Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -99 hyytyi!!! vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #61
    Originally posted by Mike84
    Löpön pitäs kestää -25 astetta,tankattu pari päivää sitten talvilaatua.
    Eikä riitä jos sitä talvilaatua (oli se sitten mitä tahansa niistä) on 'jonkin verran' tankissa, kestävyys kun menee sen mukaan mikä siellä leudoimmat pakkaset kestää.. oli kyse sitten 10 tai 30l:sta.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #62
      Ja homma jatkuu...

      Samalla vaihtoivat pelkääjän AIRBAG tunnistematon ja ny ei toimi jakkarassa enää penkinlämmitin. Nyt ei pala enää Bagi valo mutta kun jakkaranlämmittemenkin valot vaan vilahtaa!!! Tosin kuski lämpenee...

      Sit toi kulkupuolta haittaava juttu on toi uus ominaisuus, mikä ilmeni ekaa kertaa eilen illalla. Kone oli kylmä ja menin starttaamaan ja heti läks käyntiin ja kävihän se kokonaista 2-4s. kunnes sammui. Sitten sitä saikin pari kertaa "hitsata" ennenkuin lähti käyntiin ja sitten hetken kun pitää manuaalisesti kierrokset jossain 1200 niin sitten jää käyntiin, muuten sammuu uudestaa. Sama homma taas äsken aamulla. Lämpimällä koneella ei vikaa esiinny.

      Mistähän se nyt on rikki?!? Ehdotuksia / korjaus kustannus kokemuksia otetaan vastaan...

      LIB&TYD
      Last edited by TINTTI; 04-02-2006, 09:14.
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • sirius18
        Bimmer Rookie
        • Dec 2002
        • 137

        #63
        Originally posted by TINTTI
        Ja homma jatkuu...

        Samalla vaihtoivat pelkääjän AIRBAG tunnistematon ja ny ei toimi jakkarassa enää penkinlämmitin. Nyt ei pala enää Bagi valo mutta kun jakkaranlämmittemenkin valot vaan vilahtaa!!! Tosin kuski lämpenee...
        Tarkastapa penkin alta että penkinlämmittimen johdot ovat kiinni siinä mokkulassa, itse vaihdoin myös tuon samaisen tunnistematon ja silloin katselin noita johtosatseja...

        Jos on piuhat kiinni niin kulkine takaisin huoltoon, saavat korjata aiheuttamansa vahingon ilmatteeksi.

        Comment

        • TINTTI
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 404
          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

          #64
          Originally posted by TINTTI
          Ja homma jatkuu...

          ...Sit toi kulkupuolta haittaava juttu on toi uus ominaisuus, mikä ilmeni ekaa kertaa eilen illalla. Kone oli kylmä ja menin starttaamaan ja heti läks käyntiin ja kävihän se kokonaista 2-4s. kunnes sammui. Sitten sitä saikin pari kertaa "hitsata" ennenkuin lähti käyntiin ja sitten hetken kun pitää manuaalisesti kierrokset jossain 1200 niin sitten jää käyntiin, muuten sammuu uudestaa. Sama homma taas äsken aamulla. Lämpimällä koneella ei vikaa esiinny.
          Tuohon on tullu veikkauksia:
          - tankissa olevan siirtopumpun km huomioiden se vois olla hajoomassa jos ei jaksa kehittää heti painetta
          - tai sit polttoainetta vuotaa pohjapanssarille jostai ja järjestelmä saa varmaankin ilmaa...

          Nooh, sano norjalainen, itellä kun on kieli keskellä suuta (ja peukalo keskellä kämmentä) niinkuin useimmilla meistä vissiin, KE mennään Mega-autoon Lahteen (Jos auto kestää MA-TI Hki reissut, muuten menee hinurilla jo aiemmin ) ja luetutetaan niitten piikkiin vikakoodit. JEE! Ja pelkääjän jakkaran saavat, kuten sirius18 jo mainitsikin, mun puolesta korjata a.s.a.p. ja vähin äänin! Eli eikun Daihatsulla Sivalle siis...
          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #65
            ...ei lähe enää käyntiin millään, perkele! Ja sit loppu toi akkukin. :(
            Last edited by TINTTI; 18-04-2007, 21:55.
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • TINTTI
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 404
              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

              #66
              Originally posted by TINTTI
              Sit toi kulkupuolta haittaava juttu on toi uus ominaisuus, mikä ilmeni ekaa kertaa eilen illalla. Kone oli kylmä ja menin starttaamaan ja heti läks käyntiin ja kävihän se kokonaista 2-4s. kunnes sammui. Sitten sitä saikin pari kertaa "hitsata" ennenkuin lähti käyntiin ja sitten hetken kun pitää manuaalisesti kierrokset jossain 1200 niin sitten jää käyntiin, muuten sammuu uudestaa. Sama homma taas äsken aamulla. Lämpimällä koneella ei vikaa esiinny.
              Onko kellään tietoo. Auto on ny Mega-autolla SU lähtien, eikä oo löytäny vielä vikaa. Siirtopumpulta tulee kamaa. Epäilivät että jospa siirtopumppu päästäisi ilmaa järjestelmään kun ei oo päällä...

