Niin, mutta 0-100km/h arvot eivät suosi turbotekniikalla varustettuja autoja yleensäkkään, eikä varsinkaan turbodiesel tekniikkaa. 0-100km/h arvoissa/ajoissa näkyy jo yli 200hv:n kieseissä myös todella paljon alustan ja renkaiden merkitys, jolloin itse moottorin voimavarojen korrelaatio ei näy. Vaihtamalla pelkät takarenkaat katuslikseihin, voidaan saada "voimaa koneeseen" lisää jopa 100hv lisää suoritusarvojen parantumisen perusteella. Eli kun rykäistään kiihdytys riittävän kovasta nopeudesta(esim. siis 80km/h), saadaan alustan ja renkaiden merkitys poistettua tehovertailusta. Vielä kun kiihdytys vedetään 5-6% nousuun, paljastuu moottorin oikeat tehoreservit/ominaisuudet myös väännön ja sen tuottaman vääntö/tehoalueen osalta.
BMW 530d
Collapse
X
-
FastDSL,
Sun varttimaili aikahan on 15.368 eikä 13.9...
Hetken jo ihmettelinkin tuota aikaa. Kyllähän se reaktioaika on aina mukana kun 1/4 maili ajoista puhutaan. Kyllä tohon pitää vähintään lisätä se 0.5s eli aika on ideaalilähdöllä 14,47 pintaan.
Edit: tottahan sitä autoja pitäisikin verrata noiden ET aikojen perusteella, mutta en usko et yksikään esim. tähän postaukseen vertauksena tuotu aika oli ilman reaktioita... (esim. se E36 M3)Possuja ja Bemareita
Comment
-
-99-00 ovat 184hp, 2001 tuli 193hp pata keulalle. Ettei olisi ollut samassa rysäyksessä kuin facelift:kin :?Originally posted by hannukKertokaas nyt koska tarkalleen vaihtui tuo 530d:n moottori siihen uudempaan versioon?
(ei sitten liity tuohon aiempaan keskusteluun mitenkään)
Comment
-
Mitäs uutta tuohon 193hp versioon tuli moottorin osalta vai onko kyseessä vain ohjelmallinen muutos ?Originally posted by Rapamaha-99-00 ovat 184hp, 2001 tuli 193hp pata keulalle. Ettei olisi ollut samassa rysäyksessä kuin facelift:kin :?Originally posted by hannukKertokaas nyt koska tarkalleen vaihtui tuo 530d:n moottori siihen uudempaan versioon?
(ei sitten liity tuohon aiempaan keskusteluun mitenkään)
Comment
-
Hämärästi muistaisin ettei ole pelkkä softapäivitys, vaan että siinä olisi mm. imusarja tunetettu uusiksi.Originally posted by KeimoMitäs uutta tuohon 193hp versioon tuli moottorin osalta vai onko kyseessä vain ohjelmallinen muutos ?Originally posted by Rapamaha-99-00 ovat 184hp, 2001 tuli 193hp pata keulalle. Ettei olisi ollut samassa rysäyksessä kuin facelift:kin :?Originally posted by hannukKertokaas nyt koska tarkalleen vaihtui tuo 530d:n moottori siihen uudempaan versioon?
(ei sitten liity tuohon aiempaan keskusteluun mitenkään)
Comment
-
ETK:n mukaan ainakaan varaosanumero ei ole vaihtunut matkan varrella esim -99 -->- 02Originally posted by RapamahaHämärästi muistaisin ettei ole pelkkä softapäivitys, vaan että siinä olisi mm. imusarja tunetettu uusiksi.Originally posted by KeimoMitäs uutta tuohon 193hp versioon tuli moottorin osalta vai onko kyseessä vain ohjelmallinen muutos ?Originally posted by Rapamaha-99-00 ovat 184hp, 2001 tuli 193hp pata keulalle. Ettei olisi ollut samassa rysäyksessä kuin facelift:kin :?Originally posted by hannukKertokaas nyt koska tarkalleen vaihtui tuo 530d:n moottori siihen uudempaan versioon?
