320d -99 hyytyi!!! vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

    #76
    ...JA SE TOIMII TAAS!!!

    ...enää on kädenvääntö kuka maksaa ton vikan asennuslaskun, loppupelissä...
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #77
      No hyvä, että on auto taas kunnossa
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • JayJay-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 625
        • jkl

        #78
        hyvä et toimii, ei se aina oo niin helppoo
        Autoton..
        ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

        Comment

        • TINTTI
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 404
          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

          #79
          ...ei se mitään toimi. Taas kurkistaa käynnistysongelmat, jos jättää parkkiin keula ylöspäin. Ja diiseli haisee. Kone ja alusta / PA putket tankille pesetetty Mega-Autossa joskos vuotrokohta löytyis sieltä.

          Voiskohan se saada ilmaa ton Webaston PA järjestelmän kautta? En mä tiedä...
          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

          Comment

          • Arnoltti
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 17

            #80
            Mersun seedeeiiissä on kuulemma justiin samaa ongelmaa. Jos sellasen jättää parkkiin keula ylöspäin, ni nafta hiipii takasi tankkiin. Ja edessä on n. minuutin starttaus.

            Comment

            • Mike84
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 40
              • P-Pohjanmaa

              #81
              Kyllä on bemarin laatu tullu alaspäin...ja rankasti!!! Mitä uudempi,sitä paskempi!
              Nyt mennyt kuukauden sisällä varaosiin vähän reilu 3000€!!! esim. jakajanpumppu,3-sylinterin suutin ja hehku,alatukivarret,takapyörän laakerit ym..

              Comment

              • sirius18
                Bimmer Rookie
                • Dec 2002
                • 137

                #82
                Originally posted by Mike84
                ...takapyörän laakerit ym..
                Lainataanpas tätä threadia, kyselin tuolla toisaalla laakerien vaihtamisesta meluun, huomasitko ajomelun pienenevän laakereiden vaihdon jälkeen?

                Comment

                • TINTTI
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 404
                  • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                  #83
                  Originally posted by Arnoltti
                  Mersun seedeeiiissä on kuulemma justiin samaa ongelmaa. Jos sellasen jättää parkkiin keula ylöspäin, ni nafta hiipii takasi tankkiin. Ja edessä on n. minuutin starttaus.
                  ...tuo seedeeiii on kommonreil kone eli eri peli. Siinä suuttimet kuulema vuotaa paluupuolelle ja siks se ei käynnisty. Siis suutin vika. Mutta mulla eri juttu. Kiitti vinkistä kumminkin!
                  420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                  ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                  ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                  ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                  ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                  ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Siis jos nafta haisee, niin kyllähän se vuotokohta ainakin pitäisi löytymän?
                    Ettei missään suuttmessa olisi paskaa ja jäisi auki, purkaen paineen/naftan koneeseen?

                    Comment

                    • TINTTI
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 404
                      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                      #85
                      Originally posted by Hemi
                      Siis jos nafta haisee, niin kyllähän se vuotokohta ainakin pitäisi löytymän?
                      Ettei missään suuttmessa olisi paskaa ja jäisi auki, purkaen paineen/naftan koneeseen?
                      ...ei tuu lätäkköä ei. Pesty on alakerta + meno ja paluu putket ja pian meen uudestaan näytille. Ja vika ei uusi kun silloin kun keula on korkeemmalla kun perä. Ja nafta haisee...

                      Ps. Oon jus soittamassa yhen CLK perään
                      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                      Comment

                      • Mike84
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 40
                        • P-Pohjanmaa

                        #86
                        Originally posted by sirius18
                        Lainataanpas tätä threadia, kyselin tuolla toisaalla laakerien vaihtamisesta meluun, huomasitko ajomelun pienenevän laakereiden vaihdon jälkeen?

                        Ei ollut mitään vaikutusta ajomeluun..ainakaan niin isoa että olisin huomannut.

