Originally posted by Mike84
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d -99 hyytyi!!! vika löytyi!
Collapse
X
-
-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
-
-
Ja homma jatkuu...
Samalla vaihtoivat pelkääjän AIRBAG tunnistematon ja ny ei toimi jakkarassa enää penkinlämmitin. Nyt ei pala enää Bagi valo mutta kun jakkaranlämmittemenkin valot vaan vilahtaa!!! Tosin kuski lämpenee...
Sit toi kulkupuolta haittaava juttu on toi uus ominaisuus, mikä ilmeni ekaa kertaa eilen illalla. Kone oli kylmä ja menin starttaamaan ja heti läks käyntiin ja kävihän se kokonaista 2-4s. kunnes sammui. Sitten sitä saikin pari kertaa "hitsata" ennenkuin lähti käyntiin ja sitten hetken kun pitää manuaalisesti kierrokset jossain 1200 niin sitten jää käyntiin, muuten sammuu uudestaa. Sama homma taas äsken aamulla. Lämpimällä koneella ei vikaa esiinny.
Mistähän se nyt on rikki?!? Ehdotuksia / korjaus kustannus kokemuksia otetaan vastaan...
LIB&TYDLast edited by TINTTI; 04-02-2006, 09:14.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by TINTTIJa homma jatkuu...
Samalla vaihtoivat pelkääjän AIRBAG tunnistematon ja ny ei toimi jakkarassa enää penkinlämmitin. Nyt ei pala enää Bagi valo mutta kun jakkaranlämmittemenkin valot vaan vilahtaa!!! Tosin kuski lämpenee...
Jos on piuhat kiinni niin kulkine takaisin huoltoon, saavat korjata aiheuttamansa vahingon ilmatteeksi.
Comment
-
-
Originally posted by TINTTIJa homma jatkuu...
...Sit toi kulkupuolta haittaava juttu on toi uus ominaisuus, mikä ilmeni ekaa kertaa eilen illalla. Kone oli kylmä ja menin starttaamaan ja heti läks käyntiin ja kävihän se kokonaista 2-4s. kunnes sammui. Sitten sitä saikin pari kertaa "hitsata" ennenkuin lähti käyntiin ja sitten hetken kun pitää manuaalisesti kierrokset jossain 1200 niin sitten jää käyntiin, muuten sammuu uudestaa. Sama homma taas äsken aamulla. Lämpimällä koneella ei vikaa esiinny.
- tankissa olevan siirtopumpun km huomioiden se vois olla hajoomassa jos ei jaksa kehittää heti painetta
- tai sit polttoainetta vuotaa pohjapanssarille jostai ja järjestelmä saa varmaankin ilmaa...
Nooh, sano norjalainen, itellä kun on kieli keskellä suuta (ja peukalo keskellä kämmentä) niinkuin useimmilla meistä vissiin, KE mennään Mega-autoon Lahteen (Jos auto kestää MA-TI Hki reissut, muuten menee hinurilla jo aiemmin) ja luetutetaan niitten piikkiin vikakoodit. JEE! Ja pelkääjän jakkaran saavat, kuten sirius18 jo mainitsikin, mun puolesta korjata a.s.a.p. ja vähin äänin! Eli eikun Daihatsulla Sivalle siis...
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
...ei lähe enää käyntiin millään, perkele! Ja sit loppu toi akkukin. :(Last edited by TINTTI; 18-04-2007, 21:55.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by TINTTISit toi kulkupuolta haittaava juttu on toi uus ominaisuus, mikä ilmeni ekaa kertaa eilen illalla. Kone oli kylmä ja menin starttaamaan ja heti läks käyntiin ja kävihän se kokonaista 2-4s. kunnes sammui. Sitten sitä saikin pari kertaa "hitsata" ennenkuin lähti käyntiin ja sitten hetken kun pitää manuaalisesti kierrokset jossain 1200 niin sitten jää käyntiin, muuten sammuu uudestaa. Sama homma taas äsken aamulla. Lämpimällä koneella ei vikaa esiinny.
Edit: Yleinen syy Diesel-Oteko mukaan VP44 rikkoontumiseen on jus toi BOX vika, mikä taas lähes aina jouhtuu ilma vuodosta polttoainejärjestelmässä. Pumppu on suunniteltu kuulema niin että virtaava polttoaine jäähdyttää BOX mutta ilma taas ei jäähdytä, kun BOX kuumenee liikaa se palaa... jee jeeLast edited by TINTTI; 07-02-2006, 14:22.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Tilasivat uuden osan, sen mihin se polttoainesuodatin tulee (http://www.realoem.com/bmw/showparts...0&hg=13&fg=10). Kokeilevat että oiskos se särki... tosin mun tuurilla sekin meni mönkään. Osaa ei ollukaan, kuinkas ollakkaan, Suomessa eikä Ruotsissa joten se tilattiin viime viikon KE aamulla Saksasta, pikana, mutta... se menikin vahingossa Ruotsiin ja sit vasta sieltä tän viikon TI aamuksi Suomeen, höö höö. KE aamu sit kertoo jonkunlaista totuutta (vaik eipä ny hirmu pakkaset oo), laskeepa ainakin yönaikana paineet, jos on laskeakseen.
Toivoa sopii että tuossa ny ois se vika. Paljonkohan vaan on vianetsinnän lasku (8pv)? Osa on siinä 60€... höhö hööLast edited by TINTTI; 14-02-2006, 17:12.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
...no nii...
62,70€ osa vaihdettu ja maksettu, vianselvityksestä ei tullut laskua ollenkaan, kiva niin. Sain sen aamulla ajoon...
Mutta miten on, pitääkö ihan aikuisten oikeesti ko. paska rakkine myydä pois kun sitä ei osaa kukaan korjata? Päivällä, käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti seilas 400-900rpm välillä n.25 sec jonka jälkeen ei mitään vikaa. Ja illalla ekalla lupas ja tokalla sit jätti taas melkein kun oli ollut 2,5h keula ylämaaastoon parkissa, kun olin kaverin kämpillä lasikuitutapettia seinälle liimailemassa! Kauan sai sahata ja taas seilas tyhjäkäynti sen n.25 sec. Onko Lahden alueella osaavaa korjaajaa joka sais vekottimen kuntoon? Ilmoittautumiset otetaan vaikka PM:llä vastaan, kele...
edit: Miten tuo Webaston polttoaineen syöttö menee, onko tietoa? Eli ottaako suodattimen kautta tavaran vai meneekä erikseen tankille asti? Meinasin vaan että jos se sais sit ilmaa sieltä.
Entä miten saattaisi oireilla risa suutin? Voisko sieltä tulla ilmaa pa järjestelmään? Vaikuttaako kulkuun jos suutin risa? Tänä aamuna kulki sen mitä uskalsi puottaa eli 180km/h Lahti - Hki pätkällä aamulla, ja pelas kun enkeli. En vaan uskaltanu enää kovempaa mennä... mutta taas päivän seisottua tokalla 30sec sahattua lähti ja aamulla taas sama juttu jos vanhat merkit paikkansa pitää...Last edited by TINTTI; 16-02-2006, 20:01.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Pumppu ilmeisesti valskaa akselin päästä kun öljytilassa, mittatikun mukaan, öljyn määrä kasvaa. Öljynvaihtoon on 950km ja tikun ylärajasta ollaan yli jo noin 1cm... GREAT OR WHAT?!? Eli eikun Bosch Service Centteriin soittamaan heti aamusta...420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
...pumpun stefa vuorostaan rikki, ts. pumppu irti 28.02.2006 kun Mega-Autossa seuraava vapaa aika --> Pumppu takuu korjaukseen Diesel-Oteko:lle 01.03.2006 --> Pumppu takaisin peneriin 03.02.2006, jos kaikki menee putkee... höö höö420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Näitä pre faceliftien pumppuongelmia lukiessa tuli mieleen (ei muista onko ollut jo juttua) että jatkuuko ongelmat pumpun kanssa myös 150hp moottorissa? Kävin tänään koeajamassa vm.00 facelift e39 520d:tä ja siinä oli vielä tuo 136hp motti ja jos uudempi moottori on ongelmaton niin unohdan tuon ja alan katseleen uudempaa mallia...
