Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takavedon pito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #91
    Originally posted by Meisseli View Post
    Nimenomaan, höpö höpö. Oikeaa mekaanista lukkoperää ei vakiovarusteena taida edelleenkään olla missään muissa kuin M-sarjassa ja E30 (sekä E34?) nelivetomalleissa.

    Uudemmissa on sitten näitä luistonestojuttuja jotka jarrulla yrittävät pyörittää renkaita suht samaan tahtiin, niistä en sen enempää tiedä.
    Joo sori. E32 ei vaan ole yhtään tullut nähtyä missä ei tätä lukkoperää olisi, aikanaan hankkiessa kun oli noita vaihtoehtoja enemmänkin joista se löytyi kaikista. Mutta on siis kaiketikin sitten lisävaruste.

    Comment

    • [pmp]
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 647
      • Vantaa

      #92
      Originally posted by BME316 View Post
      Kumma kun ilman lukkoa ei pääse liikkeelle? Jos sattuu olemaan liukasta, niin käytän sopivasti käsijarrua liikkeelle lähdössä.

      Itselleni ei tulisi mieleenkään hankkia lukkoperää sen takia, että pääsisin näyttämään Fiat kuskille, eihän meitä voi verrata keskenään edes samana päivänä! *vitsi*

      Totta on että lukolla pääsee helpommin liikkeelle ja sillä on kiva vetää luisua, mutta hyvin kummatkin onnistuneet ilman lukkoa.
      Kyllä se on se lukon puute, kyllä vitutti ku pidon puutteen takia en entisellä 320i:llä pysynyt STI impun vauhdissa mukana, hyvähän se on nelivedolla :think
      F31 335dx m-sport
      Ex F10 535d m-sport
      Ex E30 325i
      Ex E36 325td
      Ex E30 320i

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #93
        Jos on ollut Lukkoperä...

        Originally posted by [pmp] View Post
        Kyllä se on se lukon puute, kyllä vitutti ku pidon puutteen takia en entisellä 320i:llä pysynyt STI impun vauhdissa mukana, hyvähän se on nelivedolla :think
        Jos on ollut lukkoperä ja on tottunut siihen niin kyllä se vaan on ainut oikea vaihtoehto (korostan, se on minun mielipiteeni)se
        ainakin on ehdottomasti paras perä vaihtoehto minulle.
        Vielä sanoisin että, sellaiset ihmiset jotka puhuvat lukkoperää vastaan ja heillä ei koskaan ole autossaan ole ollut lukkoperää...minusta he ovat jäävejä
        edes keskustelemaan Lukkoperästä ja sen eroista koska
        he perustavat näkemyksensä olettamukseen ja kavereilta
        kuultuun mielipiteeseen ja heillä ei ole kokemusta saati käytännön kokemusta
        puhua totuudenmukaisesti "Lukkoperästä".
        Tässä voisi verrata aisaa se joka on "isä" niin se puhuu isän
        sulla ja jutut ovat isällisiä siihen ei pojan "klopit"
        kykene koska eivät ole isiä, näin erottuvat Miehet pojista.

        Renkaiden merkki/pito on taas eri keskustelu se ei minusta
        kuulu tähän keskusteluun, esim.kuinka pääsin pihasta kuin renkaani oli suorastaan kumisaapaan sivua yhtä sileät...
        ne ovat tapauksia ja yksilösuorituksia kuuluvat sarjaan....
        ei aina voi epäonnistua.

        Nämä olivat minun omia ajatuksiani joita jokainen voi
        pohtia mielessään hyväksyä tai olla hyväksymättä.
        Sillä kaikista asioista voi olla montaa eri mieltä ja näkemytä
        mutta sen takia syntyy keskusteluja ja niistä kaikki
        opimme ja joskus jopa väännämme ns. kättä.

        Hyvää päivän jatkoa....