(ei sitten liity tuohon aiempaan keskusteluun mitenkään)
Comment
-
Päästin kissan ulos ja tarkistin faktat. Näyttäis olevan niin että 184hp ja 193hp myllyt ovat pitkälti samoja ja 204hp & 218hp padat ovat uudempaa konstruktiota. Eli E39:in keulalla on käytetty vain noita wanhempia versioita?Originally posted by KeimoETK:n mukaan ainakaan varaosanumero ei ole vaihtunut matkan varrella esim -99 -->- 02
Comment
-
ja 525d ja 530d ovat tismalleen (?) samoja moottoreita, mutta iskunpituutta kasvattamalla on tehty 530d ? menikö hatuilleen ?Originally posted by RapamahaPäästin kissan ulos ja tarkistin faktat. Näyttäis olevan niin että 184hp ja 193hp myllyt ovat pitkälti samoja ja 204hp & 218hp padat ovat uudempaa konstruktiota. Eli E39:in keulalla on käytetty vain noita wanhempia versioita?Originally posted by KeimoETK:n mukaan ainakaan varaosanumero ei ole vaihtunut matkan varrella esim -99 -->- 02
Vaihteisto ainakin on sama eli luulisi riittävän padassa ja vaihteistossa kestoa, jos lastuttaa.
Comment
-
imo radalle.comissa jne aika lähtee juoksemaan kun auto lähtee liikkeelle.. reaktioaika on se aikaväli jona valot ovat sammuneet ja auto irtaantunut viivalta... siinä voi vaikka 5 sekuntia hollata kierroksia oikeelle tontille, vaikuttamatta ajoaikaan...
Comment
-
Noup. Kyllä yleisesti puhutaan nimenomaan tuosta ajasta joka kuluu, kun auto liikahtaa viivaltalta -> maaliin. Reaktioaika siis voi olla ihan mitä vaan..Sun varttimaili aikahan on 15.368 eikä 13.9...
Hetken jo ihmettelinkin tuota aikaa. Kyllähän se reaktioaika on aina mukana kun 1/4 maili ajoista puhutaan. Kyllä tohon pitää vähintään lisätä se 0.5s eli aika on ideaalilähdöllä 14,47 pintaan.
Edit: tottahan sitä autoja pitäisikin verrata noiden ET aikojen perusteella, mutta en usko et yksikään esim. tähän postaukseen vertauksena tuotu aika oli ilman reaktioita... (esim. se E36 M3)
Comment
-
Kenno joka käynnistää ajanoton sijaitsee n.30cm:n etäisyydellä siitä kun auto on viivalla eli "stage" valoissa.Originally posted by MazaNoup. Kyllä yleisesti puhutaan nimenomaan tuosta ajasta joka kuluu, kun auto liikahtaa viivaltalta -> maaliin. Reaktioaika siis voi olla ihan mitä vaan..Sun varttimaili aikahan on 15.368 eikä 13.9...
Hetken jo ihmettelinkin tuota aikaa. Kyllähän se reaktioaika on aina mukana kun 1/4 maili ajoista puhutaan. Kyllä tohon pitää vähintään lisätä se 0.5s eli aika on ideaalilähdöllä 14,47 pintaan.
Edit: tottahan sitä autoja pitäisikin verrata noiden ET aikojen perusteella, mutta en usko et yksikään esim. tähän postaukseen vertauksena tuotu aika oli ilman reaktioita... (esim. se E36 M3)
Comment
-
Bemaristi 1/2003 on dieseleistä juttua. Siinä olevan taulukon mukaan M57D30 (184 ja 193 hv, 390nm TAI 410nm) on ainoa kolmilitrainen diesel jota E39:n on laitettu. Uudempi kehitysversio samasta koneesta (218/500nm) on sitten E65 kopassa elektronisesti rajoitetulla tasan 500nm vääntöhuipullaOriginally posted by RapamahaPäästin kissan ulos ja tarkistin faktat. Näyttäis olevan niin että 184hp ja 193hp myllyt ovat pitkälti samoja ja 204hp & 218hp padat ovat uudempaa konstruktiota. Eli E39:in keulalla on käytetty vain noita wanhempia versioita?Originally posted by KeimoETK:n mukaan ainakaan varaosanumero ei ole vaihtunut matkan varrella esim -99 -->- 02
Valitettavasti kyseisessä jutussa ei juurikaan yksilöidä miten tehoerot selittyvät; väännön elektroniseen rajoittamiseen kyllä viitataan voimansiirron säästämisen merkeissä...E39 520iA -02
Comment
-
Ainakin ETK ilmoittaa molempien moottoreiden 525d ja 530d malliksi M57 ja siten saman askin jne.Originally posted by Hemi525d=m51 kone on täysin eri moottori kuin 530td=m57. Samoin on automaattien kanssa. 530:ssä on todella paljon järeämpi Ranskalaisvalmisteinen ja muutenkin täysin erilainen laatikko, kuin 525td:n suhteellisen hentoinen aski.
tuossa:
Comment
Comment