memebuy23buy

Takavedon pito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15298
    • Ajamisen Iloa

    #46
    search.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • turbo touring
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 141
      • Kiiminki

      #47
      Jos ei pärjää takavedolla niin taitaa vika olla siinä ratin ja penkin välissä!(7 talvea takavedolla ajellut ilman ongelmia!)

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2013
        • Riihimäki

        #48
        Kaikella pärjää, kattoo jotain 30 luvun a-fordeja puupyörillä niin turha sanoa et joku 90 lukuinen bemari olis huono talviauto Tokihan se etuveto on hieman helpompi ja pitoa pikkusen paremmin etenemiseen kun se moottorin paino lepää vetävien pyörien päällä mutta ei se toki tarkoita sitä että takaveto olisi käyttökelvoton. Jos ei ole lukkoa niin kyllä toi luistonesto jeesaa ihan hyvin. Itsellä jäi kerran e46 jumiin ja vaikka kuinka nätisti yritti lähteä niin aina toinen rengas suti. Laitoin sitten l-eston takaisin päälle niin rupespa sitten toinenkin gummi osallistumaan menemiseen ja taas liikuttiin. Tuohan nimenomaan simuloi lukkoa eli siirtää voimaa pitävämmälle puolelle. Mutta jos kokee ettei hallitse takavetoista talvella niin ei sellaista ehkä kannata sitten itsensä ja muiden vaaraksi ostaa vaan hankkii vaikkapa jonkun nelivedon ESP:llä yms. niin johan on helppoa. (ja helvetin hauskaa kun lyö sen espin pois päältä)


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • jleino
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 203

          #49
          Ennen tätä bemua olen omistanut vain etuvetoisia lukuun ottamatta Chevrolet Astroa jossa oli lukko perä..
          Keväällä ehdin rämpiä mökkitien loskassa koht hyvillä renkailla ja mielestäni e34 on todella hyvä etenemään talvi keleillä ilman lukkoakin, Piste!
          Astro meni kuin traktori kitkalukon ansiosta, mutta bemun kaa ei ole mitään ongelmaa. Ja sitäpaitsi kun on hieman pitempi akselivälikin ku jossai e30 niin todella miellyttävä ja hyvä hallita..ja ennen kaikkea hauska
          Voimaa...

          Comment

          • PeteS
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 2765
            • Ylivieska

            #50
            Itellä alla e36 2.5 manuaalissa 225\45\17 Michelinin maxi ice kitkat(edellinen omistaja laittanu, ite en välttämättä noin leveitä ois laittanu) ja en ollu kertaakaan kiinni viime talvena. Kyllä kai se taitaa jonku verran olla ratin ja penkin välissä jääkö kiinni vai ei.
            Originally posted by EGoman
            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #51
              Ite ajanu nyt puolitoista talvea takavetoisella enkä kyllä mielellään enää ottas etuvetosta. Ihan vaikka sen peränheittelyllä leikkimisen takia Viime kevättalvena oli pari viikkoa kymmenen sentin loskakerros kotiin menevällä pikkutiellä (2km) ja isäntä valitti koko ajan että ku nipponi ei meinaa pysyä tiellä ku se vaan puskee. Eipä ollu omalla viissatkulla sellasta ongelmaa
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • honkkeli
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 947
                • Kaarina

                #52
                Mitä itel ollu etu / takavetosia ni kyl takavetonen on kaikkein paras. Viime talvenakin jouduin montakertaa peruuttamaan mäen ylös kun etu renkanille ei riittäny pitoa. Niin oli lyhyt ja jyrkkä mäki. Ja muutenkin. etuveto puskee kun taasen takavedol pystyy korjaamaan hallitusti sivuluisut. etuvedol ei oo ku "tuurinkauppaa" käsijarrun veto....

                Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                E46 320i -99

                "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                ex:
                E34 535iA -91
                E30 316i -89
                E30 320i -90

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #53
                  Alkup. kysyjälle:
                  Vetopitoon vaikuttaa Varsin Moni muukin asia kuin vetotapa ja lukko (tai sen puuttuminen). Käy koeajamassa kun liukkaat tulee.
                  ´97 318i etenee lumella ilman lukkoa yhtä hyvin kuin keskiverto etuveto.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #54
                    Originally posted by PeteS View Post
                    Kyllä kai se taitaa jonku verran olla ratin ja penkin välissä jääkö kiinni vai ei.
                    Meillä rva EI halua etuvetoa, tai automaattia. Tosin se osaa ajaa muutenkin noilla mua paremmin (edellinen auto oli e30!!?). Tosiasiahan on, että nuo lähtee tankin ollessa täynnä talvellakin ku mummo... Verrattuna siihen urautuneeseen gorillaan, mikäli on yhtään..? jne...
                    Last edited by dunkelblau; 04-10-2006, 01:00.
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • asse21
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2005
                      • 1256
                      • Tampere

                      #55
                      Saas nähdä miten käy ens talvena mulle? E21 alla ja olis tarkotus laittaa kitkat vanteille.
                      Kyl sitä varmaan kapeilla nakeilla pärjäis, mut jos ei oo perässä painoa ja 195 leveet renkaat,
                      ei todellakaan oo mikään pitävin yhistelmä.
                      Onneksi on isukilla neliveto buimuri jos tulee tarvetta ja kyllähän sitä tulee...
                      E39 523i
                      i3

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3399
                        • Tre

                        #56
                        Originally posted by asse21 View Post
                        Saas nähdä miten käy ens talvena mulle? E21 alla ja olis tarkotus laittaa kitkat vanteille.
                        Kyl sitä varmaan kapeilla nakeilla pärjäis, mut jos ei oo perässä painoa ja 195 leveet renkaat,
                        ei todellakaan oo mikään pitävin yhistelmä.
                        Onneksi on isukilla neliveto buimuri jos tulee tarvetta ja kyllähän sitä tulee...
                        Miks tollanen yhdistelmä jos jo tiedät ettei pito riitä?
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • urria
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 223
                          • Lohja

                          #57
                          kyllähän sitä lukottomalla takavedolla ihan hyvin pääsee. Bemarista ei tosin kokemusta oo, mutta viime talvi meni 2.0 sierralla enkä oikeestaan kertaakaan jääny kiinni. Kuhan ei ihan ehdoin tahdoin yritä päästä liikkelle liukkaasta ylämäestä niin pärjää...

                          Ja tosiaan kannattaa pitää mahdollisimman kapeet (siis normaalileveet 175 tai 185) nastarenkaat ja extrapainoa takakontissa.
                          E46 323Ci -99

                          Comment

                          • Larppa
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 75
                            • Keski-Suomi

                            #58
                            Hyvin pitää

                            Jeah ja hiiren nappi on liian nopee...
                            - f01 730d -09
                            Ex:
                            - e46 320Ci -01
                            - e61 525d -04
                            - e46 320d -99

                            Comment

                            • Larppa
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 75
                              • Keski-Suomi

                              #59
                              Hyvin pitää

                              Mainiosti toimii tuossa lumessakin tuo sutimisen esto, eli liikkeelle pääsee vähintään yhtähyvin kun etuvetopelillä. Joutuu vaan sit aina erikseen ottaa luistoneston pois päältä, että saa vähän takavetofiilistä

                              Ja sit ku luistelut autolla on luisteltu, ei muuta kun nettibaariin osotteeseen: http://nettibaari.puhti.com
                              - f01 730d -09
                              Ex:
                              - e46 320Ci -01
                              - e61 525d -04
                              - e46 320d -99

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7468
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by urria View Post
                                Kuhan ei ihan ehdoin tahdoin yritä päästä liikkelle liukkaasta ylämäestä niin pärjää...

                                Ja tosiaan kannattaa pitää mahdollisimman kapeet (siis normaalileveet 175 tai 185) nastarenkaat ja extrapainoa takakontissa.
                                Hyvin on lähteny liukkaista ylämäistä ilman ekstrapainoa 225 renkain. Noin kapeita voi ees laittaa.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X