Originally posted by fraatti
View Post
no joo ette varmaa arvaa mun ongelmaa taas
Collapse
X
-
-
Originally posted by *bmwkissa82* View Postsiimenssipä minulla
tosiaan yhden 320 coupen vm 95 kanssa tuli painittua koska se ei lähtenyt käyntiin ja siellä oli kosteus päässy boksiin ja pilannut piirilevyn totaalisesti..
et ole sattunut hiljattain pesettämään autoasi? boksille nimittäin voi päästä silloin kosteutta/vettä jos pyyhkijöiden alla olevan kotelon röörit on tukossa.
Kaverillakin pesunjälkeen bensapumppu oli lähtenyt itsekseen päälle ja pumpannut koneeseen niinpaljon bensaa että öljynsekaankin sitä oli valunut useita litroja. Ja tietysti pytyt täyteen eli kone ei hievahtanutkaan startilla..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Originally posted by fraatti View Postolin llian hidas käyttämään edittiä..
tosiaan yhden 320 coupen vm 95 kanssa tuli painittua koska se ei lähtenyt käyntiin ja siellä oli kosteus päässy boksiin ja pilannut piirilevyn totaalisesti..
et ole sattunut hiljattain pesettämään autoasi? boksille nimittäin voi päästä silloin kosteutta/vettä jos pyyhkijöiden alla olevan kotelon röörit on tukossa.
Kaverillakin pesunjälkeen bensapumppu oli lähtenyt itsekseen päälle ja pumpannut koneeseen niinpaljon bensaa että öljynsekaankin sitä oli valunut useita litroja. Ja tietysti pytyt täyteen eli kone ei hievahtanutkaan startilla..
Comment
-
Originally posted by *bmwkissa82* View Posttoi kuulostaa ny tutulta toi öljynsekaan bensaa.. mut pitää tutkii toi asia ny heti..
mutta toi on se rööri mistä veden pitäs tulla pihalle http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...epair/pic4.jpg
se tietysti kannattaa putsata kaikesta mahdollisesta sonnasta
bmw:ltä löytyy tiedoite 41 03 93 (3914) missä on kerrottu korjaus tuohon ongelmaan (joka tosin ei ole sekään auttanut kaikille)
ohje yksinkertaisuudessaan on että suomeksi asennetaan kolmas tommonen rööri lisää..
tuossa lisää
How exactly does the water get into the box? The DME compartment is located right next to the intake plenum cowl for the heating and air conditioning system. This cowl is open to the enviroment, and thus will get rain water deposited into it. There are drains at the bottom designed to drain this rainwater. However, if the volume of water is too great, or the channels become clogged with leaves or other debris, this plenum will overflow directly into the DME compartment. If enough water fills this chamber, it may also leak into the passenger side foot well, although this often goes unnoticed, as the water will leak under the passenger floor mat.
BMW has issued a Service Bulletin and a relatively inexpensive fix for the problem. The fix is to install a third drain and use an improved style of drainage hose. The BMW factory bulletin that describes this repair is 41 03 93 (3914), and is dated July 1994. Begin by removing the plastic screen covering the plenum, the portion of the plenum that covers the firewall, and move the wiring harness out of the way on the left side of the engine compartment. Then remove the cylinder head valve cover - you will need to do this to gain clearance for working. Cover the top of the engine with a drop cloth or plastic garbage bag to prevent anything from falling in.
Now, pull back the insulation that is located against the rear firewall. Remove and throw away the right side plenum drain hose at this time (Figure 1). Behind the firewall material, there is a circular area pre-stamped in the firewall just above and to the right of the original drain location. You will be drilling out this hole and installing the new drain hose in this hole. BMW specifically recommends against using a hole saw here - the metal shavings are too likely to contaminate either the engine or the plenum area. Instead, start with a .375" pilot hole and use a 1/2" conduit punch. Then, use a 3/4" conduit punch and enlarge the hole to 28.2mm (1.11"). File off the edges, paint with a small bit of primer, and then reinstall the firewall insulation. Drill a corresponding hole in the installation, and install your two new drain hoses (part number BW-51-73-8-144-152), slightly angled 30 degrees towards the center of the car. That's the BMW fix described for this problem. Figure 2 shows the area where you need to drill (yellow arrow), and also points to the oil drain hose (green arrow) that should be pulled out and replaced.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
joo
Eli pumpun paineet on testattu ja ne pitää.. ja maadotus. eli pumpus ei pitäis olla mitään vikaa. ja pumppukin on uusi
Comment
-
dme
boxi ei sitten auennut kunnolla vielä,mutta yleisesti ottaen näyttää siistiltä piirilevytHuomenna uus yritys
Last edited by *bmwkissa82*; 04-03-2007, 18:36.
Comment
-
tuossa vielä lisää kertomuksia
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
yritähän saada alimman levyn alapuoli näkyviin.. siellä piirilevyn ja pohjan välissä on sellainen valkoinen eriste muovi missä kosteuden on hyvä piileskellä..
ja niin se hapettumahan on vihreetä/valkoista/ruskeaa...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
nonii
eli boxista nyt sitten löytyi kärähtänyttä.. kysymys sit kuuluukin mistä kaikista syistä toi kärähdys tapahtuu?
Comment
-
-
jee
se toimii sittenkin
Comment
-
-
Jee
Joo toimii se ja korjattiinhan sitä sitten vuoden melkeinno pääasiallinen syy ei varmaan selvinnyt mutta kyllä se bensapumppu ja rele varmaan oli pääosas
Jotain positiivistäkin tässä asiassa, että löysin itselleni pitemmän pinnan ja hermot
Vaikka auto olisi korjauksessa vuoden tai kaksi niin kyllä se palkitsee kun saa auton käyntiin ja ajoonUskaltin vaihtaa eilen oikeen nastarenkaatkin pois jo
Comment
Comment