                        Comment

                        • Wille325
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 232
                          • Seinäjoki

                          #87
                          Itsekin olen katsellut noita about -99 320d:tä kun noita kilometrejä tulee aika lailla, mutta mitä täältä olen lukenut niin eihän tuollaista tohdi ostaa..

                          Tiedän toki, että tyytyväisiä 320d omistajia on pilvin pimein ja niistä ei tietysti puhuta samallalailla,mutta juuri nuo jakajapumppu viat tuntuvat olevan luvattoman yleisiä ja pirun kalliita.. Onko tietoa onko uudemmissa common rail koneisissa 320d vähemmän vikoja?

                          Comment

                          • Vanquish
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1960
                            • Hki

                            #88
                            Samaisessa paikassa sattui MB.lle (http://huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=2&id=81).

                            Lähetetty: Tor 16.12, 2004 20:26 Viestin aihe: Paskan myivät Ostin 02.04.2004 Ensimmäisen ja ehkä viimeisen Mersun E200cdi vm.99 merkkiliikkeestä. Mega-Auto Lahdesta Ajattelin että on turvallinen ostopaikka. Autotohtorille vein sen 08.04.2004. Tyhmyyttäni olisi pitänyt tietysti viedä ennen ostopäätöstä. Vikalista oli aika pitkä : jarruletkut pykineet, etujarrut puolsi, jarrulevyt kierot edessä ja takana, oikea pallonivel väljä, tuulilasin pesulaite ei toiminut, savutusarvo liian suuri ja moottorilämpö alhainen. Myyjä otti auton korjaamolle ja ilmoitti että suuttimet on vaihdettava ja että minun osuus ko. remontista olisi 900e sisältäen alapallonivelen. Muihin vikoihin myyjä ei ottanut kantaa. Tuo 900e siitä syystä että tein ko. autotalon ns. ostoturvasopimuksen, jossa kulut ”laitetaan puoliksi.” ja takuu on 4kk tai 10000km Tuulilasinpesulaitteen korjasin itse ja huomasin että se oli joskus korjattu vulkanoivalla teipillä ja oli vulkanoinut koko letkun tukkoon. Myyjän ohjeen mukaan katkaisin letkun ja laitoin pätkän tavallista letkua väliin mutta huomasin että letkun sisällä kulki kaksi sähköjohtoa. Myyjä ei tiennyt mikä merkitys niillä oli, eikä sitä tiennyt liioin pikahuoltokaan. Heinäkuussa vasen etujarru meni jumiin. Taas vein auton ko. merkkiliikkeeseen, jossa asentaja ”väljensi” männän liikettä sorkkaraudan ja CRC:n avulla. Lasku tuli perässä; 37e. Syyskuussa hajosi starttimoottori. Ostin ja asensin vaihtostartin itse, koska myyjä merkkiliikkeessä totesi ettei se kuulu heille, koska kyseessä on ns. kuluva osa. Ensimmäisillä pakkasilla huomasin ettei Webasto toimi. Otin jälleen myyjään yhteyttä jolloin hän totesi ettei asia kuulu heille. 19.11 auto sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Auto kuljetettiin lavetilla merkkiliikkeeseen, jossa ilmennyttä vikaa alettiin etsiä. Aluksi vaihdettiin erilaisia osia, mm. common rail -putki vaihdettiin koska paineet eivät nousseet kuin 60bariin. Tämä ei kuitenkaan auttanut eli vika ei ilmeisesti ollut siinä. Sitten kokeiltiin uutta korkeapainepumppua; ei ollut vikaa tässäkään. Uusittiin moottorinohjauslaite ja siinä todennäköisesti vika oli, koska auto nyt n. kuukauden ”kokeilujen” jälkeen toimii. lasku 2250e vian aiheuttaja oli kuulemma Webaston kellon