Eikö kannata ennemmin laittaa se orkkis weba kuntoon, käy jopa halvemmaksikin?
orkkis weba puhaltaa kylmää vaikka käyttää ajastimella ja suoralla käytöllä. autohan on saksantuonti. eli onkos autossa joku ohjelmointi että alkaa weballa lämmittään vasta -20pakkasilla ja ton -20 vähemmillä pakkasilla puhaltelee vain kylmää? eli onko ohelmoinnista kiinni vai onko vika jossakin päin webasto järjestelmää?
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Heti kärkeen pitää vinoilla, että tämähän ei varsinaisesti ole ongelma...ainakaan vielä. no asiaan:
Mulla oli aikoinaan Omega -95 2.5TD ja käsittääkseni kyseessä on sama pata (omegassa ainakin oli bemarin logo koneen kyljessä). Omegassa tuli ihan normi lohkis eli nesteet pihalle jostain (jos et halua maahan valuttaa), tulppa lohkosta irti ja elementti paikalleen, sitten vaan piuhat paikalleen nippusiteillä ja töpsöli keulille esim. puskuriin poraamalla ja lopuksi nesteet takas. Itse laitoin autotallissa ajopukkien päällä juurikaan mitään edestä purkamatta.
Millainen homma kyseessä? 525tds -96, onko säteily -vai lohkolämmitin ja mihin kohtaan laitetaan?
Kyllähän tuollaiseen patarauta pannuun tulee vielä ihan oikea lohkolämmitin.
Asennuspaikka on lohkon oikealle (pakosarjan) puolelle. Siellä on useampi pakkasproppu, ohjeet muistaakseni neuvoo laittamaan sen ensimmäiseen reikään.
Tosin jos autossa on ilmastointi niin sen kompura on juuri tuon ensimmäisen pakkaspropun edessä, joten taitaa mennä melkoisen ahtaaksi --> mahdottomaksi.
Mutta voi sen vastuksen täräyttää niihin muihinkin kohtiin, tosin pakosarja ja turbo tekee asennuspaikan ahtaaksi. Mutta ei tuosta nyt mitään ongelmaa kannata tehdä
Tuli viikonloppuna ruuvattua Defa- elementti E91 320d -08 N47 koneeseen. Tavoitteena oli laittaa myös sisähaara, mutta en uskaltanut purkaa moottorinohjausyksikön purkkia kokonaan irti.
Olisiko Kenelläkään antaa vinkkiä tuohon haaroituksen läpivientiin? löytyykö se läpivientikumi tosiaan ainoastaan sieltä ohjausyksikön takaa, ja pitääkö se ohjausyksikkö kokonaan irroittaa?
Tuli viikonloppuna ruuvattua Defa- elementti E91 320d -08 N47 koneeseen. Tavoitteena oli laittaa myös sisähaara, mutta en uskaltanut purkaa moottorinohjausyksikön purkkia kokonaan irti.
Olisiko Kenelläkään antaa vinkkiä tuohon haaroituksen läpivientiin? löytyykö se läpivientikumi tosiaan ainoastaan sieltä ohjausyksikön takaa, ja pitääkö se ohjausyksikkö kokonaan irroittaa?
Itellä olis juuri sama auto ja operaatio edessä tässä lähipäivinä. Tuoreena bemarimiehenä aloittelin tämän fooruminkäytön lukemalla tuon "E90/E91/E93 kysymyksiä ja vastauksia" -topicin kaikki +120 sivua läpi...
Sielä joku kirjoitteli, että tulipellissä olisi parempikin läpivientikumi. Väriltään keltainen, vai olikohan se punainen, ja boxia ei tarvitsisi irroittaa.
Pitääpä etsiä se kirjoitus.
Edit: Sivulla 30 Jamizetti kirjoittaa: (Ja joku vastaa)
Quote:
Originally Posted by jamizetti niin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinni
voi vittu Iten purin koko moottorinohjauslootan sun muut pois. Keletanatuittu
Laitetaas ratkaisu tänne. eli ei tarvinnut irroittaa valkoista laatikkoa. Porasin sitten hieman tuurilla sisäpuolelta ulos, eikä osunut mihinkään kovaan Päälle vähän Nextel- sukkaa, niin ei pääse sulamaan turbon vieressä. niin ja jatkopalaa ei tarvittu.
Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee? jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..
Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee? jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..
Defan lämppärien mukana tulee yleensä varsin havainnolliset asennusohjeet, niitä seuraamalla yleensä selvitään.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Laitetaas ratkaisu tänne. eli ei tarvinnut irroittaa valkoista laatikkoa. Porasin sitten hieman tuurilla sisäpuolelta ulos, eikä osunut mihinkään kovaan Päälle vähän Nextel- sukkaa, niin ei pääse sulamaan turbon vieressä. niin ja jatkopalaa ei tarvittu.
Älkää nyt ihmeessä porailko pelleistä läpi mitään reikiä. Tulee vain ruostumista ja valumavedet sisään ym ongelmia jatkossa.
Suosiolla purkaa E-boksista kamaa pois ja vie sieltä johdon sisään.
Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee? jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..
Ja takimmaiseen jos on ilmastointi. Jos joku kaipaa hintoja niin Tampereella maksoi lohkiksen asennus nesteineen K. Ylösellä 80€, ei omasta mielestä paha hinta kun katsoin kuin *itun ahdas tuo ALPINAn moottorinkylki (M50-moottori) oli asentamisen kannalta. Ja siis pelkkä vastus laitettiin kiinni ja lopputuloksen siistiminen nippareilla
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment