaa kerralla, pumpun ohjausboxia myöten. Arveli huollon hinnaksi 800€ jos ei muuta ole mennyt. Oli muuten vahdellut pumppuja ainakin 525td...

                          Oli miten oli, pumppu on ny (LA) matkahuollossa menossa arvioitavaksi ja ens PE on sit varattu jo ehjälle pumpulle kiinnitysaika. Jospas sitä sit pääsis ajelemaan...

                          Tässä vielä tonkin mestan tiedot jos puhelinsormea rupesi kutittamaan:
                          Diesel-City
                          Hirsimetsäntie 10
                          15200 LAHTI
                          Puh: (03) 733 5521
                          GSM (040) 7244707

                          T: TINTTI
                          Last edited by TINTTI; 21-02-2006, 09:34.
                          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                          Comment

                          • Shadow-line
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 245
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Tuo pumppu ei siis, jos oikein ymmärsin, ole yhteispaine eikä pumppussuutin juttu vaan ihan joku tilapäis viritys, pääosin ainoastaan 1990 luvun loppupuolen autoissa, mutta siitä on hankkiuduttu eroon jo heti uuden vuosituhannen sarastuksessa . Se kehittää sen tuhannen ja kuussataa baaria tai jotain ja on ohjaniboxiltaan autotyypeitteäin koodattu. Uudemmat mallit on halvempia / nopeempia korjata esim. joku WV 130hp vaihtopumppu joka oli 400€...

                            Tarkisti Bosch:lta ja sanoi että voispa se mulle ton pumpun kyllä tilata jos siitä vanhasta ei oo kalua enää, alle 1500€ toimituksineen n.1pv Saksasta, jos se löytyy käsivarastosta. Tosin hetki siinä meni...

                            Sanoipa kaveri että jos se solenoidi on rikki, mikä on aika yleinen vika noissa jonkun lattakaapelin rikki hinkkaantumisen lisäksi, tulee siihen päälle paljon osaa kerralla, pumpun ohjausboxia myöten. Arveli huollon hinnaksi 800€ jos ei muuta ole mennyt. Oli muuten vahdellut pumppuja ainakin 525td...

                            Siis onko toi pumppu periaatteessa sama kun M51-koneessa, esim e39 TDS?
                            Eikös siinäki ole toi VP44??Ainakin itellä tuosta pumpusta ei kauheen hyviä kokemuksia?

                            Comment

                            • TINTTI
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 404
                              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                              #44
                              Tuossa san kun tongin oikein kovasti foorumiamme, niin löyty aika mielenkiintoinen juttu...



                              Originally posted by xela
                              Tuossa e46 320d:ssä on Boschin VP44 säteismäntäjakajapumppu. Ruiskutusaika säädetään solenoidiventtiilillä sylinterikohtaisesti. Tuon VR44 pumpun "huijaaminen" ei onnistu yhtä helposti kuin vanhemman mallisten "port controlled" pumppujen, VP37 ja VE..EDC. Käytännössä jos syöttöjä halutaan lisätä niin se pitää tehdä ecun softaa päivittämällä. Pumpussa on vielä oma säätöyksikkö, joka tekee osan säätöarvojen laskennasta ecun antamien tietojen perusteella.

                              Aihetta ja ko. autoa sivuten yhdessä Boschin dieselpumppukirjassa oli artikkeli 320d:stä jolla voitettiin v. -98 Nurburgringilla 24 tunnin kestävyysajo. Autolla kilpailtiin samassa luokassa bensiiniautojen kanssa. Suoritusarvot oli aika kovat. Auton paino 1040kg, 0-100km/h = 4,5s, suurin teho [email protected], vääntö [email protected]. Normaaliin tuotantoversioon verrattuna tuohon oli tehty seuraavat muutokset: nestepää vaihdettu isommaksi ja 4-mäntäiseksi, suuttimet vaihdettu, ecu softa muutettu. Turbon/välijäähdyttäjän suurentamisesta ei puhuttu mitään, mutta vois kuvitella että näitäkin on ropeloitu. Keskikulutus 24 tunnin aikana oli 23l/100km (noin puolet vastaavan bensa auton kulutuksesta) ja keskinopeus 160.
                              ...haba, haba, haba, haba, 245hv/430nm, 0-100km/h=4,5s

                              Hoi tietäjät! Voisko nyt samalla tehdä noita muita muutoksia kun pumppa on huollossa. Missähän toi nestepää on?!? Onks se just siellä pumpussa??? Ei varmaan oo suurempaa hyötyä jos en sit vaihda noita suuttimia. Ja siihen kun ei lompsa nyt pysty...
                              Last edited by TINTTI; 28-01-2006, 16:05.
                              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                              Comment

                              • Shadow-line
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 245
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Originally posted by TINTTI
                                Tuossa san kun tongin oikein kovasti foorumiamme, niin löyty aika mielenkiintoinen juttu...



                                ...haba, haba, haba, haba, 245hv/430nm, 0-100km/h=4,5s

                                Hoi tietäjät! Voisko nyt samalla tehdä noita muita muutoksia kun pumppa on huollossa. Missähän toi nestepää on?!? Onks se just siellä pumpussa??? Ei varmaan oo suurempaa hyötyä jos en sit vaihda noita suuttimia. Ja siihen kun ei lompsa nyt pysty...
                                Aika hätänen 320d..
                                Noista pumpun rukkaamisista olen lueskellut paljon www.mersuforum.net
                                Kysele pahuuttas sieltä, jos ei muuta keksi, mesessä taitaa olla kylläki erillaiset pumput, mutta siellä porukalla varmaan tietoo pajoista jne.
                                Ylivieskassa tais olla joku firma..olisko ollu Huoltokeskus Lintonen tms., jolla paljon kokemuksia??

                                Suoraa linkkiä ko. aiheesta en löytänyt meseforumille, searchia....
                                Last edited by Shadow-line; 28-01-2006, 18:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