ja joidenkin muiden johtojen yhteen hankautuminen. Kaikkein huvittavinta oli kun menin tänään 16.12.04 hakemaan ”kunnossa” olevaa autoani niin se ei lähtenyt käyntiin. Joten korjaus jatkuu , pitäisikö poistaa rekisteristä ettei autovero juokse. Myyjä eli MEGA-AUTO Lahdesta ei edelleenkään halua ottaa mitään vastuuta Lähetetty: Per 17.12, 2004 12:28 Olin ostamassa ensimmäistä Mersua , en halua sinänsä merkkiä mollata ja minusta auto on tosi mahtava kaikin puolin kun vain toimisi, mersun maineella sitä minulle myytiinkin ja hain nimenomaan sellaista yksilöä jossa on kellolla varustettu Webasto kun en omista tallia. Myyjä kehui peliä maasta taivaaseen "tällä ajat mutkaista tietä näkymättömiin" eikä tuo kilometrimäärä ole vielä Mersussa mikään , 430 th ostohetkellä. Nyt sanoo että kun se on niin paljon ajettukkin. Tein kyllä sellaisen 300km koejon tuulilasin pesulaitetta en kokeillut kun ei ollut tarvetta.Oikeasta etupyörästä kuului pieni kolahdus ensin mutta se hävisi mainitsin siitä kyllä , myyjä siihen että kun se on seissyt tuossa jonkin aikaa ja pälä pälä Moottorilämmöista kyllä mainitsin myyjälle kommentti oli että jooo näissä uusissa cdi koneissa ei lämmöt kuulukaan nousta tuon korkeammalle karvan alle 60 ast. Kaiken lisäksi minulla on nyt leimaamaton auto tänään olisi viimeistään pitänyt käyttää mut kun on seissyt kuukauden pajalla. MEGA-AUTON vaihtoautopäällikön kanssa olen asioista keskustellut hän vaan sanoi että kyllähän se "SYÖ MIESTÄ" tuollainen summa jonka olen korjauksiin laittanut 22 tuhatta markkaa oikeassa rahassa. Ja sanoi että ota vaan yhteyttä kuluttaja viranomaisiin ja kirjoita lehteen jos osaat. Vanha jäärä ei vaan taida tajuta nykyajan mediayhteiskuntaa ja aionkin kyllä tuoda tämän asian julki kaikissa mahdollisissa foorumeissa. Lähetetty: Tii 28.12, 2004 21:41 Mersu edelleen MEGA-AUTOSSA Kuudes!! viikko menossa eikä tietoa milloin on kunnossa. Lähetetty: Per 28.01, 2005 19:05 Mersu edelleen MEGA-AUTOSSA 10 viikkoa mennyt korjauksen aloituksesta eikä vieläkään varmaa tietoa milloin on kunnossa. Ps. Pitäiskö viedä se johonkin AUTOKORJAMOLLE!!!! Lähetetty: Maa 31.01, 2005 22:02 Mersu on ilmeisesti vihdoin tulossa kuntoon. 11 viikkoa siinä meni Lähetetty: Per 04.02, 2005 18:56 Ei tullut Mersu kotiin tällä viikolla eikä ehkä ensikään. Asiat pitkistyy niin ne mutkistuu näköjään. Tuosta suuttimien vaihdosta silloin aikanaan jäi vuoto josta olen monta kertaa soittanut myyjälle , alkuviikosta sanoin että se pitää laittaa kanssa kuntoon sitä ei tehty silloin Mega-autossa joten auto on nyt sitten toisella pajalla laitettavana . Myyjän selityksen mukaan olisi maksanut heillä paljon enemmän. Lähetetty: Per 04.02, 2005 21:17 Varosahinnoittelua ihmettelimme jo n. pari kuukautta sitten kun soittelin Vehon Pitäjänmäen korjaamopäällikölle , Veholla moottorinohjaus-yksikkö 1520e Mega-autossa ensin n.2000e sitten hinta täsmentyi 1700e kun kysyin että tilaatteko suoraan vai Vehon kautta ja ihmettelin hintaa Veho/Mega-auto niin tippui alle tuon 1500e. Lähetetty: Tii 15.02, 2005 22:33 Ei oo viel Mersu kotiutunu.... Toiveita olis ehkä huomenna, toista viikkoa on ollu nyt 1pytyn suuttimen tiivisteitten vaihdossa , 3kk 5pv on nyt remontin aloituksesta. Lähetetty: Kes 16.02, 2005 21:36 Mersu kotiutui tänään.Käsijarruvaijerit