        325E

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2013
          • Riihimäki

          #94
          Lukkoperä oli M-mallien lisäksi vakiona ainoastaan Z3 2.8&3.0 malleissa. Ja tuosta lukkoperästä, samalla tyylillähän voisi todeta että kun on nelivetoisiakin autoja niin eihän sillä takavedolla pärjää olleenkaan talvella vaikka olis mikä lukko Mielestäni lukottomalla etenee lähes yhtä helposti (vaikeasti) kuin lukollisellakin. Tottakai se lukollinen on parempi, mutta ei erot niin älyttömän suuria ole. Eri asia tietysti jos ei osaa
          Last edited by Aukes!; 15-02-2007, 11:45.


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • jhvisto
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 56
            • pori

            #95
            edellispäivänä tuli sitten e30:sellä ja lukottomalla otettua mahdollisimman nolottava stoppi. liikennevalot, lievä ylämäki. ja siihen sitten kitkoilla jäätiikin onneksi tuli mieleen että keskellä ja reunoilla pikkasen lunta, sitten vaan renkaat sutimaan että sai pikkasen kosketusta ja siitä päästiin, mutta siihen menikin aikaa jo tovi. eikä se lukko olisi auttanyt yhtään, vaan mukulakivikatu ja erittäin peilipintaiset kivet, ei toivoa, mutta nastoja en hanki vaan kyllä se kitkattomillakin menee kun vain osaa.com nyt ensimmäinen talvi kitkoilla ja takavetosilla, niin takaveto vie kyllä voiton, ei puske vaan perse heittää, mutta järki siinäkin täytyy olla, ei sitä ympyrään kannata täysillä painella ja odottaa että abs+luistonesto pelastaa tilanteen.
            e30 -88 325 *ex*
            e30 -87 316

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #96
              Edellisessä autossa (nissan 200sx -99) oli viskolukko ja compatissa sitä ei tietty oo. Kyllä se on aika paska ajaa ilman lukkoa. Kaasulla kääntäminen on jotenkin sellasta väkisin yrittämistä. Välillä puskee ja välillä lähtee sladiin. Jos kiinni juutumisia tulee niin kyllä se lukko niissä auttaa. Ihan selvästi. Lisäksi auton käytös on johdonmukaisempaa. Se lähtee aina sladiin kaasulla.
              Kun vaan keksis mistä tohon compactiin sais lukon... Aika vähissä taitaa olla hyvät vaihtoehdot.

              Oikeastaan puolet takavedon hauskuudesta katoaa jos lukkoa ei ole. Tästä tietysti voidaan kinata vaikka kuinka paljon, mutta kyllä se vaan on niin, että jokaisessa takavedossa sellainen pitäisi olla. Ainoa lukon ikävä puoli on se, että kun autolla jää jumiin tielle, joka on kalteva alkaa perä hakeutua hyvin nopeasti alamäen suuntaan, kun molemmat pyörät kadottavat pidon. Toisaalta voihan sekin olla parempi, että perä siirtyy ja saa jostain toisesta kohdasta mahdollisesti pitoa. Eniten perseestä on kuitenkin sutia paikoillaan avoimella perällä.

              Comment

              • Piplis
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 292
                • Kerava

                #97
                Täällä myös oli edellinen auto Nissan 200sx -99, eli samalla viskolukolla kuin Jupellakin. Lukko teki autosta todella luontevan ajaa. Kun talvella kaasua painaa, perä tulee rinnalle, oli kyseessä taajama tai moottoritie. Aina sama yllättämätön rutiini, joka on helppo iskostuttaa tulemaan selkärangasta asti.

                Paljon automaatistakin johtuen, tuntuu e39 olevan todella arvaamaton sladiteltava. Joskus puskee, joskus intoutuu heti linkkuun, mutta silti aina jotenkin tunnottomasti. Lukottomuudesta huolimatta etenee paksussa lumihangessa ylivoimaisesti kevyempään datsuniin verrattuna.

                Onhan tälläinen rivitalon kokoinen möykky tietysti hiukan eri käyttötarkoitukseenkin, mutta joskus tuntuu ongelmat ja arvaamattomuus autojen käytöksessä vaan ohitetaan ja oletetaan, että sähkölelut korjaa tilanteen.

                Lukitseeko e39:n vakioperä tasauspyörästöä yhtään? Eräällä kentällä pyöritellessäni ihmettelin, kun jäljet olivat pelkkää kahta viivaa koko matkalta, mutta taitaa olla pelkkä optinen harha :think
                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #98
                  Originally posted by jhvisto View Post
                  edellispäivänä tuli sitten e30:sellä ja lukottomalla otettua mahdollisimman nolottava stoppi. liikennevalot, lievä ylämäki. ja siihen sitten kitkoilla jäätiikin
                  Lääkkeet.com.. LÄÄKKEET!??
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • saasko
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 36

                    #99
                    Itellä on tämä e30 eka oma auto ja hyvin on tämä talvi menny. Kerran jääny kiinni, ku ei ole omaa autopaikkaa ja oli auto tienvieressä yön. Aamulla oli käyny aura-auto puskemassa lumet sillai kivasti, että olis vallit auton sivulla, sekä edessä ja takana

                    Helppohan tällä on ajaa, tosin 316 on aika luumu, että sillä voi olla vaikutusta asiaan...
                    Muista herkutella!

                    Comment

                    • djd1mm
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 123
                      • Salo

                      Kyllä se lukkoperä varmaan ois parempi..

                      Nyt kun saapui kesä ja olen yrittänyt noita saksankitkoja tappaa. Olen tullut huomanneeksi samoja oireita kuin muutama muukin. Auto ei lähde ihan johdonmukaisesti sladiin. Saa aina arvailla riittääkö vastaheitto sladiin.. vai meneekö auto jo ympäri. Yleensä menee ihan nätisti kahvassa, välillä vaan joutuu painamaan kaasua aivan hullun lailla ja silti toinen pyörä vaan sutii...

                      Eli kyllä omaan 535:een pitää lukko saada. Nyt ei vaan budjetti kestä kun pitää vanteet+renkaat & puskuri & maalaus kustantaa ja kaikkea pikkukivaa (mm. Inspection2).
                      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1355
                        • Seinäjoki

                        Itse ajoin viime talven 318 E46:lla jossa oli nastarenkaat,missä jokainen nasta heilui kun sormella otti kiinni Tuokaan ei mikään tykki oo kulkemaan niin 80km/h vauhdista ku löi kaasun pohjaan niin alkas luistoneston valo vilkkumaan Ens talveksi ostetaan sitte hakkapeliitat
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • djd1mm
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 123
                          • Salo

                          No kyllähän tuohon muutkin seikat vaikuttaa

                          Siis noihin sladi-ominaisuuksiin. Bemarin orggis alusta kun näyttää olevan takaa löysä ja edestä jäykkä. Eli kun tätä tilannetta hieman muuttaa niin pitäis lähteä johdonmukaisemmin perän heijaamaan. Tosin lukottomana silti hieman ennakoimaton.
                          Last edited by djd1mm; 20-05-2007, 17:56. Reason: Ettei nyt ihan offtopiccina
                          Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                          Comment

                          • Axu83
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 601
                            • Vantaa

                            Originally posted by alspe View Post
                            Kyllä tarvii juu kaiken maailman kikkailut, mihinkään ei pääse takavedolla ilman lumiketjuja ja takapainoja.

                            Nim. ABS:ttomalla, lukottomalla ja luistonestottomalla e34:lla en koskaan ole kiinni jäänyt "normaaleissa" paikoissa.
                            Ajapa rautatieasemalta ratinan suuntaan ja jää ennen valoja mäkeen hetkeks jäisellä kelillä, et varmaan pääse liikkeelle
                            E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                            E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                            Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                            It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                            And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              Originally posted by Axu83 View Post
                              Ajapa rautatieasemalta ratinan suuntaan ja jää ennen valoja mäkeen hetkeks jäisellä kelillä, et varmaan pääse liikkeelle

                              Talvella kyllä kieltämättä Tampereen vittumaisin paikka, sry ot, oli pakko mainita...
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