Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -99 hyytyi!!! vika löytyi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eki_boomer
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 223
    • Klaukkala

    Kylläpä rupes pelottamaan tuon oman kiesin suhteen, kun tän luki läpi...
    F31 moped edition...

    Comment

    • kalkkuna
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 864
      • vaajakoski

      Omallani on ajettu 422tkm ja välillä vähän jänskättää. Auto on ollut omistuksessa vasta muutaman viikon ja ainakin vielä kaikki pelaa.
      VW sharan 1,8T
      e30 318i 4d -89 projekti
      e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

      Comment

      • eki_boomer
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 223
        • Klaukkala

        Sillähän on ehditty rullata. Itellä tuli just 160tkm täyteen. Osaatko sanoa mitä kaikkea tuohon on vaihdettu?
        F31 moped edition...

        Comment

        • kalkkuna
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 864
          • vaajakoski

          Ainakin turbo jossain vaiheessa ja automaattiloota tossa 294 tkm. Se on entinen taksi ja sitten ollut jollain myyntiedustajalla. Kai sen huoltohistorian tuolta laakkoselta sais kun on noin 300tkm laakkosen leimoja kirjassa.
          VW sharan 1,8T
          e30 318i 4d -89 projekti
          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

          Comment

          • ronttonen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 110
            • Pyhäjoki

            Auto on nyt ollu melkeen pari viikkoa liikenteesä ja hyvin pelaa.

            Siihen vaihdettiin pumppu, jokin huohotinsuodatin, remmit, ilman- ja polttoainesuodatin, jäähdytin nesteet, imusarja putsattiin ja egr tukittiin. Hintaa tuli 2115e.

            Comment

            • 6power
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 254
              • Tampere

              Originally posted by ronttonen
              Auto on nyt ollu melkeen pari viikkoa liikenteesä ja hyvin pelaa.

              Siihen vaihdettiin pumppu, jokin huohotinsuodatin, remmit, ilman- ja polttoainesuodatin, jäähdytin nesteet, imusarja putsattiin ja egr tukittiin. Hintaa tuli 2115e.
              En taida vaihtaa diiseliin tuolla hinnalla saa 95E:tä 2115/1,35 =1567 L jos mun auto vie 12l/100km niin ajelisin tuolla hinnalla 13058 km....no okei onhan tää vähän ot mutta ei se dieselillä ajo aina niin halpaa ole on pointtini.

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                Diesel-Otekolta tuli kirje kun soitin sinne pari kertaa kiukkuisena kuin mikä... aika kummaa palvelua jos ei voida ottaa asiakkaaseen yhteyttä vaikka ovat tunnustaneent tehneensä huollossa vian. 12vko jaksoin katella ja taas mennään. Peruivat puheitaan ja nyt eivät korvaakkaan kuin vaan reilun 600€. 170€ on vaihdettu vikaan kuulumattomia osia, vikaa etsiessä ja niitä eivät korvaa.
                Pitänee mennä kyselemään niitä rahoja kuulema Otekon mielestä Lahden Autotalo Megasta... mitenköhan ois suu laitettu jos oisin antanu, niinkuin huoltopuolen pomo talvella ehdotti, että oltais vaihdettu kaikki suuttimet kun muualta ei vikaa löytäneet?!?

                Ja sit ihan vaan vinkkinä että kiertäkää EKSTRÖM YHTIÖ/DIESEL-OTEKO niin kaukaa kun vaan voitte!!! Enkä voi oikeen suositella Lahden "merkkihuoltoakaan" kellekkään, sen verran arpapeliä on ollu viime aikoina...
                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • kalyytik
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 77
                  • Espoo

                  Originally posted by TINTTI
                  Ja sit ihan vaan vinkkinä että kiertäkää EKSTRÖM YHTIÖ/DIESEL-OTEKO niin kaukaa kun vaan voitte!!! Enkä voi oikeen suositella Lahden "merkkihuoltoakaan" kellekkään, sen verran arpapeliä on ollu viime aikoina...
                  Kenen kanssa olit tekemisissä tuolla Ekström yhtiöllä? Semmone heppu kenellä oli joku kohtuu-harvinainen ruotsinkielinen nimi jeesas mua kesällä ja tuntu ihan asialliselta.. Tosin ei ollu mitään isompia teknisiä haasteitakaan.
                  2005 530d(A) touring
                  ex: 1998 325tds touring

                  Comment

                  • TINTTI
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 404
                    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                    Originally posted by kalyytik
                    Kenen kanssa olit tekemisissä tuolla Ekström yhtiöllä? Semmone heppu kenellä oli joku kohtuu-harvinainen ruotsinkielinen nimi jeesas mua kesällä ja tuntu ihan asialliselta.. Tosin ei ollu mitään isompia teknisiä haasteitakaan.
                    ...joo, nimiä mainitsematta sama kaveri. Tosin nyt on toinen ruottalainen jonka kaa väännetään siis tota palautusta. Se työjohdon kaveri johon viittasit oli ihan asiallinen ja myönsikin että vika oli heidän. Mut siis ko. firman asenne yleensäkkin tällästä yksityisasiakasta kohtaan tässä sylettää. Kattoo ny, 600€ sielt nyt ois sit tulossatakaisin...
                    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                    Comment

                    • TINTTI
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 404
                      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                      RAHAT TULI TÄNÄÄN TILILLE!!!

