Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    #91
    millanen homma on asentaa e39 530da vm.2003 toi lohkolämppäri, eli kone m57 .kellään ois asennusohjeita tuohon hommaan?
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #92
      Originally posted by _Rontti View Post
      millanen homma on asentaa e39 530da vm.2003 toi lohkolämppäri, eli kone m57 .kellään ois asennusohjeita tuohon hommaan?
      Eikö kannata ennemmin laittaa se orkkis weba kuntoon, käy jopa halvemmaksikin?

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        #93
        Originally posted by MakeH View Post
        Eikö kannata ennemmin laittaa se orkkis weba kuntoon, käy jopa halvemmaksikin?
        orkkis weba puhaltaa kylmää vaikka käyttää ajastimella ja suoralla käytöllä. autohan on saksantuonti. eli onkos autossa joku ohjelmointi että alkaa weballa lämmittään vasta -20pakkasilla ja ton -20 vähemmillä pakkasilla puhaltelee vain kylmää? eli onko ohelmoinnista kiinni vai onko vika jossakin päin webasto järjestelmää?
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • NewereverBMW
          Newbiemmer
          • Jul 2011
          • 12
          • Finland

          #94
          Lohkiksen asennus

          Millainen homma kyseessä? 525tds -96, onko säteily -vai lohkolämmitin ja mihin kohtaan laitetaan?

          Comment

          • Temezz
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 21
            • Lahti City

            #95
            Heti kärkeen pitää vinoilla, että tämähän ei varsinaisesti ole ongelma...ainakaan vielä. no asiaan:

            Mulla oli aikoinaan Omega -95 2.5TD ja käsittääkseni kyseessä on sama pata (omegassa ainakin oli bemarin logo koneen kyljessä). Omegassa tuli ihan normi lohkis eli nesteet pihalle jostain (jos et halua maahan valuttaa), tulppa lohkosta irti ja elementti paikalleen, sitten vaan piuhat paikalleen nippusiteillä ja töpsöli keulille esim. puskuriin poraamalla ja lopuksi nesteet takas. Itse laitoin autotallissa ajopukkien päällä juurikaan mitään edestä purkamatta.
            Last edited by Temezz; 13-11-2011, 09:42.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3449
              • Janakkala

              #96
              Originally posted by NewereverBMW View Post
              Millainen homma kyseessä? 525tds -96, onko säteily -vai lohkolämmitin ja mihin kohtaan laitetaan?
              Kyllähän tuollaiseen patarauta pannuun tulee vielä ihan oikea lohkolämmitin.
              Asennuspaikka on lohkon oikealle (pakosarjan) puolelle. Siellä on useampi pakkasproppu, ohjeet muistaakseni neuvoo laittamaan sen ensimmäiseen reikään.
              Tosin jos autossa on ilmastointi niin sen kompura on juuri tuon ensimmäisen pakkaspropun edessä, joten taitaa mennä melkoisen ahtaaksi --> mahdottomaksi.
              Mutta voi sen vastuksen täräyttää niihin muihinkin kohtiin, tosin pakosarja ja turbo tekee asennuspaikan ahtaaksi. Mutta ei tuosta nyt mitään ongelmaa kannata tehdä
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • mixah
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 40
                • Switzerland

                #97
                Tuli viikonloppuna ruuvattua Defa- elementti E91 320d -08 N47 koneeseen. Tavoitteena oli laittaa myös sisähaara, mutta en uskaltanut purkaa moottorinohjausyksikön purkkia kokonaan irti.

                Olisiko Kenelläkään antaa vinkkiä tuohon haaroituksen läpivientiin? löytyykö se läpivientikumi tosiaan ainoastaan sieltä ohjausyksikön takaa, ja pitääkö se ohjausyksikkö kokonaan irroittaa?

                Comment

                • pke70
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2011
                  • 67
                  • Finland

                  #98
                  Originally posted by mixah View Post
                  Tuli viikonloppuna ruuvattua Defa- elementti E91 320d -08 N47 koneeseen. Tavoitteena oli laittaa myös sisähaara, mutta en uskaltanut purkaa moottorinohjausyksikön purkkia kokonaan irti.