irottettuina, tosin. Pyysivät vielä "yhtä päivää" mutta kieltäydyin ja hain auton pois. Käsijarru oli tai on jumissa, olisiko syy kolmen kuukauden seisonnassa...No, päätin että se vika korjataan muualla. Kuten kaikki huollot tästä lähtien. Lähetetty: Kes 23.02, 2005 16:29 Taas lähti Mersu pajalle johan sillä melkein viikon pääsin ajamaan. Dieselöljy vuoto oli saatu korjattua nyt sensijaan tulee moottoriöljyä jostain vallan p..keleesti kone suorastaan ui öljyssä. vuoto on jossain koneen päällä ventiilikopassa meinasivat että jos on vaikka halki. Mitenkähän kauan tässä taas menee... Lähetetty: Tor 17.03, 2005 21:12 Oppirahat on maksettu (toivottavasti) Minäkin luotin isoon Mersun merkkiliikkeeseen ja heidän asiantuntemukseen mutta mitä nyt olen jälkeenpäin kuullut ko.puljusta siis MEGA-AUTOSTA niin en tällä tiedolla missään tapauksessa menisi lähellekkään koko paikkaa saatikka ostaisi sieltä käytettyä autoa. Siellä on sellainen asenne että asiakas on EHDOTTOMASTI VÄÄRÄSSÄ Lähetetty: Kes 09.11, 2005 22:13 Mersu hyytyi taas tien poskeen ja eikun lavetilla pajalle. 2pytyn suutin paskana reilun vuoden ikäinen osa eikä takuu tietenkään korvaa, lasku 700e ei ole persaukisten hommaa tämä JOHTOTÄHDELLÄ ajo. Lähetetty: Per 11.11, 2005 18:20 Suuttimia ei vaihdettu Mega-Autossa joskin Mega-auton toimesta. Renkomäen autoexpert nimisessä pajassa. joka jätti 1pytyn suuttimen vuotamaan ja kävi viime maaliskuussa korjattavana jolloin halkaisivat venttiilikopan josta seurasi öljyvuoto. Nyt auto oli korjattavana "nyrkkipajalla" joka huomasi mistä vuoto johtui suutin oli kasattu väärällä kiinnittimellä joka ei tuohon autoon kuulu, kun huomautin asiasta Autoexperttiä joka on kuulemma Boschin takuuhuolto tällä alueella sain luurin korvaani. Lähetetty: Per 02.12, 2005 21:44 Taas Mersu hyytyi tienposkeen Epc valo syttyi ja veto loppui ei muuta kuin hinausauto paikalle ja lavetille. suutinvika ko: en tiedä. Tällä kertomuksella on ollut 6829 lukijaa tähän mennessä vastauksia on tullut 115 kpl Juttu on ollut yhdellä keskustelu foorumilla tähän mennessä

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Saksalainen vaan ei ole koskaan osannut tehdä halpaa, mutta kyllähän tuo Bosch alkaa nykyisin olemaan se mikä tätä ongelmia aiheittavaa paskaa suoltaa ihan luvattoman paljon. Pitäisi japsien vetää sähköt näihin niin johan pelaisi...

                              Comment

                              • TINTTI
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 404
                                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                                #90
                                ...onko vinkkejä. Välillä eli noin joka 3 kylmästartti kone "hörskyy" kuin kuoleva hevonen viimeisillä voimillaan noin 10s , pölläyttää voimasavut pihalle ja sitten... käy tasaisesti kuin enkeli.

                                Voisko vika olla suuttimissa? Miten nuo ei "commonrail:n" suuttimet vois testata? Ai niin ja Alpinen viime kesänä ostettu mankka rupes renaa ny. Kanavat vaihtuu ja mute menee päälle ihan itestään! ARGhhh...
                                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                                Comment

                                Working...
                                X