              Edit: Yleinen syy Diesel-Oteko mukaan VP44 rikkoontumiseen on jus toi BOX vika, mikä taas lähes aina jouhtuu ilma vuodosta polttoainejärjestelmässä. Pumppu on suunniteltu kuulema niin että virtaava polttoaine jäähdyttää BOX mutta ilma taas ei jäähdytä, kun BOX kuumenee liikaa se palaa... jee jee
              Last edited by TINTTI; 07-02-2006, 14:22.
              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                #67
                Tilasivat uuden osan, sen mihin se polttoainesuodatin tulee (http://www.realoem.com/bmw/showparts...0&hg=13&fg=10). Kokeilevat että oiskos se särki... tosin mun tuurilla sekin meni mönkään. Osaa ei ollukaan, kuinkas ollakkaan, Suomessa eikä Ruotsissa joten se tilattiin viime viikon KE aamulla Saksasta, pikana, mutta... se menikin vahingossa Ruotsiin ja sit vasta sieltä tän viikon TI aamuksi Suomeen, höö höö. KE aamu sit kertoo jonkunlaista totuutta (vaik eipä ny hirmu pakkaset oo), laskeepa ainakin yönaikana paineet, jos on laskeakseen.

                Toivoa sopii että tuossa ny ois se vika. Paljonkohan vaan on vianetsinnän lasku (8pv)? Osa on siinä 60€... höhö höö
                Last edited by TINTTI; 14-02-2006, 17:12.
                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • TINTTI
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 404
                  • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                  #68
                  ...no nii...

                  62,70€ osa vaihdettu ja maksettu, vianselvityksestä ei tullut laskua ollenkaan, kiva niin. Sain sen aamulla ajoon...

                  Mutta miten on, pitääkö ihan aikuisten oikeesti ko. paska rakkine myydä pois kun sitä ei osaa kukaan korjata? Päivällä, käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti seilas 400-900rpm välillä n.25 sec jonka jälkeen ei mitään vikaa. Ja illalla ekalla lupas ja tokalla sit jätti taas melkein kun oli ollut 2,5h keula ylämaaastoon parkissa, kun olin kaverin kämpillä lasikuitutapettia seinälle liimailemassa! Kauan sai sahata ja taas seilas tyhjäkäynti sen n.25 sec. Onko Lahden alueella osaavaa korjaajaa joka sais vekottimen kuntoon? Ilmoittautumiset otetaan vaikka PM:llä vastaan, kele...

                  edit: Miten tuo Webaston polttoaineen syöttö menee, onko tietoa? Eli ottaako suodattimen kautta tavaran vai meneekä erikseen tankille asti? Meinasin vaan että jos se sais sit ilmaa sieltä.

                  Entä miten saattaisi oireilla risa suutin? Voisko sieltä tulla ilmaa pa järjestelmään? Vaikuttaako kulkuun jos suutin risa? Tänä aamuna kulki sen mitä uskalsi puottaa eli 180km/h Lahti - Hki pätkällä aamulla, ja pelas kun enkeli. En vaan uskaltanu enää kovempaa mennä... mutta taas päivän seisottua tokalla 30sec sahattua lähti ja aamulla taas sama juttu jos vanhat merkit paikkansa pitää...
                  Last edited by TINTTI; 16-02-2006, 20:01.
                  420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                  ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                  ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                  ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                  ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                  ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                  Comment

                  • TINTTI
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 404
                    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                    #69
                    Pumppu ilmeisesti valskaa akselin päästä kun öljytilassa, mittatikun mukaan, öljyn määrä kasvaa. Öljynvaihtoon on 950km ja tikun ylärajasta ollaan yli jo noin 1cm... GREAT OR WHAT?!? Eli eikun Bosch Service Centteriin soittamaan heti aamusta...
                    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                    Comment

                    • TINTTI
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 404
                      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                      #70
                      ...pumpun stefa vuorostaan rikki, ts. pumppu irti 28.02.2006 kun Mega-Autossa seuraava vapaa aika --> Pumppu takuu korjaukseen Diesel-Oteko:lle 01.03.2006 --> Pumppu takaisin peneriin 03.02.2006, jos kaikki menee putkee... höö höö
                      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                      Comment

                      • Jaska.T
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1519
                        • TaNpere

                        #71
                        Näitä pre faceliftien pumppuongelmia lukiessa tuli mieleen (ei muista onko ollut jo juttua) että jatkuuko ongelmat pumpun kanssa myös 150hp moottorissa? Kävin tänään koeajamassa vm.00 facelift e39 520d:tä ja siinä oli vielä tuo 136hp motti ja jos uudempi moottori on ongelmaton niin unohdan tuon ja alan katseleen uudempaa mallia...

