Takaveto menee siinä missä etuvetokin, mutta nastarenkaat kannattaa olla.
Takavedon pito
Collapse
X
-
Originally posted by TailG
Tota miksi luistonesto ei vaikuttaisi kiinnijäämiseen??
Kerran sain e46 320d:n jäämään kiinni loivaan ylämäkeen luistonesto päällä, oli ihan peilijäällä ja hiekkaa osunut vain sinnetänne. Vauhdin otolla korjaantui sekin tilanne.Olli.
Comment
-
-
Tuskin tuo kaveri oli tosissaan tuossa kysymyksessään?!
Lukekaa se vetotapavertailu siitä suomessakin ilmestyvästä saksalaisesta (suomenettu) autolehdesta (ei muista nimeä). Siitä taisi olla threadi täälläkin, eli löytyy varmaan haulla.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by TailG
Tota miksi luistonesto ei vaikuttaisi kiinnijäämiseen??Ja jos se auto jää hankeen jumiin ni pelkän luistoneston avulla se ei siitä lähde ennenku keväällä..
Ja uskallan väittää että paremmin se irtoo ilman sitä luistonestoo..
BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Itse ajoin pari talvea e34 520iA:lla,
automaattivaihteisto, lukoton perä ja saksan kitkat alla.
Täysin toivoton yhdistelmä, jäin muutamana talviaamuna jumiin jopa parkkiruutuun kun ei noussut pyörät 2cm:n loskakuopista ylös ja vain toinen takapyörä pyöri
Viime talvi menikin sitten ongelmitta, e34 535 manuaali, 25% lukko ja nastat.
Tulevana talvenakaan ei pitäisi juuri ongelmia tulla kun lukkoja on jo peräti kaksin kappaleinObelix
Exät
e39 523iAT -97
e46 316iA 1.9 -00
e32 750ia -91 e32 730ia -89
e38 740ia -95
e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"
Comment
-
-
1milj. km takavetoisilla stgosr.
- Paras kahlaaja on ollut kupla - kapeat hakkapeliitat ja liukuu pohjalevyn varassa vauhdilla metsätraktoriteillä.
- BMW:llä voi pihasta lähdössä olla vaikeuksia jos ei tee lumitöitä ja alla leveät kitkat.
- Käsijarru hieman päälle, kakkonen, tasainen kytkinluistatus niin ettei rengas pääse pyörähtämään tyhjää.
- Mottorilla heijausta jaihtaen pakin ja 1-väliä.
Eikös takavedolla ole helpompi ajaa talvella? Etuvetoisella keula puskee ja perä on irti ja nopeutta liikaa - ei päljon naurata, kytkimellä vai käsijarrullako? Takavetoisella perä lähtee ajoissa ja on hallittavissa kaasulla ja ohjaamalla, joten tilanne ei pääse huomaamatta pahaksi. Jos keula on samalla irti saa pidon saa palautettua ohjaamalla luiston suuntaan.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Getaway81Itse ajoin pari talvea e34 520iA:lla,
automaattivaihteisto, lukoton perä ja saksan kitkat alla.
Täysin toivoton yhdistelmä, jäin muutamana talviaamuna jumiin jopa parkkiruutuun kun ei noussut pyörät 2cm:n loskakuopista ylös ja vain toinen takapyörä pyöri
Viime talvi menikin sitten ongelmitta, e34 535 manuaali, 25% lukko ja nastat.
Tulevana talvenakaan ei pitäisi juuri ongelmia tulla kun lukkoja on jo peräti kaksin kappalein.
Kannattaa muistaa takavetoisen muut hyvät puolet talvella, eli tasainen painojakauma joka tekee menosta tosi johdonmukaisen mutkissa verrattuna kevytperäiseen etuvetoihin.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Itselläni aina ollut E30 ympärivuotisena menopelinä ja mainiosti olen pärjännyt! Ainakin näissä wanhemmissa mainituissa automobiileissa kannattaa todellakin aina talveksi heivata isohiekkasäkki takaluukkuun,auttaa kummasti talviautoilua. Takavetoinen aina "hiukan" haasteellisempi kuin etuvetoinen,ainakin talvikeleillä..Last edited by Melender; 01-10-2006, 09:42.Anton..
Comment
-
-
Originally posted by tsbmwTakavetoisella perä lähtee ajoissa ja on hallittavissa kaasulla ja ohjaamalla, joten tilanne ei pääse huomaamatta pahaksi. Jos keula on samalla irti saa pidon saa palautettua ohjaamalla luiston suuntaan.