                      ...ei ihan kaikki 700€ mut yli 600€ kuitenkin. Kiertäkää EKSTRÖM YHTIÖ/DIESEL-OTEKO niin kaukaa kun vaan voitte!!! Enkä voi oikeen suositella Lahden "merkkihuoltoakaan" kellekkään, sen verran arpapeliä on ollu viime aikoina. Varaosa puoli toimii jos asioitte vanhemman Pitkäsen kaa, muuten ei.

                      Eli eikun uutta osaa vaikka Diesel-Cityyn niin homma toimii...

                      Diesel-City
                      Hirsimetsäntie 10
                      15200 LAHTI
                      GSM 040 724 4707
                      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        Hyvä tietää että jossain on 320d osaamista ja hyvää palvelua ! Toivottavasti ei oo pitkä matka lahteen kun ongelmia tulee

                        Ainakin laakkonen on ihan pihalla kun jokisen eväät tosta autosta ja jos ne alkaa sillä tunti hinnottelullaan tutustumaan autoon ja miettimään jotain vikaa niin varmaan vaihtaa puol autoa ensin ja lasku sen mukainen hoh hoh.. taitais olla sama rumba edessä kun ton mega auton kanssa.

                        Tässä näkee taas kyllä sen että jos ei vaadi niin ei kyllä sitten mitään saakkaan..
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        • ju72393
                          Newbiemmer
                          • Feb 2007
                          • 4

                          320d -99 siirtopumppu

                          Laitetaan tähän nyt tapahtumakertomus oman bemarin viasta..

                          Ajelin normaalia maantienopeutta ja kun sitten hellitin kaasusta ja laitoin vaihteen vapaalle kääntyäkseni auto sammui ja ei enää käynnistynyt millään.

                          Kotona sitten dieselsuodattimen kansi auki ja suodatin irti ja starttaamaan. Polttoainetta tuli suodattimelle asti, tosin aika huonosti. Lisäksi täytin suodattimen dieselillä ja koitin käynnistystä. Ei mitään. Lisäksi täällä joku oli kirjoitellut, että mikäli siirtopumppu hajoaa varoittaa se ensin hajoamisesta nykimällä. Minulla auto kuitenkin hajosi yllättäen ilman mitään varoitusta. Päättelin siitä, että ruiskutuspumppu olisi rikki ja hinautin auton Diesel Häkkiselle Turkuun, jossa korjausarvioksi arvioitiin n. 1400 € (pumpun korjaus 1000€ ja työt 400€).

                          Siellä todettiin, että siirtopumppu on rikki. Olivat lukeneet myös ruiskutuspumpun oman "vikakoodin" ja siellä ei ollut mitään vialla. Eli vaikka siirtopumppu jaksoikin tuoda polttoainetta suodattimelle kun kansi oli auki, ei sen teho riittänyt enää silloin kun polttoainejärjestelmässä oli painetta.

                          Eli vika tuli korjattua ja hinnaksi muodostui 577 € (siirtopumppu 299€ + työ 278€). Hieman ehkä kalliista hinnasta huolimatta voin kyllä suositella kyseistä korjaamoa. Asiantuntevan oloista porukkaa.

                          Lopuksi vielä täytyy mainita, että näyttää tosiaan olevan vähän tyyppivian oloinen tuo siirtopumpun hajoaminen. Siinä oli yksi kaveri maksamassa juuri ennen minua oman bemarinsa siirtopumpun korjausta..

                          Comment

                          • ju72393
                            Newbiemmer
                            • Feb 2007
                            • 4

                            320d -99 siirtopumppu

                            Laitetaan tähän nyt tapahtumakertomus oman bemarin viasta..

                            Ajelin normaalia maantienopeutta ja kun sitten hellitin kaasusta ja laitoin vaihteen vapaalle kääntyäkseni auto sammui ja ei enää käynnistynyt millään.

                            Kotona sitten dieselsuodattimen kansi auki ja suodatin irti ja starttaamaan. Polttoainetta tuli suodattimelle asti, tosin aika huonosti. Lisäksi täytin suodattimen dieselillä ja koitin käynnistystä. Ei mitään. Lisäksi täällä joku oli kirjoitellut, että mikäli siirtopumppu hajoaa varoittaa se ensin hajoamisesta nykimällä. Minulla auto kuitenkin hajosi yllättäen ilman mitään varoitusta. Päättelin siitä, että ruiskutuspumppu olisi rikki ja hinautin auton Diesel Häkkiselle Turkuun, jossa korjausarvioksi arvioitiin n. 1400 € (pumpun korjaus 1000€ ja työt 400€).

                            Siellä todettiin, että siirtopumppu on rikki. Olivat lukeneet myös ruiskutuspumpun oman "vikakoodin" ja siellä ei ollut mitään vialla. Eli vaikka siirtopumppu jaksoikin tuoda polttoainetta suodattimelle kun kansi oli auki, ei sen teho riittänyt enää silloin kun polttoainejärjestelmässä oli painetta.

                            Eli vika tuli korjattua ja hinnaksi muodostui 577 € (siirtopumppu 299€ + työ 278€). Hieman ehkä kalliista hinnasta huolimatta voin kyllä suositella kyseistä korjaamoa. Asiantuntevan oloista porukkaa.

                            Lopuksi vielä täytyy mainita, että näyttää tosiaan olevan vähän tyyppivian oloinen tuo siirtopumpun hajoaminen. Siinä oli yksi kaveri maksamassa juuri ennen minua oman bemarinsa siirtopumpun korjausta..

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