                        G30 530e Msport
                        -------------------------------------------------
                        F30 330e Msport
                        E60 525d Msport LCI
                        E39 530d Touring
                        Ex E46 320i coupé
                        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                        Ex ALPINA B6
                        Ex E34 525i Touring
                        Ex E36 328i Coupe
                        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                        Never Drive Faster Than
                        Your GuardianAngel Can Fly

                        Comment

                        • TINTTI
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 404
                          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                          #72
                          Siinä uuemmassa on taas sit suutin ong. enemmän kun näissä. Ja ne suuttimet on kalliimpia... tiedä ny noista sitten.
                          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                          Comment

                          • TINTTI
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 404
                            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                            #73
                            ...jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...

                            Otekolta soittivat että jakopumppu oli ollut paine testissä ja stefa pitää joten laittavat pumpun takaisin ilman lisäkustannusta, mutteivat maksa irroitusta/kiinnitystä.

                            Mega-auto ehdotti sitten että hankitaan uus pumppu ja katotaan sillä kerran tuo stefa on ainoa paikka josta pumppu voisi vuotaa diisseliä öljytilaan. Ja paluuletkut on tsekattu, eivät oo tukossa. Ja tulopuoli pelaa suodattimelle ja se suodatin kuppi kaikkine hiloineen on vaihdettu. Ja kaikki liittimet siitä on vaihdettu pikaliittimista ihan oikeisiin rukari malliin. Ja letkukin tosta pa suodatin purkista jakopumpulle on käyty läpi, eivät oo rikki. Ja tän on siis tehny Mega-Auto einkä minä, jolla on peukalo keskellä kämmentä...

                            Mielenkiintoista. Ja artistiko tän sitten lopulta maksaa?!? Pahin kauhuskenaario on seuraava: tähän asti saldo on tuo vajaa 2000€ ja siihen nyt tulossa sit toi 600€ pumpun irrotuksesta ja uuden asennuksesta... ai niin ja uus pumppu 1800€. yhteensä 4400€ + menetettyt ansiöt kun ei oo ollu autoa käytössä (n.2000€)!!! @#¤TANA, se on kympin kosla!!! Jos joku keksii jonkun jutun jota voisin vihjasta noille tuolla Mega-Autossa niin otetaan vastaan.

                            Hauskaa kevättä toivottaa: TINTTI
                            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              ...että silloin kun vastustaa, niin vastustaakin kunnolla... onneksi saha sentään yleensä puoltaa...
                              Niihin apuihin ei ikävä kyllä ole juurikaan lisättävää?

                              Comment

                              • TINTTI
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 404
                                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                                #75
                                Taas on PE ilta ja kosla ajossa / visa 556,10€ raskaampi entisestään. Saldo siis 1980,09€ + 62,70€ + 556,10€ = 2598,89€. Tosin eihän tolla hinnalla vielä varmasti toimivaa peliä voi saada ja niinpä tokaisivatkin lähtiessä, etteivät tiedä onko kunnossa, mutta LA aamullahan sen sitten vissiin näkee...

                                Oli pumppu tullut aamulla. Mitään ei oltu tehty Ekström yhtiöllä, mutta "pyhä henki" vissiin oli liimalla rötvänny hki - lahti matkalla stefan reunat. Nyt on kiinni ja samalla vaihdettu öljyt, ropun tiiviste, filtteri ja käyty läpi paluu kierto ja tulo puoli eli yhteensä 556,10€.

                                Malttaakohan sitä ens yönä ees oikeesti saada nukuttua, kun syyhyttää mennä tarttaamaan autoa!?! Taidanpa varmaan vaan pyörii tuska hies koko yön...

                                Edit: LA aamu, lähti käymään heti ekalla, ilman "apukaasun pumppausta", mutta vähän kiekat heilu aluks :( katellaan...

                                Edit 2: Se kiekka viisarin keikkuminen on vissiin norm. juttu kun kone on kylmä. Ei oo vaaan tullu varmaan vuoteen käynnistettyy pakkasilla ilman esi lämmitystä (webastolla) tota kelen penaria.
                                Last edited by TINTTI; 05-03-2006, 13:23.
                                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