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Siinä uuemmassa on taas sit suutin ong. enemmän kun näissä. Ja ne suuttimet on kalliimpia... tiedä ny noista sitten.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
...jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...
Otekolta soittivat että jakopumppu oli ollut paine testissä ja stefa pitää joten laittavat pumpun takaisin ilman lisäkustannusta, mutteivat maksa irroitusta/kiinnitystä.
Mega-auto ehdotti sitten että hankitaan uus pumppu ja katotaan sillä kerran tuo stefa on ainoa paikka josta pumppu voisi vuotaa diisseliä öljytilaan. Ja paluuletkut on tsekattu, eivät oo tukossa. Ja tulopuoli pelaa suodattimelle ja se suodatin kuppi kaikkine hiloineen on vaihdettu. Ja kaikki liittimet siitä on vaihdettu pikaliittimista ihan oikeisiin rukari malliin. Ja letkukin tosta pa suodatin purkista jakopumpulle on käyty läpi, eivät oo rikki. Ja tän on siis tehny Mega-Auto einkä minä, jolla on peukalo keskellä kämmentä...
Mielenkiintoista. Ja artistiko tän sitten lopulta maksaa?!? Pahin kauhuskenaario on seuraava: tähän asti saldo on tuo vajaa 2000€ ja siihen nyt tulossa sit toi 600€ pumpun irrotuksesta ja uuden asennuksesta... ai niin ja uus pumppu 1800€. yhteensä 4400€ + menetettyt ansiöt kun ei oo ollu autoa käytössä (n.2000€)!!! @#¤TANA, se on kympin kosla!!! Jos joku keksii jonkun jutun jota voisin vihjasta noille tuolla Mega-Autossa niin otetaan vastaan.
Hauskaa kevättä toivottaa: TINTTI420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Taas on PE ilta ja kosla ajossa / visa 556,10€ raskaampi entisestään. Saldo siis 1980,09€ + 62,70€ + 556,10€ = 2598,89€. Tosin eihän tolla hinnalla vielä varmasti toimivaa peliä voi saada ja niinpä tokaisivatkin lähtiessä, etteivät tiedä onko kunnossa, mutta LA aamullahan sen sitten vissiin näkee...
Oli pumppu tullut aamulla. Mitään ei oltu tehty Ekström yhtiöllä, mutta "pyhä henki" vissiin oli liimalla rötvänny hki - lahti matkalla stefan reunat. Nyt on kiinni ja samalla vaihdettu öljyt, ropun tiiviste, filtteri ja käyty läpi paluu kierto ja tulo puoli eli yhteensä 556,10€.
Malttaakohan sitä ens yönä ees oikeesti saada nukuttua, kun syyhyttää mennä tarttaamaan autoa!?! Taidanpa varmaan vaan pyörii tuska hies koko yön...
Edit: LA aamu, lähti käymään heti ekalla, ilman "apukaasun pumppausta", mutta vähän kiekat heilu aluks :( katellaan...
Edit 2: Se kiekka viisarin keikkuminen on vissiin norm. juttu kun kone on kylmä. Ei oo vaaan tullu varmaan vuoteen käynnistettyy pakkasilla ilman esi lämmitystä (webastolla) tota kelen penaria.Last edited by TINTTI; 05-03-2006, 13:23.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
Comment