Ihan veikkauksia on mullakin vain heittää. Kaasuläppä/asentoanturi tai imuilmavuoto
Announcement
Collapse
No announcement yet.
no joo ette varmaa arvaa mun ongelmaa taas
Collapse
X
-
Originally posted by -PT- View PostIhan veikkauksia on mullakin vain heittää. Kaasuläppä/asentoanturi tai imuilmavuoto
Kissa, privasin sulle just hetki sitte takas ohjeksia. Tuolta brennerin lastu topikista löytyy muuten kohtuulliset ohjeet sen poksin avaamiseen tarvittaessa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Jotain pientä hjelppiä
Mistä tiedät että sytys tulee miten sattuu, kuinka se on mitattu??
Jos puolat ja tulpat ja tulpanjohdot ovat kunnossa, niin veikkaus menee DME boxille tai sitten johtosarja viallinen.
Onko suuttimet puhdistettu?
kannattaa kokeilla jotain suuttimien puhdistusainetta, sitä vaan tankkiin ajaa, helppo homma tehdä. Eikä maksa ku jotain 20-30€
Jos se vaikuttaa yhtään, niin sitten tietää että siellä on suuttimet paskaiset.
Kannataa muuten kokeilla kuuloäänellä ne suuttimet, otatat pitkän (hyvin pitkän) ruuvimeisselin, pistät sen suutinta vasten ja pistät korvan sitä ruuvimeisselin päähän, auton käydessä pitäisi kuulua sellainen naps naps ääni.
Jos ei napsu, niin se on viallinen tai sitten johtosarjassa on vikaa tai sitten DME boxi on viallinen, joka ohjaa molempia, sytytystä ja polttoaineen suihkutusta.Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
Comment
-
-
Ja lisätäkseni vielä, jos autossa on joku "teholastu" niin viskaa sillä sorsaa ja laita alkup. paikalleen.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostEi kait pitäs noiden vaikuttaa kipinään..Hyvin pyörii auto ilman kaasuläpän asentoanturia jos kaasulla jalka kestää. Hyvää se tuskin tekee mutta siis vika tuskin noissa on.
Kissa, privasin sulle just hetki sitte takas ohjeksia. Tuolta brennerin lastu topikista löytyy muuten kohtuulliset ohjeet sen poksin avaamiseen tarvittaessa.
Kun mittaatte niitä DME:ltä meneviä piuhoja puolille niin. Ei muutako DME:stä piuha irti ja sitten vain puolan päähän tulevasta piuhasta mitata ainakin ensimmäiseksi, että ne piuhat ei ole keskenään oikosessa.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by *bmwkissa82* View Postpitäsköhän se dme oikee sit aukasta.. niinku se loota?..
Comment
-
-
Eli autossasi on tasan yksi boksi joka vastaa sytytyksestä ym moottorin toiminnasta..
Boksin sisällä on 6 kpl osia jotka hoitavat puolien laataamisen maadoittamalla niitä muutaman millisekunnin. Maadoituksen loputtua syntyy sytytystulpassa sitten kipinä. Jokaiselle puolalle tulee kolme johtoa:
+12v virtalukon ollessa II-asennossa sekä startatessa, johdon väri vihreä ja puolan liittimen kolmas nasta
maa johon puolat tuuppaavat synnyttämät jännitepiikinsä, johdon väri ruskea ja puolan liittimen keskimmäinen nasta, yhdistyy ventiilikopankanteen yhden puolan kiinnityspultin alle
Ja sitten vielä viimeiseksi tärkein eli boksilta tuleva puolien ohjaussignaali, johdon väri musta ja puolan liittimen ensimmäinen nasta (ja katkoo maata)
Eli ensimmäisenä puolien liittimien päältä johdinten suojat pois jotta sinne liittimen takapuolelle saa yleismittarin ja saa mittailtua mitä sinne tulee..
Jokainen pytty tarkitettava että liitimien kolmansista nastoista löytyy tuo 12v virtapäällä ja myös startatessa.
Sitten mitatattava vaikka yleismittarin ohmipuolella että keskimmäisestä nastasta menee jokaiselta suora yhteys auton venttiilikoppaan ja myös katsottava että kaksi puolien kiinnityspulttien alle tulevaa maadoitus lenkkiä ovat paikoillaan. Eli nämä maadoittavat venttiilikopan moottoriin. Samalla on hyvä tarkistaa koneen ja auton korin välinen maadoitus johto.
Sitten voi tarkistaa ohjaako se boksi niitä puolia vai ei.. eli yleismittari jännitteenmittaus alueelle ja toinen mittapää mittamaan liittimen nastasta 1 ja toinen liittimen nastasta 3. Tämän pitäisi virtojen päällä ollessa näyttää 0v. Startatessa lukeman pitäsi heilua tyylin 0,05v - 0,02v tai kuitenkin jotain muutosta tuohon nollaan nähden pitäsi tapahtua. Sitten kaveri käynnistelemään ja toinen mittaa jokaisen puolan ohjauksen erikseen.
Ja jottei aika kävisi pitkäksi niin vielä boksin ja puolien väliset yhteydet voi mitata eli ylimittarin ohmipuolella näiden välien pitäsi olla 0ohmia
Boksin nasta:
50 -> 1 pytyn puola, mustajohto liittimen nasta 1
51 -> 2
52 -> 3
23 -> 4
24 -> 5
25 -> 6
Kosteus ruiskun boksin sisällä sitten voikin johtaa mitä eriskummalisempiin ongelmiin. Ja se että onko boksissa ollut kosteutta selviää kun boksin aukaisee ja katsoo löytyykö sieltä sisältä hapettumaa (valkosta möhnää) ja muuta ylimääräisen näköistä tavaraa..
Nämä kyseiset toimenpiteet olisi niiiiiiin paljon helpompi tehdä itse kuin yrittää suoltaa sekavaa tekstiä tänne.. Mutta jos oot tre:llä voin nuo puolille tulevat piuhat mittailla..Last edited by fraatti; 01-03-2007, 11:07.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Eli voi olla hyvinkin että vika löytyy johtosarjasta, liittimiä testailemaan ja murtuneuta johtoja metsästämään, sitä johtoa on muuten sit aika paljon eikä pelkästään konehuoneen puolella, vaan myös siellä auton sisäpuolella.
Aikaa vievää hommaa, sähkömittari vaan kauniiseen käteen ja metsästämään kadonnutta kipinää.
samalla tsekkaat kaikki releet, ja tottakai käytät auton vielä päästömittauksessa, jotta kun sielläkin selviää paljon.Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
Comment
-
-
Originally posted by *bmwkissa82* View Post[joo on treellä mut auto ei o:/
oon mä koittanu toistaki boxii. mut ei se kylä silläkään auttanu
Jollei sitten ole jo siemensin ruisku. Jos siemens niin siinä on ajonesto eikä kyllä lähdekään toisella purkilla käyntiin ilman koodausta..
edit: ja muuten näyttää että siellä olis toi siemensin ruisku.. yhden tuollaisen vedestä mykäksi menneen 320 coupen vm 95 kanssa olen paininut aikaisemminkin....Last edited by fraatti; 01-03-2007, 11:18.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment