Nonni hyvä että läks pelittää sitte joo kyllähä noi vianhaut on välillä aikaa vievii ja pinnaki palaa moneen otteeseen kun ihmettelee että mikä prkl se nyt oikeen iski..
__________________________________________
Bmw 330d
Rumblebee
käynnistyy lämpösenä ja sit ku sataa tai on kylmempää nii heti alkaa käynnistys temppuileen:/ tuntuu että ei kiihdykkää ihan nii hyvin ku ajaa ja niinku bensankulutus olis vähä koholla:/ pitäiskö muute lambda-anturilla olla oma maajohto?
jaa-a mielenkiintoinen topikki. Todennäköisesti auto alkaa toimia kun kaikki asiaan liittyvät johtosarjojen ja moduulien liitospinnat puhdistetaan, kiristetään ja tiivistetään asianmukaisesti, oikeilla aineilla ja menetelmillä. Hermojaanhan ei noiden autojen kanssa kannata menettää, kaikki ne on kuntoon laitettavissa kyllä.
joo syksy tullut ja kylmät ilmat auto ei käynnisty ja hermot alkaa meneen:P mutta jos vielä jotain koittaisi:P
Melkoisen mielenkiintoista tosin en jaksanu lukee koko topiikkia... Sen verta ymmärsin että ongelmat kasautuu kostean ilman vuoden aikaoihin-> sähkö. Itse tarkastaisin kaiken sytysjärjestelmästä alusta loppuun. Muista tarkistaa MOOTTORIN ja RUNGON VÄLINEN MAA johto..
Asian vierestä = Olen tavannut kasari autoja joskus Billy Idol ajoilta samojen käynti ongelmien merkeissä.== Tulpanjohdot jotka (löi läpi) kosteella ilmalla.. Hiton vaikee huomata valosella ilamalla. Toivottavasti löydät jotain..
Onko nokka akselin asentotunnistin tarkistettu? Ei millään pahalla mut tossa autossa on vähä liikaa antureita ja liittimiä jotta voisit kokeilemalla saada sen kuntoon. Varmaan aika moni "asiantuntija" on käyny raapimassa kuulaansa ja ihmettelemässä vian syytä. Viä se auto pajalle, ne velottaa sen 40e tunti (ei varmaan mee ees niin kauaa) ja sanoo mikä siinä on vikana. Sit jos et halua maksaa niille laitat itte kuntoon kun tiät mikä siä on. Jos oot vuoden sen kans jo tapellu niin anna jo olla.
tunnistimen ominaisuuksiin ei vaikuta onko keli kostea vaiko ei, mutta toki myös sen liitoksiin kylläkin. Oikeastaan vianrajoituksessa on pari järkevää tapaa, seurata livedataa antureilta silloin kun vika on päällä tai yksinkertaisesti avata, puhdistaa ja tiivistää moottorinohjaukseen / juuri tuohon käytökseen vaikuttavat liitokset huomioiden myös ns löystyneiden kontaktien "kiristäminen". Monesti täytyy tehdä jälkimmäinen homma kun tuommoisissa tapauksissa liikkeeseen tuotaessa sitä vikaa ei yleensä tahdo olla / saada edes ilmestymään "päälle" kohtuullisessa ajassa. Toki muistiin jäänyt vikakoodi joissakin tapauksissa huomattavasti yksinkertaistaa vian rajoitusta.
Jos itse availette ja puhdistelette liitoksia niin ei sinne panna sitä jokapaikan öljyä vaan ihan asiaan tarkoitettuja alkoholipohjaisia cleanereita on kylä saatavilla monestakin paikasta. Ohuelti voi puhdistuksen jälkeen suojavoidella siihenkin tarkoitetulla oikealla aineella ja estää lian pääsy liitokseen vaikka kunnollisella teippauksella jos muuta mahdollisuutta siihen ei ole tai liittimen kunto on epämääräinen (ulko ja sisäkäyttöön tarkoitetuilla sähköteipeillä on myös se ero että ensimmäinen pysyy autokäytössäkin paikallaan ja jälkimmäinen ei).
Aika paljolti näissä jo hieman ikääntyneimmissä mutta paljon moottorinohjauselektroniikkaa sisältävissä ajoneuvoissa johtuvat juurikin nuo tilapäiset häiriöt liitosten kontaktiongelmista.
Joo toimii se ja korjattiinhan sitä sitten vuoden melkein no pääasiallinen syy ei varmaan selvinnyt mutta kyllä se bensapumppu ja rele varmaan oli pääosas Jotain positiivistäkin tässä asiassa, että löysin itselleni pitemmän pinnan ja hermot
Vaikka auto olisi korjauksessa vuoden tai kaksi niin kyllä se palkitsee kun saa auton käyntiin ja ajoon Uskaltin vaihtaa eilen oikeen nastarenkaatkin pois jo
oo kunnioitusta kunnioitusta joko laitat nastarenkaita takas vai... no ite o kai pakko laittaa ku pitää lähtä parin viiko pääst lappiin (tosi lappiin ii-järvelle)
Ei oo todellista ton kissan tuuri tän auton kanssa!!Kyllä suosittelisin hakee tulitikkuja kaupasta enää ton vehkeen kanssa! Ei vaan myötätuntoni ku tiedän omakohtaisesti miltä tuntuu etsiä vikaa puol vuotta ja laittaa 3000e turhaan autoon.
Homma pari pappia, jotka sitten manailee sen demonin sieltä autosta pois
ei oikein muuta keksi
onko uudet tulpan johdot?
ja tosiaan se moottorin ja rungon välinen maajohto ehjä ja puhtaat kiinnityspinnat?(ei hapetuksia tai muuta paskaa liittimen välissä)
ainakin helppo tutkia tuo asia.
kokeilla laittaa starttiapukaapeli moottorin rungon ja korin jonkin jämäkän osan väliin, esim palkkiin, ja sitten starttaat ja saat sen käymään. Sen jälkeen korvaat sen saman vahvuisella kaapelilla tavalla tai toisella kiinteästi vaikka joihinkin olemassaoleviin pultinreikiin ja huomioit moottorin elämisvaran. On toivotonta lähteä etsimään näkymätöntä maadoitusjohdon kontaktivikaa kun niitä mahdollisuuksia on ympäri koria. Luin koko paskan läpi ja olen varma että on sähkövika ja uskon että maadoitus sellainen. Ainut toinen vaihtoehto on akulta lähtevän päävirtakaapelin pääsulakkeen (kuparinen levy?)hiusmurtuma.
Tai sitten tää on tekaistu juttu, jolla on osoitettu mikä merkitys on sukupuolella.
Comment