                  Olisiko Kenelläkään antaa vinkkiä tuohon haaroituksen läpivientiin? löytyykö se läpivientikumi tosiaan ainoastaan sieltä ohjausyksikön takaa, ja pitääkö se ohjausyksikkö kokonaan irroittaa?
                  Itellä olis juuri sama auto ja operaatio edessä tässä lähipäivinä. Tuoreena bemarimiehenä aloittelin tämän fooruminkäytön lukemalla tuon "E90/E91/E93 kysymyksiä ja vastauksia" -topicin kaikki +120 sivua läpi...
                  Sielä joku kirjoitteli, että tulipellissä olisi parempikin läpivientikumi. Väriltään keltainen, vai olikohan se punainen, ja boxia ei tarvitsisi irroittaa.
                  Pitääpä etsiä se kirjoitus.

                  Edit: Sivulla 30 Jamizetti kirjoittaa: (Ja joku vastaa)
                  Quote:
                  Originally Posted by jamizetti
                  niin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinni

                  voi vittu Iten purin koko moottorinohjauslootan sun muut pois. Keletanatuittu
                  Last edited by pke70; 21-11-2011, 18:07.
                  E91 320d -08 130kW

                  Comment

                  • mixah
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 40
                    • Switzerland

                    #99
                    Ok, hyvä. pitää viikonloppuna tutkia. Voisin vaikka räpsäistä pari kuvaa, jos satun muistamaan

                    Comment

                    • mixah
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 40
                      • Switzerland

                      Laitetaas ratkaisu tänne. eli ei tarvinnut irroittaa valkoista laatikkoa. Porasin sitten hieman tuurilla sisäpuolelta ulos, eikä osunut mihinkään kovaan Päälle vähän Nextel- sukkaa, niin ei pääse sulamaan turbon vieressä. niin ja jatkopalaa ei tarvittu.

                      Comment

                      • tonskaa88
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 3
                        • Ikaalinen

                        Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee? jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by tonskaa88 View Post
                          Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee? jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..
                          Defan lämppärien mukana tulee yleensä varsin havainnolliset asennusohjeet, niitä seuraamalla yleensä selvitään.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3449
                            • Janakkala

                            Originally posted by mixah View Post
                            Laitetaas ratkaisu tänne. eli ei tarvinnut irroittaa valkoista laatikkoa. Porasin sitten hieman tuurilla sisäpuolelta ulos, eikä osunut mihinkään kovaan Päälle vähän Nextel- sukkaa, niin ei pääse sulamaan turbon vieressä. niin ja jatkopalaa ei tarvittu.
                            Älkää nyt ihmeessä porailko pelleistä läpi mitään reikiä. Tulee vain ruostumista ja valumavedet sisään ym ongelmia jatkossa.
                            Suosiolla purkaa E-boksista kamaa pois ja vie sieltä johdon sisään.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              Originally posted by tonskaa88 View Post
                              Tarkotuksena olisi asentaa lohkolämmitin e36 325 93vm.. Kyselisin mihin proppuun kannattaa laittaa ja missä proput sijaitsee? jos mahdollista niin olisko kenelläkään kuvaa kyseisestä paikasta mihin lohkari tulee kiinni? kiitos jo etukäteen..
                              Ensimmäiseen proppuun pakosarjan puolella.

                              Comment

                              • Jaska.T
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1527
                                • TaNpere

                                Originally posted by Make H. View Post
                                Ensimmäiseen proppuun pakosarjan puolella.
                                Ja takimmaiseen jos on ilmastointi. Jos joku kaipaa hintoja niin Tampereella maksoi lohkiksen asennus nesteineen K. Ylösellä 80€, ei omasta mielestä paha hinta kun katsoin kuin *itun ahdas tuo ALPINAn moottorinkylki (M50-moottori) oli asentamisen kannalta. Ja siis pelkkä vastus laitettiin kiinni ja lopputuloksen siistiminen nippareilla

                                G30 530e Msport
                                -------------------------------------------------
                                F30 330e Msport
                                E60 525d Msport LCI
                                E39 530d Touring
                                Ex E46 320i coupé
                                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                                Ex ALPINA B6
                                Ex E34 525i Touring
                                Ex E36 328i Coupe
                                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                                Never Drive Faster Than
                                Your GuardianAngel Can Fly

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