Lisäksi kotikadulla parkkeeraaminen oli yhtä helvettiä. Taskuparkki mäkeen lumi- ja jäävallien yli oli aina uhkapeliä. Helposti auto jäi paikalleen surraamaan kun toinen takarengas löysi jostain alleen poikkeuksellisen liukkaan kohdan.
Tosin sitten kun myin auton, niin sen osti joku häiskä talviautoksiTaisi mainita että toinen autonsa oli Z3? Jos oikein muistan.
Tätä 525ix:ää voin kyllä suositella lämpimästi talviautoksi... mutta se menee jo offtopiciksi2003-2005 315 '83
2005-2011 525ix '94
2011-2017 330xi '00
2017-???? 525i '04
Comment
-
-
viimetalvena jäin 3 kertaa kiinni 535i e34 lukottomalla.
Kaksi kertaa kotipihaan kun on sellanen loiva ylämäki, oli tamppautunut lunta vaan sellaseksi hiton liukkaaksi joten talliin ajaessa jos teki sen virheen että pysähty tallineteen niin siin oltiin, taaksepäinkään ei pääse kun siinon mutka että penkka oli takana.
2 kertaa 4runnerilla hinattiin se pois siitä.
Eikä auttanu vetoluistonestot tai käsijarrukikkailut mitään kun ei lukkoa ollut niin aina sutas toinen tyhjää..
Kolmannella kerralla jäin yhen mettätien risteykseen jumiin kun taas pääs sutasemaan liikkeellelähössä ja taaksepäin ei ollu yhtään tilaa.
Sitten vaann kaveri soittamaan työntämään ni kyl se läks.
Hauskinta oli että se oli melkein tasasella..
Ehottomasti pitää lukko kyllä olla jos bemarilla talvella ajaa.
Comment
-
-
Etuveto piti aikoinaan vaihtaa takavetoon, kun trailerin vedossa ja rinnetontilla etuvedolla ei tehnyt mitään.
Nyt on molemmat autot takavetoisia luistonestolla, ja en oo kerran kertaa jäänyt kummallakaan jumiin. Hyvät nastarenkaat tietysti pitää olla.
Sitäpaitsi etuvetoiset autot on muutenkin hanurista, kesälläkin (tai ehkä just varsinkin kesällä). Aina saa jännittää, kun lähtee risteyksestä ripeämmin, että kuinkas kovaa nyt joutuu pitämään ratista kiinni...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Renkaat merkkaa aina paljon talvella, veti auto mistä tahansa. Mutta taikasana näissä (ainakin 90-luvun ->) bemuissa on tasainen painojakauma. Eli varsinkin se että perä ei ole kevyt, niin kuin juurikin jossain C-mallin kadetissa tai Lada 1200L:ssä. Nykypäivän takavetoa on turha verrata niihin takavetoihin mitä oli silloin ennen vanhaan. Eli juurikaan takavedolla ei etuvetoiseen nähden etenemiskyvyssä nykyään häviä. Päinvastoin.
Luistonesto on toki hyvä olla turvavarusteena takavetoisessa, ettei perä yllättäen karkaa vauhdissa.Last edited by Terou; 11-09-2006, 10:03.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Joo, kunnon renkaat vaan talvella alle, niin pääsee kyllä liikkeelle vaikka olisi kuinka liukasta.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by LarppaKävi ilmi, bemareissa ei ole ilmeisesti minkäänlaista lukkoperää paitsi 4wd-malleissa. Mitenkäs tällasella vehkeellä pääsee talvikelissä mihkään? Itse jouduin toissatalvena vaihtamaan kitkat nastarenkaisiin kun en päässyt pihasta edes etuvetopelillä.
Sittenkin hankittava etuvetopeli?
No problemos. Itse aikanaan opetellut ajohommat takavetoautoilla, tosin ajellut myöskin etuvetoisilla johtuen viime aikojen tarjonnasta. Kyllä takavedolla pärjää ihan mainiosti kun vaan ymmärtää ko. vehkeen luonteen ja käyttäytymisen liukkaalla joka on onneksi huomattavasti loogisempaa kuin etuvetovehkeissä. On tietysti tilanteita joissa etuvedolla pärjää ajattelematta sen enempää. Jos ei takavedolla ajaminen onnistu niin suosittelen nelivetoa tai bussi/junakyytiä.
Comment
-
Comment