Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulutus putosi 2.5l/100 km!!! (530 da touring, miksei sama toimisi 525:llakin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theelekrep
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1653
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Keimo
    Näin ajattelinkin siis sen toimivan. En vaan muista minkään S:n syttyvän jos vaihtaa stepin puolelle...

    No ensiviikolla tulee kilometrejä (matka-ajoa) sellainen 1800km, niin tuossahan sen voi testata omalta kohdalta.
    Niin se S ja 5 näyttää siinä mittariston "näytössä" täsmälleen samanlaiselta.
    e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

    Comment

    • theelekrep
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1653
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Janza182
      hmm.. En mie sit ihan puutaheinää luullu viikko takaperin
      Nimittäin 525iA -92 mun mielestä kans menee kaupungissa vähemmällä sportti asennossa!
      Nyt kyllä pitää ihan mittaamalla mitata..
      Mä luulen että tuohon vaikuttaa myös paljon kuskin ajotyyli. Jos liuuttaa autoa paljon (niin kuin minä) niin sport -asennossa bensan syöttö katkeaa nopeammin. Tietysti kiihdytys haluttuun nopeuteen myös käy nopeammin sport -asennossa, joten kulutus voi tippua myös sen takia.
      e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

      Comment

      • samivaan
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 176

        #18
        Tulee mieleen, että missä kierroksissa automaatti "lukitsee turbiinin"? Voiko 80km/h vauhdissa tapahtua kaikissa kiihdytyksissä ja mäissä sitä, että turbiini luistaisi vähän, ja kulutuslisä tulisi sitäkautta verrattuna sport asentoon?

        edit: Olikin näköjään vauhtikin kohdallaan, kierrosten riittävän korkealla pitoon nähden, siinä meni se teoria.

        Comment

        • Maxon
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 162
          • Lahti

          #19
          Originally posted by theelekrep
          Mä luulen että tuohon vaikuttaa myös paljon kuskin ajotyyli. Jos liuuttaa autoa paljon (niin kuin minä) niin sport -asennossa bensan syöttö katkeaa nopeammin. Tietysti kiihdytys haluttuun nopeuteen myös käy nopeammin sport -asennossa, joten kulutus voi tippua myös sen takia.
          Meikälaisen tapauksessa on käytetty vaan vakionopeussäädintä
          ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
          ~ShakesBeer~

          Comment

          • Tappu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 825
            • Tampere

            #20
            Kokeilin ite tuota muutama viikko sitten E60 530d:llä ja 110km/h vauhdissa D:llä eli 6. vaihteella, kulutus ~6.5l/100km ja käsivalinnalla 5.vaihteella sama vauhti kulutus karvan alle 5l/100km
            AMG

            Comment

            • VEMAKO
              Newbiemmer
              • Jun 2005
              • 7
              • Lahti

              #21
              Testasin manuaalilla

              Tänään testasin manuaaliloota ja 525d.
              Vakionopeussäädin päälle + tietsikan nollaus vasta motarilla kun tavoitenopeus 110 km/h taulussa.
              Matkana Lahden eteläinen-Kerava, eli pelkästään moottoritietä ja koko matkan ajan vakionopeussäätimellä.
              Lahti-Kerava viitosvaihde, 110 km/h, n. 2100 rpm, 4,5 ltr/100km.
              Kerava-Lahti nelosvaihde, 110 km/h, n. 2750 rpm, 4,9 ltr/100 km. Molemmat välit kaasupolkimeen koskematta ja käyntilämpimällä koneella.

              Matti

              Comment

              • samivaan
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 176

                #22
                Näyttää siis liittyvän turbiinin luistamiseen tai automaatin harvempiin välityksiin? Veikkaan ettei manuaalilla saa tuota eroa noinpäin käännettyä mitä tomaatilla on jo useammalle tullut.

                Comment

                • suffeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 559
                  • JKL

                  #23
                  Olisko jollain heittää linkkiä noiden 525d ja 530d koneiden vääntökäyriin? Mulle on jostain jäänyt päähän, että moottori toimisi "optimaalisimmin" vääntöhuipun kohdalla. En sitten tiedä pitääkö tuo käytännössä paikkansa ja olisko kulutuksen pieneneminen juuri tuosta johtuvaa?

                  Mut joka tapauksessa ehdottomasti kokeilemisen arvoinen asia! Täytyy itekin kokeilla kunhan tulee joku pitempi reissu eteen...
                  Last edited by suffeli; 16-03-2006, 21:42.
                  ------
                  G31 530d

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #24
                    Tuli tänään testattua, 200km pätkä antoi sportilla tuloksen 5,3 litraa, kun taas normi vedot aiemmin on ollut 6,7 litraa

                    Auto siis 530D -00
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • Maxon
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 162
                      • Lahti

                      #25
                      Testaus jatkuu, testasin tänään aivan samaa kuin eilen "Sportilla" , tosin vasta mäntsälän nesteen jälkeen mutta kulutus D:llä (5 vaihde) oli 6.1
                      ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                      ~ShakesBeer~

                      Comment

                      • Dawg-
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 258
                        • Vesanto

                        #26
                        Isäukolle tuossa heitin että kannattas kokeilla tuota sportilla ajoa, silläku on autona 525da -04. Sano se sit tuossa että kyllä se ajotietokoneen mukaan vähemmän vie.. ei vielä tarkempaa faktaa, eli tankkauksiin perustuvia mittauksia odotellessa
                        _____
                        BMW - Fahren des Vergnügens



                        e34 525ix touring -93
                        ex. e36 316i -91

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          #27
                          Originally posted by theelekrep
                          Niin se S ja 5 näyttää siinä mittariston "näytössä" täsmälleen samanlaiselta.
                          Tämän ainakin itse halusin kuulla eli D5 ei olekaan D5 vaan DS!?

                          Comment

                          • theelekrep
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1653
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by Rado
                            Tämän ainakin itse halusin kuulla eli D5 ei olekaan D5 vaan DS!?
                            Jep.
                            Missä teidän autojen ohjekirjat on?
                            e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #29
                              Originally posted by theelekrep
                              Jep.
                              Missä teidän autojen ohjekirjat on?
                              Hanskalokerossa ja vielä suomenkielisenä

                              Comment

                              • [BMW]
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 700
                                • Joensuu

                                #30
                                Jos joku muistaa erään Top Gearin jakson jossa Clarkson ajoi diesel Audilla, Britanniaa päästä päähän yhdellä tankilla. Siinä sanottiin myös että pitää käyttää mahdollisimman vääntävää kierrosaluettä, ei ylimatalia kierroksia tai muutakaan liruttelua. Sitä en muista oliko automaatti vai manu, mutta löpö riitti just ja just....hieman offtopikkia mutta oli mielenkiintonen jakso.
                                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                                -----------------------------
                                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